• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

automat Automatická převodovka - chování, údržba

pochybuju, ze si to rekne samo

takzvaní "odborníci" v autorizáku ti řeknou, že se olej v automatu nemění .... ti, co se v automatech opravdu vyznají říkají že interval výměny je 60-100 tisíc km podle způsobu užívání. Čím víc zatěžované auto ve městě nebo s nákladem/přívěsem , tím dříve měnit medium v převodovce
 
Hmmm, to asi abych si to naplánoval, aby to ještě mělo smysl a chvíli vydrželo...
 
Tenhle postup doporučuju nejen z vlastní zkušenosti, jezdíme tam dlouho nejen já... citelná změna po výměně media v převodovce. Znatelnější chuť k rozjezdu na volnoběh, hladší řazení ...
1. krok - kompletní výplach systému automatické převodovky, odstranění úsad z celého vnitřního systému (měnič, chladič,...)
2. krok - odstranění 100 % staré kapaliny
3. krok - naplnění systému novou kapalinou a speciálním BG kondicionérem, který zvýší oxidační stabilitu kapaliny a prodlouží životnost celé náplně a převodovky samotné
 
Poslední úprava moderátorem:
Což o tom žádná, ale když vidim tu cenu... :-( Kort když vidim, že těch 8l + 2l oleje se dá sehnat i do 1500,- :-(
 
Ahoj, jsem z hor a očekávám že čtyřkolka je více sepnuta ... užívám si jízdu i rychlost na sněhu - když sem měl subáčko, byla doporučena výměna po 60tis. Subaru proti Mazdě je permanetní čryřkolo.
Dnes sem neodolal a zavolal do AWD Praha kam sem dříve jezdíval, pán mi řekl že jsou různé náplně o kterých se říká že jsou doživotní ALE nemusí to tak vždy být, pravda se skrývá někde uprostřed - mnoho faktoru ovlivnuje olej i převodovku a já si myslím že člověk ktery bezmezně a tupě důvěřuje sloganům o nekonečné trvanlivosti náplně může šeredně narazit.
 
Což o tom žádná, ale když vidim tu cenu... :( Kort když vidim, že těch 8l + 2l oleje se dá sehnat i do 1500,- :(
no to sice jo, ale jak to všechno dostaneš ven a pak zase dovnitř ? Leda tím strojem, co mají v IOB :) a pět tisíc jednou za dva roky mi to zas tak moc nepřijde.. nedávno stála plná nádrž dvojku :)
 
Zajímavý článek o automatických převodovkách (údržba, opravy...):
http://www.mservis-stoky.cz/automatickeprevodovky.html

Různé zdroje mluví/píší o intervalu 60000 km nebo 3 roky. Také je třeba z té převodovky dostat všechen původní olej...

V manuálu k CX-3 jsem našel olej (http://maziva.heureka.cz/mazda-original-oil-atf-fz-1-l/) objem u CX-3 je 7,8l, ale asi více - něco na proplach. Interval jsem nenašel...., jestli systém řízení převodovky si sám nenačítá "motohodiny - km" dle charakteru jízdy a pak při servisní prohlídce na to neupozorní, že je třeba vyměnit olej. Možná blbost, nevím. Ale také mne to zajímá, tak se v servisu příležitostně optám. Slibuji!

Proplach převodovky je pracnej a
no to sice jo, ale jak to všechno dostaneš ven a pak zase dovnitř ? Leda tím strojem, co mají v IOB :) a pět tisíc jednou za dva roky mi to zas tak moc nepřijde.. nedávno stála
Dneska jsem mluvil s chlapíkem xy z Mazdy kvůli výměně oleje v převodovce. Říkal že vypustí 2l oleje a dva litry nalejou, auto schodí a projede kvůli teplotě ..., na hever ... 2l vypustit a dva dopustit atd do kola což tvá docela dlouho a schrupne to až 10l nového oleje - novej litr oleje skoro za tícku + práce mechanika cca půl dne a sme tam za randál :D
Co na to Mazdáci?
 
Poslední úprava moderátorem:
Asi co člověk to jiný názor.... Dnes jsem se ptal v Mazdě, jak to je s výměnou oleje v automatické převodovce. Hledal, hledal, až našel zmínku o "kontrole", ale o výměně nic. V manuálu rovněž ani slovo. Slíbil, že se poptá... Upozornil mne, že je nutné především přesně změřit, kolik se vypustí, a stejné množství doplnit. Jisté je, že případnou výměnou někde kolem 100000 km se nic nezkazí. Ta cena s ohledem na nájezd km také není až tak závratná. Zase se nemusí např. měnit spojka, setrvačník atd......, což výjde dráž.
 
To co sem psal výš, to je výměna, ohledně potřeby měnit olej říkal že dřív jak v 60tis je nesmysl a max pro kontrolu pisl povolit šroub setřít trošku oleje, mezi prsty skusit jestli tam není bordel a hlavně čuchnout jestli není přepálený tak ti nevím čéče :-/
 
Jsou-li mé info správné, pak v aut. převodovce je olejový filtr. Některé převodovky ho mají z vnějšku, jiné uvnitř. Tak nevím, co by dotyčný asi mezi prsty poznal.... Přepálený olej? No, to je obdobné. Jakou by asi musel mít teplotu, aby se přepálil. Nehledě na to, že tam je zcela jistě i teplotní čidlo. Kdyby hrozilo přepálení, pak by se to projevilo nějakou signalizací...

ta otázka je, předpokládám, pouze řečnická....
Na ulici - veřejném místě, když má člověk zaplacené vyhrazené stání, nikdo ho nenabonzuje, že tam přidělal "překážku", nikdo mu to neobsadí..., pak možná i tam to lze realizovat. Záleží na osobní statečnosti, stycích, postavení a v neposlední řadě na objemu peněženky, že? Jako se vším....

Ale vážně. Dá se i na ulici, kde je vhodný obrubník, opřít auto kolem v plném rejdu. Jen ta pneu to asi nemá ráda...
 
Poslední úprava moderátorem:
mezi prsty skusit jestli tam není bordel a hlavně čuchnout jestli není přepálený
trochu mi to připomíná kdysi dávno realizovanou kampaň na ovulační tester ... taky bylo potřeba použít minimálně dva prsty, požmoulat, čuchnout.... MUHEHE
 
Poslední úprava moderátorem:
No ... kdyz uz, ja teda nejsem moderatorem fora, ale nebylo by lepsi davat spise odkazy na ty clanky, nez je sem kopirovat? I s ohledem na nejake autorske zalezitosti? Pripadne aspon uvadet zdroj.

edit Vitus: je to tak, díky za odkazy

7 faktorů ovlivňujících životnost automatické převodovky
Výměna oleje v automatické převodovce
Typické poruchy automatických převodovek

K odkazům výše: Andrej Suvjazov mluví trošku špatne česky, tak se nelekněte. :)
 
Odpověď z Mazdy:

Nicméně v případě Vašeho vozu Mazda CX-3 a kombinace s automatickou převodovkou není u žádné specifikace výrobcem uveden servisní interval pro pravidelnou předepsanou výměnu nebo kontrolu náplně. Tzn. za standardních provozních podmínek a pokud není signalizován v průběhu životnosti převodovky například chybový kód, který by vyžadoval demontáž, převodovou kapalinu není třeba měnit. Servisy Mazda jsou vyškoleny na všechny varianty vozů Mazda prodávané v Evropě, tedy i včetně automatických převodovek, včetně případné výměny převodové kapaliny , pokud je to vyžadováno.
Informace o výrobcem předepsaném obsahu servisních prohlídek a předepsaných kontrol nebo výměn dalších kapalin naleznete v Návodu k obsluze Vašeho vozu v kapitole Plánovaná údržba.
V případě potřeby jsme Vám k dispozici.

S pozdravem a přáním hezkého dne

Průšová Tereza
Komunikační centrum Mazda
 
Mno my už jsme olej vyměnili (v 45000 km), protože mi převodovka vždycky hvízdnula při přeřazení 3-4 nebo 4-3 při otáčkách kolem 3000, od té doby to nehvízdá, olej byl subjektivně stále žlutý jen mírně kalný. Tak asi tolik k výměně oleje - např. ve Státech se běžně mění podle servisního plánu v 60000 km a pak po 40000 km. Naštěstí u naší převodovky to jde celkem dobře.
 
Normální, má to HDM měnič (resp. v případě této převodovky dva různé s různými charakteristikami a zámkem - jeden pro R-1-2-3, druhý pro 4-5-6), tedy pokud je zařazen nějaký stupeň, čerpadlo se otáčí otáčkami motoru a snaží se neustále kapalinou unášet turbínu, která stojí. V této fázi (říká se jí stall) je násobení točivého momentu největší, proto má i slušnou sílu, i když jde motor jen na volnoběh. Protože se při tom brzdy používají při pramalé rychlosti, nedochází k jejich nadměrnému opotřebení. Pokud se nějaká energie v převodovce ztrácí, tak asi 10% se mění na teplo.

Pokud se za jízdy pustí plyn, neutrál zařazen není, stále je:
1) zařazeno, pokud převodovka nevyhodnotí delší dobu bez plynu, nebo jízdu z kopce (případně do zatáček, faktorů je víc) - pak podřadí
2) měnič je přemostěn zámkem, pokud přidáš málo plynu, zámek zůstane zamknutý a auto zrychlí na ten stupeň, který je zařazený, přidáním více plynu musí nejdřív zámek rozepnout a pak může teprve podřadit.
Pokud chceš aby něco udělala dřív, než to rozezná sama, musíš vydat povel pádlem.

Šreku, když stojím v kopci - mam zařazeno - auto vibruje, vyřadím na neutrál a vibrace se vrátí do normálu. Když stojím na semaforech na rovině, tak se to naděje. Co to může být (automat 2,5L)
 
Do kopce, zařazeno a bez brzdy? To se pere měnič se zemskou přitažlivostí.
 

Podobná vlákna

Back
Top