Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Poznámka: This feature may not be available in some browsers.
Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.
Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu
Co s tím - co to může být, ptám se zde, protože mne děsí představa že budu sdělovat tuhle "závadu" technikovi v kraji odkud jsem. Proto bych byl rád vyzbrojen aspon nějakou představou v čem může být zakopaný pes.Tak pokud stojíš na brzdě, tak by se chování nemělo lišit od roviny.
Nakloněný motor s převodovkou na silentbloku? Předpokládám, že to můžeš servisnímu technikovi předvést...Co s tím - co to může být, ptám se zde, protože mne děsí představa že budu sdělovat tuhle "závadu" technikovi v kraji odkud jsem. Proto bych byl rád vyzbrojen aspon nějakou představou v čem může být zakopaný pes.
PŘEDPOKLÁDÁM ŽE ANONakloněný motor s převodovkou na silentbloku? Předpokládám, že to můžeš servisnímu technikovi předvést...
Nedokážu ti pradit, ale to auto se chová naprosto nelogicky... jestli je zapnutý iStop nebo ne by nemělo mít vůbec vliv na otáčky natož vibrace motoru - to když jim předvedeš v servisu tak to musej nějak řešit... a pokud máš při jízdě z kopce sekvenční řazení kolem 2-3 tis. ot. neměla by převodovka sama řadit - zvlášť když má na displeji pořád stejný stupeň (to má pouze v případě přetáčení nebo extrémního podtáčení - podle manuálu - aby nedošlo k poškození) Také brzdění motorem tímto způsobem používám a auto drží otáčky normálně odpovídající rychlosti (sjíždím tím kopec cca 500m ve městě) - na trojku mám 3000 ot kolem 60km/h.Hledám radu - má někdo podobnou zkušenost nebo má tucha čím by to mohlo být ?
1) problém který mně znervózňuje: Když mam zapnutý iStop, motor dostane mírné vibrace ... po vypnutí i Stopu má motor hladký chod ( při zapnutém i Stopu se nepatrně zvýší otáčky a vibrace ... když jej vypnu a nasimuluji mírným přidáním plynu zvýšené otáčky na stejnou mez, chod motoru je pořád hladký.
2) problém, při sjezdu z kopce cca 4km se snažím brzdit i motorem (přepnu na ruční řazení) řekněme max do 3tis otaček, v jedné části kopce kde není tak prudké klesání se nepravidelně stává že k brzdění stačí mít trojku a motor (převodovka) si podřazuje (myslím si to) ale na palubce ukazatel má pořád trojku - projevuje se to tím že na otáčkoměru klesnou na 1tis otáček pak jako by si sám a přidal na 2 tis otáček a zase zpět na 1tis otáček atd do kola a na přístrojovce pořád trojka a je přepnuto na sekvenční řazení. ( přirovnal bych ten pocit k: stojím na místě, a zkouším přidávat plyn, jen s tím rozdílem že otáčky padají při té jízdě z kopce daleko prudčeji) Vše se to děje nepravidelně a převážně potřebuji k brzdění na tom úseku čtyřku aby se auto moc nevytáčelo.
S tím bych souhlasil, se stejným názorem jsem se setkal, když jsem pořizoval ojetého Chryslera - town & country 3,3 V6 (Grand voyagera v US verzi) a zjišťoval jsem, jestli měnit olej v převodovce nebo ne. Mechanik setřel olej z měrky, prohlédl, čuchnul a zkonstatoval že on by to neměnil. To mělo auto najeto 120 tis km. Já jsem najel dalších 160 tis. km, olej jsem občas zkontroloval, zdál se mi na pohled i "čuch" dobrý, tak jsem ho neměnil nikdy. Asi to není úplně OK, ale dodnes bez problémů jezdíTo co sem psal výš, to je výměna, ohledně potřeby měnit olej říkal že dřív jak v 60tis je nesmysl a max pro kontrolu pisl povolit šroub setřít trošku oleje, mezi prsty skusit jestli tam není bordel a hlavně čuchnout jestli není přepálený tak ti nevím čéče :-/
Nevim, zda to je uplne prevodovkou (jejim pouzivanim), ale uz nekolikrat (zhruba 6x) se mi stalo, ze mi "chcipnul" motor, kdy bych to neocekaval. A ted nemyslim diky i-Stop, ale "na tvrdo". Na dispeji pak oranzove sviti "Engine stalled". Naposledy se mi to stalo dnes a ten prubeh je mozna casto podobny. Zastavil jsem, preradil jsem na N, dal jsem rucni brzdu a vystoupil jsem z auta. Jen na 5s, abych neco vyhodil a sel jsem zpet. A motor byl umreny s onou hlaskou. Jindy se to treba stalo, kdyz jsme se z manzelkou menili u rizeni, takze nez jsme vzajemne obesli auto, chciplo to.
Co delam spatne? Jasne, nedal jsem P, ale mam za to, ze bych v takove situaci nemusel (vsak jsem si dal rucni brzdu). A navic nejsem presvedceny o tom, ze pokazde, kdyz se to stalo, to bylo prave N a nikoliv P. V manualu jsem se nejak nedocetl, ze bych delal neco spatne, nebo ze by to byla nejaka "vlastnost".
Nikde na i-nete, ani u odbornikov som nedostal presvedcivu odpoved, ako sa spravat k hydrodynamickemu automatu na semafore.Chcel by som sa ešte opýtať , či je na semafóre lepšie vyradiť do N alebo mať zaradené D ?
Chtel jsem taky dorazit, ale bohuzel musim do Reichu...
BTW: Co mate vsichni s tim Start-Stop systemem ? Vim, ze to je otrava, ale ja jsem se naucil stat lehce na brzde - auto stoji, system se neaktivuje, pokud prislapnu, system se teprve aktivuje.
Nicméně přijde mi i u automatu (když mám istop manuálně vypnutý) že je rozdíl mezi lehkým stiskem a klasickým stiskem brzdy. Přijde mi že když mám lehce stisknuto, tak jakoby byla převodovka v "zátahu", zatímco při plném stisku mi přijde že je pohonné ústrojí odpojeno od kol. Možná si to jen namlouvám a někdo znalejší mi odpoví líp .
Normální, má to HDM měnič (resp. v případě této převodovky dva různé s různými charakteristikami a zámkem - jeden pro R-1-2-3, druhý pro 4-5-6), tedy pokud je zařazen nějaký stupeň, čerpadlo se otáčí otáčkami motoru a snaží se neustále kapalinou unášet turbínu, která stojí. V této fázi (říká se jí stall) je násobení točivého momentu největší, proto má i slušnou sílu, i když jde motor jen na volnoběh. Protože se při tom brzdy používají při pramalé rychlosti, nedochází k jejich nadměrnému opotřebení. Pokud se nějaká energie v převodovce ztrácí, tak asi 10% se mění na teplo.
Nemám detaily o přesném chování, ale IMO při větším tlaku na brzdový pedál se vypne tzv. low clutch, tzn. spojka pro rychlosti 1-2-3. Měnič tzn. čerpadlo - turbína ale běží dál.Kdysi mi na neco podobneho odpovidal @shr3k takto (v tematu Automatická převodovka - chování, údržba): Z cehoz jsem si odvodil a i pocitove mi prislo, ze je to stejne bez ohledu na silu stisku brzdy.
Tedy...nejsem moc motorove zdatny, ale chapu z toho, ze to "lehke" stani na brzde, tak aby se neaktivoval Start-Stop, nevadi nijak prevodovce.Nemám detaily o přesném chování, ale IMO při větším tlaku na brzdový pedál se vypne tzv. low clutch, tzn. spojka pro rychlosti 1-2-3. Měnič tzn. čerpadlo - turbína ale běží dál.