• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

automat Automatická převodovka - chování, údržba

Tak jsem nechal udělat první proplach po skoro 91tkm. Mazda EFEKT Zlín. A efekt se opravdu dostavil, znatelný.
Žil jsem v tom, že to řadí plynule... Ale to jsem ještě nevěděl, co je to plynulost. Teď jsou situace, že si ani nevšimnu, že mám přeřazeno o stupeň jinde.
Prostě se těch 14tKč - https://www.mazdaklan.cz/threads/ceny-servisnich-praci-u-mazdy.1405/page-26 - si myslím, že bylo investováno efektivně :grinning:
 
Prvy preplach (u mna v 80tkm) bol podobny. Druhy po 60tkm uz menej, vraj som kludne mohol este pockat. Vyzera to tak, ze pri zabehu je bordelu viac a potom uz to spini menej.
 
Vyzera to tak, ze pri zabehu je bordelu viac a potom uz to spini menej.
Záleží i jak moc závodíš.
Když mi p.Bouček řekl, že v Americe je interval výměny 45-50tkm....ale v Evropě to není, protože by to neprodali do fleetu firem,kvůli vysokým plánovaným nákladům na údržbu.
Říkal, že tam měli i auto ze kterého (ne)tekl mazut 😱
 
Zítra valím do APP Praha na první výměnu (po 60K) oleje v automatu. Auto řadí bez problémů, ale po prolejzání fór jsem usoudil, že je čas holce dopřát menší údržbu. Pokud to bude zajímavé, dám další info.
 
Zítra valím do APP Praha na první výměnu (po 60K) oleje v automatu. Auto řadí bez problémů, ale po prolejzání fór jsem usoudil, že je čas holce dopřát menší údržbu. Pokud to bude zajímavé, dám další info.
Byl jsem tam někdy v srpnu, udělali to za 2,5 hod., stihl jsem si dojít pod magistrálou do OC Arkády na kafe. Zacáloval jsem 10 900 - pozor, buď cash nebo okamžitým převodem na účet, žádné kreditky. Bylo to ve 125 tis. km, po skoro 65 tis. ,kdy mi to dělal někdo jiný. A spokojenost, měl jsem poté pocit, že je převodovka tišší a řazení je hladší. Ale možná jsem si to jen vsugeroval.
A mají hezký interiér :grinning:

APP_20240820_080224.jpg APP_20240820_080243.jpg
 
Poslední úprava:
Tak máme po výměně. Když pominu drobný zádrhel, že se dneska do APP najíždělo přes zákaz vjezdu, protože chasníci něco na ulici opravovali, šlo všechno dobře. Skoro to vypadalo, že na výměnu oleje v Mazdě stáli mechanici frontu, asi je to větší pohoda než DSG.
Přede mnou byl na kontrole po opravě pán, kterému koncernový kočár řadil jenom liché kvalty a skončilo to výměnou mechatroniky.
A když jsem si auto vyzvedával, doskákala do servisu paní s Pasatem v nouzáku. Po pár minutách diagnostikována porucha mechatroniky, cena opravy cca 80K. Zoufalá paní se ptala, jaké by si měla koupit auto, aby se tomuhle vyhnula. Technik chvíli přemýšlel, jak to říct a pak vypálil. Nebrat nic od koncernu a koupit třeba nějakýho japonce. V tu chvíli jsem byl rád, že jsem koncern rovnou přeskočil.
Chtěl jsem si osahat, jak se auto po výměně chová, ale jet hodinu přes Prahu je pro nějaký testování nevhodný. Nastavil jsem tempomat na minimum a nechal se nešťastníkem před sebou dotáhnout za Baranďák. Pak už to bylo lepší, ale na dálnici toho člověk moc nezjistí. Auto jelo dobře předtím a jede dobře pořád. Možná, ale to může být subjektivní dojem, že převodovka řadí ochotněji, ráda si podřadí a nebojí se dát hned vyšší kvalt, když uberu plyn.
Jinak, aktuálně, cena 10 900,-. APP neřeší kolik oleje a jak dlouho, na každý auto maj vyhozenej paušál.
 
Po pár minutách diagnostikována porucha mechatroniky, cena opravy cca 80K. Zoufalá paní se ptala, jaké by si měla koupit auto, aby se tomuhle vyhnula.
Na to je velice jednoduchá odpoved - mela by si koupit auto s MT. Ale to by nemeli v APP co zrat, chapu...
 
... Zoufalá paní se ptala, jaké by si měla koupit auto, aby se tomuhle vyhnula. Technik chvíli přemýšlel,....
jakoukoliv Toyotu/Lexuse s e-CVT. Jednodužší jsou už jen dvě ozubený kolečka proti sobě. Olej v tom vymění v každym servisu za normální peníze a pokud tam nějaký ten olej bude, tak to nemůže zničit snad ani debil.
 
Na to je velice jednoduchá odpoved - mela by si koupit auto s MT. Ale to by nemeli v APP co zrat, chapu...
Mám dojem, že paní o manuál zájem neměla. Ale po Praze je za mne lepší CVT nebo planetovka s hydroměničem, jako má Mazda. Kolony tomu nevadí, klidně si to popojíždí. Stejně mám dojem, že ty DSG převodovky ničí hlavně městskej provoz.
 
Ahoj vespolek .. možná se to někde řešilo ale já to nenašel .. mám najeto cca 120 tis. .. olej v převodovce jsem neměnil.
Poslední cca měsíc mi občas auto při řazení nahoru zacuká .. nesetkal se s tím někdo ?
Předem díky za informace a rady.
Ještě doplnění .. mám 2.5 automat
 
Ahoj vespolek .. možná se to někde řešilo ale já to nenašel .. mám najeto cca 120 tis. .. olej v převodovce jsem neměnil.
Poslední cca měsíc mi občas auto při řazení nahoru zacuká .. nesetkal se s tím někdo ?
Předem díky za informace a rady.
Ještě doplnění .. mám 2.5 automat
Ja som sa tu minule dozvedel že u Mazdy je predpísaný interval na olej MT prevodovky 180tkm a ľudia píšu že ide ťažšie radiť napríklad...
Napríklad u Subaru je interval bez ohľadu či AT , alebo MT iba 60tkm....
Za mňa vymeniť hneď
 
ahojte, viete mi poradiť, aký silikón použiť na vaňu prevodovky aby zatvrdol čo najrýchlejšie (nemôžem čakať 24h). Ďakujem
 
Použil jsem Victor reinz Reinzosil. Vanu jsem rukou lehce dotáhl,nechal chvíli zavadnout a pak dotáhl na moment. Po pár hodinách jsem nalil olej a jel. Vše ok.
Pozor na plochy kde je silikon nesmí stéct ani kapka oleje. Z automatu dlouho stéká.
 
Použil jsem Victor reinz Reinzosil. Vanu jsem rukou lehce dotáhl,nechal chvíli zavadnout a pak dotáhl na moment. Po pár hodinách jsem nalil olej a jel. Vše ok.
Pozor na plochy kde je silikon nesmí stéct ani kapka oleje. Z automatu dlouho stéká.
super, dík za tip
 
Ahoj vespolek .. možná se to někde řešilo ale já to nenašel .. mám najeto cca 120 tis. .. olej v převodovce jsem neměnil.
Poslední cca měsíc mi občas auto při řazení nahoru zacuká .. nesetkal se s tím někdo ?
Předem díky za informace a rady.
Ještě doplnění .. mám 2.5 automat
Tak ještě doplnění, kdyby měl někdo stejný problém - v servisu v Mazdě mi přeprogramovali jednotku převodovky a převodovku zkalibrovali a auto zase řadí jak nové :)
 
Mám ty samé zkušenosti s kalibrací převodovky,Dělali mi ji teď v Autopalkovicích a je to nebe a dudy,Dříve mi škubala při chladném motoru dvojka po přeřazení z jedničky.
 
Vzhledem k tomu, že se mi moje CX-5 líbí a chci si ji nechat dýl, tak jsem po 60K nechal udělat výměnu oleje s proplachem v APP Praha. Auto jezdilo a řadilo dobře předtím a jezdí dobře pořád. Řešit cukání při řazení po 120K přeprogramováním mi přijde trochu zvláštní. Za sebe bych určitě olej vyměnil, nejspíš to vyjde levnějc, než přeprogramovávat převodovku až do její úplný výměny. Každopádně si myslím, že pokud bude olej zralý na výměnu, převodovka se zase brzy ozve.
 
Nezkoušel jste někdo dát na hadice chlazeni za chladič před vstup do převodovky ještě filtr? Na Primeře jsem ho měl a i Accord to tak má. Na Mazdě nemám na potrubí žádný, takže vše bere jen ten filtr a magnety ve vaně a je to dost voser jí sundavat, kvůli málu místa u nápravnice, tak aby se nemusela tak často sundavat vana kvůli výměně fitru a očištění magnetů. A ještě mě napadlo místo toho standardního filtru, dát magnetický, jak se používá třeba na servo řízení. Na jednom je práve napsáno, že je i na automaty.

Screenshot_2024-10-08-11-43-18-699_com.android.chrome.jpg Screenshot_2024-10-08-11-44-42-859_com.android.chrome.jpg Screenshot_2024-10-08-11-44-55-987_com.android.chrome.jpg
 

Podobná vlákna

Back
Top