• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Cizí značky aneb proč být (ne)věrný japoncům

Vsetko je pekne, vsetko je dobre a krasne, a napriek tomu Mazda v CZ s predajmi je stale na chvoste tabuliek ( na SK-u to nebude inak )
Soudruzi na importu nekde delaji chybu

Myslím, že ty příčiny jsou celkem jasné:

1. Firemní flotila
Většinu nových aut v CZ kupují firmy. A firmy kupují hlavně Škodovky, kde zohledňují hustotu servisní sítě a cenu servisu. Škodovka jim slíbí výměnu oleje každých 30K km a na to finanční oddělení slyší. Co na tom, že je to pro auto likvidační, když za dva nebo čtyři roky půjde zpátky leasingové společnosti. Tam se trochu naleští a půjde o dům dál.

2. Cenová politika.
Jen málokdo si koupí auto v max. výbavě, kde jsou Mazdy cenově nejvýhodnější. V nižších výbavách jejich výhodnost klesá. Typický příklad Mazda CX-3, která se líbí snad každému, koho znám. Ale její cena v porovnání s Citroenem, Hyundai a Kia prostě šokuje. Běžný kupec nechápe význam dvou třetin výbavy, kterou dostane. Ani ho to nezajímá, viz. moje zkušenost s manželkou při výběru jejího nového auta. Tu zajímal jen design, barva a velikost kufru.

3. Pitomý marketing
Netvrdím, že Mazda má dělat reklamy jako Hyundai. Ale když jsme včera přišli do prodejny Hyundai, bylo tam plno. To jsem ještě nikde jinde neviděl. Evidentní samí soukromí kupci. Jedni dokonce kupovali dvě auta najednou. V Mazdě většinou není ani noha, i když se to zlepšuje. Prostě ty reklamy Mazdy jsou takové moc surrealistické. Mluví o pocitech, dojmech, ale běžný kupec chce slyšet přímočaré věty, jak je auto levné, výkonné, spolehlivé a nejlepší na světě. :cool:

4. Servisní síť
Nedávno bývalý kolega z práce kupoval auto pro ženu a Mazda CX-3 byla pro něj žhavá volba. Nakonec koupil Hondu. Důvod? Nebude jezdit přes celé Brno do servisu. A co pak máme říkat třeba my, co bydlíme ve Zlínském kraji? Mazda má zkrátka strašně malou hustotu servisní sítě. Její pověst je navíc hodně rozporuplná. Na značkové servisy Mazda nadávají i sami fanoušci Mazdy.

5. Obecné povědomí
To souvisí částečně s těmi předchozími body. Mnoho lidí, kteří plánují koupit nové auto, si na Mazdu ani nevzpomene. Zaprvé ji nikde nevidí, ani v televizi, ani v salonech podél cest. Opět příklad ze Zlína, kde je Mazda utopená kdesi ve Fryštáku. Přitom téměř všichni ostatní prodejci jsou narvaní kolem nejfrekventovanější cesty ve městě, kde jezdí tisíce aut denně. A i když tam třeba nejsou, mají tam aspoň reklamu, viz. Audi, Citroen, Nissan nebo Renault, ti jsou mimo hlavní cestu. Mazda si asi libuje v tom být úplně skrytá. Když o značce nevíte, přestanete ji vnímat. Přitom jsem viděl, jak byli lidi překvapení z toho, jak krásná auta Mazda dělá. Teprve potom se o ni začali více zajímat. Dobrou práci v tomhle směru dělá hlavně Mazda CX-3, která je na první pohled atraktivní, líbivé auto a začíná být vidět.

6. Rozporuplná pověst
Koroze, koroze a zase koroze. Tímhle si Mazda neskutečně zavařila. Stala se synonymem pro nekvalitní antikorozní úpravu. Asi jen poctivá údržba některých majitelů se postarala o to, že tady první generace Mazdy 6 ještě stále jezdí a vypadá celkem k světu. Ty ostatní se nejspíše už rozpadly. Kdykoliv jsem se na téma Mazdy bavil se známým nebo neznámým člověkem, pokaždé se ptali na problém s rezivěním. Většinou, aby si udělali legraci, ale je evidentní, že to Mazdě naroubovali do DNA. Stejně jako je Fiat příkladem nespolehlivosti, Mazda je, bohužel, příkladem auta, které reziví. A zbavit se téhle pověsti potrvá léta s tím, že se problém špatné antikorozní úpravy už nevyskytne. To se, jak víme, neděje. Viz sedačky z Mexika, výskyt rzi na podvozku atd.
V posledních letech se navíc Mazda stává synonymem pro nekvalitní diesely. Tenhle průser ještě na veřejnost až tak moc nepronikl, ale mluví se o něm stále víc. Možná se tenhle požár podaří uhasit, pokud Mazda motory skutečně opravila.

7. Slabé benzínové motory
Ještě bych doplnil tento bod, i když s příchodem turba u 2,5i se to snad změní. Takové auto si sice koupí jen minimum kupců, ale ti dělají tu parádu pro ty ostatní, co si kupují běžnou motorovou konfekci. Novináři přestanou skuhrat, že Mazda nemá zátah odspodu a všichni budou spokojení.

Jak vidíš, možných příčin je celá řada. Je docela div, že i navzdory všemu je Mazda stále považována za kvalitní, i když drahou japonskou produkci. Stále má lepší pověst než takový Hyundai a běžný mainstream. Stojí mezi nimi a prémií, což je po všech těch lapáliích skvělý výsledek. Prodeje v Evropě nejlepší nejsou, ale jinde ve světě se jim daří a výroba nestíhá.
 
Poslední úprava:
U toho servisu v Brně - dělám ve Slatině (tam je Autopalace) a jezdím do Kr.Pole (AutoBalvín), tak nedostupnost servisu v Brně není tak hrozná.
Na druhou stranu, Mazda vyrobí 1,5mil. aut, v Evropě nic moc prodeje, ale pro fanoušky či trochu znalé lidi je to výhoda, že těch aut nejezdí tolik.
Dělám auta přes 14 let, Japonci byly na prodej vždy jiní a také kupující věděli,co chtějí.
Po cca 10letech s M6 GH mohu říct, že jsou to neskutečně spolehlivá auta, bez koroze a nenáročné na údržbu.
 
Jak jsem psal v jiném vlákně: na přelomu září a října jsem jel do Saint - Malo k Atlantiku ve Francii a ještě něco po Francii: Celkem 3.500 km. Za celou cestu jsem potkal 3x Mazdu 6 (GJ/GL) a to pouze v Německu. Zato v Paříži byla hrubým odhadem 1/4 vozového parku od značek Nissan, Toyota, Lexus. Je to jednoduché, tyto značky jsou v koncernu s francouzskými automobilkami a Francouz, když si koupí vůz od domácího výrobce (případně jejich koncernu), tak dostane od státu úlevu na dani. Nechápu tedy proč si Češi kupují předražené Škodovky, čím dál horší kvality a nikdo jim za to nic nedá??

Co se týče servisu: jsem z Mladé Boleslavi a tady servis Mazdy zrušili na příkaz importéra- prý nebyl v reprezentativních prostorách. Po Mladé Boleslavi "takzvané kolébce automobilismu u nás" Mazd jezdí docela dost. Nezbývá nám nic jiného než jezdit do Liberce, Prahy, Kolína, Hradce Králové, což není zrovna nejblíže. Souhlasím s tím, že kvalita servisů Mazdy je u nás velmi diskutabilní. Já už téměř dva roky jezdím do Kolína, kde si opravdu připadám jako ZÁKAZNÍK! Tenhle servis rád každému doporučím!
 
Jj ten test už tam byl 24.9.2017 ;), asi nemají nic nového co k Mazdě dodat :)
 
Zajimave, u Stingera si v ceskych recenzich stezovali na spatny zvuk V6. Ze vzhled auta a ctyri koncovky vyfuku davaji ocekavani neceho jineho, nez to v praxi je. No ... a v nemeckem oficialnim ceniku je za 2600 Euro priplatkovy vyfukovy system s aktivni klapkou. Asi ho zapomneli dovezt i k nam :D.
 
Na buduci tyzden mam prislubenu dalsiu skusobnu jazdu na Stinger 3.3 6V benzin.
OMG .... dufam, že ešte aj potom odolám pokušeniu, vymenit mazdu za kia.
 
kurňa, já se snad objednám na jaro na testovačku ...... :D srovnávat tu "korejskou jebku" s Panamerou a šestkou je tak strašně drzý, že dost čučim jak moc dobře si ta "jebka" vedla.... klobouk dolů
 
Poslední úprava:
Moje rozhodovani pro koupi Mazdy 6 GL/GJ bylo jednoduche...mel jsem ji v hledacku od jejiho uvdeni na trh...jenom cekal na vhodny okamzik a nabidku....dle vsech zjistenych informaci pred koupi at uz zde nebo nekde a netu bylo rozhodovani jednoduche...limitujici byly pouze finacni prostredky.....

Co se tyce cen za servis tak myslim ze je to hodne v pohode....a nemyslim ze jsou na tolik rozdilne od ostatnich znacek...
 
kurňa, já se snad objednám na jaro na testovačku ...... :D srovnávat tu "korejskou jebku" s Panamerou a šestkou je tak strašně drzý, že dost čučim jak moc dobře si ta "jebka" vedla.... klobouk dolů

To srovnání je strašně účelové. Ta Panamera je motorově základ. To je jako bych srovnával svou Mazdu 6 s nejslabším Audi A6 a ukazoval, jak dám Audi na prdel ve zrychlení. Jen bych taktně pomlčel, že je tu třeba S6 nebo RS6. To neznamená, že Stinger je špatné auto. Ale s Panamerou už přestřelili. Kdo si jde pro takové auto, tak o Stingeru opravdu nepřemýšlí. :D Navíc interiér Panamery je neskutečný, absolutně jiná úroveň.
 
To srovnání je strašně účelové. Ta Panamera je motorově základ. To je jako bych srovnával svou Mazdu 6 s nejslabším Audi A6 a ukazoval, jak dám Audi na prdel ve zrychlení. Jen bych taktně pomlčel, že je tu třeba S6 nebo RS6. To neznamená, že Stinger je špatné auto. Ale s Panamerou už přestřelili. Kdo si jde pro takové auto, tak o Stingeru opravdu nepřemýšlí. :D Navíc interiér Panamery je neskutečný, absolutně jiná úroveň.
Tak sa na to video pozeraj, ako na porovnanie cien.
Co dostanes za 90. resp. , 89. tis dollarov u Nemcov a co ti ponuka za 41 tis. dollarov KIA.

Ina vec uz je, ze aj dizajn aj podvozok a techniku u Stinger projektovali pod taktovkou dvoch nemeckych chlapikov - Schreyer / Audi, Biermann / BMW
 
Nahlížet na to optikou ceny je jiná věc. Jenže Kia to video udělala jako srovnání s nejvyšší prémií a neuvědomuje si, že vybudovat si prémiový image, to je běh na dlouhou trať. Sahat hned na Panameru, to je jako kdyby Sparta Praha, která nakoupila pár hráčů, udělala srovnávací video s béčkem Realu Madrid.

Stinger je určitě krásné auto, ale cena je celkem sebevědomá. Samozřejmě, že je pořád nižší, než co nabízí německá konkurence. Ale třeba já bych do něj tyhle peníze asi neinvestoval. Fakt nevím, je to moc lákavé, ale těžce bych váhal. Kdyby šli níž o 200K Kč, je to i pro mě jasná volba. Přitom naprosto chápu, že spoustě lidí tohle auto učaruje i za stávající ceny.

Ale pak tady bude i spousta jiných lidí, kteří už v cenách nad milión Kč budou přemýšlet opravdu o prémii. Třeba se slabším motorem, ale hlavně pro ten pocit výjimečnosti, že mají prestižní značku. Můžeme to nazvat snobismem, nebo jakýmikoliv dalšími hanlivými přívlastky chceš. Ale to pozlátko tu prostě je a funguje. Tihle lidé neřeší podvozek, jízdní vlastnosti apod. Ti dávají na odiv, že mají vrtuli z Bavor nebo trojcípou hvězdu ze Stuttgartu. O Kiu by si neopřeli ani kolo.

Němci pořád určují trendy, ti ostatní je napodobují. A věř mi, že se to jen tak nezmění. Počkej, až se objeví Audi Q8 a uvidíš, jaký má infotainment. Z toho jsem si doslova sedl na zadek. Nevím, co kutí BMW nebo Mercedes, nebo jakou mají průmyslovou špionáž, ale jestli s něčím nepřijdou, Audi jim vypálí rybník. Současně se obávám, že nějaká Kia a upřímně, i Mazda, ti všichni ostatní budou rádi, když za pět let přijdou s infotainementem na úrovni alespoň stávajících Audi. To je smutná realita. :(

Každopádně, nechci se tímhle svým příspěvkem nikoho dotknout. Mně se Stinger opravdu strašně líbí a každému z Vás, kdo si ho koupíte, ho budu závidět. Samozřejmě v dobrém, každému přeji jen to nejlepší. :p Jen ty falešné nasávací otvory si mohli odpustit - zrovna tohle do auta, které se poměřuje s prémií, jaksi nepatří.
 
Ano, mas pravdu.
....
Stinger je tu momentalne za hviezdu, lebo vsetci ostatní vyrobcovia, akosi zabudli robiť zábavné autá .
Ani Golf GTI uz nie je to co byvalo, ani Focus RS bohuzial, .... atď.

No a keby "naša" Mazda neprestala vyrabat M6 MPS 4x4, tak by som ju dnes mal asi doma a o Kia , asi ani ja nezavadim.
M3 MPS (za predaj. cenu "normalnych" 28.000 € ) nebola, nie je o nic menej zabavnejsia, ani horsia, ako Stinger,
nemala sice take prvky luxusu , ale bola-je vyborne auto aj bez luxusu.
M3 mps mohla dostat pohon 4x4 a Kia by bola odfajknuta, mozno vo videu by teraz porovnavali svoj Stinger s M6-M3 mps .

Bohuzial, v sucasnosti nam neostava nic ine, ako si uzit a tesit sa tomu, ze je tu aspon KIA Stinger, pre tych, ktorym je ukradnuta akasi modrobiela vrtula, alebo 3cipa hviezda, alebo im podobne snobske znaky na predku aut, ktorým Stinger drzo a sebavedome šlape na päety ( právom) .

Q8 infotainment ?
Uz teraz nestiham využiť moznosti, schopnosti svojho mobil telefonu, no a taky PC OLED monitor a color cirkus v aute na pristrojovke ....... možno pre Číňanov, kde snobizmus kvitne, je asi lákavá výbava.
 
K tomu Q8 infotainmentu - když pominu grafiku, animace a možnosti, co to bude umět, tak nejvíce mě dostala dotyková odezva. Nevím, jak to popsat a pochopitelně ani nevím, jestli se všechno opravdu dostane do sériových aut. Viděl jsem jen funkční prototyp. Normálně mají dotykový displej, kde jsou všechny ovládací prvky. Jenže se dají nahmatat! Jeden Němec mi vysvětloval princip, ale já to pořád chápal jako 3D Touch/Force Touch u telefonů. Vrtěl hlavou, že ne, že tohle je něco mnohem pokročilejšího. Telefony to dělají jen vibrací a zvukem, ale oni mají něco lepšího. Jenže moje němčina a jeho angličtina byly nedostatečné na to, abych přesně pochopil. :)

Osobně si myslím, že je to nějaký pokročilý 3D Touch, který reaguje na pozici prstu a vyšle vibraci a zvuk. A pak má jinou vibraci a zvuk na stisk. Každopádně, dojem byl vynikající. Nahmatání tlačítka, jeho stisk, všechno působilo strašně fyzicky a přitom to byl displej. Q8 bude venku ještě tento rok, tak pak se můžeme podívat na finální verzi.

V prototypu měli i širokoúhlý displej před spolujezdcem, tam, kde je dnes většinou jen ozdobná lišta. Ten se ale do série nedostane. Docela mě to mrzelo, protože měl parádní funkce. Takový silniční StarTrek. Oni se bojí rozptylování řidiče, i když se ten displej aktivoval pouze přítomností spolujezdce. Finální verze bude mít displej uprostřed, jako běžná auta. To už ostatně ukázali na zveřejněných fotkách.

Jinak máš asi pravdu v tom, že mnohé funkce nevyužiješ. Ale já mám tyhle technologické hračky strašně rád a mrzí mě, že Mazda svůj systém nevyvíjí. To je zase opačný extrém.
 
Mám taky rad ty technicke vystrelky, jsem hracicka, ale v aute ocenim otocne ovladace a hlacvne iDrive v BMW nebo to co mam v Mazde 6. Je to perfektne ergonomicke, nahmatam poslepu atd. Nicmene Mazda Infotainment by mohl rozsirit sve funkce, jo bych bral, ale ovladani mi vyhovuje
 
Mám taky rad ty technicke vystrelky, jsem hracicka, ale v aute ocenim otocne ovladace a hlacvne iDrive v BMW nebo to co mam v Mazde 6. Je to perfektne ergonomicke, nahmatam poslepu atd. Nicmene Mazda Infotainment by mohl rozsirit sve funkce, jo bych bral, ale ovladani mi vyhovuje

Přesně, ovládání iDrive, jako má BMW nebo Mazda je perfektní a intuitivní. Lepší, než ohmatávat displej, i když má perfektní haptickou odezvu.
 
Back
Top