Jenom jedna fotka, nestydíš se? Bude nová recenze na auto.cz? Kam se na tebe hrabou v recenzích ti jejich pisálkové.
Ne, recenze na Auto.cz opravdu nebude. Zaprvé nejsem novinář a zadruhé, mám to jen půjčené a nenajedu s tím tolik, abych mohl napsat nějaký test. Je to jen díky opravdu dobré známosti zapůjčeno na pár hodin. Každému bych však doporučil vyzkoušet si, co tahle auta umí, protože ten šílený výkon mě pokaždé vrátí na zem. Vždycky si uvědomím, že tohle je fakt jiný vesmír. Asi nemusím dodávat, že mně to taky spolehlivě otráví náladu na celý další týden, protože mám pak dojem, že moje Mazda jede v nouzovém režimu.
Tohle auto bych však na každodenní dojíždění do práce nechtěl. Nevadí mi ani tak tvrdost podvozku, zvykl jsem si na něj rychle. Nevadí mi ani hlučnost nebo syrovost motoru. Ale asi bych s ním nechtěl parkovat, protože má extrémně citlivý plyn. Zlehka se dotknu pedálu a auto doslova poskočí. Těch 580 nebo 630 koní pod kapotou je prostě znát. Každý rozjezd i s velmi lehkou nohou je takové menší kopnutí do zad.
Překvapilo mě, že automat točí dost nízké otáčky, na pětku i šestku klidně okolo 1000 rpm. Má taky docela dlouhý plyn. Dal jsem tak čtvrtinu a měl jsem tam okamžitě 140 km/h. Absolutně fenomenální je start nebo akcelerace třeba ze dvojky. To je nepopsatelné, jako start rakety, jak píše
@MildaMPS. Na tohle se nechytá ani BMW i8, které jsem měl půjčenou nedávno. Oficálně Nissan u GTR neudává údaje o zrychlení. Neoficálně to má zvládnout za 2,7s, ale tohle konkrétní auto má mít ještě o 50 koní víc než běžná verze (nejspíš má těch 630 hp). Udržet se ve městě okolo 50km/h je skoro nemožné. Chce to opravdu jen lechtat plyn. Navíc to číslo je na tachometru tak nízko, že ani nejde vidět.
Předjíždět s touhle bestií musíte stylem plyn-brzda nebo se odnaučit šlapat na plynový pedál jako v Mazdě.
Pominu ten brutální zvuk, díky němuž auta před vámi automaticky směřují ke krajnici. Doslova na pár metrech tam máte dvoustovku a musíte brzdit. V zatáčkách sedí výborně, ale BMW i8 je řidičsky zajímavější. Nissan GTR je asi blíže charakteristikou supersportu. Už jen nutnost hlídat si teplotu oleje převodovky, nebo jak dlouho se zahřívá na provozní teplotu, poukazuje na fakt, že tohle není tak úplně běžné auto. Vlastně mi nedává moc smysl. Je příliš výkonné, příliš neotesané a za volantem se musím pořád hlídat. V tomhle světě, který pronásleduje řidiče a šikanuje je kvůli pár km nad rychlostní limit je tohle auto téměř nepoužitelné.
Brzy se stane jen takovou smutnou vzpomínkou na svět, který úplně vymizí. Běžný řidič si jej nebude moct dovolit a pár bohatých sběratelů nezaplatí vývoj nového modelu. Bydlet ale někde v Německu poblíž dálnice, dal bych si říct.