• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Cizí značky aneb proč být (ne)věrný japoncům

S ohledem na to, ze jsem po skoro deviti letech zmenil misto vykonu prace a presunul jsem se v Praze blize do centra, tak zacinam regulerne pokoukavat po nejakem hybridu, se kterym bych u prace i zaparkoval.

Co rikate na novou Rav4 nebo Corollu? Sice se vlastne jeste ani jedno u nas neprodava, ale prijde mi, ze se Toyota trosku vic designove odvazala. Samozrejme extra u te Ravky to bude dost subjektivni, ale ja mam rad hranate tvary, takze ... ;). Ma nekdo zkusenosti s kvalitou Toyoty nebo jezdil s hybridem?
 
Já mám zkušenost s Corolou E10 1.3 HB (r.v.1992 - 1997). Za 23 let provozu a 248.000 km na tacho se akorát 1x musely měnit měděné plíšky v rozdělovači(po220.000 km), což vyšlo na 450,-Kč i s prací. Jinak 3x rozvody + ventilové vůle, 3x svíčky, 12x olej + filtr, 1x termostat, 2x chladící kapalina, 5x brzdovka, 1x kabinový filtr, 3x vzduchový filtr, 2x brzdové destičky, 1x pakny na bubnech, 2x manžety u všech tlumičů, 3x pneu letní, 4x pneu zimní, 15x gumičky stěračů, 12x žárovka H4, 5x pravá přední obryska, 2x levá přední obryska, 2x žárovičky osvětlení SPZ, 1x žárovka osvětlení kufru, 3x žárovička v palubce, 2x vložený starý ručník do předních sedaček, aby nevrzal molitan o kostru sedadla, 3x dělána geometrie, 6x zavaření/nahrazení koncové a středové části výfuku, 1x vyvaření lemu blatníku u hrdla nádrže. 1x výměna předních koberečků, 3x potahy sedaček. 1x bylo nutno tlakově propláchnout hadičku k zadnímu ostřikovači a vyčistit zanesenou trysku. Po 6-ti letech provozu zhavarovalo naklápění světlometů - oprava vyndání ovládacího kolečka a zaslepení díry na středovém tunelu, na STK nikdy žádný problém nebyl, stačilo říct, že touto funkcí auto vybaveno není, což v podstatě byla i pravda. :-) a oni mi to jen neseřídili úplně nahoru. Dolévání oleje bylo v průměru 0,7L/2roky.
Jo, a výměna rádia. To ovšem nebyla závada, to byl chtíč. Stejně tak i vždy měněná 2. žárovka H4 při prasknutí vlákna.
 
S ohledem na to, ze jsem po skoro deviti letech zmenil misto vykonu prace a presunul jsem se v Praze blize do centra, tak zacinam regulerne pokoukavat po nejakem hybridu, se kterym bych u prace i zaparkoval.

Co rikate na novou Rav4 nebo Corollu? Sice se vlastne jeste ani jedno u nas neprodava, ale prijde mi, ze se Toyota trosku vic designove odvazala. Samozrejme extra u te Ravky to bude dost subjektivni, ale ja mam rad hranate tvary, takze ... ;). Ma nekdo zkusenosti s kvalitou Toyoty nebo jezdil s hybridem?
Rozhodne bych se Toyoty nebal a hybridu od nich taktez ne..narozdil od ostatnich s nim maji zkusenost pres deset let. A navic nova Corrolla co nyni prijde.... treba v te tmave vinove barve s cernou strechou ve verzi hatchback.. je i po designove strance zvenci/ uvnitr velmi pohledna. Jen skoda, ze pro evropsky trh nebude k dispozici ten silnejsi dvoulitr s hybridem.

Jinak doma jsme meli jednu asi 15let. Benzin VVTI v automatu od nova..problem zadny za celou dobu..pouze bezny servis.. baterka, ktera se nijak neudrzovala.., vydrzela 12let, bylo obcas potreba udelat servis na zadnich bubnech..co si pamatuji. Ani olej v AT se nikdy nemenil najeto mela necelych 200tis km a porad radila bezchybne.

Auta uz nikdy nebudou, tak kvalitni, (v te cenove hladine) a spolehliva jako drive, nyni jde vsem jen o profit a mensim autobilkam jako je Mazda.. o preziti. A kdyby Corrollu nepotkalo tvrde setkani s autobusem.. jezdila by jiste do dneska.

Sent from my STF-L09 using Tapatalk
 
A ano, máš pravdu Pepo, na baterii jsem zapomněl, ta byla měněna 2x. A ano, kdybych se v zimě při smyku nepotkal se zábradlím na betonovém soklíku a nehýbnul celej zadek a neočesal pravej bok, jezdila by doteď. (Možná ta moje teď stále ještě jezdí, a pokud ne u nás, tak určitě v Alžíru, nebo Maroku...)
 
Kámoš má dlouhé roky Corollu, strejda RAV4 hybrid a v CH-R hybridu jsem jezdil. Toyoty jsou obecně velmi spolehlivé. Kámoš měl předtím Mercedes, zarytý fanoušek od dětství, co ho znám, a po přechodu na Toyotu se už k Mercedesu neplánuje vrátit. To o něčem svědčí.

Jenže Toyoty jsou taková bezkrevná auta. Mám namysli tu běžnou konfekci, ne sportovní modely. Mně se moc nelíbí, interiéry jsou podivné a garantuji Ti, že po přechodu z Mazdy budeš v tomhle ohledu zklamaný. Úplně nejhůř jsou na tom motory a automatické převodovky. Ta auta jsou příšerně zdechlá a mají zvuk jako podrážděný vysavač. RAVka má údajně 200 koní, ale vůbec nejede a s Mazdou 6 G192 se nemůže rovnat ani ve snu. Ta je proti ní doslova jako střela. Nevím, jestli je to e-CVT automatem nebo velkou váhou, ale aby to auto aspoň trochu jelo, musel jsem dost drsně šlapat na plyn. Totéž CH-R, to byla ještě větší hrůza. Ten motor vyloženě skučel, ale prodejce tehdy něco říkal v tom smyslu, že Toyota to bude nějak řešit.

Doporučuji vyzkoušet, ale pokud máš rád trochu svižnou jízdu, díval bych se jinde. ;) Pokud jde o spotřebu, ta je u těch hybridů opravdu neskutečně nízká, ale je to vykoupeno tou zmíněnou bezkrevností auta. Je to takové utahané přibližovadlo bez špetky jiskry a radosti z řízení. Můj názor, najezdil jsem v tom maximálně 50 km, ale pochybuji, že by ty nové modely byly zásadně odlišné. Asi jsem tu už dřív uváděl, že moje manželka přímo ohodnotila hybrid CH-R slovy, že ještě nikdy v životě neřídila nic pomalejšího. :D A to jsme kdysi dávno začínali s Felicií 1,6 MPI.
 
O tom, ze je CH-R lemra lina uz jsem kdesi cetl...neco na tom bude.
 
@Ter Leeloo II Máme na firmě 10ks Toyota Auris Hybrid. Kupovány 2017/7, dnes mají průměrně najeto kolem 50tis KM a bez jediného problému.. takže technika bych řekl špičková. Spotřeba benzínu je tuším kolem 5l/100km - tady hodně záleží na stylu jízdy a profilu trasy. Městský provoz tomu náramně svědčí, na dálnici už to taková hitparáda není, ale to je asi každému jasné.
Co se týče hybridní techniky, tak je to hodně o zvyku. Člověk se s tím musí naučit jezdit, ale trhač asfaltu to teda není. Je to líné. Je fakt, že tomu dojmu hodně přispívá zvukový projev, který je nijaký. Dáš plný plyn, motor se vytočí na určité otáčky (kravál jako prase), ale zrychlení odpovídající tomu randálu se nekoná. Další "divnou" věcí je třeba rozjezd z 0 na třeba 130 - celou dobu to má stejný zvuk. Prostě divné, ale je to hybrid, takže člověk si asi zvykne. Na co jsem si ale rozhodně nezvykl jsou brzdy. Zmáčkneš brzdový pedál a prvních pár cm pouze zapne rekuperaci, tzn. hlavní brzy nejsou použity. OK bzrdí to, ale příjde ti, že málo, tak tedy přimáčknu trochu víc, stále rekuperace, akorát silnější (překážka před tebou se blíží), přimáčknu ještě víc, olá, hlavní brzdy jsou v provozu, ale v tu chvíli už to cukne i s tebou :D no nenaučil jsem se ty brzdy dávkovat (nutno podotknout, že mám s tím ujeto jen asi 1tis km - kluci co s tím jezdí pravidelně se to už naučili), takže pouze referuju za sebe.
Je na výběr celkem se tří jízdních režimů. ECO, normal, Power. Mění to defacto pouze chování plynového pedálu a jeho odezvy. Na řezim ECO je auto tupé a celkově se mu už vůbec nechce zrychlovat. Normal, na který jsem jezdil nejvíc, mi i nejvíce vyhovoval, takový prostě normální. Power, auto jde rychleji do otáček a má tendenci být živějším, což se ovšem nekoná. Plynový pedál reaguje ihned bez prodlevy, celkově je to ale znát nakonec na spotřebě, která rychle roste.

Techniku tedy hodnotím kladně, akorát se s tím člověk musí naučit a přijmou některé fakty.

Co se mi ale ultra nelíbí je vzhled. Z venku absolutně odporné (bavíme se stále o tom Aurisu), OK vlezeme dovnitř. No to je snad ještě větší hrůza. Sedím relativně nízko a palubka je teda hodně vysoko. Hodnotím za sebe, takže pro někoho nemusí být překážkou. Zpracování interiéru je v pořádku. Nic nevržně, relativně všechno "festovní".
Infotaiment: to nevím, kdo vyráběl. Display hnusný, viditelný rastr. Jas displaye hrůza, na sluníčku hodně špatně čitelné. A to nejdůležitejší je ergonomie ovládání a svižnost systému - s ničím horším jsem nikdy nepracoval :( pomalé a ještě člověk ani neví pořádně na co má kliknout a co to vlastně asi udělá. Nezvykl jsem si. Takovou fajn blbinou je nákres autíčka, kde zrovna vidím jestli jedu na spalovací motor nebo na baterky nebo na oboje, nebo jestli se zrovna baterky dobíjejí atd. ale je to jen blbnina, dívat se na to za jízdy moc nedá (myslím, že se to dá zobrazit i na displayi mezi budíky).
Posez v autě: takový zvláštní, bylo to první auto, kde jsem si nenašel tu svou správnou pozici a pořád mi něco vadilo. Přední sedačky mají navíc takový zvláštní výkroj v zadu, takže to výrazně zasahovalo do prostou pro cetující v zadu. Vadilo mi to při instalaci autosedačky pro prcka. Celkově místa na zadních sedačkách před nohami je hodně málo. Troufám si říct, že stejně jak v naši M2. Pokud budu hodnotit například podle té autosedačky (metr jsem na to nebral).
Couvací kamera: přes den ok, v noci tam byla jen na parádu - nutno podotknout, že jsem nekontroloval čistotu té kamery, jsem zvyklý z Oktávky, kdy při ostřiku zadního okna se ostříkne i kamerka.
Kufr: velký, světlo bludička ala Mazda a ještě tam je jen jedno, takže v noci tma.
Jízdní vlastnosti: při nějakém výraznějším říznutí zatáčky to drželo hezky, necítil jsem nějakou nejistotu. Pilu jsem s tím nejel, ani mě to nenapadlo s hybridním kombíkem :D

Za mě tedy Toyota ano co se týče hybridní techniky, to si myslím, že nemají konkurenci. Ale co se týče vzhledu, ten za mě nee. Celkově ani moc nemají vychytané takové ty praktické věci/ vychytávky. Spolehlivost si myslím, že je skvělá. Kvalita taky. Takže pokud nemáš problém s designem a jsi ochotný přijmout chování hybridu, tak směle do té Toyoty.
Toť vše co mě napadlo tak narychlo. Pokud napadne něco tebe, tak se ptej.
 
Jsem to jen tak nadhodil a zda se, ze tu lidi fakt zkusenosti maji, prima. Rikal jsem si, ze bych se aspon v tom hybridu treba jizdne uklidnil a nejezdil jak silenec :cool:. Jakoze ne, ze by se nedalo i s pomalym hybridem, ze jo. Ale zase mi nerikejte, ze ta Rav4 nebo Camry s vykonem pres 220 koni budou slimaci. Okej, ma to zrychleni na 100 pres 8 sekund, ale to nezni nijak desive. Ale s e-CVT jsem jeste nemel tu cest.

... Jen skoda, ze pro evropsky trh nebude k dispozici ten silnejsi dvoulitr s hybridem. ...
Ja zase mel informace (primo od dealera), ze u nas ten dvoulitr bude. Nebo to znamena, ze dvou litru bude vic a my ten nejsilnejsi nedostaneme?
 
ma to zrychleni na 100 pres 8 sekund, ale to nezni nijak desive. Ale s e-CVT jsem jeste nemel tu cest.

Vyzkoušej a uvidíš. Lidová moudrost praví, že "leták snese vše". Mně to auto přišlo neskutečně zdechlé. Těch 8 sekund tomu naměřili možná když to rozjeli na vrcholu Fuji. :D Já začínám po očku sledovat XC60 T8, ale finančně to bude tak na T5 maximálně. :) Nebo koupit nějakou T6/T8 předváděčku. Ale to je taková moje klasická hra, která může dopadnout všelijak. Rozhodně si počkám na novou generaci Mazdy 6 a pak se uvidí.
 
Jsem to jen tak nadhodil a zda se, ze tu lidi fakt zkusenosti maji, prima. Rikal jsem si, ze bych se aspon v tom hybridu treba jizdne uklidnil a nejezdil jak silenec :cool:. Jakoze ne, ze by se nedalo i s pomalym hybridem, ze jo. Ale zase mi nerikejte, ze ta Rav4 nebo Camry s vykonem pres 220 koni budou slimaci. Okej, ma to zrychleni na 100 pres 8 sekund, ale to nezni nijak desive. Ale s e-CVT jsem jeste nemel tu cest.


Ja zase mel informace (primo od dealera), ze u nas ten dvoulitr bude. Nebo to znamena, ze dvou litru bude vic a my ten nejsilnejsi nedostaneme?
Ano dvoulitr to mozna bude objemem..ale je tam vice vykonovych verzi pokud se dobre pamatuji a tu nejsilnejsi americkou evropa samozrejme kvuli emisim nedostane. Uvidime za par mesicu.

Jinak jezdil jsem i s tou nejsilnejsi RAVkou 2,5litru a svezeni to nebylo spatne..auto za ty penize kolem 900tis..prijatelne po vsem strankach. Jelo to lehce nadprumerne, svizneho ridice to ale rozhodne nanadchne. Proste SUV. Mazda CX5ka s dvoulitrem je jiste prijemnejsi. Na druhou stranu jel jsem zcela syrovou CX5ku v automatu a byla obdobne zdechla, nebo mozna byla jen nezajeta. Zpet k hybrAle jak vsichni vime hybrid je skvely ve meste..na poposkavani mezi obcemi.. Ale jakmile se jezdi dalnice..efekt toho vozu je pryc. Porad si myslim, zw to neni vuz pro kazdeho. Je potreba si zvyknout, ze ten vuz funguje jinak.. ale je to zacatek, kterym se auto prumysl ubira a uvidme zda-li skoncime u ciste ele aut ci u vodikovych ci jinych. Osobne si myslim, ze ve slunnych statech budou skvele fungovat auta, ktera budou mit solarni plochu, jak na plose strechy i jinde. U nich budou provozni naklady minimalni. Na rovinu take napisi, ze me sere jakou rychlosti se vyviji autonomni rizeni..protoze se take muze stat, ze za 15let se u nic jineho nebude prodavat a stat a posrana unie nas vude legislativou nutit.. Jezdit s tim v urcitem rezimu..zacne to

Sent from my STF-L09 using Tapatalk
 
Vyzkoušej a uvidíš. Lidová moudrost praví, že "leták snese vše". Mně to auto přišlo neskutečně zdechlé. Těch 8 sekund tomu naměřili možná když to rozjeli na vrcholu Fuji. :D Já začínám po očku sledovat XC60 T8, ale finančně to bude tak na T5 maximálně. :) Nebo koupit nějakou T6/T8 předváděčku. Ale to je taková moje klasická hra, která může dopadnout všelijak. Rozhodně si počkám na novou generaci Mazdy 6 a pak se uvidí.

Uvazuju uplne stejne. POkud nebude nova M6 s benzinem v AWD tak pujdu do nejakeho volva a T8 by se mi libilo nejvic i kdyz uz to je za hodne penez
 
V60 CC je sice super, ale jednak je stale dost cenove mimo muj svet a potom mi tenhle hybrid nepomuze s parkovanim v Praze.

Kazdopadne se urcite pojedu s Toyotou svezt, at to vidim.
 
V60 CC je sice super, ale jednak je stale dost cenove mimo muj svet a potom mi tenhle hybrid nepomuze s parkovanim v Praze.
Kazdopadne se urcite pojedu s Toyotou svezt, at to vidim.
Hybrid má být v 2019 i Subaru XV... :)
 
V60 CC je sice super, ale jednak je stale dost cenove mimo muj svet a potom mi tenhle hybrid nepomuze s parkovanim v Praze.

Kazdopadne se urcite pojedu s Toyotou svezt, at to vidim.
Koukam mame vsichni podobne uvazovani to benzinove Volvo V60 je vice nez povedene rodinne reseni..jen ta cenovka neni pro normalne vydelavajici lidi..uz by to bylo financne na ukor neceho jineho.

Outback 2,5i AWD je take dobre reseni..u me tzv nic proti nicemu a bude me to bavit ridit. I Levorg s americkymi motory by nemusel byt spatny reseni. Ta evropska 1,6T je slaba a zere jak tank, kdyz se s ji jede svizne.

Porad mi zatim nejrozumneji vychazi ta importovana zanovni Mazda CX-9 2,5iT okolo toho milionu..tedy jako rodinne auto na 6-8let vlastnictvi.

No uvidime..treba me/nas nova mazda 6 predsvedci o tom, ze nam bude stacit:) Jen s tim vypinam valcu me fakt ser...

Sent from my STF-L09 using Tapatalk
 
jj Outback mam taky v hledacku, jen ten interier mi prijde takovy vic tvrdoplastovy oproti M6, ale uvidime, jaka bude dalsi generace ci facelift..no resit to zacnu asi az v roce 2020
 
Back
Top