Jak jsem psal již v tématu nové 3ky, včera jsem absolvoval Bruselský autosalon a po delší době bylo možné v krátkém čase si sednout a porovnat různé značky. Možná nejdřív bych se vyjádřil i k samotné Mazdě - když jsme vybírali auto, tak jsem seděl/zkoušel jen 6 a CX-5. No včera jsem se konečně posadil do všech současných modelů a mám 2 poznatky. Uchvátila mě MX-5 a v jaké výšce nad zemí se sedí
= asi začínám šetřit
a druhá věc je CX-3 (omlouvám se zdejším majitelům) ale dojem z interiéru vzhledem k ceně a zbytku modelové řady - no byl jsem zklamaný.
Každopádně jinak tedy k ostatním značkám.
Škoda - obrovský fail - nová Scala byla jediné auto na celém autosalonu do kterého se nebylo možné posadit. Jeden jediný modrý kus a zamknutý. Hlavně že Tesly, Maserati, Skové Mercedesy a podobně si člověk mohl prolézt klidně do posledního kousku. Takže dojem jen z exteriéru a interiéru přes okna. Auto se mi tedy na fotkách líbí více, nicméně na Škodovku to má konečně nějaký nápad. Interiér vystaveného bohužel variace černé barvy,
Hyundai - byli jsme hodně překvapení kvalitou uvnitř a celkově vnitřním vzhledem. Seděl jsem i v nové i30 Fastback N a parádní pozice za volantem, sedadla s ideální kombinací bočního vedení a pohodlí. Jelikož žiji v Belgii tak by mi doma nevadilo, v ČR bych se nepřenesl přes fakt příspěvku Vošickému. Jinak největší překvapení na stánku pro mne byl nový interiér Ioniqu - pěkné.
Ford - za mne obrovské zklamání. Seděl jsem ve Focusu (cross verze a pak Titanium) interiér strašně plastový, dílenské zpracování mi přišla na úrovni Mitsubishi a podobně. Fiesta ST - auto mě lákalo vyzkoušet, no včera jsem si nedokázal najít pozici za volantem.
Swift Sport - stejně jako Fiesta - sedí se na mne dost vysoko
Kia - vím, že se tu v posledních dnech objevoval Proceed - no v interiéru bych nenašel jediný důvod proč vzít ten a ne klasický Ceed - Mazda 3 je kvalitou a dojmem hodně, hodně dále.
Toyota Corolla ST - pro mne asi největší překvapení autosalonu. Toyota pro mne vždycky bylo takové bezpohlavní obyčejné auto. Nicméně design exteriéru plus kvalita, vzhled interiéru super. I pozice za volantem hodně dobrá. Snad i jízdně to bude dobré, vybírat auto v této třídě a chtít kombi, tak je to můj favorit.
Tesla - Proti modelu S a X nemám nic (asi až na cenu), ale Model 3? Auto na autosalonu bylo za 65 000 eur., kdy vepředu byl akorát obrovský tablet a pás dřeva. No ok..ale dílenské zpracování strašné - nelícující lišty a plasty, vrzání loketní opěrky. Hrůza..
Jinak jsme si udělali takové srovnání naší M6 Takumi, Audi A4 (S-line), Mercedes C, Volvo V60 (cross country verze) a nové BMW 3 (M packet). Pokud bych měl brát dojem čistě z kvality interiéru tak by bylo pořadí: Audi, Volvo, Mazda s Mercedesem a poslední BMW.
Nová 3ka od BMW mne taky hodně zklamala použité materiály..no na zbylé z výběru rozhodně nemají. Mercedes už by taky potřeboval facelift - interiéry A a B třídy jsou už výše a dále.
Vyzkoušeli jsme toho jinak více (resp. každou přítomnou značku), ale to je to hlavní, co mi utkvělo v paměti.