• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Cizí značky aneb proč být (ne)věrný japoncům

Taky byla recenze v AutoTipu rav4 z dnešního pondělí a veskrze pozitivni ;) Do města je to pry dobry :)
 
Do města je to pry dobry

SUV je do města úplně ideální :D

Já teď najezdil přes 2000km po horách Volvem XC60 D5 Polestar 2016 a moc jsem se těšil do Mazdy. SUV mi vůbec nevyhovujou, je to úplně zbytečně vysoký, těžký a vůbec.... a "logika" ovládání čudlíků radia, infotainmentu a tempomatu na volantu ? GRRRRR!!! Proč nemá proboha tempomat tlačítko CANCEL? PROČ ? Proč musím po každém startu auta aktivovat automatické stěrače? Proč musím po každém startu auta odpauzovat přehrávání Spotify (to dělá i infotainment nového Fordu Rangeru)?
 
Poslední úprava:
@Ter Leeloo II já říkal, že je zdechlá ta předchozí generace RAV4. Ta nová je na tom lépe, údajně. :) Nicméně viděl jsem nedávno jednu recenzi a motor pořád hučí jako vysavač. Nic pro mě, ani designem, ani motorem. Ale souhlasím s tím, že člověk se tak nějak podvědomě přizpůsobuje hybridu a hraje tu hru na spotřebu. Tenhle dojem jsem měl taky, když jsem zkoušel CH-R.

@Vitus, když jsi zmínil ten tempomat, zjistil jsem u Volva nemilou věc. Adaptivní tempomat zmatkuje víc než v Mazdě. Já jsem si naivně myslel, že Volvo má ty asistenty dost vymakané a na úrovni prémie. To je bohužel omyl. Adaptivní tempomat umí snad jen Mercedes. Ten jediný mi vyhovoval. Volvo, o kterém uvažuji, mě v poslední generaci zklamalo. Zkoušeno znovu u V90 a prostě jsem měl strach. Strašně stresuje a příliš razantně dupe na brzdu. Zlatá Mazda 6, která mě také občas vytočí, ale na Volvo v tomhle směru naštěstí nemá.
 
Strašně stresuje a příliš razantně dupe na brzdu. Zlatá Mazda 6, která mě také občas vytočí, ale na Volvo v tomhle směru naštěstí nemá.

potvrzuju, adaptivní tempomat se u Volva chová poměrně divoce. Jak při brždění, tak i při popojíždění v koloně (kterých jsem si během cesty bohužel užil víc než dost). Na druhou stranu mi dneska moje GJ na dálnici dvakrát hamtla na brzdu, protože jel v levotočivé zatáčce v pravém pruhu kamion, což bohužel občas dělá.....
 
Jedinou výhodu SUV nebo moderních crossoverů vidím jen v nastupování/vystupování a vyšší posez (líp vidíš třeba před auto co jede před tebou, pokud to není dodávka :D) jinak je to podle mě totální shit o_O
 
Jedinou výhodu SUV nebo moderních crossoverů vidím jen v nastupování/vystupování a vyšší posez (líp vidíš třeba před auto co jede před tebou, pokud to není dodávka :D) jinak je to podle mě totální shit o_O
Tak to si zrovna nemyslím. Už u Mazdy 2 je vysoký posez a blbě se mi tam leze. Co teprve CX-3 a podobně. Možná u sedaček bez bočního vedení by to bylo jako ideál, ale takto rozhodně ne. Jako výhodu vyššího posezu vidím v tom, že mě většina protijedoucích řidičů v noci neoslňuje.
 
Na SUV se přejde věkem, nikomu se s bolavými koleny a zády nechce do auta nastupovat a vystupovat jak do tanku. Na našich silnicích je výhodou i vyšší světlá výška právě ve městech kvůli obrubnikům, nehledě na to, když si člověk potřebuje občas cestou odskočit a odbočí mimo silnici tak se nemůže s osobákem kolikrát vyhrabat zpátky. SUV by mělo být spíš o vyšším posezu a jiném svezení než osobák.
 
Mne je 35 a mam “nizkych” 174 cm a rozhodne se mi lip leze do manzelciny CX3 se sedackou v nejvyssi poloze, nez do sestky, kde si sedacku nechavam na podlaze. Po meste se mi s Cxkou taky lip jezdi, nebojim se ze na rychle projetem mikrokruhaci drbnu diskem o obrubnik, nebojim se parkovat na parkovistich na dotek s obrubnikem, nebojim se vzit i nejakou tu diru na silnici, nebojim se tolik, ze to auto nekdo poskrabe, kdyz vzadu nejvic trci cerny nelakovany naraznik. Taky z toho lip vidim na silnici a pres ostatni auta. A lip se tam dava dcera do detske sedacky. Nemyslim si, ze SUV je jen pro stare :). Myslim si, ze kazdy ma jine potreby a jiny zpusob uzivani auta, a nekdo chce nebo potrebuje SUV, protoze bezna auta se poslednich 25 let uvnitr snizuji, narazniky jsou taky cim dal niz, vsude dokola jsou modernimi slabymi laky lakovane dily... naprosto chapu, pokud to nekomu neprijde prakticky.
 
Beztak to byla od @Vitus-e jen takova provokace, sam jezdi po meste s velkym sedanem a smeje se mensimu SUV :D. Ale kazde ma sve (ne)vyhody. Ve meste, i mimo.

Zrovna to pekne napsal @Ondrej K. Vcera jsem vracel RAVku a vyzvedaval si Octavku. Sraz s manzelkou (jedouci Mazdou) jsem mel u babicky. Byl jsem tam driv a kdyz prijizdela manzelka, vyrazil jsem jim naproti k parkovacimu mistu. Prichazim a: "chrrrrr!" Pekne diskem o obrubnik pri podelnem parkovani. Ale neni to jen manzelka, i me se jiz zadarilo. Joo, kdysi jsem mival pekne lakovane disky :D.

Ja jsem nikdy moc SUV neobdivoval, ale ta RAVka me proste zaujala, tak jsem to sel zkusit, zda se s takovym autem da zit/jezdit. A neodradilo me to. A zrovna ta "velika" kola je fakt neco, co bych bral za pekny benefit. Vyssi pasivni komfort a ty obrubniky, kanaly a vubec Stredoceske silnice se budou muset zase o trosku vic snazit :D. Protoze me teda osobne i k tomu SUV sednou vic vetsi pneumatiky, nez k nizkemu autu. Takze ikdyz se mi na Mazde 6 nelibi disky mensi, jak 19", tak na tom SUV s vetsima kolama mi 18" problem nedela.
 
XV Hybrid pro Evropu má být představen v Ženevě. Jsem pak zvědav na tu cenovku... ;)
 
Jo no, jeste jsem zvedavy, co bude ten druhy Subaru hybrid, o kterem se psalo.
 
Po meste se mi s Cxkou taky lip jezdi, nebojim se ze na rychle projetem mikrokruhaci drbnu diskem o obrubnik, nebojim se parkovat na parkovistich na dotek s obrubnikem, nebojim se vzit i nejakou tu diru na silnici, nebojim se tolik, ze to auto nekdo poskrabe, kdyz vzadu nejvic trci cerny nelakovany naraznik.

Jen věcná poznámka:
Mazda 6 má vyšší světlou výšku než CX-3. Sice ne o moc, ale je výš. :) A i prakticky to mohu potvrdit. V jednom místě, kde pravidelně škrtnu spodkem nárazníku u CX-3, Mazda 6 nemá problém a v pohodě projede. Totéž cesta na chatu. Raději tam jezdím s CX-3 díky kratším převisům karoserie. Jenže při jízdě s CX-3 pořád slyším, jak mi tráva leští podvozek. Jsou tam vyjeté koleje, takže si auto sedne níž. U Mazdy 6 nic takového nepozoruji. No a díru v silnici bych také raději trefil v Mazdě 6, protože komfort tlumičů je výrazně lepší.
 
Jen věcná poznámka:
Mazda 6 má vyšší světlou výšku než CX-3. Sice ne o moc, ale je výš. :) A i prakticky to mohu potvrdit. V jednom místě, kde pravidelně škrtnu spodkem nárazníku u CX-3, Mazda 6 nemá problém a v pohodě projede. Totéž cesta na chatu. Raději tam jezdím s CX-3 díky kratším převisům karoserie. Jenže při jízdě s CX-3 pořád slyším, jak mi tráva leští podvozek. Jsou tam vyjeté koleje, takže si auto sedne níž. U Mazdy 6 nic takového nepozoruji. No a díru v silnici bych také raději trefil v Mazdě 6, protože komfort tlumičů je výrazně lepší.

Papirovou a mozna i praktickou svetlou vysku pro jizdu v kolejich mozna ano, to ma i podle katalogu myslim shodnou; svoji roli muze hrat to, jak to vypada pod autem za kolem, tzn. rameno, uchyceni stabiliatoru, apod. a jak moc to trci z roviny podvozku. CX3 ma taky viditelne trcici teleso vyfuku. Nicmene predni naraznik a jeho "lizatko" je u sestky vytvarovany neprakticteji a bliz u zeme, navic ma vyrazne delsi predni i zadni previs, takze ja treba s sestkou skoro nikde k obrubniku "na doraz prednima kolama" parkovat nemuzu a s CX3 jo... a pri parkovanim zadkem k obrubniku se u sestky taky bojim, ac je naraznik docela vysoko. Jezdime porad oba se zenou ty samy mista, auta si i vymenujeme, takze to mam taky vyzkouseny. Ale chatu s lesni cestou nemam :)

Co se tyka diry v silnici, ja jsem uz dvakrat na velky dire v Praze vyrazne skrabnul nizkoprofilovy disk (18" na trojce), takze mi balony u CXka vyhovuji a moc se nebojim, ze by neco bylo tak hluboky a blbe tvarovany, ze by to bylo vyssi nez pneu; nedoslo mi, ze plno lidi ma SUVcka na nizkoproiflovych taky a ze to vlastne tim padem s tim, jestli je to SUV nebo klasicky auto, nema moc co delat. Za me ale na rozdil od beznych aut SUV na vysokoprofilovych nevypadaji tak blbe a k charakteru auta se hodi :).
 
Jezdíte v Praze na letiště, na to parkoviště u terminálu 1? Já tam byl minulej týden dvakrát a pokaždý jsem si škrtnul plastama na předku o ten zvýšenej přechod pro chodce hned za závorou. A to mám kola 205/60 R,16...... :confused:
 
Back
Top