• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Cizí značky aneb proč být (ne)věrný japoncům

Nedávno jsem musel náhle odjet na SC do USA a pořád tu trčím. Nechal jsem si u Hertz zamluvit auto a protože měli k dispozici novou Mazdu 3, byla to jasná volba. Nakonec mi ji vyfoukli těsně před nosem, což mě dost naštvalo. Bohužel tu platí "Select and Go", takže si v půjčovně vyberete z asi 30 volných aut kterékoliv chcete a můžete jet. Měl jsem jen Midsize Sedan třídu, samá americká, korejská nebo japonská aut a rozhodl jsem se vyzkoušet novou Toyotu Corollu (vzpomněl jsem si, jak je @Ter Leeloo II nadšený z této značky. ;)

No a jaké mám teda dojmy? Musím uznat, že Toyota se strašně posunula vpřed. Hlavně tichost auta v nízkých nebo středních otáčkách je naprosto excelentní. Ideální polohu za volantem jsem našel hned a dokonce i ten interiér není až tak zoufalý, jak bývalo zvykem. Spotřeba je z jiné planety, to auto si ten benzín snad samo vyrábí. Najel jsem asi 400km a mám pořád hodně přes půlku nádrže. No ale tím ten výčet pozitivních vlastností končí... :D

V USA je tohle auto fakt na pohodu. Chápu, že se tady prodává, jak rohlíky. Ale koupit si jej znamená vzdát se jakékoliv představy o dynamické jízdě. Prostě ani ten nejsilnější benzín nejede! Když jsem potřeboval rychle přejet do jiného pruhu, dupl jsem na plyn a kromě vytí motoru se nic nestalo. Auto mírně zrychlilo a já koukal do zpětného zrcátka, jestli mě náhodou nesejme kamion za mnou. Ty tady jezdí stejně rychle jako osobáky, spíše rychleji. Taky proto nejsou v USA kolony na dálnicích...

Deset minut jsem laboroval nad tím, jak použít tempomat. Nakonec zafungovala francouzská "logika" a podařilo se mi to rozchodit. Patnáct minut jsem hledal ovládání stěrače zadního okna, než jsem po zastávce na občerstvení zjistil, že tam žádný není. :D Ok, moje chyba. Nastavit vzdálenost od auta přede mnou u adaptivního tempomatu se mi doteď nepodařilo. Vím, že jsem už někde blízko, ale zkrátka na to nemohu přijít. Hlavně, že na pravém zpětném zrcátku mám nápis, že odrazy v něm jsou ve skutečnosti v jiné vzdálenosti, než jak se jeví. Levé zrcátko u řidiče zase zvětšuje tak šíleně, že nevidím auta v mrtvém úhlu, nevidím ani při couvání a stále nechápu, že za tohle Toyotu ještě nikdo nežaloval. Je to opravdu stupidní a hlavně nebezpečné. Nastavit to tak, abych něco za sebou viděl, je nemožné! Nejlépe funguje interiérové zpětné zrcátko. Ta postranní jsou jen nepovedený vtip.

Výdechy klimatizace jsou zase tak pitomě navržené, že je to první auto, kde mi nefunguje držák na mobil. Nedá se tam uchytit a to má dvě možnosti nastavení. To se mi ještě nikdy předtím nestalo. A protože přejíždím mezi třemi státy, navigaci potřebuji. Když jsem jel v noci z Charlotte směr Atlanta, byl to celkem adrenalinový zážitek vymotat se z města, kde jsem poprvé v životě a to bez navigace, jen podle cedulí. Teď mám mobil hozený v držáku na pití a někdy ukazuje, někdy ne, zkrátka bude na co vzpomínat. :)

Další šíleností Made in Japan v podání Toyoty je zamykání a odemykání auta. To se snad nedá popsat, musí se to vyzkoušet. Především, po první zastávce jsem nedokázal vytáhnout klíček ze zapalování. Nemá to ještě Start-Stop tlačítko, ale poctivý kovový klíček. Ten se musí před vytažením zamáčknout dovnitř a pootočit, jinak auto nejde zamknout. Trvalo mi určitě pár minut, než jsem se naučil ten trik. Opět musím podotknout, že jsem řídil snad stovku různých aut, ale nesetkal jsem se s něčím podobným. Odemknout dveře nebo kufr, na to mají odlišnou logiku. Na dveře funguje dvojitý stisk, pro kufr podržení tlačítka. Zvenku, samozřejmě, otevřít nejde. Právě tyhle odlišnosti mě už celkem štvou. To auto je jako nějaká logická hra, ve které musím pořád luštit rébusy. :confused:

Toyotu ale nezavrhuji. Jen jsem se znovu ujistil, že to není auto pro mě. Možná, až budu v důchodě. :cool: Jinak tady na východním pobřeží naprosto dominují japonské značky, hlavně Toyota. Mazda je také běžné auto, pak Korejci a Ameriky. Evropské značky jsou naprosto raritní a vidět se tu dá občas BMW. Značky typu Mercedes, Audi, Volvo nebo VW, jakoby neexistovaly.

20191202_082821.jpg 20191202_082709.jpg
 
Nedávno jsem musel náhle odjet na SC do USA a pořád tu trčím. Nechal jsem si u Hertz zamluvit auto a protože měli k dispozici novou Mazdu 3, byla to jasná volba. Nakonec mi ji vyfoukli těsně před nosem, což mě dost naštvalo. Bohužel tu platí "Select and Go", takže si v půjčovně vyberete z asi 30 volných aut kterékoliv chcete a můžete jet. Měl jsem jen Midsize Sedan třídu, samá americká, korejská nebo japonská aut a rozhodl jsem se vyzkoušet novou Toyotu Corollu (vzpomněl jsem si, jak je @Ter Leeloo II nadšený z této značky. ;)

No a jaké mám teda dojmy? Musím uznat, že Toyota se strašně posunula vpřed. Hlavně tichost auta v nízkých nebo středních otáčkách je naprosto excelentní. Ideální polohu za volantem jsem našel hned a dokonce i ten interiér není až tak zoufalý, jak bývalo zvykem. Spotřeba je z jiné planety, to auto si ten benzín snad samo vyrábí. Najel jsem asi 400km a mám pořád hodně přes půlku nádrže. No ale tím ten výčet pozitivních vlastností končí... :D

V USA je tohle auto fakt na pohodu. Chápu, že se tady prodává, jak rohlíky. Ale koupit si jej znamená vzdát se jakékoliv představy o dynamické jízdě. Prostě ani ten nejsilnější benzín nejede! Když jsem potřeboval rychle přejet do jiného pruhu, dupl jsem na plyn a kromě vytí motoru se nic nestalo. Auto mírně zrychlilo a já koukal do zpětného zrcátka, jestli mě náhodou nesejme kamion za mnou. Ty tady jezdí stejně rychle jako osobáky, spíše rychleji. Taky proto nejsou v USA kolony na dálnicích...

Deset minut jsem laboroval nad tím, jak použít tempomat. Nakonec zafungovala francouzská "logika" a podařilo se mi to rozchodit. Patnáct minut jsem hledal ovládání stěrače zadního okna, než jsem po zastávce na občerstvení zjistil, že tam žádný není. :D Ok, moje chyba. Nastavit vzdálenost od auta přede mnou u adaptivního tempomatu se mi doteď nepodařilo. Vím, že jsem už někde blízko, ale zkrátka na to nemohu přijít. Hlavně, že na pravém zpětném zrcátku mám nápis, že odrazy v něm jsou ve skutečnosti v jiné vzdálenosti, než jak se jeví. Levé zrcátko u řidiče zase zvětšuje tak šíleně, že nevidím auta v mrtvém úhlu, nevidím ani při couvání a stále nechápu, že za tohle Toyotu ještě nikdo nežaloval. Je to opravdu stupidní a hlavně nebezpečné. Nastavit to tak, abych něco za sebou viděl, je nemožné! Nejlépe funguje interiérové zpětné zrcátko. Ta postranní jsou jen nepovedený vtip.

Výdechy klimatizace jsou zase tak pitomě navržené, že je to první auto, kde mi nefunguje držák na mobil. Nedá se tam uchytit a to má dvě možnosti nastavení. To se mi ještě nikdy předtím nestalo. A protože přejíždím mezi třemi státy, navigaci potřebuji. Když jsem jel v noci z Charlotte směr Atlanta, byl to celkem adrenalinový zážitek vymotat se z města, kde jsem poprvé v životě a to bez navigace, jen podle cedulí. Teď mám mobil hozený v držáku na pití a někdy ukazuje, někdy ne, zkrátka bude na co vzpomínat. :)

Další šíleností Made in Japan v podání Toyoty je zamykání a odemykání auta. To se snad nedá popsat, musí se to vyzkoušet. Především, po první zastávce jsem nedokázal vytáhnout klíček ze zapalování. Nemá to ještě Start-Stop tlačítko, ale poctivý kovový klíček. Ten se musí před vytažením zamáčknout dovnitř a pootočit, jinak auto nejde zamknout. Trvalo mi určitě pár minut, než jsem se naučil ten trik. Opět musím podotknout, že jsem řídil snad stovku různých aut, ale nesetkal jsem se s něčím podobným. Odemknout dveře nebo kufr, na to mají odlišnou logiku. Na dveře funguje dvojitý stisk, pro kufr podržení tlačítka. Zvenku, samozřejmě, otevřít nejde. Právě tyhle odlišnosti mě už celkem štvou. To auto je jako nějaká logická hra, ve které musím pořád luštit rébusy. :confused:

Toyotu ale nezavrhuji. Jen jsem se znovu ujistil, že to není auto pro mě. Možná, až budu v důchodě. :cool: Jinak tady na východním pobřeží naprosto dominují japonské značky, hlavně Toyota. Mazda je také běžné auto, pak Korejci a Ameriky. Evropské značky jsou naprosto raritní a vidět se tu dá občas BMW. Značky typu Mercedes, Audi, Volvo nebo VW, jakoby neexistovaly.

Zobrazit přílohu 25180 Zobrazit přílohu 25181
K tomu blokování klíčku proti vytažení ze zapalování - tohle má i Kia Ceed prodávaná v ČR...
 
Tak s orientaci v Charlotte mam sve zkusenosti. Byl jsem za posledni 4 mesice 2x (2 tydny a pote 3 tydny) a jezdit tam bez navigace si nedovedu predstavit. Hlavne cesta do centra je hodne adrenalin. Pouzival jem Waze ptz tam jsou dost zacpy na dennim poradku. Ikdyz vlastne cestu na cestu do fabriky a zpet jsem ji pozdeji nepotreboval protoze cestu z hotelu jsem jiz znal a jedina cesta byla po dalnici (4 pruhy, mistami az 5) a jak rano tak vecer to bylo zarvane, nebot objizna trasa bohuzel neexistovala. Jedine moznosti trasy byly ktery najezd na dalnici pouziju. Poprve jsem mel pujcenou take Toyotu Corrolu a podruhe jsem mel Ford Fusion Hybrid. To ze auta v USA se 4-valcovym motorem i kdyz o objemu 2.0l vubec nejedou je uz pro me celkem bezna praxe. Proste po pridani plynu to auto jenom rve a nejede. Dokonce kdysi davno jsem mel pujceny PT Cruiser a ten mel myslim objem motoru 3.5 nebo 3.7 litru a bylo nemlich to same. Nejelo to.
Na druhou stranu co se tyce znacek aut na silnici tak jsem dost casto vidal Audi, Volvo, BMW, Mercedes a i VW alespon v Charlotte a dokonce i docela dost Porsche. Co me ale zaskocilo kolik je odstavenych aut u silnce, vlevo nebo vpravo. To jsem byl sokovan.
 
Hlavně tichost auta v nízkých nebo středních otáčkách je naprosto excelentní.

Úplně stejná zkušenost s aktuálním Nissanem Altima (před pár měsíci v USA).

Spotřeba je z jiné planety, to auto si ten benzín snad samo vyrábí.

Dtto. Dřív byly USA auta dost užraný, podle mých zkušeností, sváděl jsem to i na dost nekvalitní benzín a hydroměničové automaty, ale Altima uměla i s CVT v hustém sanfranciském provozu a obsazení pěti lidmi za +-osm.

Prostě ani ten nejsilnější benzín nejede! Když jsem potřeboval rychle přejet do jiného pruhu, dupl jsem na plyn a kromě vytí motoru se nic nestalo.

Ale přesně tenhle pocit jsem měl z jízdní dynamiky. Ani na plný plyn nic. A to měla papírově 2.5 skoro shodně výkonný, jako moje Mazda 6.

Hlavně, že na pravém zpětném zrcátku mám nápis, že odrazy v něm jsou ve skutečnosti v jiné vzdálenosti, než jak se jeví. Levé zrcátko u řidiče zase zvětšuje tak šíleně, že nevidím auta v mrtvém úhlu, nevidím ani při couvání a stále nechápu, že za tohle Toyotu ještě nikdo nežaloval. Je to opravdu stupidní a hlavně nebezpečné. Nastavit to tak, abych něco za sebou viděl, je nemožné! Nejlépe funguje interiérové zpětné zrcátko. Ta postranní jsou jen nepovedený vtip.

První návštěva v USA? Mají to takhle všechna auta v USA :). Jak ty nápisy, tak šílené zvětšení. Nechápu to, je to na zabití. Tradice (regulace). Toyota za to určitě nemůže.

A protože přejíždím mezi třemi státy, navigaci potřebuji.

Nemá ani v základu Android Auto/CarPlay? To zas Nissan letos už měl, a v půjčovně říkali, že to mají všechna auta v podobné třídě (což je teda o jednu větší, než Corolla, ale i tak...).
 
Jinak na pozitivní notu by se dalo v USA - aspoň dle mé zkušenosti čítající tamní nájezd lehce pod 10 tisíc mil a možná kolem 15 půjčených aut - uvést, že plno modelů pro tamní trh má prostornější interiér a jiné uspořádání odkládacích prostor, ač zas jsou některé díly třeba z lacinějších plastů. Nebo že tam mnohem dřív u nás bylo satelitní rádio (SiriusXM) s dobrým zvukem i v odlehlých oblastech (ale zas jen za příplatek v půjčovně). Taky větší displeje navigací mi přišlo, že byly v obyč třídě vozidel dřív, taky se to asi dá považovat za logické, vzhledem k provozu a vzdálenostem.

Ty plasty jsou tedy možná spíš tím, že tam i velká auta existují v nepochopitelně nízkých výbavách, s manuální klimou, bez jakýchkoliv asistentů, i třeba bez CD/MP3 přehrávače a pouze s tunerem, na ocelákách... spolu se super nízkými cenami díky absenci DPH a větší konkurenci to pak vedlo (chce se říct "vede", ale s tím ekonomicko-politickým experimentem, který v USA už pár desítek let probíhá, to nebude dlouho trvat) k typicky americky konzumnímu používání aut; lze si koupit velké rodinné auto za $20k (třeba tu Altimu, je to zcela realistická cena - za list price se neprodává nic), pak se to podědí na děti a za patnáct let s typickou americkou neúdržbou a "péčí" rovnou na vrakáč, nebo si pro to za tisíc babek přijede někdo chudý "na dojetí", komu se to nejspíš rozpadne ještě cestou domů. Odtah je pak drahý, tak se sundají značky a nechá se to být, tam kde to zdechlo.

Obecně jejich vztah k autům je pro mě jako evropana bizarní, třeba zakladatel relativně úspěšné menší firmy (valuace $500mil, cca 150 zaměstnanců), pro kterou jsem dělal, jezdil desetiletou Imprezou s totálně vibrujícími a vrzajícími brzdami (zvlněné kotouče, nejspíš i vůle v nápravách + sjeté destičky) a rzí, a na moje naléhání, že to je šíleně nebezpečné, mně neustále odrážel, ať ho s tím neotravuju a že to bude řešit, až to přestane brzdit, nebo až bude díra skrz. A že je to auto spolehlivé a je s ním spokojený. To jsem zažil pak ještě mockrát, zážitek je i technický stav taxíků nebo řidičské způsoby emigrantů (ne všech a výjimky se najdou i na opačné straně), kteří tam taxikáře typicky dělají. Ale to už je tady off topic, protože je to spíš o lidech a ne o autech.
 
... vzpomněl jsem si, jak je @Ter Leeloo II nadšený z této značky. ;)

... dupl jsem na plyn a kromě vytí motoru se nic nestalo. Auto mírně zrychlilo a já koukal do zpětného zrcátka, jestli mě náhodou nesejme kamion za mnou ...
@Krabat vubec neumi jezdit s hybridem! Jsi mel videt o vikendu, jak vsech sedm Mazd zmizelo v dali, kdyz jsem na to na D4 slapl! Ve zpetnem zrcatku!

Od spolecneho srazu do cile to je nejakych 32 km, cca 15 km jsme jeli spolecne a nakonec! Nakonec jsem dorazil do cile cca o 10 minut driv nez vsichni ostatni, vcetne obavane cipovane Insignie :D:D:D:cool:. A prej ze tam neni vykon! :rolleyes:
 
Předpokládám, že v USA nebude základní model Corolly (většinou v půjčovnách bývají základní modely) hybrid. Nedaří se mi to rychle vygooglit, ale nejspíš to bude atmo dvoulitr čtyřválec... EDIT nejspíš 1.8 s CVT — 139 americky zdechlých koní.
 
Prostě ani ten nejsilnější benzín nejede! Když jsem potřeboval rychle přejet do jiného pruhu, dupl jsem na plyn a kromě vytí motoru se nic nestalo. Auto mírně zrychlilo a já koukal do zpětného zrcátka, jestli mě náhodou nesejme kamion za mnou. Ty tady jezdí stejně rychle jako osobáky, spíše rychleji. Taky proto nejsou v USA kolony na dálnicích...

Já jsem měl v létě pujčený Cadillac XT5, atmosferický 3.6l (310 hp) a teda po sešlápnutí plynu se taky žádná sláva nekonala. Ani na sport režim... jasně, v otáčkách to vcelku jelo, ale na V6 mi to přišlo dost divné a měl jsem pocit, že má M3 165 by na tom bylo podobně. Ale možná to zdání - odhlučnění, vyšší posez? Každopádně, celkový dojem byl dost mdlý na tak silné auto. Že nastavení těch amerických převodovek bylo o tolik jiné, než v EU? Nemám možnost srovnání, doma jezdím manuálem.
 
@AlesM - Dobrý postřeh s těmi odstavenými auty. Stejná zkušenost. Dnes jsem jich potkal asi osm, bez legrace, nepřeháním. A to na krátkém úseku, kdy jsem jen přejel mezi Spartanburgem a Charlotte. Pouhá hodina jízdy, Jinak díky za upozornění na centrum Charlotte. Zítra mám volný den a zvažoval jsem zajet do Columbie, Atlanty nebo právě do DownTown. A recepční mi řekla, že DownTown stojí za návštěvu. Díval jsem se na net je to fakt moc hezká část města, tak tam vyrazím. Podle GPS všechny silnice kolem úplně rudé, ale kdo se bojí, nesmí do lesa. :) Zkrátka tam pojedu a někde zaparkuji. Parkovišť je tam zřejmě hromada. Když jsem zvládl centrum v noci a bez navigace, tak ráno si s tím nějak poradím... :)

@Ondrej K - Už jsem tu pár aut měl a tohle je první, které má takhle pitomá zpětná zrcátka. A ke všemu strašně malá. Corolla asi Andorid Auto má, ale já používám Sygic a mám dojem, že pořád neumí MirrorLink. Nevím jistě, jsem poslední měsíce pořád někde na cestách a nestíhám sledovat prakticky nic jiného, jen pracovní záležitosti. Sygic používám právě kvůli offline navigaci. Data tady mám, ale jen 600MB a budu tu ještě pár dnů. Tak se snažím šetřit a nepoužívám online navigace.

No a jinak, když Toyota, pak tahle. Strašně se mi líbí. Znovu ji začali prodávat i u nás, tak se na ni zajdu podívat. Tady v USA je to běžné auto a vždycky v super výbavě. Fakt vypadá moc hezky. Na fotkách nevyzní až tak dobře, jako ve skutečnosti.

20191204_082423.jpg 20191204_082800.jpg 20191204_153810.jpg
 
@AlesM Zítra mám volný den a zvažoval jsem zajet do Columbie, Atlanty nebo právě do DownTown. A recepční mi řekla, že DownTown stojí za návštěvu. Díval jsem se na net je to fakt moc hezká část města, tak tam vyrazím. Podle GPS všechny silnice kolem úplně rudé, ale kdo se bojí, nesmí do lesa. :) Zkrátka tam pojedu a někde zaparkuji. Parkovišť je tam zřejmě hromada. Když jsem zvládl centrum v noci a bez navigace, tak ráno si s tím nějak poradím... :)

ja jsem vzdy centrum bud to objel nebo jsem se jim vzdy nejak propletl...nejhorsi budou ranni a pak odpoledni cas na cestu tam ale urcite to zvladnes. Parkovani tam je spousta. Pokud se nehraje NFL tak levne....Pak sem dej nejaky fotky at mam inspiraci az tam zase budu pristi rok ;) Pokud to nebude nikomu vadit...ja jsem jeden vikend byl na https://www.chimneyrockpark.com/ je to cca 2.5 hodinky autem z charlotte...bylo to celkem fajn vypadnout z mesta...
 
Mně teď vrtá hlavou jak je to s těmi zrcátky. Měli jsme ta zvětšovací na dovezeném Voyageru do ČR, pak v USA na dvou Nissanech, několika Fordech, Jeepu, předchozí Corolle, Chevroletu... Pokud to nějaké auto nemělo, je to tedy jen zvyk, nikoliv regulace, ale pak je divný, že dávno nepřešli na ta naše...

"In the U.S. and Canada, the U.S. National Highway Traffic Safety Administration's Federal Motor Vehicle Safety Standard 111 and the Canada Motor Vehicle Safety Standard 111 require the driver side mirror to provide "unit magnification", i.e., an undistorted 1:1 reflection achieved with a flat mirror. " (Wiki)
 
Není to stát od státu? Nebo záležitost od určitého roku? Jak půjdu po ulici, prohlédnu si pár aut. :) U Corolly je hlavně ten problém, že zrcátko je příliš malé a při tom zvětšení tam není vůbec nic vidět. A to je hodně nepříjemné v plném provozu, kde je třeba pět pruhů. Taky proto je tu tolik aut omlácených. Přední a zadní nárazníky má rozbité taková hromada řidičů, že to není normální.
 
vcetne obavane cipovane Insignie :D:D:D:cool:
Insignia stihla mezitím jednou sjet u Obořiště, počkat na mazdy, zase najet a udělat s nimi exkurzi na sjezd Dubenec a zpět. ;)
No a jinak, když Toyota, pak tahle. Strašně se mi líbí. Znovu ji začali prodávat i u nás, tak se na ni zajdu podívat. Tady v USA je to běžné auto a vždycky v super výbavě. Fakt vypadá moc hezky. Na fotkách nevyzní až tak dobře, jako ve skutečnosti.
Nojo, ono je rozdíl 2.5 hybrid u nás vs. 3.5 V6 v USA... :D
 
Mimochodem, @Krabat-e, neudelal sis fotku volantu te Corolly? Ja mel za to, ze posledni nove modely maji volant stejny (jako ja). Pak ale vlastne nechapu Tve potize s nastavovanim tempomatu nebo vzdalenosti od auta.

Prakticky prechod z Mazdy na Toyotu pro me byl bezproblemovy, protoze spoustu ovladacich prvku funguje (a jsou) stejne, nebo aspon pouzivaji podobnou (japonskou) logiku.
 
Panové, tak v pátek vyfasuji v práci druhé auto. Po cca 15 letech budu jezdit něčím jiným než je mazda.

PS: Bobina zůstává v baráku, kdo by chtěl auto s 340000km v TOP STAVU? Ženě na ježdění do práce to bude stačit až až.
 
WOW, to je velká radost. Asi dobrá práce :) O nových motorech Audi TDi jsem četl, že jsou neuvěřitelně úsporné na svůj výkon.
 
Taky budu nevěrný mazdě. Tedy už jsem ;)

až se dostanu k focení, přihodim pár momentek
 
Back
Top