• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Cizí značky aneb proč být (ne)věrný japoncům

A proc vlastne menis?
větší nájezd spíše v jednom. U Mazdy 6 bude svižnější jízda s nižší spotřebou, nižší servisní náklady. To vše jsem u CX-5 věděl. Teď se trochu změnila situace a ještě nejsem tak starej , abych si SUV nemohl pořídit později :D , až nebudu schopný z osobáku vystoupit ;)
 
větší nájezd spíše v jednom. U Mazdy 6 bude svižnější jízda s nižší spotřebou, nižší servisní náklady. To vše jsem u CX-5 věděl. Teď se trochu změnila situace a ještě nejsem tak starej , abych si SUV nemohl pořídit později :D , až nebudu schopný z osobáku vystoupit ;)
A čím víc o tom tak přemýšlím, tak v necelých 45 letech asi chytám druhou mízu. Donedávna to byly vozy SUV a crossovery, které jsem upřednostňoval (líbí se mi pořád) a poslední dobou mě to víc táhne k něčemu zábavnějšímu - i30 N, Ceed GT, tak asi i proto volba na Mazdu 6, to je přeci jenom takový univerzál, žádná divočina, normální náklady na díly a zábavné svezení
 
...a hlavně ta spotřeba při svižné jízdě (kámen úrazu Cx5 AWD, jak oba již víme). Nikdy bych si nemyslel, že budu u auta řešit spotřebu, ale jezdit přes devět s obyč autem, které ani nemá žádnou super dynamiku, je prostě na můj vkus moc :). 6 Sedan s dvoulitrem je v tomhle parádní.
 
Montáž kamery, konzervace dutin, desinfekce klimatizace. Příští týden montáž separátoru ;)
 
Ta bílá je moc pěkná. Ať slouží a dělá radost.
 
Tak ja uz mam sve nove neMazde najeto pres 10k km. A nemuzu rict, ze bych byl nespokojen. Hybridni jizda je pro me stale zajimave ozvlastneni cesty, dosud se rad nechavam opajet tim klidem pri jizde na elektromotory i jejich jemnym piskotem. Jizda po meste kompenzuje na spotrebe me choutky na dalnici. Na vysoke houpajici se auto jsem si sice jeste tolik nezvykl, ale nic, co by me trapilo.

Ale ja jsem clovek veskrze spokojeny se vsim, takze pohoda. Jedina vec, co mi na aute snad primo vadi, jsou precitlivele senzory automatickeho brzdeni pri parkovani. Je parada, ze mam 360 kamery, ale auto me nenecha dojizdet k prekazce tak blizko, jak jsem zvykly, vzdy mi to zaslapne. Takze to mam takhle pri kazdem parkovani do podelneho stani. A chybi mi Android Auto pro tu navigaci/hudbu, ale snad letos uz dorazi retrokit.

No ... Mazdu neoplakavam ;).

A jinak neco specialne pro @Krabat-a - RAV4 Hybrid, nejpomalejsi vuz na silnici, brzda provozu ...
https://drive.google.com/open?id=1uuEo8D2bR7x8gXpZmfzOil5iiuhH_NOA

Ano, prakticky me nepredjizdi stale vubec nikdo. Ani s tim pomalym kramem s omezovacem "na 180".
 
...mne teda to zrychleni 70 - 125 nejak uzasny neprijde, jestli gps a casomira nekeca :). Ale jinak je dobry vedet o kazdy dalsi znacce, kam se da od Mazdy utikat, az budou nesnesitelne drahy... ackoliv to tedy sam lehce devalvujes tvrzenim "jsem clovek veskrze spokojeny se vsim" :D

Je mi trochu uzko z cenove politiky Mazdy, ale co je nejhorsi, nedari se mi najit zadne SUV/MPV, kde jsou v druhe rade idealne tri isofixy, nebo aspon proti CX5/6 vyrazne sirsi a plocha lavice, a neni to bud brutalne drahe (Volvo XC90, VW Touareg...), vsudypritomne a osklive (Kodiaq, Sharan, Galaxy), nebo to nema spatnou povest (Nissan X-Trail, Mitsubishi Outlander, Hyundai Santa Fe — vsechno v minule generaci dle ruznych diskusnich for velka tragedie). Konkretne Nissan a Mitsubishi uz ani nejsou Japonci, proto asi i ta nekvalita. Jeste by se asi dal Ford S-Max, ale taky je jich dost a prece jen bych radsi neco s "cumakem".

Toyota by nas mohla zachranit aspon Land Cruiserem, ktereho jsem sice nazivo uz more let nezkoumal, ale vypada, ze by se tam tri deti do druhe rady vejit mohly. Je to zatim vse teoreticke cviceni, ale stesti preje pripravenym, kdyby na to doslo.

Nechci se smirit s tim, ze clovek s velkou rodinou musi jezdit dodavkou (Peugeot Traveller) nebo polododavkou (Berlingo) :D
 
3 Isofixy nikdo nemá a ono to ani nejde, ty auta nejsou tak široká. Ani Q7 ne a XC90 také ne.

V práci toto řeším dnes a denně. Jediné auta, která to splňovala, tak byl starý Sharan či Galaxy či Espace. U nových modelů tak Isofix může být, ale 3 sedačky tam nejsou dát.

Odesláno z mého FRD-L09 pomocí Tapatalk
 
Tri isofixy maj obvykle ty auta kategorie polododavek a MPV, u SUV jen vyjimecne (vidim neco u Mercedesu... tam se radsi ani nechci divat na cenu :)), ale u sedmimistnych se da pak jedna dat s top tetherem dozadu.

Sirka lavic je u tech vetsich SUV, aspon dle ruznych online zdroju, nebo ze zkusenosti kamaradky s Kodiaqem, dostatecna.

Samozrejme tam clovek musi dat nejaky uzsi detsky sedacky, ale prodat nase soucasny a poridit nejaky doporucovany uzky modely (Diono Radian 3RXT, Maxi Cosi Rodifix...) by bylo financne asi to nejmensi.

Jeste jsem s tim neexperimentoval u Mazdy 6, ale podle webovych diskusi se zda, ze tam bych asi nejake uzsi modely vajicka, protismerne a boosteru zvladnul dat, 2x protismerna a booster uz hur, ale CX-5 je jeste o neco uzsi a hlavne kratsi... tam to podle vseho je fakt jen nouzove reseni, kde budou sedacky fest zaprene o sebe.

S-Max mi prijde prostorove uplne idealni, vykonny motor by se taky nasel (240k), ceny dobre, ale i nova generace vypada porad skoro stejne jako ta predchozi, coz z nej dela takove bezcharakterni auto. A hrozne se mi nelibi fordacke pristrojovky.

Kdo vi, treba se nebude darit a budeme mit jeste nekolik let cas :), ale obecne jsem nikdy driv netusil, ze mit tri a vice deti je takovy problem z hlediska aut. Prijde mi to trochu jako lenost vyrobcu, protoze si umim predstavit jen par zmen, aby treba v takove Mazde 6 mohly byt tri sedacky vedle sebe daleko snaze... samozrejme za cenu pohodli prepravy dospelych vzadu, ale preci u rodinneho auta dnes vychazi, ze s nim dele clovek bude jezdit s detmi v sedackach (0 - 12 plus offset veku), nez s detmi mimo sedacky (12 - 18?).
 
CX9 by byla skvela, ale kde ji vzit za cenu treba treba kolem milionu... Predvadecky tady kvuli neofiko prodeji nejsou, pocitam ze sleva treba 20 % u tech novych taky asi nebude mozna, a buh vi, kam ta cena doroste (kdyz ma Mazda tak blby flotilovy CO2), nez se nam ten dalsi potomek podari :). Za 1.3m se da sehnat uz i XC90 s par tisici kilometry s plnou zarukou. Sice o kvalite Volva v poslednich letech jsem neslysel mnoho dobreho, aspon je tu siroka servisni sit, a precejen to uz pak cloveku prinasi i jinou image, nez Mazda.
 
Back
Top