Jára
výkonný člen KLANu
- 139
Jo, to mi připomíná, jak jsem jel do Plzně služební Oktávkou.Něco pro odlehčení: V pondělí jsem odevzdal Magdu do servisu.
Mazda je velmi tiché a klidné auto. Zato u Oktávky je cítit každá nerovnost a motor je dost hlasitý. Při 120 na dálnici už máte pocit, že jedete na závodě. Zajímavé je, že nad 3500ot/min motor už skoro netáhne. Přesto, že je to benzín, tak je vyladěno na nižší otáčky. Také byl pro mě nový turbolag - zmáčknu plyn a nic. Po 1 až dvou vteřinách začne auto jemně zrychlovat.
Oktávka má ruční brzdu řešenou podobně. Je velice těžké s ní manipulovat přes středovou opěrku při rozjíždění do kopce.
A co mě dostalo, tak jsem nemohl odejít od auta. Má to vychytávku, že pokud mám klíče v kapse, tak nelze zamknout dveře. Já jsem zvyklý vždy ověřit, jestli je auto skutečně zamčené. Návrháři u Oktávky asi uvažovali tak, že od auta prostě odejdete a to se samo zamkne. A když náhodou nebudou dveře úplně dovřené, tak vám někdo může vykrást auto. Dal jsem klíčky kolegovi a teprve potom jsem mohl ověřit, jestli je auto skutečně zavřené. Který k.kot to vymyslel?