• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Cizí značky aneb proč být (ne)věrný japoncům

Něco pro odlehčení: V pondělí jsem odevzdal Magdu do servisu.
Jo, to mi připomíná, jak jsem jel do Plzně služební Oktávkou.

Mazda je velmi tiché a klidné auto. Zato u Oktávky je cítit každá nerovnost a motor je dost hlasitý. Při 120 na dálnici už máte pocit, že jedete na závodě. Zajímavé je, že nad 3500ot/min motor už skoro netáhne. Přesto, že je to benzín, tak je vyladěno na nižší otáčky. Také byl pro mě nový turbolag - zmáčknu plyn a nic. Po 1 až dvou vteřinách začne auto jemně zrychlovat.

Oktávka má ruční brzdu řešenou podobně. Je velice těžké s ní manipulovat přes středovou opěrku při rozjíždění do kopce.

A co mě dostalo, tak jsem nemohl odejít od auta. Má to vychytávku, že pokud mám klíče v kapse, tak nelze zamknout dveře. Já jsem zvyklý vždy ověřit, jestli je auto skutečně zamčené. Návrháři u Oktávky asi uvažovali tak, že od auta prostě odejdete a to se samo zamkne. A když náhodou nebudou dveře úplně dovřené, tak vám někdo může vykrást auto. Dal jsem klíčky kolegovi a teprve potom jsem mohl ověřit, jestli je auto skutečně zavřené. Který k.kot to vymyslel?
 
Joo, vzdycky kdyz takhle nekdo nadava na trivalec, tak si vzpomenu, ze ja bych klidne a i rad s trivalcem jezdil ... v BMW i8 :D:cool:.

A co mě dostalo, tak jsem nemohl odejít od auta. Má to vychytávku, že pokud mám klíče v kapse, tak nelze zamknout dveře. Já jsem zvyklý vždy ověřit, jestli je auto skutečně zamčené. Návrháři u Oktávky asi uvažovali tak, že od auta prostě odejdete a to se samo zamkne. A když náhodou nebudou dveře úplně dovřené, tak vám někdo může vykrást auto. Dal jsem klíčky kolegovi a teprve potom jsem mohl ověřit, jestli je auto skutečně zavřené. Který k.kot to vymyslel?

To je snad normalni u vsech aut, co maji bezklicove zamykani pres senzory v klice, ne? Takze predpokladam, ze se to tyka i Mazd, ktere to tak maji resene. A ikdyz maji tlacitka v klice na zamykani/odemykani, coz se povazuje za mene pohodlne/premiove reseni, tak stejne se chova treba otevirani kufru. Kdyz mas klic u sebe, vzdy se otevre. Neexistuje zadne "overovani".

Takze si sve nadavky pro Octavku muzes nechat a rovnou nadavat na vsechny ostatni vcetne Mazdy.
 
@Jára jj ten turbolag je opravdu sileny.. mam 1,4 na CNG v kombinaci s DSG a nekdy se nestacim divit :(

Ad rucka, to se neumis rozjet bez rucky? Ba spis me udivuje, ze to nekdo pouziva, kdyz snad vsechny nova auta maji auto hold :D

Přesně @Ter Leeloo II jsi to vystihl s tim keyless systemem, se mi to tu nechtělo jen rozepisovat. Anebo existuje takovy figl zkouset to za kliku na zadnich dverich, tam vetsinou snimac neni :)
 
Ad rucka, to se neumis rozjet bez rucky? Ba spis me udivuje, ze to nekdo pouziva, kdyz snad vsechny nova auta maji auto hold :D
Když v tom sedím poprvé a někdo je za mnou metr na červené do kopce, tak to raději neriskuji.
Zjistil jsem, že toto konktétní auto žádný hold nemělo, přesto, že je asi rok staré. Před 15 lety jsem jel s autem, které naopak hold mělo. Za celou cestu Praha-Plzeň-Praha jsem ručku použil asi 2x.

Přesně @Ter Leeloo II jsi to vystihl s tim keyless systemem, se mi to tu nechtělo jen rozepisovat. Anebo existuje takovy figl zkouset to za kliku na zadnich dverich, tam vetsinou snimac neni :)
Asi je to cool, já jsem stará struktura a rád si ručně ověřím zavření dveří.
Pokud by ovšem auto mělo automatické zavírání dveří servy (prý to umí Bentley), tak by mi to nevadilo, pak věřím tomu systému.
 
Poslední úprava:
Zdravím znalé a zasvěcené :) nějak začínám řešit co by mohlo být dál ve hře a je opět M6 2,5l min 2016 a CLA250. Obě auta mají své kouzlo, jen mám pocit a z toho mě můžete vyvést, že M6 je pro zábavu slabší, je to škoda dnes jsem ji míjel a je nádherná :)

CLA250.jpg 2016-Mazda6.jpg
 
Nevím. Cla je taky předokolka takže bych si na větší zábavu v Mercedesu nevsadil ale zkušenost nemám. Zase je pravda, že MB bude o dost menší takže možná trošku agilnější bude. Mě osobně se ale nelíbí ten zadek :)
 
Jedno CLA "bydlí" v sousední vesnici, míjím ho každý den, nějaký vyšší paket nebo výbava (větší kola, tmavá skla atp.). Kupoval si ho stejně, jako já tenkrát novou Mazdu 3 Revolution (2015), a k té mi taky přišlo rozměrově podobné + kufr navíc. Taky je bílý, jako byla moje 3. Pak jsem okolo jezdil s 2017 6, a už tehdy mi CLA najednou přišlo jako taková menší hračka, a teď proti 2019 6, která je ještě taková celá utlumená a opticky ještě o fous větší, už mi to přijde vyloženě jako hračka... Nevím, jak je na tom jízdně, nikdy jsem v tom nejel, ale každopádně trumfnout sportovnost Mazdy 6, zvlášť v automatu, by neměl být takový problém. Můj dojem je, že to jsou dvě diametrálně odlišná auta a víc by dávalo smysl srovnávat to asi s novou Mazdou 3 v sedanu a SkyX.
 
Jedno CLA "bydlí" v sousední vesnici, míjím ho každý den, nějaký vyšší paket nebo výbava (větší kola, tmavá skla atp.). Kupoval si ho stejně, jako já tenkrát novou Mazdu 3 Revolution (2015), a k té mi taky přišlo rozměrově podobné + kufr navíc. Taky je bílý, jako byla moje 3. Pak jsem okolo jezdil s 2017 6, a už tehdy mi CLA najednou přišlo jako taková menší hračka, a teď proti 2019 6, která je ještě taková celá utlumená a opticky ještě o fous větší, už mi to přijde vyloženě jako hračka... Nevím, jak je na tom jízdně, nikdy jsem v tom nejel, ale každopádně trumfnout sportovnost Mazdy 6, zvlášť v automatu, by neměl být takový problém. Můj dojem je, že to jsou dvě diametrálně odlišná auta a víc by dávalo smysl srovnávat to asi s novou Mazdou 3 v sedanu a Sk

Je možné, že to byl paket AMG a taky 4matic nebo taky CLA45 AMG 4matic. má cca o 200 mm méně než M6 to je pravda, ale já většinou jezdím sám, tak z 85%... Ano jsou to auta obě na odlišné straně, to nepopírám. M6 mám rád, je skvělá, spolehlivá, a má své charisma jen mi u ní asi už ze zvyku chybí větší zrychlení, běžné CLA má nějakých 160 kW a krouťák 350 Nm což je samozřejmě znát v porovnání s 141kW a nějakých 256 Nm...Velký díl na tom jistě hraje spolehlivost, stále sbírám informace a reakce na jízdní dojmy , zrychlení... Určitě tu je někdo, kdo přešel z 2.5l 125kW manuál na 2,5l 141kw automat a ví jestli je nová M6 živější při zrychlení cca v akcelerování a předjíždění?
 
Poslední úprava moderátorem:
Já tedy CLA jezdil jen v základním benzínu (90 kw) a základním dieselu Renault (80kw) a je to takové "bezpohlavní" auto. A hlavně z mé zkušenosti, Mercedes jedině v automatu, protože manuály mi vždy přišly délkou drah kulisy jakoby je převzali od Francouzů společně s těmi základními motory. Jinak minimálně ta první řada měla hodně převzatých s A třídy a interiér byl kompletně z ní, takže právě pozice za volantem byla taková, za mne nešťastná, musíš sedět výše, protože samotná přístrojová deska je poměrně vysoká. A infotainment v té výše zobrazené řadě by si mohl podat ruce z Mazdou, nic moc vzhled, minimum funkcí a strašná rychlost.
Sice jsem nikdy nejezdil mazdu 3, ale minimálně oproti 6ce je to nesrovnatelně horší. V téhle třídě se mi líbilo daleko více Audi A3 sedan - za mne vzhledově daleko lepší, jízdně jistější, manuál pěkně přesný, krátké dráhy, lepší posaz a interiér kvalitnější a hlavně designově čistší - současná 6ka mi hodně právě interiér Audi z před pár let připomíná.
 
A proč vlastně srovnávat s 6 a ne s tou 3, zvlášť s novou? Teoreticky by třeba tříleté CLA v nějakém ne-nuzném motoru a výbavě mohlo stát skoro to samé, co předváděčka nové Mazdy 3, myslím si...

V jiném threadu tady teda běží, že SkyX není tak výkoný, jak se Mazda chvástá, ale osobně mi přišla už minulá 165k dostatečná v 3 i 6... na okruhu by to bylo pomalé, do vrchu taky, ale na normální silnici s normálním provozem v pohodě, stačí podřadit za tři a během předjížděcího manévru je na tacho hned 130. To spíš tomu motoru chybí zvuk, což by se muselo vyřešit nějakým individuálním nastavením výfukové soustavy a koncovek (aby to nebyl laciný tuzing, co bručí a hučí furt), možná i nějakou změnou sání. A automat dokonale zabíjí sportovnost 194k 2.5, protože prostě spojení plynu a kol není pevné; je to rychlé, ale takové dálničně, postrádá to agresivitu reakcí.
 
Problém je, že Mazdě mizí cílová skupina. Schválně se zamyslete, proč jste si Mazdu koupili a proč o ní víte. Víceméně jsme tady skoro všichni lidé, co se o auta zajímají. Máme rádi sportovní, nebo sportovnější svezení = auto, které dává odezvu na řízení, tvrdší podvozek, většinou nám nechybí serepetičky v interiéru, preferujem fyzická tlačítka. Další z nás se k Mazdám dostali protože měli možnos si ji u někoho "osahat" a to způsobilo jejich zájem. Velká (výrazně) část z nás začínala jezdit ještě za komárů, nebo těsně po revoluci (Žigulíky, Škodovky 110, 120, 125, Favorit, ti šťastní Opel Kadet, Fiat Tipo, Ford Escort či Siera..), a řízení je pro nás trochu jiná, více srdeční záležitost než pro mladší ročníky.
Za sebe jsem si Mazdu koupil proto, že jsem chtěl atmosféru, bez filtru pevných částic, s manuální převodovkou atd. Dneska každý řeší konektivitu, bambilion různých kravinek, ale technikálie už lidi moc řešit nechtějí. Krom designu (který je subjektivní), co má Mazda, co by oslovovalo masy? Největší vnitřní prostor? Ne. Největší kufr? Ne. Možnost trvale vypnout iStop (což byl jeden z výrazných argument pro Mazdu při mém výběru) je velmi specifická věc. Široká nabídka modelů, konfigurovatelnost výbavy? Ne. Špičkový infotainment? Ne. Prostě Mazda není masovka a asi těžko kdy bude. Musela by se změnit...
 
Tak podle jejich slov ani masovkou byt nechce, kdyz se chce stat premiovou znackou. Coz by se v realite take urcite promitlo nizsima prodejema (a naopak vyssi marzi). Ale ... ja myslim, ze tam jeste uplne neni. Necim mozna ano, necim ne.
 
Proto teď sedlám čtyři kroužky pro teploušky Ale 3,0 TDi A ta spotřeba, hmmm.

Odesláno z mého FRD-L09 pomocí Tapatalk
 
Problém je, že Mazdě mizí cílová skupina. Schválně se zamyslete, proč jste si Mazdu koupili a proč o ní víte. Víceméně jsme tady skoro všichni lidé, co se o auta zajímají. Máme rádi sportovní, nebo sportovnější svezení = auto, které dává odezvu na řízení, tvrdší podvozek, většinou nám nechybí serepetičky v interiéru, preferujem fyzická tlačítka. Další z nás se k Mazdám dostali protože měli možnos si ji u někoho "osahat" a to způsobilo jejich zájem. Velká (výrazně) část z nás začínala jezdit ještě za komárů, nebo těsně po revoluci (Žigulíky, Škodovky 110, 120, 125, Favorit, ti šťastní Opel Kadet, Fiat Tipo, Ford Escort či Siera..), a řízení je pro nás trochu jiná, více srdeční záležitost než pro mladší ročníky.
Za sebe jsem si Mazdu koupil proto, že jsem chtěl atmosféru, bez filtru pevných částic, s manuální převodovkou atd. Dneska každý řeší konektivitu, bambilion různých kravinek, ale technikálie už lidi moc řešit nechtějí. Krom designu (který je subjektivní), co má Mazda, co by oslovovalo masy? Největší vnitřní prostor? Ne. Největší kufr? Ne. Možnost trvale vypnout iStop (což byl jeden z výrazných argument pro Mazdu při mém výběru) je velmi specifická věc. Široká nabídka modelů, konfigurovatelnost výbavy? Ne. Špičkový infotainment? Ne. Prostě Mazda není masovka a asi těžko kdy bude. Musela by se změnit...
No ono tak nemizi cílová skupina Mazde, ale Mazda zacina cilit na jinou skupinu lidí.. než byla zaměřena dosud. Nutí ji k tomu US trh, EU emisní normy aj. Každopádně tato "cílovka" je u nas ještě menší než ta stávající.. neb dříve to bylo něco víc za průměrné peníze. Nyní je to komfortnejsi a někdy i premiovejsi balení.. ovšem za..o rád vetsi peníze a tech, jak je nám všem dobře známo se u nás v ČR na výplatnich, jaksi stale výše výplaty nepohybuje v potřebne/adekvatni výši.. to je 90procent trablu Mazdy na našem trhu.. zbytek problému bude padat pod.. slabe benzínové jednotky, chybějící MPS verze a nespolehlivé dieselové jednotky.

Odesláno z mého COL-L29 pomocí Tapatalk
 
A proč vlastně srovnávat s 6 a ne s tou 3, zvlášť s novou? Teoreticky by třeba tříleté CLA v nějakém ne-nuzném motoru a výbavě mohlo stát skoro to samé, co předváděčka nové Mazdy 3, myslím si...

V jiném threadu tady teda běží, že SkyX není tak výkoný, jak se Mazda chvástá, ale osobně mi přišla už minulá 165k dostatečná v 3 i 6... na okruhu by to bylo pomalé, do vrchu taky, ale na normální silnici s normálním provozem v pohodě, stačí podřadit za tři a během předjížděcího manévru je na tacho hned 130. To spíš tomu motoru chybí zvuk, což by se muselo vyřešit nějakým individuálním nastavením výfukové soustavy a koncovek (aby to nebyl laciný tuzing, co bručí a hučí furt), možná i nějakou změnou sání. A automat dokonale zabíjí sportovnost 194k 2.5, protože prostě spojení plynu a kol není pevné; je to rychlé, ale takové dálničně, postrádá to agresivitu reakcí.
Souhlasím prostě tomu u benzínu chybí více válců. Mám ted po ruce 3,5i V6 s 250koniky a ty letí jako draci i když má auto 2 a ctvrt tuny. Prostě objem ničím nenahradis..

Odesláno z mého COL-L29 pomocí Tapatalk
 
Je to tak.U Mazdy bych moc rád a s potěšením zůstal jen tam není to co mě kopne dál z těch 2.5 l čtyřválce dál, tak ať se mi u toho tají dech.... Asi je chyba, že jsem ochutnal, jak píše Sedvo .. u mě trochu jinak A4 RS4 4.2 V8 -asi se to nemělo stát, to mě taky může stát rozum :) ..Nicméně je to na zvážení kam se tedy vydat ať se člověk nedostane tam, kde nebude mít na banány :)
 
Je to tak.U Mazdy bych moc rád a s potěšením zůstal jen tam není to co mě kopne dál z těch 2.5 l čtyřválce dál, tak ať se mi u toho tají dech.... Asi je chyba, že jsem ochutnal, jak píše Sedvo .. u mě trochu jinak A4 RS4 4.2 V8 -asi se to nemělo stát, to mě taky může stát rozum :) ..Nicméně je to na zvážení kam se tedy vydat ať se člověk nedostane tam, kde nebude mít na banány :)
4,2 V8 to už má koule

Jinak Mazda v naftě funguje. Dobře, SkyD ze začátku nic moc, ale projev - síla, kultivovanost je výborná. A s Adblue to snad bude OK.

Odesláno z mého FRD-L09 pomocí Tapatalk
 
Je to tak, jak už někteří napsali. Mazda se začala profilovat jako premiovější značka. Asi bych ji zařadil někde pod Volvo jakoby. Už rozhodně necílí na skupinu o které psal @DanCZer . I za mne Mazdou nejezdím z těch důvodů co napsal - OK, líbí se mi ten motor, který má oproti turbomotorům pořád určitý charakter, pěkný zvuk. Prostě tehdy byly určité požadavky, které 6ka (až) v nejvyšší výbavě splnila. Navíc bylo/je jejím plusem, že se mi líbí (podle mne pořád nejpěknější auto ve třídě), moc jich na cestách (zvlášť tady v BE) není a interiér si troufám říct, že je premiový. Prostě to není žádný Superb/Passat - jak v pozitivech tak ale i mnoha negativech.

Jinak ale při plánu auto po 3 letech vyměnit b\ mi teoreticky nepřítomnost filtru a dalších věcí mohla být jedno - a upřímně raději bych tam měl ten filtr, než ten dieselový dvouválcový režim.

Jinak jak tady čtu občas vlákno nové 3ky, tak se nestačím divit a to množství nedostatků..no moc to na Mazdu za ten rok a půl nevidím. Samozřejmě uvidíme s jakými možnostmi přijde, co se týče plug-in hybridů. Bohužel u ní často vidím až moc té snahy dělat všechno jinak a na to pak doplácí.
 
Pokud bych si měl teď koupit nový auto, tak ano bude to Japonec, ne nebude to už Mazda. Pokud bych měl koupit ojetinu 2017 a starší, tak ano Mazda bude ve výběru.
Že mají ty nový generace poporodní problémy jako kroutící se víčko nádrže, přehrávání softwaru kvůli "možnýmu problému s řízením motoru" a tak dále není vůbec nic nenormálního v dnešní době. Svolávačky a TSB mají i jiná auta jiných automobilek . Trpěli na to i předchozí mazdy když obzvlášť když je modelová řada "novinkou".
Spíš než tohle mě zaráží co se z Mazdy stává. Z auta ze kterýho byť jsem sednul do 323BA nebo M6GH tak mi hned padlo do ruhy a "jízda byla jízda" Tak dnes mám pocit když dělám zkušební jízdy po opravách (BP, CX30) že si sedám do rádoby domácího kina kde jízda je na druhý koleji.
Ale požadavky se dnes hold mění ....
Což je mimochodem vidět i zde.

A Sky-X ? Pardón, ale jakmile slyším že je to diesel na benzín. Nebo "revoluční" motor, tak si říkám že buď pan autor článku ví o technice asi kulový a sežere moudrost propagačních letáků nebo je podplacenej (což těmhle konspiračním teoriím o podplácení moc nedávám). Mazda si svůj revoluční motor zakopala na hřbitově a novej ještě bohužel nevynalezla.
 
Back
Top