Osobne bych doporucoval to samy, co Buddha. Nechat si normalni auto na normalni jezdeni, ktery je cim dal svazanejsi provozem, radarama a pokutama (v Cechach jeste i stavem silnic), a koupit si neco pro radost na okruh nebo par dnu v roce.
Mozna je to vekem, nevim, jsem porad dost mladej, ale tak pred necelyma deseti rokama jsem mel jako sen rychly "civilni" auto, bud nejakej hothatch kombi, Insignii jako ma shr3k, nebo neco takovyho; tenkrat jsem byl proti dnesku svazanej prijmama, nemel jsem rodinu, byla jina doba a aspon v okoli Prahy jiny provoz. Auto za mega bylo realny, ale muselo by bejt jediny, a chtel jsem mit "vse v jednom".
Postupne jsem ale dospel k nazoru, i na zaklade zkusenosti pratel, ze vykonny rodinny auto je k nicemu, pokud to pro tebe neni zanedbatelny vydaj. Kdyby mi bylo fuk, ze dam 2 mice misto 800k za auto, tak si jako nadsenec do aut asi radsi vyberu i na obyc denni pojizdky to sportovnejsi a rychlejsi za dva mice, ani kdybych to moc nevyuzil, a k tomu nejakej sportak, neco opravdu zajimavyho, treba Lexus RCF?
To rodinny by totiz pro zabavu za volantem porad bylo dost kompromisni. Z pocatecniho nadseni nad necim novym se clovek vyspi, 99 % casu je ten vykon k nicemu, a na okruhu je to proti vetsine sportaku "debilni". A treba BMW M5 by nebyla pomala, ale tam uz zas dost pochybuju nad tim, jak je to pouzitelny jako daily driver; mam kolegu s triletou BMW M3, vidim to sam. Nizky, kola, bojis se o to, zbytecne hlucny ve smyslu, ze to zvenci pouta pozornost... a kdybych si mel vybrat, porad bych radsi po okruhu lital v necem kratsim a s delsi kapotou
.
Myslim ze pokud nejsme jeste tak za vodou, abychom mohli mit zaroven rychly rodinny dostavnik a spickovy sportak, je nejlepsi volba podobna jako vyse, ale levnejsi
. Do dvou micu? Mazda 6 + MX5 RF + BBRGTi tuning? S radosti... a s MX-5 bych se chechtal od ucha k uchu pri kazdy ostry jizde i po roce od koupi. Nebo i socwagen typu Skoda Octavia + Nissan 370Z Nismo; 370Z jsem sice neridil, ale zvenci a z doslechu mi prijde, ze treba pro me by to fakt byla idealni adrenalinova pumpa; atmo, jednoduchy, syrovy. Vyhoda pak je i to, ze ten rodinnej dostavnik nezere zbytecne moc, lze obmenovat dle potreb, a sportovni auto vydrzi dlouho, kdyz se nenici soli a desetiminutovejma cestama...
Mimochodem me v tomhle utvrzuje i moje vlastni stridani aut, kdy s 6 s 143kW nejsem schopnej jezdit realne o moc rychlejc a hlavne zabavnejc, nez pred necelymi deseti lety s Mazdou 3 77kW... Kdyz jsem mel obcas pujcenyho neco rychlyho, prejde me to pomalu uz druhej den, protoze plnej kotel a rachot za kazdou znackou konce vesnice nebo ostrou zatackou proste pri bezny jizde "pro rohliky" (z bodu A do B) omrzi. A track days nebo i jen brzke suche rano na znamy, prehledny a prazdny silnici si zas uz rika o sportovni nacini.
EDIT: Jeste pripisu — (ne)jeden muj kolega by jednoznacne rekl: k rodinnymu autu jeste motorku. Taky moznost, ale ja osobne jsem posera