• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Cizí značky aneb proč být (ne)věrný japoncům

Jo, o Mazde uz jsem to taky slysel... myslim, ze to dava smysl. Minimalne aby se stahnuli z CR, kde neprodavaji takrka nic.
 
A to mi nepřijde, CX-5 snad stále přibývají. Teď to jaro bych samozřejmě nepočítal. A v takovém Rakousku, odkud jsme se vrátili v sobotu, jsou Mazdy dost vidět. Tam jsou modely prakticky stejné, tak proč by se stahovali z ČR?
 
Teď zbyla mírně jetá Ateca 2.0 TSI AWD , nebo za ty samé peníze nová HR-V 1,5 Turbo sport
A co takhle Kia XCeed 1.6 T-GDI - vypadá celkem podobně jako CX-30, ne-li líp, a přijde mi, že jezdí dobře, zrychluje o dost líp než Mazda, a předčí trochu i Hondu, a je i vybavená. Myslím, že i kufry jsou podobně velké.
 
Kia XCeed 1.6 T-GDI
A taky je pěkně rozežraná proti konkurenci, podvozek není nic moc. Ve spotřebě i podvozku má navrch Honda, takové HR-V 1.5 Turbo sport bych možná za pár let snesl jako auto s vyšším posezem ;)
 
Tak pokud někdo nepotřebuje zrychlení za 7,5, tak mu stačí 1.4ka, a spotřeba už nebude tolik lítat. Vzadu víceprvek asi bude slušný - má to vůbec Honda?
 
To máš pravdu, ale 1.4 T-GDI má 140 koní, to už je lepší volba CX-30 G150 (bohužel jen AWD). HR-V má 180 koní, pořád se mi to zdá jako ideální motor, pokud by to mělo být prostornější auto, tak asi CR-V 2.0 hybrid. Ale kdo ví co bude za pár let...
 
A to mi nepřijde, CX-5 snad stále přibývají. Teď to jaro bych samozřejmě nepočítal. A v takovém Rakousku, odkud jsme se vrátili v sobotu, jsou Mazdy dost vidět. Tam jsou modely prakticky stejné, tak proč by se stahovali z ČR?

Prave protoze dnes neni problem, aby si to tech par Cechu, kteri maji potrebu mit Mazdu, koupili v Nemecku nebo Rakousku... Pripada mi, ze to musi byt hodne draha sranda, udrzovat tady znacku kvuli par tisicum prodanych aut; ono je i pro mensi salony docela problem zit (prodavat s nejakou kulturou prodeje) z tech marzi, jaky maji, co mi driv rikali nejaci insideri z jinych znacek, hodne to tahne servis - jenze ten je zas zavisly na poctu aut v provozu, takze kdyby zmizel prodej novych, pocet ojetych casem taky klesne.

Mazdy se letos neprodavaji nejen kvuli korone, ale taky kvuli vyraznemu zvyseni cen. Mazda ma skoro nejvetsi propad ze vsech znacek, a ja osobne si myslim, ze to uz lepsi nebude. Jak uz zde probehlo mnohokrat, je to nadostrel BMW, Volvu nebo Audi, a to uz i s podobnymi vybavami; premie tradicne mela velke marze a ted je muze kvuli podpore prodeje srazit dolu. Ty auta se proste stavaji cim dal vic nekonkurenceschopnymi.
 
A co takhle Kia XCeed 1.6 T-GDI - vypadá celkem podobně jako CX-30, ne-li líp, a přijde mi, že jezdí dobře, zrychluje o dost líp než Mazda, a předčí trochu i Hondu, a je i vybavená. Myslím, že i kufry jsou podobně velké.

Neda mi to nenapsat, ze v mych ocich je teda zrovna XCeed vyrazne nejhnusnejsi Kia... a o interieru ve srovnani s Mazdou nemluve, tam je to jako vylet 10 let zpet :). Je to subjektivni, podle mne Kia umi hezka auta, ale s XCeedem se u mne vubec netrefili, a to zrovna CX-30 se mi dost libi. CX-30 bych srovnaval spis uz rovnou s nejakou tou premii... sice to porad bude mit "chudinsky" znak na kapote, ale v jinych ohledech uplne s klidem.

BMW X1 nebo Audi Q2? https://skladovevozy.audi.cz/car/A-2019-0133338-CZ
https://www.cartecgroup.com/bmw-x1-sdrive18i/p-391691/
 
Poslední úprava:
Chcete tím říct i to, že interiér HRV je lepší než Kia XCeed či dokonce srovnatelný s Mazdou? To se budu muset na HRV podívat. Viděl jsem ho, když to byla novinka a nic moc. Vnitřek XCeedu jsem tedy viděl jen a fotkách a jde to. Ale materiály z fotek nepocítiš že?
Neda mi to nenapsat, ze v mych ocich je teda zrovna XCeed vyrazne nejhnusnejsi Kia
Jinak jsem opravdu zaskočen tím, že se shodneme na kráse Mazd a zcela se rozjedeme v pohledu na XCeed :eek: Tak podobný CX-30ce...
 

Dik, zaujalo me predevsim Audi Q7 za 537 900 Kč. To bych snad i zacal uvazovat o nemeckem aute :D.

Jinak skoda, ze se jako ve vetsine podobnych clanku v Evrope omezili na tri isofixy - pak je ten seznam aut i ve skoro kazdy prirucce k detsky sedacce... byva tam knizecka se seznamem pozic, na jaka sedadla lze danou sedacku v ruznych autech umistit.

V USA se mi libi, ze diky vetsim rodinam a velkymu trhu jsou tam blogy, kde to proste lidi zkousej, a absence Isofix (rikaji tomu Latch) je nezastavi, protoze i podle crashtestu se sedackama nehraje velkou roli v bezpecnosti dany sedacky... jde spis o pohodli, zvlast kdyz rodice potrebuji sedacky casto vyndavat a vracet, coz ja delam tak jednou za ctvrt roku kvuli peclivemu cisteni, a tim padem mi je nejaky isofix jedno :). Dulezite je pak spis rozpeti pasu, pritomnost top tether bodu (Mazda 6 USA Sedan modely maji 3 top tether body, Evropsky/Japonsky pouze dva, velka skoda), vyska a sirka prostredniho tunelu vzadu (jestli na to jde postavit podperna nozicka), vzdalenost prednich operadel od zadnich operadel... proste plno promennych.

Ale nedivim se, ze to tady nikdo neresi, protoze tri+ deti uz nema v Evrope ve stredni tride skoro nikdo. Je to spis zalezitost nejnizsich a nejvyssich trid, ta prvni to u novyho auta neresi (tzn. neni to cilovka pro vyrobce) a ta nejvyssi to zas muze vyresit libovolne. Je tudiz logicky, ze na to vyrobci v Evrope kaslou, nevyplati se jim to resit.
 
Poslední úprava:
Dik, zaujalo me predevsim Audi Q7 za 537 900 Kč. To bych snad i zacal uvazovat o nemeckem aute :D.

Jinak skoda, ze se jako ve vetsine podobnych clanku v Evrope omezili na tri isofixy - pak je ten seznam aut i ve skoro kazdy prirucce k detsky sedacce... byva tam knizecka se seznamem pozic, na jaka sedadla lze danou sedacku v ruznych autech umistit.

V USA se mi libi, ze diky vetsim rodinam a velkymu trhu jsou tam blogy, kde to proste lidi zkousej, a absence Isofix (rikaji tomu Latch) je nezastavi, protoze i podle crashtestu se sedackama nehraje velkou roli v bezpecnosti dany sedacky... jde spis o pohodli, zvlast kdyz rodice potrebuji sedacky casto vyndavat a vracet, coz ja delam tak jednou za ctvrt roku kvuli peclivemu cisteni, a tim padem mi je nejaky isofix jedno :). Dulezite je pak spis rozpeti pasu, pritomnost top tether bodu (Mazda 6 USA Sedan modely maji 3 top tether body, Evropsky/Japonsky pouze dva, velka skoda), vyska a sirka prostredniho tunelu vzadu (jestli na to jde postavit podperna nozicka), vzdalenost prednich operadel od zadnich operadel... proste plno promennych.

Ale nedivim se, ze to tady nikdo neresi, protoze tri+ deti uz nema v Evrope ve stredni tride skoro nikdo. Je to spis zalezitost nejnizsich a nejvyssich trid, ta prvni to u novyho auta neresi (tzn. neni to cilovka pro vyrobce) a ta nejvyssi to zas muze vyresit libovolne. Je tudiz logicky, ze na to vyrobci v Evrope kaslou, nevyplati se jim to resit.
No jo, ale těch 537 tis. bude za ty tři dětský sedačky. Q7 začíná na 1 700 tis.
 
tak jsem včera využil čas, kdy se @Max6 všemi silami věnoval mé M6 a navštívil v Příbrami Mazdu a Toyotu, které jsou tam skoro vedle sebe. Jako jsem kdysi porovnával CX-3 s C-HR, nedalo mi to, abych teď neudělal to samé s CX-30 a novou C-HR.

Design je dost subjektivní, mě se na CX-30 prostě vůbec nelíbí to oplastování a tak nějak zakulacená přední maska a přední světla.
C-HR je je designová divočina :) s trochou nepraktičnosti ( špatný výhled dozadu a boční okénka jak z tanku ).

Počítám, že M6 ještě nějaký rok odjezdí a pak i pro pohodlnější nastupování bude na řadě nějaký crossover.

U CX-30 je nabídka motorizací tak trochu na pikaču. Pokud člověk nechce línou G122 ( jedině nechat odemknout na G150) tak mu zbývá G150 , ale když vyloženě nepotřebuje AWD, tak je to zbytečné a pak jedině Sky-X, která ale stále je a ještě nějakou dobu bude velkou neznámou.
Sky-X je zbytečně složitý nový motor, který umí být úsporný, ovšem pouze v ideálním spektru provozu jinak je to klasický spalovák s žádnou zázračnou spotřebou.

C-HR nyní dostala slušný motor 2.0 hybrid, který nabízí stejný výkon jak Sky-X, ale s tím, že dosáhnout nižší spotřeby není zase až takový problém.
Jízdně na tom auto není špatně a celkově co se kvality týká je na tom Toyota dost dobře. V interiéru se mi celkem líbí, jenom si zvyknout na trochu větší středový tablet, ten je dost výstřední. Samozřejmě uvnitř působí menším dojmem než CX-30 a to i co se týká velikosti kufru. Ale nepotřebuji rodinný vůz, spíš auto pro dva, na výlety, nákupy, cestování.

CX-30 se snaží být crossoverem s posezem jak v hatchbacku , proti tomu v C-HR člověk sedí o něco výš a pro mě i příjemněji.

V mém osobním porovnání, pro mé potřeby dává větší smysl C-HR 2.0 hybrid před CX-30 Sky-X , hlavně technika C-HR je mi sympatičtější a budí ve mě větší důvěru hybrid od Toyoty než Sky-X od Mazdy .

Takže současná M6 je s největší pravděpodobností moje poslední Mazda :pensive:
 
Back
Top