• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Cizí značky aneb proč být (ne)věrný japoncům

Vladas75: Pokud uvažuješ o crossoveru, co zvážit Subaru Outback? Ty auta vůbec nevypadaj špatně a mají jako jedny z mála ještě poctivé atmosféry 2.5.
 
Vladas75: Pokud uvažuješ o crossoveru, co zvážit Subaru Outback? Ty auta vůbec nevypadaj špatně a mají jako jedny z mála ještě poctivé atmosféry 2.5.
Samozřejmě Subaru jsem zvažoval, jak teď nové XV s motorem 2.0, tak i Outback, který má mimochodem příští rok přijít s novým i na náš trh.
Ale XV má v různých testech poměrně problém s korozí (ovšem to se o Mazdě říká také) a Outback je zase v reálném provozu dost žíznivý.
Žíznivé jsou i jejich eBoxery, které tak ztrácí smysl. Motory samy o sobě asi budou spolehlivé, ale o CVT od Subaru jsou rozsáhlé články a diskuze, stejně jako o přístupech jejich servisů a to nemají nijak husté zastoupení.
Dalším plusem pro někoho může být permanentní 4x4, ale pro většinu lidí je asi zbytečná, navíc vyžaduje další péči (výměny oleje rozvodovka, diferák), takže vyšší náklady na servis + vyšší náklady za provoz
 
Poslední úprava:
20200920_114637.jpg
Ja som mal možnosť cez víkend odšoférovať asi 40-50km na našich okreskách na tejto delovej strele. Mercedes-Benz AMG GT-S, 2 dverové kupé, 4.0 V8 Bi-Turbo, 510 koní posielaných na zadok. Prvé auto, ktoré som šoféroval a aktívne sa ma snažilo zabiť pri výjazde z obce a zošliapnutom pedáli :grinning:
Jazda v zákonných limitoch je s tým nemožná, teda pokiaľ sa rozhodnete, že vás neobehnú ani motorkári :grinning:
Na zvuk toho osemvalca po otvorení klapky budem spomínať ešte veľmi dlho..
 
Zobrazit přílohu 30611
Ja som mal možnosť cez víkend odšoférovať asi 40-50km na našich okreskách na tejto delovej strele. Mercedes-Benz AMG GT-S, 2 dverové kupé, 4.0 V8 Bi-Turbo, 510 koní posielaných na zadok. Prvé auto, ktoré som šoféroval a aktívne sa ma snažilo zabiť pri výjazde z obce a zošliapnutom pedáli :grinning:
Jazda v zákonných limitoch je s tým nemožná, teda pokiaľ sa rozhodnete, že vás neobehnú ani motorkári :grinning:
Na zvuk toho osemvalca po otvorení klapky budem spomínať ešte veľmi dlho..

Paráda, to musel být zážitek! Já už se tak nějak vnitřně smířil, že budu žít se služebákem, ale koupím si něco menšího pro radost. Nedávno jsem zkusil CLA 45S AMG a měl jsem úplně stejný pocit, že se mě to auto snaží zabít. :laughing: Nemá to samozřejmě takový výkon jako V8 Bi-Turbo, ale bylo to i tak pekelně rychlé. Bohužel, 45S už je mimo možnosti, ale na "levnější" CLA 45 AMG bych peníze asi naškrábal.

Ale pořád je to jen ve fázi úvah. Nechci se ukvapit. Baví mě se rozhlížet a přemýšlet, jestli koupit fakt hračku pro zábavu, nebo to zkusit poprvé s elektromobilem. Třeba Enyaq mě příjemně překvapil a cenově je na podobné hladině jako CLA 45 AMG. Bohužel, o nové Mazdě 6 jen spekulace. Sice nikam nespěchám, ale roky čekat taky nechci. :rolleyes:
 
Haha, to asi resime podobny “problemy”. Nejspis jeste driv, nez velky SUV pro hodne deti, budu “muset” “vyresit”, co bych vlastne chtel pro sebe, pokud uz se v IT k dojizdeni do kanclu nevratime... coz se ukaze asi behem podzimu. Variant je nekonecne, coz je to nejhorsi. Kabrio - novy (mx5, 370z, mini...?), sberatelsky/veteran (1gen mx5, starsi 911...), nebo snad ctyrmistny (mustang, ruzny bmw, audi), at nekdy muzu vzit aspon cast deti? Nebo snad radsi kupe? Par let starou 911, nebo novejsi F-Type, ktery mi kdysi ucaroval, nebo jen uplne novou 370Z? Nebo taky radsi zkusit sehnat neco, kde hodnota jen poroste, jako by byla Rx7 v perfektnim stavu?
 
Poslední úprava:
Zobrazit přílohu 30611
Ja som mal možnosť cez víkend odšoférovať asi 40-50km na našich okreskách na tejto delovej strele. Mercedes-Benz AMG GT-S, 2 dverové kupé, 4.0 V8 Bi-Turbo, 510 koní posielaných na zadok. Prvé auto, ktoré som šoféroval a aktívne sa ma snažilo zabiť pri výjazde z obce a zošliapnutom pedáli :grinning:
Jazda v zákonných limitoch je s tým nemožná, teda pokiaľ sa rozhodnete, že vás neobehnú ani motorkári :grinning:
Na zvuk toho osemvalca po otvorení klapky budem spomínať ešte veľmi dlho..
Jo, naprostý souhlas, jízda v zákonných limitech je totálně nemožná :grinning: . Já jezdil s tím GTrkem 3 a půl hodiny a je to fakt nehoráznost na kolech :heart_eyes: , šestiválec do V, dvě turba, výkon 550 koní, maximálka 315, z nuly na 100 za 2,7 sec, šestistupňový dvouspojkový automat, poháněná všechna 4kola, samosvor, točák 632 Nm v 5800. Ze začátku opatrně, bo je to auto za 2 a půl mega ;) ale potom celou cestu huba od ucha k uchu o_O
 
Z hloubi disku (nebo spis Google Photos) jsem vylovil fotky z dvou vikendu s Jaguary... Nejdriv jsem mel pujceny roadster, potom kupe. S kazdym najeto neco do 500 km, nebo tak nejak. Rychlost na tachometru napovida, ze jsem se taky nedokazal do zakonnych limitu vejit... :). Uz je to teda sedm let, ale porad povazuju F-Type za skoro nejhezci moderni sportak. A ten zvuk...

jag-ftype.jpg
 
Z hloubi disku (nebo spis Google Photos) jsem vylovil fotky z dvou vikendu s Jaguary... Nejdriv jsem mel pujceny roadster, potom kupe. S kazdym najeto neco do 500 km, nebo tak nejak. Rychlost na tachometru napovida, ze jsem se taky nedokazal do zakonnych limitu vejit... :). Uz je to teda sedm let, ale porad povazuju F-Type za skoro nejhezci moderni sportak. A ten zvuk...

Zobrazit přílohu 30616
Jo, je to krásné auto,onehdá jsem jedno taky v bílé potkal v Praze.
 
jj tak se zase vrátíme na zem .... To spíš patří do rubriky " co jste kdy řídily " :joy:;) ne co byste si koupily
 
Není to spíš tak, že nový Mazdy už jsou taky skoro v těchto hladinách? :) A co se týká mne, auto pro radost a malé nájezdy bych si klidně koupil lehce jeté, pár desítek tisíc km a třeba 3 - 5 let stáří není nic... Zrovna u sportovních aut za vysoké ceny platí to pravidlo, které IMHO u běžných aut dávno neplatí, a to že nejvíc ztrácejí první roky. Koupit ftype za 2.4m a teď ho prodávat po 5 letech za neco kolem mega fakt není pro každého; ale dál už to tak rychle dolů nepoletí, to bychom za dalších pár let byli na nule ;)
 
Zjova lidi ... ony se nekde rozdavaji penize jen tak, nebo ja nevim, nejste najednou v nejakych nezvyklych cenovych hladinach? :laughing:

Já už jsem to takhle prezentoval doma, že si aspoň jednou v životě koupím auto, které opravdu chci. Tzn. v cenové hladině až dvojnásobku Mazdy 6. A za ty prachy jsou už hodně slušná auta. Své auto jsem prodal dříve, než obvykle, takže teď už s předstihem šetřím na auto o level výš. Klidně to však může být další Mazda 6, pokud bude mít opravdu šestiválec, jak se spekuluje. Určitě nepůjdu do nějakého nápadného auta, jak tady prezentuje @Ondrej K. Líbí se mi moc, ale na to už jsem moc starý.:) Spíše něco typu rychlého kombíku nebo sedanu, nějakou S5, CLA AMG apod.
 
Já už jsem to takhle prezentoval doma, že si aspoň jednou v životě koupím auto, které opravdu chci. Tzn. v cenové hladině až dvojnásobku Mazdy 6. A za ty prachy jsou už hodně slušná auta. Své auto jsem prodal dříve, než obvykle, takže teď už s předstihem šetřím na auto o level výš. Klidně to však může být další Mazda 6, pokud bude mít opravdu šestiválec, jak se spekuluje. Určitě nepůjdu do nějakého nápadného auta, jak tady prezentuje @Ondrej K. Líbí se mi moc, ale na to už jsem moc starý.:) Spíše něco typu rychlého kombíku nebo sedanu, nějakou S5, CLA AMG apod.

Je to subjektivni, ale mne prijde CLA AMG nebo S5 skoro napadnejsi, nez decentne bily F-Type kabriolet, nebo nejaka nenapadne sediva 911 v zakladni vybave. To proste clovek vidi relativne stridmy kupe nebo kabrio, coz mi prijde casto min napadny, nez rychly verze beznych aut :). Ale samozrejme si proste jen snazim obhajit svoje rozhodnuti koupit si podobny auto, jaky si kupujou profesionalni sportovci, majitele baru, nebo zlata mladez. Jsou to vsechno skatulky, kam bych patrit nechtel... jenze co delat, kdyz chci neco, co jede, drzi a bavi.

Svym prispevkem vyse jsem taky nechtel rict, ze bychom koukali po stejnych autech, ja prezentoval jako shodnou hlavne tu touhu poridit si neco pro radost, namisto neceho (jen) uzitecneho.
 
Mně právě přijde CLA AMG Shooting Brake v šedé barvě jako úplně běžný, nenápadný kombík. Jediné, co ho nějak výrazněji odlišuje, jsou 4 koncovky výfuku vzadu. Naopak F-Type mě vždycky na cestách praští do očí, je to prostě sexy auto. Ale CLA přehlédneš, protože těch obyčejných jezdí celkem dost. To je ale zase můj subjektivní pohled na věc. :) Jak jsi psal, hledáme oba auto pro radost, jen každý trochu s jinými požadavky. Já třeba o CLA nikdy neuvažoval, protože se mi popravdě až tak moc nelíbí. Jenže za ty peníze je to neskutečný stroj. Má pomalu parametry Audi RS5, které stojí o milion víc, a navíc s luxusně zpracovaným interiérem. Překvapilo mě, že to Mercedes prodává za relativně dostupné peníze. Relativně míněno s ohledem na výkon 387, respektive 421 koní se zrychlením z 0 na 100km/h za 4,1s. To jsou parametry dřívějších supersportů.
 
Tak jsem se na chvilku také zasnil, protože je spousta sportovních aut, která se mi líbí. Většinu jste tady ostatně jmenovali. Ale již před delší dobou jsem pochopil, že by to byly vyhozené peníze. Na sportovní ježdění někde dál za Prahou prostě nemám čas a s manželkou na výletě či dovolené to nejde. Pokud mám čas, tak potřebuju taky prohnat tělo, takže odstředivé síly si užívám na kole nebo na bruslích :cool:, zrychlení pak z nějakého prudkého padáku (ne na bruslích ;)). Ještě bych teoreticky mohl jet rychleji autem, když někdy vyrazím s kamarády na prodloužený víkend na hory, obvykle do Alp. Ovšem to musím taky naložit několik ruksaků, takže kupé to neskousne :(.
Nicméně když si vzpomenu, jak jsem s nimi jednou večer spěchal do Ennstalských Alp místními silničkami a jel jsem ještě s GHčkem za jedním zkušeným místňákem s bavorákem, tak to stejně nemůžu kalit. Kamarádi (akademici), odkojení feliciemi, fabiemi apod., to špatně snášeli. Nějak neznali, že auto bezpečně snese takové rychlosti v zatáčkách a nadávali :sob: Takže vyjet vlastním autem na delší vyjížďku cca 2x do roka by byl hodně velký přepych.
Tuhle jsem dostal k narozeninám hodinovou jízdu Mustangem. Bylo to skoro na nic, protože majitel mi naordinoval, že pojedu z Čerňáku (okraj Prahy pro nepražáky) po staré hradecké do Poděbrad a po dálnici zpátky - samá rovina a přímka :confounded: jen nějaké předjídění. Tudíž si vystačím s dobrým kompromisem, tedy Mazdou.
 
Poslední úprava:
Tak jsem se na chvilku také zasnil, protože je spousta sportovních aut, která se mi líbí. Většinu jste tady ostatně jmenovali. Ale již před delší dobou jsem pochopil, že by to byly vyhozené peníze. Na sportovní ježdění někde dál za Prahou prostě nemám čas a s manželkou na výletě či dovolené to nejde. Pokud mám čas, tak potřebuju taky prohnat tělo, takže odstředivé síly si užívám na kole nebo na bruslích :cool:, zrychlení pak z nějakého prudkého padáku (ne na bruslích ;)). Ještě bych teoreticky mohl jet rychleji autem, když někdy vyrazím s kamarády na prodloužený víkend na hory, obvykle do Alp. Ovšem to musím taky naložit několik ruksaků, takže kupé to neskousne :(.
Nicméně když si vzpomenu, jak jsem s nimi jednou večer spěchal do Ennstalských Alp místními silničkami a jel jsem ještě s GHčkem za jedním zkušeným místňákem s bavorákem, tak to stejně nemůžu kalit. Kamarádi (akademici), odkojení feliciemi, fabiemi apod., to špatně snášeli. Nějak neznali, že auto bezpečně snese takové rychlosti v zatáčkách a nadávali :sob: Takže vyjet vlastním autem na delší vyjížďku cca 2x do roka by byl hodně velký přepych.
Tuhle jsem dostal k narozeninám hodinovou jízdu Mustangem. Bylo to skoro na nic, protože majitel mi naordinoval, že pojedu z Čerňáku (okraj Prahy pro nepražáky) po staré hradecké do Poděbrad a po dálnici zpátky - samá rovina :confounded: jen nějaké předjídění. Tudíž si vystačím s dobrým kompromisem, tedy Mazdou.

Ten Tvůj příspěvek mě přiměl ještě k jedné poznámce. :) U CLA je takové kouzelné kolečko, kterým otočíš a máš z něj úplně obyčejného, pohodového kombíka. Vím, že podobné režimy má více aut, ale tady to funguje až extrémně. Dojem byl najednou úplně jiný. Takže s manželkou pojedeš v Eco režimu, s kamarády na Comfort a sám můžeš na Sport nebo Sport+. A pokud by sis moc troufal, můžeš přepnout na Race, ale ten ve mně vyvolal dojem, jak jsem psal výše, že auto zabije mě, nebo ho rozflákám někde v příkopu. :rolleyes:
 
Mně právě přijde CLA AMG Shooting Brake v šedé barvě jako úplně běžný, nenápadný kombík. Jediné, co ho nějak výrazněji odlišuje, jsou 4 koncovky výfuku vzadu.

Jestli to vypada tak, jako obrazkovy vysledky na Google, tak to proste pro me jako autickare je hodne viditelny rozdil proti beznym autum. Obri kola, cerveny brzdice, predni naraznik, zadni difuzor... Za jizdy si toho clovek asi nevsimne, ale kdyz tyhle auta nekde stoji, prijde mi ze docela dost krici "ja chci bejt rychly!". :D Na tom obyc zakladu je to proste hodne vyrazny a hodne extremni.

Ono to je logicky, asi by bylo nerozumny narvat vykonny motor do vysokyho auta s malyma kotoucema, dvoupistkovymi trmeny, bez chlazeni. Proto mi pak uz proste uz prijdou svym zpusobem nenapadnejsi nebo umirnenejsi ty zakladni verze sportovnich aut, ktery jsou od zacatku proporcne staveny tak, aby kola mohly bejt velky, rozchod siroky, chlazeni dostatecny, a extremni detaily pak maji az jejich high performance verze. Za me by z tohohle pohledu bylo idealni neco jako o trochu vetsi a pohodlnejsi MX5 s vykonnejsim motorem a bez zbytecnych serepeticek... aby vypadala vicemene jako ten nejlevnejsi zaklad za 600 a jela aspon jako ten F-Type nebo 370Z :).

Ale jeste jednim dechem dodam, ze ten Mercedes je jeste docela stridmy, predstavoval jsem si ho dle popisu vic jako BMW M3/M5, ktery proste krici "ja nejsem serie", a na me je to proste moc.

19c0443_098.jpg
 
Poslední úprava:
Beru zpátky své výtky, tohle vypadá (až) moc pěkně.
 
Back
Top