Uz delsi dobu netrpelive sleduju novinky ohledne nove Mazdy 6 a hlavne slibovaneho 350 konoveho motoru, protoze jsem se rozhodl si udelat radost necim silnejsim (300+ koni). Se soucasnou Mazdou jsem spokojen, ale obcas mi tam ten vykon chybi, zejmena na dalnici. Ale jelikoz to na novou sestku jen tak nevypada (rozhodne ne do roka), tak se koukam nekde jinde a nejvetsi favorit je BMW M340i.
Byl jsem ho o vikendu vyzkouset a moje reakce byla jednoduse "holy shit!". I kdyz jsem casto slysel, ze je Mazda prirovnavana premiovkam, tak pocit z interieru byl mnohem lepsi, at uz co se tyce materialu nebo celkoveho pocitu za volantem a v sedacce. Mozna az na ten super sirokej volant, to mi prislo divny. Ale to hlavni se delo po nastartovani a zapnuti modu sport. 275kW radovy sestivalec ma uzasnej zvuk a neskutecne tahne. Mel jsem moznost to vzit na nemeckou dalinici a 220km/h tam bylo behem chvilky a ani mi neprislo, ze jedu tak rychle. Po presednuti do Mazdy, mi prislo ze jen krici a nejede
(to ale neni fer vuci Mazde, protoze ma polovicni vykon). Nejvetsi zazitek ale bylo, kdyz auto ochotne slo do serpentyn dverma napred, i kdyz je to 4WD, coz s FWD Mazdou proste nejde.
Behem dvou hodin testovaci jizdy jsem to auto vetsinu casu trapil na sport mode (serpentyny i dalnice) a prumerna spotreba byla 12.5 l/100km, momentalne s Mazdou jezdim kolem 11, tak mi to neprijde tak hrozny.
O Mazde se vi, ze infotainment je ponekud zastaraly a nedostatecny - ani nedokaze zobrazit prumernou rychlost nebo nejakou schopnou analyzu spotreby. BMW dokaze nabidnout milion ruznych funkci a statistik, coz pro milovnika cisel a analyz, jako ja, to je skvela pridana hodnota. Bohuzel to auto neni uplne intuitivni, treba vypnuti sledovani pruhu jsem nemohl nikde najit (az pres nastaveni).
Na druhou stranu, lidi meli potrebu se mnou zavodit na dalnici a pri predjizdeni zrychlovali, nastesti ma motor velkou rezervu. To stejny rika kamarad co vlastni Porsche a muze to byt mnohdy nebezpecny.
Zobrazit přílohu 29059 Zobrazit přílohu 29060