• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Cizí značky aneb proč být (ne)věrný japoncům

@Max6 A jaké auto by sis momentálně vybral? Pro zajímavost?
Jinak ke Sky-X. Většina novinářů jen opisuje propagační materiály Mazdy. Někdy mám dokonce pocit, že bych mohl být klidně taky novinář :D
A pokud myslíš tím revolučním motorem wankel, tak jsem někde četl, že uvažovali o jeho znovupoužití v hybridech.
 
tak Wankel zije, bohuzel vse smeruje jen k tomu, ze bude pouzit jako Range Extender. Uvidime jestli do 5let dorazi zminena vrcholna verze kupe s ???. Kazdopadne V6 uz je dle dostupnych patentu ve finalnim stadiu vyvoje a asi se uz i testuje. Bude jak pro CX8,9 tak pro novou M6 dokonce i s AWD, takze to zase Mazdu vrati do hry..hlavne ty co radi benzin.. ale obavam se, ze to nebude cista atmosfera a ze tam zcela jiste bude zase to neslavne vypinani 2 valcu..no uvidime cas ukaze.

Ja take RXko take budu hodnotit az za nekolit let a x desitek tisic km. Dojmy jsou zatim jen pozitivni,ale je to novej autak..takze ocekavani museji byt beze zbytku naplneny. Umi to jezdit i tesne pod tech 6l na sto, coz je na ten autobus fantasticke cislo. V tomhle Toyota utika automobilovemu svetu o 10let minimalne vcetne te spolehlivosti celeho ustroji. Podobnou zkusenost jsem udelal i s novou RAV4kou se kterou ten 4valec s hybridem umi dokonce okolo 5litru na sto. Za 750tisic dnes pro me jasna volba jako dsotupne rodinne auto se vsim vsudy. Kdo chce i AWD muze si priplatit a porad jste v plne palbe okolo pod 1 mio Kc. tezko to bude hledat adekvatniho soupere..
 
Tak Toyota byla vždy minimálně těch 5 let před Mazdou. Respektive od roku 1986 určitě. Co bylo předtím, o to jsem se nikdy nezajímal.
 
Ano s tím souhlasím. Toyotě její naftový motory (2.2) podléhaly samodestrukci cca o 5-6 let dřív než nás všechny ohromil Sky-D :D

P.S.:Wankle jako "prodlužovač" dojezdu.... Jo. Tohle přesně jsem si představoval ve svý noční můře.:confused:
 
Ano s tím souhlasím. Toyotě její naftový motory (2.2) podléhaly samodestrukci cca o 5-6 let dřív než nás všechny ohromil Sky-D :D

P.S.:Wankle jako "prodlužovač" dojezdu.... Jo. Tohle přesně jsem si představoval ve svý noční můře.:confused:


Honzo mysleno to samozrejme bylo na hybridy. Byl vubec ten jejich D-4D diesel z jejich vlastni dilny, nebo neco zakoupily a dojebaly si to pak sami. Hlavne ta jejich nasponovana 132 Kw :D
 
Uz delsi dobu netrpelive sleduju novinky ohledne nove Mazdy 6 a hlavne slibovaneho 350 konoveho motoru, protoze jsem se rozhodl si udelat radost necim silnejsim (300+ koni). Se soucasnou Mazdou jsem spokojen, ale obcas mi tam ten vykon chybi, zejmena na dalnici. Ale jelikoz to na novou sestku jen tak nevypada (rozhodne ne do roka), tak se koukam nekde jinde a nejvetsi favorit je BMW M340i.
Byl jsem ho o vikendu vyzkouset a moje reakce byla jednoduse "holy shit!". I kdyz jsem casto slysel, ze je Mazda prirovnavana premiovkam, tak pocit z interieru byl mnohem lepsi, at uz co se tyce materialu nebo celkoveho pocitu za volantem a v sedacce. Mozna az na ten super sirokej volant, to mi prislo divny. Ale to hlavni se delo po nastartovani a zapnuti modu sport. 275kW radovy sestivalec ma uzasnej zvuk a neskutecne tahne. Mel jsem moznost to vzit na nemeckou dalinici a 220km/h tam bylo behem chvilky a ani mi neprislo, ze jedu tak rychle. Po presednuti do Mazdy, mi prislo ze jen krici a nejede :D (to ale neni fer vuci Mazde, protoze ma polovicni vykon). Nejvetsi zazitek ale bylo, kdyz auto ochotne slo do serpentyn dverma napred, i kdyz je to 4WD, coz s FWD Mazdou proste nejde.
Behem dvou hodin testovaci jizdy jsem to auto vetsinu casu trapil na sport mode (serpentyny i dalnice) a prumerna spotreba byla 12.5 l/100km, momentalne s Mazdou jezdim kolem 11, tak mi to neprijde tak hrozny.
O Mazde se vi, ze infotainment je ponekud zastaraly a nedostatecny - ani nedokaze zobrazit prumernou rychlost nebo nejakou schopnou analyzu spotreby. BMW dokaze nabidnout milion ruznych funkci a statistik, coz pro milovnika cisel a analyz, jako ja, to je skvela pridana hodnota. Bohuzel to auto neni uplne intuitivni, treba vypnuti sledovani pruhu jsem nemohl nikde najit (az pres nastaveni).
Na druhou stranu, lidi meli potrebu se mnou zavodit na dalnici a pri predjizdeni zrychlovali, nastesti ma motor velkou rezervu. To stejny rika kamarad co vlastni Porsche a muze to byt mnohdy nebezpecny.
IMG_0452.JPEG IMG_0454.jpeg
 
Ale to hlavni se delo po nastartovani a zapnuti modu sport. 275kW radovy sestivalec ma uzasnej zvuk a neskutecne tahne.

pokud to auto chces honit, tak v BMW servisech doporucujou radovej sestivalec :)

Kolega tejral hned ve dvou autech (jednicka a trojka) ctyrvalce a furt mu vsude opakovali, ze pokud to nema mit tak prisernej zvuk jako jeho motory po 130 tisisich km, ze musi koupit sestival.

btw: tohle je ale podstatne drazsi, nez Mazda, ne? Tipuju, ze se budes blizit 1.7-2M (vcetne dane).
 
tak to ze s tebou budou chtit zavodit si budes muset zvyknout. Zvlaste jsou nebezpecni blaznivi octavisti.
Já bych se jen bál že je to foukané ,ale bohužel od jistého roku se nefoukané u BMW už nedělají (většinou).
A pečlivě bych si vybral i prodejce protože kvalita servisu je dost nevyrovnaná. Předpokládám že budeš jezdit do autorizovaných servisů
 
pokud to auto chces honit, tak v BMW servisech doporucujou radovej sestivalec :)

Kolega tejral hned ve dvou autech (jednicka a trojka) ctyrvalce a furt mu vsude opakovali, ze pokud to nema mit tak prisernej zvuk jako jeho motory po 130 tisisich km, ze musi koupit sestival.

btw: tohle je ale podstatne drazsi, nez Mazda, ne? Tipuju, ze se budes blizit 1.7-2M (vcetne dane).
Tak to rad slysim :) S radovym sestivalcem zkusenost nemam, ale uz jsem na to taky slysel dobry recenze.
Jo, cenove je to uplne nekde jinde. Nastesti mam moznost 20% slevy na auto a 10% na doplnky, coz je i duvod proc nad tim uvazuju. Takze to bude kolem EUR 60-65k.

tak to ze s tebou budou chtit zavodit si budes muset zvyknout. Zvlaste jsou nebezpecni blaznivi octavisti.
Já bych se jen bál že je to foukané ,ale bohužel od jistého roku se nefoukané u BMW už nedělají (většinou).
A pečlivě bych si vybral i prodejce protože kvalita servisu je dost nevyrovnaná. Předpokládám že budeš jezdit do autorizovaných servisů
Sileny octavisti jsou postrach bez ohledu na to co ridis :) Nastesti i Mazda je dostatecne silna na to se zbavit 77kW TDI Octavky :)
Co se tyce servisu, tak jednoznacne Nemecko. Tady (Lucembursko) jsou neschopny a neverim jim tu. Krom toho, cena je mnohem nizsi.
 
Jo, cenove je to uplne nekde jinde. Nastesti mam moznost 20% slevy na auto a 10% na doplnky, coz je i duvod proc nad tim uvazuju. Takze to bude kolem EUR 60-65k.

to je stejne celkem darda.. trojka je sice nova, ale za tohle poridis i (taky novou) X5ku...

kazdopadne zavidim :D ja mam limit na auto tak max 50 000 EUR. A to jako vopravdu max ... spis tak 45k EUR. taky bych si neco poridil, ale ja ted jezdim treba jednou za 14 dni 200km. Nejak nevim, jestli je rozumny pri takhle malym najezdu kupovat novy auto.
 
A pečlivě bych si vybral i prodejce protože kvalita servisu je dost nevyrovnaná.

a ktery konkretne myslis? Invelt (driv Autec), Strator, Auto Pupik, PIA motors Regensburg. Ja mam s BMW servisama vyrazne lepsi zkusenosti, nez s Mazdou. A to i z dob, kdy jsme tomu nerozumeli.

Mazda je TEMER stejne draha, ale subjektivni dojem radove horsi. Mazda Pribram jeste OK.
 
Sileny octavisti jsou postrach bez ohledu na to co ridis :) Nastesti i Mazda je dostatecne silna na to se zbavit 77kW TDI Octavky :)
Z projetí Oktávkou jsem vypozoroval, že motor u Oktávky po překročení 4000ot/min přestává táhnout. A navíc Oktávka netáhne ihned, ale až po turbopauze.

Naopak u Mazdy motor žere jak prase po překročení 4000ot/min (klidně 23l/100), tah motoru s otáčkami dále roste. Tak výkonné auto zase nemám.

V tomto režimu ani Mazdu neprovozuji často a je to velice výhodné na krátkodobé předjíždění. Pošahaná ekologie, která pokřivila motory mi leze krkem.

Snake napsal:
Uz delsi dobu netrpelive sleduju novinky ohledne nove Mazdy 6 a hlavne slibovaneho 350 konoveho motoru,
Počkej až na dálnici omezí rychlost na 100km/h (to už udělali v Holandsku), ve městě na 30km/h a na silnicích na 80km/h. Pak ti bude 350k k ničemu.
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/...u-starostka-mesta-se-dohodla-s-ekology-109984
 
Poslední úprava:
to je stejne celkem darda.. trojka je sice nova, ale za tohle poridis i (taky novou) X5ku....
X5 s porovnatelnym motorem stoji uz kolem EUR 100k (cenikovka) a krom toho je to SUV, coz nechci :)
kazdopadne zavidim :D ja mam limit na auto tak max 50 000 EUR
Zatim nic nemam a s ditetem na ceste si to mozna jeste rozmyslim, ale rozhodne bych si tim plnil sen.
Počkej až na dálnici omezí rychlost na 100km/h, ve městě na 30km/h a na silnicích na 80km/h. Pak ti bude 350k k ničemu.
Proto si to musim uzit dokud to jde. Pak asi uz jen okruh. Moje motivace je si koupit poradnej benzinovej motor dokud se vubec delaj (do normalnich aut).
 
Zhodou okolnosti som bol včera na skúšobnej jazde s BMW X1/X2 odidva boli xDrive , obidva mali 2.0d 140kW ; 400Nm.
X2 malo dokonca akýsi aktívny podvozok, či ako sa to volá u nich. Obidva mali runflat pneu (tvrdé jak ďas )
V porovnaní s nimi moja 9 ročná Mazda3 BL 2.2 134kW/400 Nm v ničom, ale úplne v ničom nezaostáva v jazdných a výkonových schopnostiach oproti BMW.
Samozrejme za 9 rokov elektronika a iné komfortné veci v autách už išli dopredu, ale ovládateľnost, feeling auta, schopnosti auta na cestách žiadna elektronika nedá, nenahradí.
BMW 2020, ako náhradu za M3 2011, by som rozhodne bral, v pocitoch jazdy s mojou "staručkou" mazdou sú takmer identické.
Bohužial, moju M3 2011 so 100% istotou nebudem meniť za žiadnu súčasnú mazdu ...... Dnešné mazdy už to nie sú mazdy, ktoré ja poznám a mám rád....
BMW, ako náhrada za mazdu ? Určite áno !


Uz delsi dobu netrpelive sleduju novinky ohledne nove Mazdy 6 a hlavne slibovaneho 350 konoveho motoru, protoze jsem se rozhodl si udelat radost necim silnejsim (300+ koni). Se soucasnou Mazdou jsem spokojen, ale obcas mi tam ten vykon chybi, zejmena na dalnici. Ale jelikoz to na novou sestku jen tak nevypada (rozhodne ne do roka), tak se koukam nekde jinde a nejvetsi favorit je BMW M340i.
Byl jsem ho o vikendu vyzkouset a moje reakce byla jednoduse "holy shit!". I kdyz jsem casto slysel, ze je Mazda prirovnavana premiovkam, tak pocit z interieru byl mnohem lepsi, at uz co se tyce materialu nebo celkoveho pocitu za volantem a v sedacce. Mozna az na ten super sirokej volant, to mi prislo divny. Ale to hlavni se delo po nastartovani a zapnuti modu sport. 275kW radovy sestivalec ma uzasnej zvuk a neskutecne tahne. Mel jsem moznost to vzit na nemeckou dalinici a 220km/h tam bylo behem chvilky a ani mi neprislo, ze jedu tak rychle. Po presednuti do Mazdy, mi prislo ze jen krici a nejede :D (to ale neni fer vuci Mazde, protoze ma polovicni vykon). Nejvetsi zazitek ale bylo, kdyz auto ochotne slo do serpentyn dverma napred, i kdyz je to 4WD, coz s FWD Mazdou proste nejde.
Behem dvou hodin testovaci jizdy jsem to auto vetsinu casu trapil na sport mode (serpentyny i dalnice) a prumerna spotreba byla 12.5 l/100km, momentalne s Mazdou jezdim kolem 11, tak mi to neprijde tak hrozny.
O Mazde se vi, ze infotainment je ponekud zastaraly a nedostatecny - ani nedokaze zobrazit prumernou rychlost nebo nejakou schopnou analyzu spotreby. BMW dokaze nabidnout milion ruznych funkci a statistik, coz pro milovnika cisel a analyz, jako ja, to je skvela pridana hodnota. Bohuzel to auto neni uplne intuitivni, treba vypnuti sledovani pruhu jsem nemohl nikde najit (az pres nastaveni).
Na druhou stranu, lidi meli potrebu se mnou zavodit na dalnici a pri predjizdeni zrychlovali, nastesti ma motor velkou rezervu. To stejny rika kamarad co vlastni Porsche a muze to byt mnohdy nebezpecny.
Zobrazit přílohu 29059 Zobrazit přílohu 29060
 
Zhodou okolnosti som bol včera na skúšobnej jazde s BMW X1/X2 odidva boli xDrive , obidva mali 2.0d 140kW ; 400Nm.
X2 malo dokonca akýsi aktívny podvozok, či ako sa to volá u nich. Obidva mali runflat pneu (tvrdé jak ďas )

pozor.. tenhle vehikl, co popisujes, NEMA MOTOR PODEL, ALE NAPRIC. To samy nejnovejsi generace BMW1. To samy Mini.

chapete.. napric.. jak nejakej japonec nebo co?! :scream::laughing:

V porovnaní s nimi moja 9 ročná Mazda3 BL 2.2 134kW/400 Nm v ničom, ale úplne v ničom nezaostáva v jazdných a výkonových schopnostiach oproti BMW.

nevim, jak tenhle Xdrive. Ale nas "xdrive, verze pro motor napric" u Mini... NEPREFERUJE zadek. Tj. jezdi to velmi, velmi jinak nez typicky BMW.

Nerikam spatne, ale jinak.
 
Poslední úprava:
Zatim nic nemam a s ditetem na ceste si to mozna jeste rozmyslim, ale rozhodne bych si tim plnil sen.

ja jsem taky odpurce SUV. Ale pokud mas vezt ZWEI HARANTEN... + pes + treba kola (detsky)... zacina dochazet prostor.

Petku bych Ti asi nedoporucil, protoze je statsi a to auto driv moralne zastara. A nova BMW4 ma strasnou mrizku chladice.
 
Back
Top