• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Karbonizace u motorů Skyactiv-G

...tak jsem napsal dotaz ohledně montáže separátoru k odfuku z klikovky u auta, na které se ještě vztahuje záruka, a to na oficiální stránky mazda.cz. Odpověděli mi dnes telefonicky a jejich odpověď nepřekvapí: "Montáž dodatečného separátoru není v souladu s tech. popisem a dokumentací motorů Skyaktiv u vozidel Mazda a jeho montáží se vystavujete riziku vysoce pravděpodobné ztráty záruky na vozidlo, jelikož jeho montáží nelze zaručit optimální chod motoru ve vozidle"...
 
Nepřekvapí a ani není čemu se divit. Každý Pepa z garáže by při chybné montáži chtěl uznat záruku, když si něco zničí.. To je tak se vším a se vším vždy bude ohledně polemiky záruky.
 
...tak jsem napsal dotaz ohledně montáže separátoru k odfuku z klikovky u auta, na které se ještě vztahuje záruka, a to na oficiální stránky mazda.cz. Odpověděli mi dnes telefonicky a jejich odpověď nepřekvapí: "Montáž dodatečného separátoru není v souladu s tech. popisem a dokumentací motorů Skyaktiv u vozidel Mazda a jeho montáží se vystavujete riziku vysoce pravděpodobné ztráty záruky na vozidlo, jelikož jeho montáží nelze zaručit optimální chod motoru ve vozidle"...
A co z toho plyne? Karbonizaci na záruku stejně neuhrajeme, pokud počítám s tím, že auto po 5 letech prodám asi bych to ani neřešil, ať si to řeší další majitel. Ale pokud počítám s tím nechat si auto déle, tak je záruku stejně jen 3 roky (prodloužená je dost ořezaná a moc toho v ní není) a myslím, že tím separátorem není co pokazit. Stejně budou muset začít časem něco takového řešit. Taky tvrdí, že jimi doporučovaný olej zajistí optimální chod motoru i když víme, že je to hlavně kvůli spotřebě, emisim a jejich lobby a na trhu jsou kvalitnější oleje
 
S karbonem jsem se potýkal u předešlého auta - CX7... Nejsem žádný mechoš, ale když jsme ho u kamaráda v dílně dostávali ze sání a ventilů - fuj, pěkně vyjeb. a zdlouhavá práce. Proto jsem po pořízení nové trojky tohle vlákno o karbonizaci založil. Nevím, jak dalece složitá je instalace toho separátoru, ale napadlo mě si ho nechat namontovat a před garančkou to hodit do původního stavu - pokud by to teda šlo. Ještě mě napadlo přidat do oleje po jeho výměně tohle aditivum, co má snížit jeho odpařování a tudíž i zanášení sání: https://www.bgpoint.cz/benzinovy-motor/moa-new/
 
A jak se ten zakarbonovaný motor projevuje?Mám najeto u 2,5 140 000 km a vše funguje jako má.Bývalý majitel nic nedělal.
 
Proste pomalu a jiste umiraji konici. Je to postupny proces...
 
A jak se ten zakarbonovaný motor projevuje?Mám najeto u 2,5 140 000 km a vše funguje jako má.Bývalý majitel nic nedělal.

Ta moje CX 7 pocitově hůř jela, na to, že měla 260koní to prostě tak netáhlo... Ale ten úbytek výkonu přichází postupně, tak jak se Ti postupně zanáší sání a ventily karbonem. Hrozná jebárna to ručně čistit a časově náročná...
 
Je potřeba provádět italskou údržbu. :D A měnit častěji olej.
 
Ta moje se zatim podivala ke 3500 rpm max. Az tak po 2000 km ji zacnu nakladat...postupne.
 
A pomůže to občas prohnat? Já jezdím normálně na spotřebu hezky na šestečku, ale jak přijdou zatáčky a kopečky, tak 4-6000ot. normální stav.
 
Obecne receno...jizda na spotrebu se moc nevyplati ;). Tohle me vzdy fascinovalo u borcu s ropakama...jak maji tu super spotrebu 4.67896 l/100 km, jak to jen tak solichaji. No a za par 10tkm...je...mne to nejak nejede...jee, mne odesel EGR, turbo, DPF...mne nejak boucha DMF....:D
 
Já jezdím na 6 jenom na dálnici i když ta nápověda na palubce mi jí nutí i ve městě při 50 km rychlosti. Sice je to dvoulitr, ale trápit v nízkejch otáčkách ho nenechám. Když najíždím na D6 dám tam za tři a rozjedu jí na 6000 ot. za chvíli tam je 170-180, pak řadim rovnou za 5a6......
 
Já jezdím na 6 i ve městě, ale jen na rovině a 54km/h. Motor neduní a neporjevuje se špatně, ale pro rozjetí podřadím. Ale téměř každou jízdu tomu pak dám napít k omezovači (až je porhřáto).
 
Je potřeba provádět italskou údržbu. :D A měnit častěji olej.

Olej jsem u té CX7 měnil max. po 10 tisících - většinou ještě dříve, jezdil jsem asi jako jeden z mála jen na 100 oktan, protože má předepsaný min. 98, ale většina tam sere 95 a pak se diví, že jim to detonuje... A co se týče italské údržby, tak po zahřátí motoru jsem ji dával slušně pokouřit, takže můj průměr byl někde kolem 15 litrů na 100. Stejně se ten karbon tvořil. Když jsme to pak u kámoše očistili, tak zaslepil odfuk od klikovky - žádnou chybu to nehlásilo a auto jezdilo v pohodě. Jestli to zabránilo tvoření karbonu už nezjistím, protože holka pak šla do světa.
 
Tak na rovine a 54km/h jezdim na 4q, resp.je to moment, kdy mi to pocitove prijde jako spodni hranice 4q. To mi nerikej, ze na 6q se ten motor netrapi? Take zalezi na prevodovce, ale stejne...

Uz se tesim, az budu mit nejake km navic a zacnu tomu nakladat. Tahle jizda na klobouka neni pro me.
 
Back
Top