• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Odemčení výkonu u řídících jednotek motorů Skyactiv-G, Skyactiv-D (chiptuning, i pro RF, R2, LF, L5, L3 a ostatní)

Ahojte,

jsem tu nový trochu bloudím kde psát svůj dotaz tak snad nenaštvu jak to napíši zde (jsem nováček).

Chtěl jsem Mazdu 3 2017 121kw g165 v automatu ale nevyrábí se proto je jediná možnost verze s 88kw g120 v automatu a odemčení na g165.

Pokud je to možné a také co to stojí?

Někde jsme četl že motory jsou stejné nevím proč to tak od výroby seškrtili dolů a z g165 udělali g120, ale taky jsem četl že přeci jen rozdíl mezi těmito dvěmi verzi stejně v pocitu v jízdě je i při úpravě g120 na g165.

Děkuji za odpovědi a ještě jednou se omlouvám jestli píši nevhod.

Hezkou Sobotu



Zobrazit přílohu 55703
Proč to tak od výroby seškrtili dolů - to je otázka spíš na marketéry z Evropy a jejich požadavky na konstruktéry z Hirošimy, BM/BN pro jiné trhy (např. Blízký Východ, USA, Austrálie) toto seškrcení neměly.
Co to stojí - viz. odkazované vlákno.
Přeci jen rozdíl mezi těmito dvěmi verzi stejně v pocitu v jízdě - no, zatímco abys dosáhl 110 km/h na maximální otáčky, u manuální G165 zařadíš 1-2-3, u manuální G120 zařadíš 1-2. Pocit zrychlení u G165 je tak násoben krátkými kvalty, za cenu častějšího řazení.
 
Proč to tak od výroby seškrtili dolů - to je otázka spíš na marketéry z Evropy a jejich požadavky na konstruktéry z Hirošimy, BM/BN pro jiné trhy (např. Blízký Východ, USA, Austrálie) toto seškrcení neměly.
Co to stojí - viz. odkazované vlákno.
Přeci jen rozdíl mezi těmito dvěmi verzi stejně v pocitu v jízdě - no, zatímco abys dosáhl 110 km/h na maximální otáčky, u manuální G165 zařadíš 1-2-3, u manuální G120 zařadíš 1-2. Pocit zrychlení u G165 je tak násoben krátkými kvalty, za cenu častějšího řazení.
Takže g120 je vhodnější na dálnice na dovolené díky delším převodům. A z 88kw se člověk dostane podle ceníku na 118kw. Nevím právě do které jít tak si nechám poradit. A případně se objednám na odemknutí. Na dovolené mám v plánu jet 2-3x do roka jinak jezdím město…
 
Uvedené platí pro verze v manuálu. I ta 121kW verze má cca 118 kW na brzdě. Pokud se porovnají automat G120 vs. automat G160 pro USA, převodové poměry jednotlivých rychlostí automatu jsou stejné, ale Evropa má stálý převod 4,056, kdežto USA 3,591.
 
Dík. A jdou trvale vypnout otravní asistenti?
Mám ročník 22 a tam jde vše vypnout trvale, krom iStopu. Ten jsem ale taky vyřešil. Koupil jsem na Aliexpressu takový kousek drátu s čipem, který se zapojí před vypínací tlačítko na Start-Stop. Po každém nastartování to zmáčkne to tlačítko za mě :-D A když bych to chtěl náhodou zase zapnout, stačí zmáčknout...
 
Uvedené platí pro verze v manuálu. I ta 121kW verze má cca 118 kW na brzdě. Pokud se porovnají automat G120 vs. automat G160 pro USA, převodové poměry jednotlivých rychlostí automatu jsou stejné, ale Evropa má stálý převod 4,056, kdežto USA 3,591.
Díky za upřesnění. Takže 121 kW je vlastně jen taky 118 kW..., podobné jako 88 kW upravené na 118 kW.

Je ten pocit ve zrychlení (0-100 km/h) po úpravě znatelný až srovnatelný stock g165 vs unlock g120? - Jestli jste měl možnost oběmi varianty se svézt?

Plánuji buď 121 kW s manuálem, nebo 88 kW s automatem a úpravou na 118 kW. Je pravda, že na modelu v automatu G120 lze udělat pop and bangs? A obecně, jak je na tom onen automat v g120?
 
"znatelný až srovnatelný" - nevím
"oběmi varianty se svézt" - ne hned po sobě
"pop and bangs" - to lze udělat u kteréhokoliv, nezávisle na převodovce, nicméně na co si ničit katalyzátor?
"jak je na tom onen automat" - to asi patří do jiného tématu.
 
"znatelný až srovnatelný" - nevím
"oběmi varianty se svézt" - ne hned po sobě
"pop and bangs" - to lze udělat u kteréhokoliv, nezávisle na převodovce, nicméně na co si ničit katalyzátor?
"jak je na tom onen automat" - to asi patří do jiného tématu.

S tím svezením je to horší, protože v okolí Ostravy je jen málo lidí, kteří mají upravenou G120 nebo originální G165 – alespoň já o nikom nevím.

Chápu, že je škoda ničit originální katalyzátor, ale co sportovní kat? Mám v plánu lehce upravit auto, hlavně co se týče zvuku – něco jako sleeper. Děláte něco takového? Případně bych se s vámi rád poradil. Nevadí otevřené sání motoru? Měl bych zájem o custom výfuk na klapky se sportovním katem a sportovními svody… atd. Je potom potřeba u Vás udělat mapu i kdybych vyměnil jenom airkit? Nebo stačí bohatě na zmíňovanou mazdu výfuk od středu a netřeba až od motoru dělat komplet.

Díky za upřesnění a uvedení věcí na pravou míru.
 
Jen vsuvka. G120 M3 automat nebrat. Více lidí potvrdilo že je to lenoch oproti manuálu. Osobně mě do toho auta automat ani nesedí. G165 vs G120 po odemčení bude téměř shodné. Ale tam kde bude příjemnější kratší převodovka tak zase myslet na dálniční rychlostí kde G165 točí hodně přes 3000 otáček na limitu kdežto G120 2700...

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Chápu, že je škoda ničit originální katalyzátor, ale co sportovní kat? Mám v plánu lehce upravit auto, hlavně co se týče zvuku – něco jako sleeper. Děláte něco takového? Případně bych se s vámi rád poradil. Nevadí otevřené sání motoru? Měl bych zájem o custom výfuk na klapky se sportovním katem a sportovními svody… atd. Je potom potřeba u Vás udělat mapu i kdybych vyměnil jenom airkit? Nebo stačí bohatě na zmíňovanou mazdu výfuk od středu a netřeba až od motoru dělat komplet.
Žádné hardwarové úpravy nedělám. Pokud budete mít někoho, kdo vám udělá nové svody s katalyzátorem s kovovou mřížkou, směle do toho.
Nic dalšího upravovat není potřeba, maximálně pár stupňů na VVT sací vačky, pokud bude výfuk extra průchodný.
 
Jen vsuvka. G120 M3 automat nebrat. Více lidí potvrdilo že je to lenoch oproti manuálu. Osobně mě do toho auta automat ani nesedí. G165 vs G120 po odemčení bude téměř shodné. Ale tam kde bude příjemnější kratší převodovka tak zase myslet na dálniční rychlostí kde G165 točí hodně přes 3000 otáček na limitu kdežto G120 2700...

Samsung S22 256GB Tapatalk

Jak si stojí Mazda 6 2.0 121 kW s automatem ve srovnání s manuální verzí? Nebo je v tak těžkém autě opět lepší volbou manuál? I tak má mazda 6ka 121kw manuál ve srovnání s dnešními přeplňovanými motory zrychlení 0–100 km/h za 9,1 sekundy... Jaký máte na ní názor fakt je to tak líne?

Dává mi smysl buď Mazda 3 2.0 121 kW (2017) s manuálem, nebo Mazda 6 2.5 143 kW GJ sedan s automatem – ale to už je cenově jiná kategorie.

Co se týče využití auta, plánuji 2–3x ročně delší cestu na dovolenou, 1x měsíčně delší výlet, jinak převážně jezdím po městě – každé ráno do práce (5 km) a zpět domů (7 km).

Žádné hardwarové úpravy nedělám. Pokud budete mít někoho, kdo vám udělá nové svody s katalyzátorem s kovovou mřížkou, směle do toho.
Nic dalšího upravovat není potřeba, maximálně pár stupňů na VVT sací vačky, pokud bude výfuk extra průchodný.
Rozumím, nechám si klidně poradit. Takže u Mazdy 3 by stačilo udělat výfukový systém s klapkami, svody a katalyzátor s kovovou mřížkou. To by mi poté umožnilo nechat si u Vás udělat pops & bangs? - V ceníku jsem cenu nenašel a kolik času to zabere? Mohu Vás ještě poprosit o kontakt a jste v okolí Ostravy nebo je zapotřebí dojed do Prahy?

Jak moc to ničí katalyzátor? Myslím ten sportovní – neměl by být vůči tomu odolnější? A celkově, měla by celá výfuková soustava včetně svodů vydržet více? - vůči pops & bangs...

Otevřené sání je už asi jen drobný doplněk. Vím, že to neděláte, ale dokázali byste mi odhadnout cenu za kompletní úpravu? Výfuk tipuji na 30–50k Kč v závislosti na klapkách...
 
Poslední úprava moderátorem:
Rozumím, nechám si klidně poradit. Takže u Mazdy 3 by stačilo udělat výfukový systém s klapkami, svody a katalyzátor s kovovou mřížkou. To by mi poté umožnilo nechat si u Vás udělat pops & bangs? - V ceníku jsem cenu nenašel a kolik času to zabere? Mohu Vás ještě poprosit o kontakt a jste v okolí Ostravy nebo je zapotřebí dojed do Prahy?

Jak moc to ničí katalyzátor? Myslím ten sportovní – neměl by být vůči tomu odolnější? A celkově, měla by celá výfuková soustava včetně svodů vydržet více? - vůči pops & bangs...

Otevřené sání je už asi jen drobný doplněk. Vím, že to neděláte, ale dokázali byste mi odhadnout cenu za kompletní úpravu? Výfuk tipuji na 30–50k Kč v závislosti na klapkách...

Koukám po této Mazdě facelift Revolution TOP:
Formulář pro kontakt je v prvním příspěvku, případně stačí kliknout a podívat se na můj profil. Pops je v ceně. Nicméne je potřeba počítat s tím, že Skyactiv motory pracují v uzavřené smyčce a při deceleraci vypínají vstřikovače, takže pro pops je potřeba si trochu pohrát s plynem.
Keramický katalyzátor ve svodech prostě nemá rád vybuchující benzín, katalyzátor s kovovou mřížkou to zvládá levou zadní.
Ceny netuším, záleží na TIG specialistovi.
 
Formulář pro kontakt je v prvním příspěvku, případně stačí kliknout a podívat se na můj profil. Pops je v ceně. Nicméne je potřeba počítat s tím, že Skyactiv motory pracují v uzavřené smyčce a při deceleraci vypínají vstřikovače, takže pro pops je potřeba si trochu pohrát s plynem.
Keramický katalyzátor ve svodech prostě nemá rád vybuchující benzín, katalyzátor s kovovou mřížkou to zvládá levou zadní.
Ceny netuším, záleží na TIG specialistovi.
V prvního příspěvku vidím ceník a dvám se na Stage 1 + DTC úpravu v cenovém rozmezí kolem 6 000 Kč. Chápu, že po této úpravě bude potřeba tankovat minimálně 98 nebo 100 oktanů, což pro mě není problém. Chtěl bych se ale ujistit:

V létě: Stačí 98 nebo 100 oktan?
V zimě: Je možné jezdit na 95 oktan, nebo by bylo lepší volit 95 V-Power od Shell? Je opravdu kvalitnější jak běžný 95 Fuel Save, nebo je to jen marketing?
Kde doporučujete tankovat? Máte lepší zkušenost s MOL, OMV nebo Shell?


Řídicí jednotka motoru (ECU) neustále upravuje směs podle lambda sondy, to ano, a při zpomalování (deceleraci) úplně vypíná přívod paliva. Chápu, že u některých aut stačí při deceleraci pustit plyn a motor prská do výfuku sám, zatímco u Mazdy je třeba ve specifických otáčkách plyn přidržet, aby efekt nastal. Ale to není nic, co by se nedalo naučit a osvojit si...
Dá se ECU upravit tak, aby to fungovalo jako u aut, kde se plyn jen pustí a střelba se děje sama, nebo to nejde?
Spotřeba paliva při tomto moc nehraje roli – člověk na ní ve výsledku stejně prodělá.


Našel info ke kontaktů:
Auto Efekt Zlín
– termíny až od poloviny května. Působíte zde?
Auto Palkovice – Tomáš Mikuš – možnost úprav v Ostravě s příplatkem.
Přihlásil jsem se na MazdaKlan.cz/extranet – lze tam rezervovat termín?


Hledám výfukové úpravy, i když vím, že některé nejsou legální. Mám v plánu straight pipe (rezonátor pryč, tlumič pryč, katalyzátor pryč), ale chci zjistit:
Je možné na to dát klapky, aby se dal zvuk regulovat?
Projdu s tím STK a emise, nebo ani klapky nepomůžou?
Kovový katalyzátor s mřížkou – má smysl ho alespoň nechat, pokud chci minimalizovat problémy?
Jaký by byl nejvhodnější setup, pokud nechci pořád přehazovat výfuky?


Odkazy na ukázky výfukových úprav ideál na srazy: https://1url.cz/P1A4T
Mělo by se ve videích jednat o 2.0 g165 a jedna 1.5
https://1url.cz/q1A4V
https://1url.cz/71A4k
https://1url.cz/I1A4s

Dívám se i na svody, měly by být specifické?


A ještě k té Mazdě 3 z Německa – jak nejlépe zjistím, jestli má i-Stop (start/stop), když to není v popisu? Mám hledat tlačítko i-Stop OFF? Pokud ho má, dal by se systém u vás deaktivovat?


Pokud bych řešil bodykit, prahy nebo lízátko, znám DO3RY a DCAR.cz – máte s nimi někdo zkušenost?


Díky za odpověď!
 
Poslední úprava:
To je snad generované přes ChatGTP. 😀 Veškeré informace se tu už probíraly, nebo jsem je dokonce už dnes napsal.
Chápu, že by sis rád popovídal o všem možném, nicméně na to já nemám čas ani kapacity.
Problematiku úprav čehokoliv jiného, než řídící jednotky motoru, nákupu vozidla atp. prosím probirej v příslušných tématech.
 
To je snad generované přes ChatGTP. 😀 Veškeré informace se tu už probíraly, nebo jsem je dokonce už dnes napsal.
Chápu, že by sis rád popovídal o všem možném, nicméně na to já nemám čas ani kapacity.
Problematiku úprav čehokoliv jiného, než řídící jednotky motoru, nákupu vozidla atp. prosím probirej v příslušných tématech.
Nene jsem zyvklý na opravu textu už z mobilu a často mi vypadne háček, čárka...těžko se v tom orientuje pak... nejjednodušší je hodit to na opravu textu.
To že tučně označí příslušné body udělá odstavce je jen plus. Ale super postřeh.

Nešlo mi jen o povídání nebo zdržování ale o získání nových informací a oživení tématu (ikdyž se zde tedy vše řešilo), někomu to taky možná pomůže. Uvědomuji si že potřebné informace tu někde jsou ale jako nováček nevím kde je mám hledat.
 
Poslední úprava:
Nešlo mi jen o povídání nebo zdržování ale o získání nových informací a oživení tématu (ikdyž se zde tedy vše řešilo), někomu to taky možná pomůže. Uvědomuji si že potřebné informace tu někde jsou ale jako nováček nevím kde je mám hledat.
Použít funkci hledání, případně filtraci přes prefixy. Nebudeme zde opakovat stále to samé, vlákno je už tak dost dlouhé (částečně také proto, že se lidé ptají na stále to samé). Pak přijdou borci, co nasázejí všechny možné otázky k různým tématům do jednoho vlákna. Nevím, co si teda myslí, jestli budou "obslouženi" s plnou parádou a že za týden se sem přihlásí někdo další a situace se bude opakovat?
 
Použít funkci hledání, případně filtraci přes prefixy. Nebudeme zde opakovat stále to samé, vlákno je už tak dost dlouhé (částečně také proto, že se lidé ptají na stále to samé). Pak přijdou borci, co nasázejí všechny možné otázky k různým tématům do jednoho vlákna. Nevím, co si teda myslí, jestli budou "obslouženi" s plnou parádou a že za týden se sem přihlásí někdo další a situace se bude opakovat?
Dobře dík vyzkouším to dohledat a budu se snažit fórum dále nezatěžovat. Mým záměrem nebylo aby se stejné dotazy opakovaly dokola a vznikal zmatek. Pokud už tu existuje dobře nastavený systém rád se mu přizpůsobím a informace si dohledám aby zde zůstala přehlednost.
 
V prvního příspěvku vidím ceník a dvám se na Stage 1 + DTC úpravu v cenovém rozmezí kolem 6 000 Kč. Chápu, že po této úpravě bude potřeba tankovat minimálně 98 nebo 100 oktanů, což pro mě není problém. Chtěl bych se ale ujistit:

V létě: Stačí 98 nebo 100 oktan?
V zimě: Je možné jezdit na 95 oktan, nebo by bylo lepší volit 95 V-Power od Shell? Je opravdu kvalitnější jak běžný 95 Fuel Save, nebo je to jen marketing?
Kde doporučujete tankovat? Máte lepší zkušenost s MOL, OMV nebo Shell?


Řídicí jednotka motoru (ECU) neustále upravuje směs podle lambda sondy, to ano, a při zpomalování (deceleraci) úplně vypíná přívod paliva. Chápu, že u některých aut stačí při deceleraci pustit plyn a motor prská do výfuku sám, zatímco u Mazdy je třeba ve specifických otáčkách plyn přidržet, aby efekt nastal. Ale to není nic, co by se nedalo naučit a osvojit si...
Dá se ECU upravit tak, aby to fungovalo jako u aut, kde se plyn jen pustí a střelba se děje sama, nebo to nejde?
Spotřeba paliva při tomto moc nehraje roli – člověk na ní ve výsledku stejně prodělá.


Našel info ke kontaktů:
Auto Efekt Zlín
– termíny až od poloviny května. Působíte zde?
Auto Palkovice – Tomáš Mikuš – možnost úprav v Ostravě s příplatkem.
Přihlásil jsem se na MazdaKlan.cz/extranet – lze tam rezervovat termín?


Hledám výfukové úpravy, i když vím, že některé nejsou legální. Mám v plánu straight pipe (rezonátor pryč, tlumič pryč, katalyzátor pryč), ale chci zjistit:
Je možné na to dát klapky, aby se dal zvuk regulovat?
Projdu s tím STK a emise, nebo ani klapky nepomůžou?
Kovový katalyzátor s mřížkou – má smysl ho alespoň nechat, pokud chci minimalizovat problémy?
Jaký by byl nejvhodnější setup, pokud nechci pořád přehazovat výfuky?


Odkazy na ukázky výfukových úprav ideál na srazy: https://1url.cz/P1A4T
Mělo by se ve videích jednat o 2.0 g165 a jedna 1.5
https://1url.cz/q1A4V
https://1url.cz/71A4k
https://1url.cz/I1A4s

Dívám se i na svody, měly by být specifické?


A ještě k té Mazdě 3 z Německa – jak nejlépe zjistím, jestli má i-Stop (start/stop), když to není v popisu? Mám hledat tlačítko i-Stop OFF? Pokud ho má, dal by se systém u vás deaktivovat?


Pokud bych řešil bodykit, prahy nebo lízátko, znám DO3RY a DCAR.cz – máte s nimi někdo zkušenost?


Díky za odpověď!
Celková cena nepřekročí 3000 bez DPH.
Obecně doporučuji 98+ stále, kolenovrti mohou v zimě využít 95 pokud nechtějí od motoru plný výkon.
Kde tankovat se probírá jinde.
Ve Zlíně působím, když tam občas dojedu, proto sem dávám avíza.
Extranet je od toho, abych vedl evidenci požadavků.
Výfuk řeš v jiném tématu nebo založ nové v příslušném fóru BN/BM.
i-Stop mají všechny Skyactiv-G motory mimo MX-5 a na diskuze o jeho deaktivaci je tu opět fórum.
Bodykity se zde neprobírají.
 
Celková cena nepřekročí 3000 bez DPH.
Obecně doporučuji 98+ stále, kolenovrti mohou v zimě využít 95 pokud nechtějí od motoru plný výkon.
Kde tankovat se probírá jinde.
Ve Zlíně působím, když tam občas dojedu, proto sem dávám avíza.
Extranet je od toho, abych vedl evidenci požadavků.
Výfuk řeš v jiném tématu nebo založ nové v příslušném fóru BN/BM.
i-Stop mají všechny Skyactiv-G motory mimo MX-5 a na diskuze o jeho deaktivaci je tu opět fórum.
Bodykity se zde neprobírají.

Dík za upřesnění ceny a inf. k benzínu.
Mohl bych se zeptat kde tedy působíte? Aspoň město pokud to není tajné ať vím jak daleko pojedu.
 

Podobná vlákna

Back
Top