• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda 3 (BM) - obecně

Mam ted pujcenou BM jako nahradni vozdilo, tak jsem se koukal do ceniku, co mi to vlastne pujcili a co to tak stoji. Koukal jsem ale do ceniku dobre, ze v nejvyssi vybave Revolution TOP nelze mit zadnou variantu s automatem? Ma nekdo predstavu, proc to tak je?

V ceniku uz maji faceliftovanou Trojku, ale hadam, ze to stejne asi bylo i pred faceliftem. Stejne tak uplne nerozumim tomu, proc nemuze byt s automatem G165, ale jen G120. Pokud koukam dobre na moznosti v Nemecku, tak tam se ten automat da objednat i s vybavou, jaka by odpovidala Revolution TOP, akorat tam to jsou priplatkove balicky. Takze technicky to lze. Asi jen u nas to asi lidi nechteji (podle nich)?
 
Přesně tak. Já jsem po tom pátral taky, proč např. nemůžu dostat od českého prodejce M6 165k v manuálu, attraction a v Německu to jde. Podle toho, co se mi podařilo zjistit od jednoho prodejce tady v ČR je to tak, že mazda jako taková (Japonsko) navrhne varianty vozů v rámci Evropy. Český importér na základě "něčeho" poté vyselektuje výbavy a motorizace, které se asi tak budou a nebudou prodávat a vydá katalog. To samé udělá např. i Německo, Polsko... V momentě, kdy např. Německo zjistí, že chce nabízet i to, co oficiálně Japonská mazda neměla v plánu do Evropy nabízet, ale Německo si za tím stojí, tak pokud se Německý importér zaručí, že za rok odebere např. 3000 kusů té dané motorizace a výbavy, tak jim to Japonci dodají. Proto taky můžeme vidět v různých evropských zemích různé motorizace a výbavy, které se občas v některých položkách můžou lišit pro různé země.
 
A když třeba bych chtěl M3 G165 v automatu, tak mě jí třeba v německu prodají nebo mě pošlou slušně do pryč a řeknou, že si to mám koupit u nás v ČR bez automatu? (jako jen mě to tak napadlo).
 
Můžeš si ji koupit klidně v Německu a ještě Ti poděkujou :) (akorát ti musí umožnit nakoupit bez daně + si musíš oběhat úřad v německu, vyřídit převozní značky, zaplatit krátkodobé pojištění a převést k nám... u nás pak doplatíš dph a potom si necháš na úřadě vydat značky). Jedinné, v čem je "nevýhoda" nákupu mazdy v zahraničí je to, že místo 3 roků záruky budeš mít pouze 2. Na servis samozřejmě můžeš jezdit do servisů v ČR. Jinak na Mazdu jako takovou se vztahuje mezinárodní záruka (možná vztažená pouze na evropu a na auta koupená v evropě, nijak extra jsem to nezkoumal). Pokud se český dovozce nezlepší s nabídkou motorizací a výbav, tak to příště vemu taky v Německu a nebo v Polsku.
 
A když třeba bych chtěl M3 G165 v automatu, tak mě jí třeba v německu prodají nebo mě pošlou slušně do pryč a řeknou, že si to mám koupit u nás v ČR bez automatu? (jako jen mě to tak napadlo).
Riesil som, riesim podobny problem .
Podla novych info od SK dealera, uz sa bude dat objednat auto s vybavou, ktora u nas nie je v ponuke, za podmienky, ak take auto niektory z 900 dealerov v EU ho bude mat na sklade.
Take auto bude nacenene mimo cennikove ceny.
Info plati pravdepodobne od FL M3, kedze som prejavil zaujem o M3 Revolution TOP s AT prevodovkou, ktory sa v novom cenniku SK uz neponuka (stary model , ano).
 
Akorat nevyhoda nakupu v Nemecku je jeste cena (nebo aspon byla). Ted jsem to nezkousel prepocitavat, ale kdyz jsem ja kupoval M6, tak ve vsech sousednich zemich to vzdy vyslo draz. Nebo ma nekdo nejakou hrubou predstavu, zda je nejaka zeme, kde to je levnejsi?
 
Akorat nevyhoda nakupu v Nemecku je jeste cena (nebo aspon byla). Ted jsem to nezkousel prepocitavat, ale kdyz jsem ja kupoval M6, tak ve vsech sousednich zemich to vzdy vyslo draz. Nebo ma nekdo nejakou hrubou predstavu, zda je nejaka zeme, kde to je levnejsi?

PS: v Polsku se dokážeš dostat na lepší cenu, než kterou vidíš u jejich ceny, protože je tam 23% dph a u nás je 21%. Koupíš tedy tam bez daně a u nás zaplatíš 21% z ceny vozu. Teoreticky je to ještě -2% z jejich ceny, kterou si domluvíš. V Německu mají 19%, takže u ceny, kterou si domluvíš to bude +2%. V rakousku nevím přesně jakou mají dph, ale mají tam nějaké brutální další poplatky u nových aut, takže tam nevím (to se možná vztahuje pouze na rakušáky ale)... to by bylo třeba zjistit. Samozřejmě, pokud je někdo plátce dph, tak to dph u nás platit nemusí ;)

Ono záleží jakou cenu si domluvíš. Co jsem se dočetl na německých fórech, tak oficiální autosalony jsou vcelku ochotní smlouvat, ale já osobně jsem to v Německu nezkoušel. Ty ceníkové ceny jsou v Německu opravdu dražší. Taky se dá využít tzv. "překupníků", kteří prodávají nová auta na objednávku, ale ty si to auto nekupuješ přímo od autorizovaného prodejce. Jinými slovy ti "překupníci" mají taky vlastní autosalony, kde mají od různých značek skladem ty nejběžnější modely, co prodávají, ale jejich hlavní obživou je dovést auto na zakázku. Většinou tedy z jiné země EU, než je Německo. Údajně od nějakých "partnerů" v jiných zemích. Nejčastěji je to Belgie, Holandsko, Lucembursko, ale i třeba Polsko nebo Maďarsko. Viz např. https://www.matthesmobile.de/. Podle všeho mají spoustu spokojených zákazníků, ale já mám s nima spíše negativní zkušenost. Poslal jsem jim dva emaily v angličtině a na žádný jsem nedostal odpověď.
 
Poslední úprava:
Jedinné, v čem je "nevýhoda" nákupu mazdy v zahraničí je to, že místo 3 roků záruky budeš mít pouze 2. Na servis samozřejmě můžeš jezdit do servisů v ČR. Jinak na Mazdu jako takovou se vztahuje mezinárodní záruka (možná vztažená pouze na evropu a na auta koupená v evropě, nijak extra jsem to nezkoumal). Pokud se český dovozce nezlepší s nabídkou motorizací a výbav, tak to příště vemu taky v Německu a nebo v Polsku.

Mazda standardně poskytuje 3 roky nebo 100000km ať je to pořízeno kdekoli!!! A můžeš si v ČR dokoupit záruku na 5let/150000km. Sám jsem ji kupoval novou v DE, sice neprodlužoval, ale nabízeli mi to.

Ještě ty výbavy, v DE mají M6 (model 2017) a limitované edice NAKAMA a NAKAMA INTENSE. Ta NAKAMA by stačila, to INTENSE jsou další prvky navíc (např. šíbr) Sice asi půjdu do M3 facelift, ale ta NAKAMA je super.
 
Poslední úprava:
Mazda standardně poskytuje 3 roky nebo 100000km ať je to pořízeno kdekoli!!! A můžeš si v ČR dokoupit záruku na 5let/150000km. Sám jsem ji kupoval novou v DE, sice neprodlužoval, ale nabízeli mi to.

Ještě ty výbavy, v DE mají M6 (model 2017) a limitované edice NAKAMA a NAKAMA INTENSE. Ta NAKAMA by stačila, to INTENSE jsou další prvky navíc (např. šíbr) Sice asi půjdu do M3 facelift, ale ta NAKAMA je super.
Čoveče, máš pravdu a díky za objasnění. Už je to dlouho, co jsem to řešil a tak přesně nevím, kde jsem nabyl toho dojmu, že se jedná pouze o standartní 2 roční záruku, jako u jakéhokoliv jiného zboží. Tuším, že od autorizovaného Mazda servisu, ale jist si nejsem. Proto ještě jednou dík, žes to uvedl na pravou míru ;). O důvod víc, proč to v případě příznivé ceny opravdu přivést.

PS: ta NAKAMA vypadá fakt dobře a u M3 to jde i se 165k motorem. Nevíš @sedvo, jaký je tam otáčkoměr?
 
A když třeba bych chtěl M3 G165 v automatu, tak mě jí třeba v německu prodají ...
Jen aby nedoslo k mylce, tak ani v Nemecku jsem nevidel, ze by nabizeli G165 s automatem, vzdy jen G120. Ale lze to, o cem jsem mluvil ja - mit automat s nejvyssi vybavou (LED svetlomety, adaptivni tempomat, el. ovladane sedadlo ridice ...), coz podle ceskeho ceniku nove nelze.
 
PS: ta NAKAMA vypadá fakt dobře a u M3 to jde i se 165k motorem. Nevíš @sedvo, jaký je tam otáčkoměr?

Jestli se nepletu, tak je tam digitální otáčkoměr, né jak má Revolution. Což je škoda. A já bych chtěl BOSE, takže u M3 NAKAMA ne (v ČR je TAKUMI). Ale v M6 ta NAKAMA je fakt super.
 
Ale v M6 ta NAKAMA je fakt super.
Kde to tam je? Ja jsem asi slepy, ale nejak to nemuzu najit. Videl jsem tam Nakama akorat M3 a CX-5, ale M6 ne. Das, prosim, link?

Jinak me se popravde asi vice libi ty budiky s digitalnim otackomerem. Predevsim proto, ze u te Revolution verze me skoro az rusilo to digitalni zobrazovani rychlosti, protoze jsou to pomerne velka cisla a v perifernim videni jsem neustale videl, jak to preskakuje sem a tam.
 
http://www.mobile.de/cz/Osobní-vůz/Mazda-6-SKYACTIV-D-150-Nakama-Navi/vhc:car,srt:price,sro:asc,ms1:16800_7_nakama,frn:2016,ful:diesel,mlx:100000/pg:vipcar/233957350.html

http://www.mobile.de/cz/Osobní-vůz/Mazda-6-SKYACTIV-D-175-AT-NAKAMA-INTENSE/vhc:car,pgn:4,pgs:10,srt:price,sro:asc,ms1:16800_7_nakama,frn:2016,ful:diesel,mlx:100000/pg:vipcar/233066118.html

Je tam vždy něco navíc oproti standartu, hlavně nějaké zvýhodnění

našel jsem pricelist :D sice v němčině, ale je to v pohodě
https://www.mazda.de/assets/germany...elle/preislisten/Preisliste_Mazda6_Nakama.pdf

Je fakt, že němci mají jenom 3 stupně výbavy a ta NAKAMA je jako u nás Revolution (německá výbava - exlusive + nakama) a NAKAMA INTENSE je u nás Revolution TOP.
 
Poslední úprava:
Za linky dekuju. Na mobile.de jsem nekoukal, hledal jsem jen na mazda.de a ani tam jsem to nenasel. Asi potrebuju lepsi bryle ;). Kazdopadne jsem presne chtel napsat to, cim jsi to uzavrel, ze prakticky tam nevidim nic, co by se nedalo poridit u nas. Teda s ohledem na to, ze to uz je facelift faceliftu. Jenom to maji jinak nakombinovane s ohledem na jejich rady vybav.

Ale abych tu jen nespamoval o sestce v BM tematu ...

Jezdim ted s trojkou s automatem ve vybave Attraction a je to docela prima. Docela me potesilo, ze mi tohle pujcili. Vzdy jsem si rikal, jak ta G120 s automatem jezdi proti te me 2.5l. A jsem pomerne pozitivne prekvapen. Skoro bych rekl, ze reakce na plyn a prima reakce prevodovky je snad dokonce sviznejsi, nez u me. A vubec se docela s tim pekne jede (i rychle). Jasne, ve vysledku je ten rozdil v kW poznat 88 vs. 141. Ale podle cisel bych cekal rozdil daleko daleko vetsi. Vaha aut rozhodne zrejme udela sve. Jen ten zvuk motoru pri otackach nad 5 tisic se mi moc nelibi, skoro je mi protivny.

A kdyz si tak jedu do prace v te trojce Attraction, tak si rikam ... co ja bych vlastne potreboval v tom aute vic? V podstate to ma vse :).
 
Zkoušel jste odpojit baterku v autě?
Došlo k ovlivnění dat v mediálním systému, popřípadě údajů o spotřebě?

Víte prosím někdo co je tento kabel ve dveřích? Může to být senzor airbagu ??

Zobrazit přílohu 19178
 
U cx3 po odpojení baterie se vše dá do továrního nastavení.Zůstává pouze čeština a oblíbené rádiové
stanice průměrnou spotřebu to pak ukazuje 99,9l/100 km.
Vše se musí znovu nastavit.
 
Dnes som sa konecne dostal k moznosti aspon nasadnut do FL M3 BM . :(
Je iste , ze moju sucasnu M3 istotne nevymenim ani za FL M3, BM.
Neviem preco z akeho dovodu zmensili sedadlo vodica v M3.:eek:
Skratili sedak pod stehnami, zuzili operadlo na urovni pliec, plocha pre chrbat medzi polstrovanim operadla je uzsia.
Nerozumiem tomu , naozaj nechapem preco je tomu tak, ked do mojej trojky 2011 vedeli dat sedadlo funkčné, kvalitne tvarovane, sedadlo primeranej velkosti.
Ked pre mna 178cm/80kg nevyhovuje sedadlo vodica, pre koho vlastne vyrabaju M3 ? :confused:
Nastavitelna bedrova opierka je, len aby sa nepovedalo, neplni funkciu.
Isiel som sa pozriet vedla do CX3, ake tam je sedadlo a nedal by som ruku do ohna, za to, ze v ramci uspor nakladov v mazde montuju do obidvoch aut rovnake sedadlo.
V CX3 je ale bez fiktivnej bedrovej opierky o_Oo_Oo_O
Kvalita materialov v interieri bez namietok , kvalitu posuvnej roletky pred laktovou opierkou, aka bola vo vystavenej M3, nemaju hadam ani v Audi/Mercedes.
 
Osobne taky davam spise minusy FL M3...
Nelibi se mi: mlhovky+ty blinkry v chromu...vymena tech fake carbon plastu za leskle...rozhodne nejhorsi je vymena mechanicke rucky za elektronickou!
Libi se mi: zadni park.kamera... roleta na zakryti napojovych drzaku
Jako plusu a minusu bych nasel vice ale to bych to auto musel aspon na tyden projet protoze jsem nezjistoval jestli to dostalo nejake nove asistenty jako adaptivni tempomat apod...Ciste subjektivni nazor takze mne nekamenujte :D
 
Me by spis zajimalo, zda nekdo pozna G-Vectoring Control nebo to bude jen placebo :D.
 
Back
Top