- 179
MAF senzor mi v Palkovicích vyměnili a chyba se objevila znovu po 5min, tak jsem jim ho vrátil a příčina chyb se hledá dálTady byl jednoznačně na vině P0101.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Poznámka: This feature may not be available in some browsers.
Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.
Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu
MAF senzor mi v Palkovicích vyměnili a chyba se objevila znovu po 5min, tak jsem jim ho vrátil a příčina chyb se hledá dálTady byl jednoznačně na vině P0101.
To nemusí být jen MAF samotný, viz popis chyby:MAF senzor mi v Palkovicích vyměnili a chyba se objevila znovu po 5min, tak jsem jim ho vrátil a příčina chyb se hledá dál
DTC P0101:00 | MAF sensor circuit range/performance problem |
---|---|
DETECTION CONDITION | • When the conditions are as follows, the PCM compares the intake airflow amount with the estimated intake airflow amount (calculated from the barometric pressure, MAP sensor and throttle opening angle). MONITORING CONDITIONS ― Engine speed: above 500 rpm ― Intake manifold absolute pressure divided by barometric pressure: below 0.93 ― Throttle position (before 0.02 s): below 10 % ― Amount of fluctuation in intake camshaft position for 0.04 s: below 10 °CA ― Battery voltage: above 8 V • The difference between the intake air amount measured by the MAF sensor and the estimated intake air amount estimated by the MAP sensor is outside of the specified value. Diagnostic support note • This is a continuous monitor (CCM). • The check engine light illuminates if the PCM detects the above malfunction condition in two consecutive drive cycles or in one drive cycle while the DTC for the same malfunction has been stored in the PCM. • PENDING CODE is available if the PCM detects the above malfunction condition during first drive cycle. • FREEZE FRAME DATA (Mode 2)/Snapshot data is available. • The DTC is stored in the PCM memory. |
FAIL-SAFE FUNCTION | Not applicable |
POSSIBLE CAUSE | • MAP sensor/IAT sensor No.2 connector or terminals malfunction • MAF sensor/IAT sensor No.1 connector or terminals malfunction • PCM connector or terminals malfunction • MAP sensor malfunction • MAF sensor malfunction • Air leakage from intake-air system • Purge solenoid valve malfunction • PCV valve malfunction • A non-genuine air cleaner or air cleaner cover installed • PCM malfunction |
SYSTEM WIRING DIAGRAM | Not applicable |
Jasně stane se, ale i tak je to radost ! Tak ať dlouho dobře slouží a je zdrojem mnoha dalších radostíJá dneska výměna na záruku jedno přední ložisko/náboj u novy 2,5ky najeto 15.000km, asi výrobní vada, dělalo mi to někdy při 80tce peknej kraval a bylo to cejtit i v pedálu a na podlaze jinak nedám dopustit, teď druhá výměna oleje už a fakt mě to baví
Ne. Přes chladič vypustíš cca 5 litrů. Pokud chceš víc, tak sundej jednu z těch hadic co vedou z motoru do kabiny na ohřev topení. Potom dobrý hadice foukej. Tím dostaneš ven další cca 1,5 litru navíc, ale za cenu totálně zavzdušněnýho systému, ale s tím si poradíš. Aby jsi vypustil všechno, tak by jsi musel sundat vodní pumpu, ale to by tě stálo těsnění a u automatu ještě povolit hadice od chlazení převodovky.Na 2.5 GJ vypustím komplet celou chladící kapalinu pouze přes ventil na chladiči? Naliju novou do chladiči až po vrch a pak po horní rysku na nádobce?
Tu nádobku na chladiči můžu taky odmontovat abych z ní vše vylil?
A pak jsou ty kroky, zahřát na volnoběh, držet 2500 RPM 5 min, držet 3000 RPM 5min?
To se jich zeptej. Ale předpokládám že podle dílenský příručky a pak zkrátí interval, tak jak je psáno v servisní příručce.A jakým způsobem mě ji vymění v autorizáku? Komplet celou náplň nebo jenom, to co jsem popsal já, jak je psáno v dílenské příručce?
Mám odježděno 10 let, tak bude potřeba vyměnit.
A nebo na dalších 5 let stačí vyměnit jen těch 5 litrů?
Čus borci, tak se mi magdička vrátila z Palkovic. Nakonec to možná vyřešila dekarbonizace sání, nahrání nového SW do ŘJ i AT + nové svíčky. Snad to pan Mikuš & Co. odhadli dobře a budu mít od těch chyb pokoj. A s mapama prý na dálku pomáhal @shr3k takže i Tobě díky.@shr3k & @Max6 chlapi dík moc za ochotu, já jsem lamka obecná, na vaše erudované dotazy asi nemám vždy dostatečné odpovědi, ad P0101 proběhla zatím jen cvičná výměna MAF senzoru, což bylo na 5min, jinak tam mám nechat auto na týden, ať mají čas to všechno projít. Takže to bude příští týden. Na kabeláž váhy určitě nekoukali. Ale když jim okruh možných závad zúžím, tak se třeba opravy dočkám dřív. K těm otáčkám @Max6 - mám tam mapy od @shr3k a nemůžu ty hodnoty dohledat
super, díkes, velké nadmořské výšky u mě moc nebyly ale vysoké teploty jsem pociťoval celé léto A přidám fota ze servisu:Máš tam poslední verzi SW, kterou vůbec IDS pro tyhle MY2012 nenabízí, přitom je vytvořená a která opravuje: U některých vozidel může docházet ke snížení výkonu a rozsvícení kontrolky kontroly motoru spolu s uložením DTC P61B:00 do paměti PCM při vysokých teplotách ve velkých nadmořských výškách.
Povedlo se nejak vyřešit? Mam stejnej problém. GL před fl má ze všech aut a rádií co jsem měl nejhorší příjem FM. I tam kde čína tak nějak za Brnem hraje, tak GL vypadává nebo jen šumí.Problém je, že mi nehraje pořádně ani FM, teda hraje, ale pořád vypadává signál a není žádná stanice, která by mi tam držela líp. Na rakovnicku mi vždy šel Relax, teď se ztrácí. Včera cesta Rakovník - Nové Strašecí - Beroun - Příbram a pořád jsem musel přelaďovat, protože když už něco začalo hrát, tak to po chvíli začalo šumět . Nakonec jsem pustil USB, protože to bylo už o nervy, ale to není řešení. Přeci není možný tak špatný příjem rádia.... Zkusím odpojení kamery, jestli třeba nedochází k nějakému rušení. Ten samý problém jsem měl akorát u zapůjčené CX-5...
Mě autorádio hraje perfektně,jen na periferiich signálu často přeladuje.Jenže já mám sedan a tam je anténa integrována v zadním skle.Takže váš problém by mohl být ve střešní anténě.Povedlo se nejak vyřešit? Mam stejnej problém. GL před fl má ze všech aut a rádií co jsem měl nejhorší příjem FM. I tam kde čína tak nějak za Brnem hraje, tak GL vypadává nebo jen šumí.
Nedávno u nás v práci byl se stejným problémem s GL zákazník. Závadu jsme nenašli.