• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda 6 (GJ/GL) - obecně

MAF senzor mi v Palkovicích vyměnili a chyba se objevila znovu po 5min, tak jsem jim ho vrátil a příčina chyb se hledá dál
To nemusí být jen MAF samotný, viz popis chyby:
DTC P0101:00​
MAF sensor circuit range/performance problem​
DETECTION CONDITION​
• When the conditions are as follows, the PCM compares the intake airflow amount with the estimated intake airflow amount (calculated from the barometric pressure, MAP sensor and throttle opening angle).
MONITORING CONDITIONS
― Engine speed: above 500 rpm
― Intake manifold absolute pressure divided by barometric pressure: below 0.93
― Throttle position (before 0.02 s): below 10 %
― Amount of fluctuation in intake camshaft position for 0.04 s: below 10 °CA
― Battery voltage: above 8 V
• The difference between the intake air amount measured by the MAF sensor and the estimated intake air amount estimated by the MAP sensor is outside of the specified value.
Diagnostic support note
• This is a continuous monitor (CCM).
• The check engine light illuminates if the PCM detects the above malfunction condition in two consecutive drive cycles or in one drive cycle while the DTC for the same malfunction has been stored in the PCM.
• PENDING CODE is available if the PCM detects the above malfunction condition during first drive cycle.
• FREEZE FRAME DATA (Mode 2)/Snapshot data is available.
• The DTC is stored in the PCM memory.​
FAIL-SAFE FUNCTION​
Not applicable​
POSSIBLE CAUSE​
• MAP sensor/IAT sensor No.2 connector or terminals malfunction
• MAF sensor/IAT sensor No.1 connector or terminals malfunction
• PCM connector or terminals malfunction
• MAP sensor malfunction
• MAF sensor malfunction
• Air leakage from intake-air system
• Purge solenoid valve malfunction
• PCV valve malfunction
• A non-genuine air cleaner or air cleaner cover installed
• PCM malfunction​
SYSTEM WIRING DIAGRAM​
Not applicable​
 
@MartyZ Jen se zeptám protože si to už nepamatuju. Opravdu dokáže automat u Sky-G 2.5 držet otáčky 1000ot./min. při 45km/h ? Já myslel že to bylo trochu víc ?
Pokud zkoušeli měnit váhu a nepomohlo to, tak zkoušeli spíš kouknout na kabeláž tý váhy případně na MAP senzor ? Mě to podle těch dat spíš přijde na zlázněnej MAP, obzvlášť když už váhu zkoušeli vyměnit což se přiznám že MAF bych taky testoval jako první.
 
@shr3k & @Max6 chlapi dík moc za ochotu, já jsem lamka obecná, na vaše erudované dotazy asi nemám vždy dostatečné odpovědi, ad P0101 proběhla zatím jen cvičná výměna MAF senzoru, což bylo na 5min, jinak tam mám nechat auto na týden, ať mají čas to všechno projít. Takže to bude příští týden. Na kabeláž váhy určitě nekoukali. Ale když jim okruh možných závad zúžím, tak se třeba opravy dočkám dřív. K těm otáčkám @Max6 - mám tam mapy od @shr3k a nemůžu ty hodnoty dohledat :confused:
 
Já dneska výměna na záruku jedno přední ložisko/náboj u novy 2,5ky najeto 15.000km, asi výrobní vada, dělalo mi to někdy při 80tce peknej kraval a bylo to cejtit i v pedálu a na podlaze :) jinak nedám dopustit, teď druhá výměna oleje už a fakt mě to baví
 
Já dneska výměna na záruku jedno přední ložisko/náboj u novy 2,5ky najeto 15.000km, asi výrobní vada, dělalo mi to někdy při 80tce peknej kraval a bylo to cejtit i v pedálu a na podlaze :) jinak nedám dopustit, teď druhá výměna oleje už a fakt mě to baví
Jasně stane se, ale i tak je to radost ! Tak ať dlouho dobře slouží a je zdrojem mnoha dalších radostí :cool:
 
Na 2.5 GJ vypustím komplet celou chladící kapalinu pouze přes ventil na chladiči? Naliju novou do chladiči až po vrch a pak po horní rysku na nádobce?

Tu nádobku na chladiči můžu taky odmontovat abych z ní vše vylil?

A pak jsou ty kroky, zahřát na volnoběh, držet 2500 RPM 5 min, držet 3000 RPM 5min?
 
Poslední úprava:
Na 2.5 GJ vypustím komplet celou chladící kapalinu pouze přes ventil na chladiči? Naliju novou do chladiči až po vrch a pak po horní rysku na nádobce?

Tu nádobku na chladiči můžu taky odmontovat abych z ní vše vylil?

A pak jsou ty kroky, zahřát na volnoběh, držet 2500 RPM 5 min, držet 3000 RPM 5min?
Ne. Přes chladič vypustíš cca 5 litrů. Pokud chceš víc, tak sundej jednu z těch hadic co vedou z motoru do kabiny na ohřev topení. Potom dobrý hadice foukej. Tím dostaneš ven další cca 1,5 litru navíc, ale za cenu totálně zavzdušněnýho systému, ale s tím si poradíš. Aby jsi vypustil všechno, tak by jsi musel sundat vodní pumpu, ale to by tě stálo těsnění a u automatu ještě povolit hadice od chlazení převodovky.
 
tiež som mal podobný nápad, ale jediné čo som vymyslel je zohriať x litrov novej na 85°, napojiť to na spodnú hadicu a z chladiča do prázdneho vedra, naštartovať ( predtým zohriaty motor), a so zapnutým kúrením a ideálne aj chladičom nechať všetko nové vtiecť.
 
A jakým způsobem mě ji vymění v autorizáku? Komplet celou náplň nebo jenom, to co jsem popsal já, jak je psáno v dílenské příručce?

Mám odježděno 10 let, tak bude potřeba vyměnit.

A nebo na dalších 5 let stačí vyměnit jen těch 5 litrů?
 
A jakým způsobem mě ji vymění v autorizáku? Komplet celou náplň nebo jenom, to co jsem popsal já, jak je psáno v dílenské příručce?

Mám odježděno 10 let, tak bude potřeba vyměnit.

A nebo na dalších 5 let stačí vyměnit jen těch 5 litrů?
To se jich zeptej. Ale předpokládám že podle dílenský příručky a pak zkrátí interval, tak jak je psáno v servisní příručce.
Já osobně tu fl22 měním ve zkráceném intervalu pořád (6let/120000km) a to i když povolím i hadice bokem.
 
@shr3k & @Max6 chlapi dík moc za ochotu, já jsem lamka obecná, na vaše erudované dotazy asi nemám vždy dostatečné odpovědi, ad P0101 proběhla zatím jen cvičná výměna MAF senzoru, což bylo na 5min, jinak tam mám nechat auto na týden, ať mají čas to všechno projít. Takže to bude příští týden. Na kabeláž váhy určitě nekoukali. Ale když jim okruh možných závad zúžím, tak se třeba opravy dočkám dřív. K těm otáčkám @Max6 - mám tam mapy od @shr3k a nemůžu ty hodnoty dohledat :confused:
Čus borci, tak se mi magdička vrátila z Palkovic. Nakonec to možná vyřešila dekarbonizace sání, nahrání nového SW do ŘJ i AT + nové svíčky. Snad to pan Mikuš & Co. odhadli dobře a budu mít od těch chyb pokoj. A s mapama prý na dálku pomáhal @shr3k takže i Tobě díky.
 
Máš tam poslední verzi SW, kterou vůbec IDS pro tyhle MY2012 nenabízí, přitom je vytvořená a která opravuje: U některých vozidel může docházet ke snížení výkonu a rozsvícení kontrolky kontroly motoru spolu s uložením DTC P61B:00 do paměti PCM při vysokých teplotách ve velkých nadmořských výškách.
 
Máš tam poslední verzi SW, kterou vůbec IDS pro tyhle MY2012 nenabízí, přitom je vytvořená a která opravuje: U některých vozidel může docházet ke snížení výkonu a rozsvícení kontrolky kontroly motoru spolu s uložením DTC P61B:00 do paměti PCM při vysokých teplotách ve velkých nadmořských výškách.
super, díkes, velké nadmořské výšky u mě moc nebyly ale vysoké teploty jsem pociťoval celé léto ;) A přidám fota ze servisu:

8a73790a-9cab-4339-a903-941e78313d4b.jpg f8982b09-6fd5-442a-b489-6ca61053057a.jpg d580a5d1-b362-4edb-a355-866b4f9c3746.jpg
 
Back
Top