• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda CX-30 - obecně

Super. Uz len pohladat taketo koleso.
Zdvihak pouzivas so strbinou, ktorym sa dviha na falci podbehov ?
...a este ten "sperhak" vo vybave, na co sa pouziva ?
Dakujem za odpoved.
Kolo jsem kupoval na www.dojezdove.cz , zvedák mám se zmíněnou štěrbinou a na co je přesně ten šperhák, jsem nezkoumal - možná na "vypáčení" krytky v nárazníku, za kterou je závit pro tažné oko ? To mne jen tak napadá u monitoru ;)
 
Na https://www.dojazdovekolesa.com - je 135/90 R17 , za 132 € (= cca 3 437 CZK), no neviem, či pre AWD je vhodné 17 ":(
R17 je snad možné použít, ale nemám to se zárukou. Jenže ve srovnání s 125/70 R19 je o 10mm širší, takže to dno kufru nebude tak dobře lícovat s okolím, a má také cca o 10mm menší průměr a tedy je o to větší rozdíl proti průměru originálního kola R18. To byly důvody, proč jsem volil R19.
 
Ahoj všem. Uvažuji o koupi CX-30. (měl jsem CX3 G122) Pročetl jsem celé vlákno a jestli jsem správně pochopil, tak G122 jde odemknout na G150 a tudíž nemá smysl kupovat G150? Je výsledný výkon opravdu rovnaký?
Děkuji za vysvětlení. :)
 
Ahoj všem. Uvažuji o koupi CX-30. (měl jsem CX3 G122) Pročetl jsem celé vlákno a jestli jsem správně pochopil, tak G122 jde odemknout na G150 a tudíž nemá smysl kupovat G150? Je výsledný výkon opravdu rovnaký?
Děkuji za vysvětlení. :)
Mám taky M3 G122 odemčenou na G150 a rozdíl je opravdu znát. Spotřeba přitom zůstala +- stejná. Rozhodně doporučuji.
 
Děkuji za info. :) Zajímalo vy mě porovnání odemčené 122 a originálu g150, ale předpokládám, že tohle k dispozici asi nikdo nemá. o_O
 
Poslední úprava:
M.j. kdybys nebyl spokojený se změnou tak ti to @shr3k zase vrátí zpět na původní hodnoty ;) Ale až vyzkoušíš tak pochybuji že bys to chtěl vracet .
 
M.j. kdybys nebyl spokojený se změnou tak ti to @shr3k zase vrátí zpět na původní hodnoty ;) Ale až vyzkoušíš tak pochybuji že bys to chtěl vracet .
Ono to já budu určitě spokojený. :p Ale spíš bych nechtěl přijít o třeba 10 koní výkonu, tím že si koupím G122, otevře se na 140k namísto originálu G150 se 150k.
 
Zdravím. Dnes jsem byl vyzkoušet G150ku v manuálu, vyšší výbava. Nějak se ve mě míchají emoce, tak jsem si řekl, že je sem napíšu své dojmy.
Dva roky jsem byl majitelem CX-3 G122, manuál a budu, tak trochu vycházet a porovnávat, jelikož oba vozy jsou si podobné a poměrně blízké.

Ze začátku jsem byl odpůrcem nového přeplastovaného designu CX-30. Na živo, u tmavě šedé metalízy tento problém mizí, plasty krásně splývají a celkový dojem je skvělý! CXtřicítka působí dospěle, z CXtrojky tak trochu vyzařovalo, že se jedná o ženské auto.
Interiér je jednoduše krásný, oproti CXtrojce prostornější, středová konzole působí luxusnějším dojmem, budíky jsou větší a lépe/moderněji řešeny, kvalita zpracování na první omak skvělá.
První věc, která mě zarazila byl zvuk při zavření dveří u řidiče, říkám si ,,jako fakt?!´´. Musel jsem vylézt a poslechnout si zvuk z venku, a opravdu, je to jak když praštíte s víkem od popelnice, ozve se plechovo dunivý zvuk, navíc dveře se při dovření divně zavlní jak kdyby nelícovali.
Dojmy z jízdy, přesné řazení, skvělá odezva na volantu, příjemný posez.
Co mě překvapilo, tupá brzda bez jakéhokoliv citu nebo možnosti dávkování, je to jako tlačit do cihly, nic to nedělá a nakonec to jako, že začne nějak reagovat a pozvolně brzdit, čekal jsem, že se to postupem jízdy zlepší, ne, nezlepšilo.
Podvozek, určitě dobrý, sportovně laděný, auto krásně drží stopu. Při vyšších rychlostech a změně směru bylo cítit nezvyklé pohupování/vlnění karoserie, CXtrojka v podobných situacích držela jako přibitá ale je fakt, že se jednalo o tvrdé auto a někdy jsem z ní byl fakt vyklepaný.

Teď to za co dostanu asi pojeb :D motor a převodovka. Jak začít, CXtrojka měla G122, vždycky jsem si říkal, že by kousla o pár koní navíc, nicméně, motor byl živý, hravý, se skvělou reakcí na plyn a vyloženě žral otáčky, když člověk podřadil, hned věděl, že se něco děje. Od motoru G150 jsem čekal, to co G122 chybělo a to vyšší výkon v horním spektru otáček a nějaký ten kopaneček.
Motor v CX-30 je bez zásadní reakce na plyn, jeho nástup je tak lineární až se chce člověku brečet. Po zařazení dvojky a přidání plného plynu je cítit poměrně slušný zátah, točíte, točíte auto zrychluje ale nic zásadního se neděje, kolem 5,5 tisíce zjistíte, že máte na tachometru cca 90, řadíte trojku a pokračujete až někam ke 135-140 km/h, začínám si říkat na co je u tohohle auta pětka a šestka.
Při rychlosti cca 65km/h musíte řadit pro rychlé předjetí 2ku!!, neříkám, že 3ka nepředjede ale díky pomalé reakci na plyn má člověk pocit, že se auto nerozjede.
Při rychlosti cca 130km/h je šestka prakticky bez reakce na plyn, 5ka zrychluje v řádech kilometrů, takže pro nějakou akci je nutné řadit 4ku.
Já atmosféry miluju, ale tohle je opravdu horor. Můj názor je, že motor sám o sobě není špatný ale do hry vstupují naprosto hloupě nastavené/dlouhé převodové stupně, stejně tak jako tomu bylo například u 1.8 GH, kde byl díky tomu motor k nepoužití.
Na obranu CX-30, motor nemusel být ještě zajetý, ale upřímně nečekám, že se projev nějak zásadně zlepší.

Když to vezmu kolem a kolem muset si teď vybírat nové auto, tak CX-30 nevezmu, kromě nového interiéru, nemá oproti CX-3 nic zásadního co nabídnout a v některých ohledech dokonce ztrácí. Pokud hledáte auto pro manželku a počítáte s tím, že si ho občas půjčíte, berte CX-3 ve vyšší výbavě, pokud to jde, nechte si odemknout G122 na G150 a manželka bude dost často chodit pjéšo. :p
Subjektivně, CX-3 má lepší jízdní vlastnosti, tvrdší podvozek a vedení stopy, normální brzdy, lepší reakci a na plyn, živý motor z kterého jsou cítit emoce, designově srovnatelný interiér i exteriér, menší kufr a méně místa vzadu na nohy. (tam sedět stejně nebudete)

Doufám, že jsem nikoho nenasrl, je možné, že po týdnu ježdění bych mluvil jinak ale prostě jsem čekal jiné kafe. (proč tam dorpdele nedávají ten 2,5 litr?!?)


Shrnutí CX-30
++ design exteriéru
+ krásný interiér
+ kvalitní zpracování ala Mazda (až na dveře)
+ jízdní vlastnosti

- tupé brzdy
- houpavý podvozek (oproti CX-3, jinak asi pro většinu ok)
- převodovka (šíleně dlouhé převody)
- nezábavný motor, bez výkonového vrcholu, bez zásadní reakce na plyn (pro běžné ježdění asi ok)
 
Poslední úprava:
@CharmBrindleStrip Co jsem měl půjčenou CX-3 G122 (tu novou), tak jsem měl s převodovky stejný pocit. 5 a 6 je pro dynamickou jízdu zbytečná. Ale pro hluk a spotřebu se samozřejmě hodí.
Je to jenom názor ale mám pocit, že u nastavení aut se vše podřizuje emisím. Motory nemají žádný výkonnostní vrchol, reakce na plyn mi přijde, že je elektronicky kontrolována a utlumena, dlouhé převodové stupně=nižší spotřeba=nižší emise, motory jsou nudné až to bolí a rok od roku je to horší.
5 let dozadu jsem měl 1.8i GG, ona byla pomalejší ale subjektivně jela lépe než CX-30, to auto/motor prostě žilo a to nemluvím o tom, že měla o 35 koní méně a byl to pětikvalt...
 
Je to jenom názor ale mám pocit, že u nastavení aut se vše podřizuje emisím. Motory nemají žádný výkonnostní vrchol, reakce na plyn mi přijde, že je elektronicky kontrolována a utlumena, dlouhé převodové stupně=nižší spotřeba=nižší emise, motory jsou nudné až to bolí a rok od roku je to horší.
5 let dozadu jsem měl 1.8i GG, ona byla pomalejší ale subjektivně jela lépe než CX-30, to auto/motor prostě žilo a to nemluvím o tom, že měla o 35 koní méně a byl to pětikvalt...
Myslím, že to není jen názor či pocit, ale fakt. Pár poznámek:

- G122 a G150 se v CX-30 chovají stejně, rozdíl ve výkonu ve prospěch G150 je samozřejmě znát

- jako druhé auto provozuji Toyotu Auris z roku 2011 https://www.auto.cz/toyota-auris-1-6-valvematic-zlato-s-vyssi-ryzosti-22011 , takže mám srovnání online. Převodovka u Toyoty je o něco kratší a oživení cca kolem 4000 1/min motoru nechybí. Při potřebě akcelerace jsem si vždy říkal, že dvojka je moc krátká a trojka zase delší, že by to chtělo něco mezi. Do té představy se hezky trefila CX-30 svojí dvojkou :p - ten rychlostní stupeň mne fakt baví

- ono číslování rychlostních stupňů je v čase dost zavádějící. Kdysi jsme jezdili tchánovou Oktávkou z r.1960 (řazení pod volantem). No a protože tam nešla zařadit jednička ( a když náhodou ano, tak nešla vyřadit), tak jsme se rozjížděli na dvojku - i do kopce a v pohodě.
 
Myslím, že to není jen názor či pocit, ale fakt. Pár poznámek:

- G122 a G150 se v CX-30 chovají stejně, rozdíl ve výkonu ve prospěch G150 je samozřejmě znát

- jako druhé auto provozuji Toyotu Auris z roku 2011 https://www.auto.cz/toyota-auris-1-6-valvematic-zlato-s-vyssi-ryzosti-22011 , takže mám srovnání online. Převodovka u Toyoty je o něco kratší a oživení cca kolem 4000 1/min motoru nechybí. Při potřebě akcelerace jsem si vždy říkal, že dvojka je moc krátká a trojka zase delší, že by to chtělo něco mezi. Do té představy se hezky trefila CX-30 svojí dvojkou :p - ten rychlostní stupeň mne fakt baví

- ono číslování rychlostních stupňů je v čase dost zavádějící. Kdysi jsme jezdili tchánovou Oktávkou z r.1960 (řazení pod volantem). No a protože tam nešla zařadit jednička ( a když náhodou ano, tak nešla vyřadit), tak jsme se rozjížděli na dvojku - i do kopce a v pohodě.

Takže jízda v CX-30 vypadá následovně, chci předjet důchodce řadím 2,3 a pak rovnou 6. Chci projet zatáčku pod plynem, řadím 2, na výjezdu 3 a pak rovnou 5-6 a pokud přijde náhodou další ostrá, tak z 5-6 přibrzdím, řadím 2 a příběh se opakuje. :joy: Nevím, věřím, že dvojka je zábavná ale tohle je fakt hardcore.
Práce z řazením mezi 2-3-4 na okreskách mi přišla vždycky zábavná ale to tady u tohohle poloautomatu odpadá, protože při 90ti zařadit 4ku, tak snad chcípne motor. :rolleyes: Ještě někde vyzkouším ten nový e Skyactive X, třeba budu překvapen a nakonec CX-30 vezmu.
 
Zdravím všechny a prosím o radu:
Příští týden vezu do Mazdy zpátky svoji CX3 a přeberu CX30. Udělala jsem si radost a koupila jsem plnou možnou výbavu a nejvyšší motorovou verzi.
Těším se jako malé děcko....
Ale k dotazu - kožené sedačky už jsem v autech měla, ale vždy černé, nikdy bílé... tyhle mají navíc velkou plochu s odvětráváním, takže dírkované. Čím prosím čistíte a pečujete? Doteď jsem měla něco jako krém a to mi tam zůstane v těch dírkách... nemáte tip?
Předem moc díky.
 
Back
Top