• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda CX-30 - obecně

Klepe se někomu z vás zrcátko řidiče? Od 100 km/h je to znát, mám to už od chvíle co jsem vyjel ze salonu.
Jj, při první garančce jsem to řešil, prý se jim to neprojevilo... Ale není to nic výrazného, u starého auta (Seat) mi to zrcátka z druhovýroby dělala víc, tak už to neřeším.
 
Jj, při první garančce jsem to řešil, prý se jim to neprojevilo... Ale není to nic výrazného, u starého auta (Seat) mi to zrcátka z druhovýroby dělala víc, tak už to neřeším.
Dobře. Ale to je druhovyroba. Ne originál z fabriky. Přece to od novoty nemůže dělat....
 
tak jsem se v tomto počasí svezl G150 AWD. Nevím jaký vliv na životnost motoru bude mít to otravné vypínání dvou válců, ale docela tam naskakovalo. JInak se mi projev motoru zdál dostačující a spotřeba na zapůjčeném voze byl kolem 8 litrů ( to mě trochu potěšilo, protože za tolik mi jezdily včechny moje Mazdy :joy: ). Co mi ale vadilo, že nejsou prahy kryté dveřmi, protože v tom sajrajtu co je zrovna teď venku to znamenalo skoro při každém nastupování a vystupování umazané kalhoty. Taky mě překvapilo dost bordelu na zadních dveřích zevnitř, když jsem je otevřel.
 
tak jsem se v tomto počasí svezl G150 AWD. Nevím jaký vliv na životnost motoru bude mít to otravné vypínání dvou válců, ale docela tam naskakovalo. JInak se mi projev motoru zdál dostačující a spotřeba na zapůjčeném voze byl kolem 8 litrů ( to mě trochu potěšilo, protože za tolik mi jezdily včechny moje Mazdy :joy: ). Co mi ale vadilo, že nejsou prahy kryté dveřmi, protože v tom sajrajtu co je zrovna teď venku to znamenalo skoro při každém nastupování a vystupování umazané kalhoty. Taky mě překvapilo dost bordelu na zadních dveřích zevnitř, když jsem je otevřel.
Technicky je odpojování válců takové podivné, ale je už nějakou dobu používané, trošku podrobnější popis je třeba tady: Vypínání válců u benzinových motorů: elegantní způsob snížení spotřeby - Autobible.cz (euro.cz) - nemuselo by to tolik vadit. Umazané kalhoty - jak jsou vlastně řešeny další typy u Mazdy? Je toto krok zpátky ? Osobně mi to nějak nevadí, zatím jsem neměl auto, které by mělo kryté prahy, tak jsem asi zvyklý vystupovat a nastupovat jinak.
 
Tento týždeň som sa už aj stal majiteľom Mazdy CX-30. Veľa som toho za 4 dní nenajazdil ale zatiaľ veľká spokojnosť. received_779732619567255.jpeg

Bordel na zadných dverách budem do budúcna riešiť zrejme týmto. Ma to už niekto? -10119983-194252295.jpg
 
Technicky je odpojování válců takové podivné, ale je už nějakou dobu používané, trošku podrobnější popis je třeba tady: Vypínání válců u benzinových motorů: elegantní způsob snížení spotřeby - Autobible.cz (euro.cz) - nemuselo by to tolik vadit. Umazané kalhoty - jak jsou vlastně řešeny další typy u Mazdy? Je toto krok zpátky ? Osobně mi to nějak nevadí, zatím jsem neměl auto, které by mělo kryté prahy, tak jsem asi zvyklý vystupovat a nastupovat jinak.
CX-5 má kryté prahy ?
 
tak jsem se v tomto počasí svezl G150 AWD. Nevím jaký vliv na životnost motoru bude mít to otravné vypínání dvou válců, ale docela tam naskakovalo. JInak se mi projev motoru zdál dostačující a spotřeba na zapůjčeném voze byl kolem 8 litrů ( to mě trochu potěšilo, protože za tolik mi jezdily včechny moje Mazdy :joy: ). Co mi ale vadilo, že nejsou prahy kryté dveřmi, protože v tom sajrajtu co je zrovna teď venku to znamenalo skoro při každém nastupování a vystupování umazané kalhoty. Taky mě překvapilo dost bordelu na zadních dveřích zevnitř, když jsem je otevřel.
Spotřeba 8 litrů je stejná jako u mého Skyactive X, kde se válce nevypínají. Zdá se, že vypínání válců má podobnou účinnost jako řízené zapalování vznětového benzínu. Nevím, zda to někdo přesně porovnával u stejně zajetých aut. Bylo by to zajímavé.
Prahy mně zatím tolik nerozčilují, jako prostor se zapuštěnými stěrači. Ten mi pěkně zamrznul a při ometání sněhu dochází k jeho dalšímu pěchování odstraňovaným sněhem. Jeho následné vyčištění se mi jeví jako hodně komplikované. Stěrače se nedají pořádně nadzvednout. Nakonec jsem otevřel kapotu pro lepší přístup. Zná někdo lepší postup, jak tento prostor standardně čistit?
 
Spotřeba 8 litrů je stejná jako u mého Skyactive X, kde se válce nevypínají. Zdá se, že vypínání válců má podobnou účinnost jako řízené zapalování vznětového benzínu. Nevím, zda to někdo přesně porovnával u stejně zajetých aut. Bylo by to zajímavé.
Prahy mně zatím tolik nerozčilují, jako prostor se zapuštěnými stěrači. Ten mi pěkně zamrznul a při ometání sněhu dochází k jeho dalšímu pěchování odstraňovaným sněhem. Jeho následné vyčištění se mi jeví jako hodně komplikované. Stěrače se nedají pořádně nadzvednout. Nakonec jsem otevřel kapotu pro lepší přístup. Zná někdo lepší postup, jak tento prostor standardně čistit?
Co takhle použít servisní polohu stěračů? Po vypnutí zapalování hned dvakrát brknout do páčky stěračů směrem nahoru (mist).
 
Spotřeba 8 litrů je stejná jako u mého Skyactive X, kde se válce nevypínají. Zdá se, že vypínání válců má podobnou účinnost jako řízené zapalování vznětového benzínu. Nevím, zda to někdo přesně porovnával u stejně zajetých aut. Bylo by to zajímavé.

Sky-G150 s odpojováním válců se spotřebou Sky-X v nízké zátěži hodně blíží. Akorát odpojování válců ti funguje tak do 100 km/h a kompresní spalování i ve 160.

Moje průměry:
CX-30 Sky-X180 AT - 8,2l cca (7,7l dle PP a PP kecá o cca 0,5l dle stylu jízdy, čím rychleji, tím více)
CX-30 Sky-G150 AWD AT - 8,6l (PP měří přesně)

S ohledem na AWD u Géčka by ty spotřeby ve výsledku byly asi stejné. Ale hodně závisí na stylu jízdy. Klidný řidič určitě Sky-X využije, já jezdím spíše dynamicky.
 
Tak mám další podivnost v CX-30. Každé nastartování je plné překvapení... Jaký bude brzdový pedál tentokrát?
Většinu času je relativně dost naposilovaný, ale progresivní a zabírá předvídatelně a postupně.
Občas se ale stane, že je tvrdý jak kdyby ho vyndali z plečky typu WV Polo. Vyžaduje mnohem větší sílu k sešlápnutí a zabírá prudce (kousání do volantu je gratis).

Absolutně nechápu. Brzda je prý v plně elektronická a ze servisu mě odpálkovali (klasika, neprojevilo se). Máte někdo představu o příčině?
 
@Follower v podstatě jsis odpověděl sám. Je to elektronicky řízený posilovač brzd s integrovaným hlavním brzdovým válcem a už jsem seděl v autech od tří automobilek s touhle modernou a dávkování je opravdu nevyzpytatelné. Aktuálně to mám v autě taky a i po 5 měsících mě to vždy dokáže něčím překvapit a už se i těším až v tom budu měnit brzdovou kapalinu. Kdybych takovýhle styl dávkování měl třeba na motorce, tak už na mě rostou pampelišky někde na cintoríně. Teoreticky by mohla fungovat nějaká software úprava, ale to už je otázka na nějakýho človíčka co se nulama a jedničkama zabývá.
 
Poslední úprava:
@Max6 Hmm... Nějak se mi nechce smířit s tím, že by zrovna zabugované chování brzd měla být akceptovatelná vlastnost nového auta. Je to fakt extrém, občas to vyžaduje dvojnásobnou sílu na sešlápnutí pedálu.

Ještě jsem si všiml, že když nastartuju se sešlápnutou brzdou, občas se ozve ostré kovové "pink" a pak teprve pedál povolí pod posilovačem. To je taky normální?
 
V minulosti se tu řešili originální i neoriginální příčníky s montáží do střechy. Použili jsme naši Mazdu jako "testovací mulu" pro zaměření u Hakru, takže zhruba za tři týdny by měl Hakr příčníky pro CX-30 normálně nabízet. Cena by měla být cca 3600,- včetně DPH.

První 3 snímky jsou černé příčníky HAKR, na posledních dvou jsou pro srovnání originální příčníky, které Mazda nabízí.

Hakr:

Image01.jpgImage02.jpgImage04.jpg

Originál Mazda:

Image06.jpgImage05.jpg
 
ten originál vypadá prostě líp, nejenom kvůli těm přesahům, ale hlavně kvůli uchycení přímo do střechy. Nechtěl bych něco takhle opírat o ten náchylný lak
 
Jen foto pro info, že i na plnou baterii se dá dostat jízdou po rovinách. Je to sice 3ka, ale systém je stejnej.

Zobrazit přílohu 31516
Můj poslední poznatek je, že při zapnutém tempomatu a jízdě z kopce nedochází k rekuperaci baterie. K rekuperaci dochází okamžitě po vypnutí tempomatu. Když je dlouhý kopec, tak se mi zdá, že s tempomatem nevyužívám efektivně energii na dobití baterie. Je to vidět při sledování toku energií. Tedy jestli je ten můj poznatek správný?
 
Můj poslední poznatek je, že při zapnutém tempomatu a jízdě z kopce nedochází k rekuperaci baterie. K rekuperaci dochází okamžitě po vypnutí tempomatu. Když je dlouhý kopec, tak se mi zdá, že s tempomatem nevyužívám efektivně energii na dobití baterie. Je to vidět při sledování toku energií. Tedy jestli je ten můj poznatek správný?
Upřímně taky mi to tak přišlo. Když jedu dálku s tempomatem, tak tam ty čísla mám podstatně menší.
 
Zdravim , tiež som sa stal vlastníkom mazdy CX-30 G150 AWD . Mam problém s naladenim DAB radia. Signal tu určite mame. Bol som v servise a tam skušal mechanik ladiť ďalsie dve mazdy a tiež nič nenaladil. Ake mate skusenosti s DAB príjmom ?
 
Zdravim , tiež som sa stal vlastníkom mazdy CX-30 G150 AWD . Mam problém s naladenim DAB radia. Signal tu určite mame. Bol som v servise a tam skušal mechanik ladiť ďalsie dve mazdy a tiež nič nenaladil. Ake mate skusenosti s DAB príjmom ?
U nás (Jih Čech) funguje ok.
 
Back
Top