Díky, vyzkoušímNení pravda. S nezapnutým pásem sešlápni brzdu a stiskni tlačítko ruční brzdy na 1-2 vteřiny. Zabliká a odbrzdí se.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Poznámka: This feature may not be available in some browsers.
Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.
Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu
Díky, vyzkoušímNení pravda. S nezapnutým pásem sešlápni brzdu a stiskni tlačítko ruční brzdy na 1-2 vteřiny. Zabliká a odbrzdí se.
Automatickou funkčnost jsem zatím nepostřehl. Ale když o tom tak přemýšlím, bude to asi tím, že když někam dojedu, nevypínám hned motor a cca 10 až 15 vteřin mi zabere, než se vypravím - posbírat telefon, klíče, nasadit čepici, rukavice atd...a po tuto dobu využívám parkovací brzdu. Až pak vypnu motor. Ale díky za upozornění, vyzkouším Tvůj postup.- nepochopil jsem to hodnocení parkovací brzdy. Funguje automaticky - když vypnu motor, zapne, když se po nastartování rozjedu, vypne. Na tlačítko vůbec nepotřebuji sahat. Během jízdy mám aktivovaný AUTOHOLD. Automat brzdy se dá vypnout, ale jen pro jednotlivou jízdu, nikoli trvale. Co mne na ní rozčiluje, je to, že aby odbrzdila, musí si člověk zapnout bezpečnostní pás, aby popojel byť metr ...
Áno, aj na SK sa zdraželi pakety. Adaptivné svetlomety nepotrebujem, za tú cenu mi to nestojí. Potom môžem uvažovať nad G122 plus, a odomknúť na hodnoty G150.Jelikož se dá G122 odemknout na hodnoty G150 (viz výše), stojí otázka, jestli si pořídit paket Style nebo ne. Je to o tom, čemu kdo přikládá jaký význam, nakolik ti vadí žárovkové denní svícení, nakolik potřebuješ adaptivní LED světlomety a zda ti to za tu cenu stojí. Mně to za to nestálo, ani kdyby pro G150 byl nabízen paket Style samostatně, a ne v kombinaci se Sound (mimochodem, pakety oproti roku 2020 v CZ podražily, v tomto případě o 8.000 CZK).
Hned to zítra musím vyzkoušet! Dobrá rada. Asi jsem pořádně nečetl návod.Není pravda. S nezapnutým pásem sešlápni brzdu a stiskni tlačítko ruční brzdy na 1-2 vteřiny. Zabliká a odbrzdí se.
Tak tak jde to uplne v klidu =) taky to tak delam kdyz jedu do garáže, brzda,rucka a jeduHned to zítra musím vyzkoušet! Dobrá rada. Asi jsem pořádně nečetl návod.
Doporučuji aspoň odzkoušet efekt asistentů. Některé jsou hodně užitečné a určitě zvyšují bezpečnost při jízdě. Dokonce i ten stop/strat systém je nastaven opravdu tak, že neotravuje. Hlídání mrtvého úhlu je snad pro každého dobrý asistent. Rovněž továrně nastavené hlídání jízdy v pruhu je u Mazdy myslím dost citlivě naladěné. Je to ale na každém, jak si vše nastaví. Možná partnerka by v budoucnu asistenty využila. ?Přispěju svou troškou do mlýna se zkušenostmi s CX-30. Nechali jsme si koncem prosince z Německa dovézt verzi s motorem G150 ve variantě FWD s manuální převodovkou a v tamější specifikaci Selection. Kombinace silnějšího benzinového motoru s pohonem pouze předních kol u nás v loňském roce ještě nebyla oficiálně k sehnání, což by se v letošním roce mělo změnit.
Primárně s ní bude jezdit partnerka, já jsem se vcelku dobrovolně ujal prvotního zajíždění. Ačkoliv byla dovezena na 18“ kolech s letními pneu, nechal jsem tam dát na zimu 16“. K dnešnímu dni má najeto zhruba 2 500 km, převážně v rozmezí 2 000 – 4 000 ot/min. Celková spotřeba dle palubního počítače je 6,2 l /100km. Prozatím jsem tankoval 3x do plna (vždy benzin Verva 100) a zatím můžu říci, že spotřeba má stále klesající tendenci (6,42 – 6,21 – 6,03). Trasy jsou ze 75% mimo město a zbytek ve městě, vždy s deaktivovaným start/stop systémem.
Jelikož jsem nejel ve verzi G122, nemůžu tak obě verze porovnat. Nemyslím si však, že by jejich projev v rozpětí otáček, které prozatím používám, byl nějak výrazně odlišný. Předjíždění není nijak stresující záležitostí. Ano, pokud se budu držet „nápovědy“ pro použití rychlostního stupně, může se stát, pokud si nepodřadím, že budu motor trápit zrychlovat z 1 500 ot/min, a to pak skutečně není žádná sláva. Chyba ale v tomto případě vážně není v motoru či ve voze…
Zpřevodování je řešeno s ohledem na co nejnižší emise/spotřebu. Převody jsou tak dlouhé, že by si CX-30 v rámci legálních rychlostí v ČR v nadsázce vystačila pouze s prvními třemi rychlostními stupni. Ve městě při rychlosti 50 km/h (tachometrových cca 53 – 54 km/h) točí na trojku právě 2 000 ot/min. Pokud jedu osamoceně, je to v pohodě. Pokud jsem nucen jet v koloně, kde rychlost kolísá mezi 40 – 50 km/h, musím dle profilu místy dávat i dvojku. Né, že by si to trojka nevzala, ale nepřijde mi to optimální. Při 90 km/h točí na pětku cca 2 100 ot/min, šestka je na okresce použitelná tak v klesání a nenáročném profilu.
Musím potvrdit výtku ostatních diskutujících k podivnému chování brzdového pedálu. Při běžném používání a lehkém dobržďování je docela nečitelný. Nikdy nevím jakou sílu vyvinout, respektive jak silný bude účinek. Pokud jsem však jel trošku tvrději a brzdil tak později a větší silou, vše bylo rázem v pořádku. Ze začátku jsem ale bojoval i s projevem plynového pedálu. Za boha jsem nebyl schopen držet konstantní rychlost, s čímž normálně problémy nemám. Postupem času jsem vypozoroval, že je to nejspíš zapříčiněno přepnutím motoru do dvouválcového režimu, kdy reakce na přidání plynu je línější. Při zábavnější jízdě i tento „problém“ mizí…
Dvouválcový režim je kapitolou sama pro sebe. Z pozice řidiče je změna režimu poznat, né že né – počínaje slabým cuknutím, přes změnu zvuku a konče drobnou vibrací, která je o to zřetelnější, čím nižší jsou otáčky. Nejznatelnější je to v situaci, kdy motor spadne do režimu dvou válců a vy takřka ve stejné chvíli přidáte víc plynu a cyklus se hned vrátí do čtyřválcového běhu. Pokud jste však méně citliví, ničeho si s největší pravděpodobností ani nevšimnete. Docela by mě zajímalo, zda-li nedochází v průběhu času k výrazně rozdílnému opotřebení jednotlivých válců a dalších komponent, a zda-li to nemůže mít negativní vliv na celkovou životnost?
Za užitečnou věc považuji head-up displej se zobrazenou rychlostí. I když mi v žádném autě nedělalo problém sledovat klasický rychloměr, v mazdě jsem si upravil volant tak, aby mi posez co nejvíce vyhovoval a přitom volant trochu zakrývá horní část rychloměru. Ovšem díky head-up displeji mám o rychlosti úplný přehled. Za zbytečný považuji systém rozpoznávání značek, jelikož jeho úspěšnost je tristní. Dokáže sice rozpoznávat i přechodné značení, horší je to ale s koncem omezení pokud není řešeno samostatnou značkou. To, že v případě mimoúrovňového křížení komunikace s jinou rychlostí, ukáže po dobu křížení rychlost té druhé, beru s nadhledem. Trochu se děsím možnosti spárovat tento systém s adaptivním tempomatem a skutečnost, že tak někdo může jezdit.
Nikdy před tím jsem neměl dlouhodobou zkušenost s žádným moderním multimediálním systémem. Od jara do podzimu jezdím MX-5 NB, přes zimu feldou a rodinku vozíme s partnerkou v Cliu Grandtour a ani v jednom autě nic podobného není. Systém v mazdě mi přijde ale úplně v pohodě. Návod jsem vůbec nestudoval a tak můžu s čistým svědomím říci, že ovládání je naprosto intuitivní, displej čitelný a to je asi tak všechno, co jsem od něj očekával. Před první jízdou jsem vypnul asistenty zasahující do řízení a od té doby není nutné nic nastavovat.
Adaptivní světlomety a marketingové proklamace o vykrývání protijedoucích automobilů a zabránění jejich oslnění dálkovými světly sice na papíře vypadají užitečně a použitelně, ale nemůžu se zbavit pochybnosti, že to v reálném provozu skutečně funguje. Proto raději volím manuální ovládání.
Co mě irituje, je elektronická parkovací brzda. A není to jenom u Mazdy, ale vadí mi to u jiných aut, která jsem řidil a byly jí vybaveny. Nemám teď na mysli její funkčnost jako takovou, protože svou roli plní, ale její ovládání, kdy se aktivuje tlačítkem - kolíbkou, která se vyhne nahoru, a deaktivuje se naopak stlačením dolů. Chápu analogii s klasickou ruční brzdou, ale je to prostě tlačítko ON/OFF. Když tak může fungovat AUTO HOLD, proč u parkovací brzdy vymýšlet jiné ovládání? Už se mi několikrát stalo, že jsem při parkování parkovací brzdu zmáčknul a auto se rozjelo…
Trochu jsem se rozepsal, ale pokud někdo přeskočil až sem, tak dosavadní zkušenost shrnu následovně. Mazda CX-30 ve verzi G150 s pohonem předních kol je za jízdy kultivovaným vozem, uvnitř velmi tichým a s dostatečným výkonem pro běžné situace. S ohledem na výkon a objem motoru je i spotřeba výborná. Pohodlí a prostor je na předních sedadlech dostatečný, na zadních sedadlech si dvě dítka také nestěžují – i kdyby jo, stejně si musí zvyknout. Kufr je spíše menší. Jízdní projev je čitelný a předvídatelný a komfort na 16“ kolech výborný.
Zobrazit přílohu 32390
Zobrazit přílohu 32391Zobrazit přílohu 32392
Zobrazit přílohu 32393Zobrazit přílohu 32394
Potvrzuju..mrtvy uhel zobrazen i na head upu,coz je super. A vzhledem k tomu,ze nedavam blinkr kvuli každé capine, si docela pokecame s mazdou, hlavne ve městě (skrz hlidani pruhu) uz jsem vyzkousel i nouzove brzdění, autu se nelibila dravejsi jizda a brzdeni na posledni chvilku, tak mi to zaslapl asistent???Doporučuji aspoň odzkoušet efekt asistentů. Některé jsou hodně užitečné a určitě zvyšují bezpečnost při jízdě. Dokonce i ten stop/strat systém je nastaven opravdu tak, že neotravuje. Hlídání mrtvého úhlu je snad pro každého dobrý asistent. Rovněž továrně nastavené hlídání jízdy v pruhu je u Mazdy myslím dost citlivě naladěné. Je to ale na každém, jak si vše nastaví. Možná partnerka by v budoucnu asistenty využila. ?
Tak konkrétně hlídání mrtvého úhlu jsem nevypnul...tento asistent považuji také za užitečný a mimo to nezasahuje do řízení, což se třeba o hlídání jízdního pruhu říci nedá. Navíc jeho (myšleno asistent hlídání mtrvého úhlu) promítání na head-up displej je užitečná věc. Systém nouzového brždění jsem nechal také aktivní.Doporučuji aspoň odzkoušet efekt asistentů. Některé jsou hodně užitečné a určitě zvyšují bezpečnost při jízdě. Dokonce i ten stop/strat systém je nastaven opravdu tak, že neotravuje. Hlídání mrtvého úhlu je snad pro každého dobrý asistent. Rovněž továrně nastavené hlídání jízdy v pruhu je u Mazdy myslím dost citlivě naladěné. Je to ale na každém, jak si vše nastaví. Možná partnerka by v budoucnu asistenty využila. ?
BRZDI ! - to znám. Uvedu příklad: jedu za autem, zpomalí, zastaví a chce odbočit vlevo. Vidím, že tam má volno, umím odhadnout, jak rychle odbočí, a tak nebrzdím. Mazda usoudí, že se ke stojící překážce blížím příliš rychle a tak mi to důrazně připomene . Pravda. nic pro citlivé povahy, to upozornění je docela výrazné.Tak konkrétně hlídání mrtvého úhlu jsem nevypnul...tento asistent považuji také za užitečný a mimo to nezasahuje do řízení, což se třeba o hlídání jízdního pruhu říci nedá. Navíc jeho (myšleno asistent hlídání mtrvého úhlu) promítání na head-up displej je užitečná věc. Systém nouzového brždění jsem nechal také aktivní.
Osobně se mi běhěm těch dvou a půl tisíce kilometrů stalo, že se mi na přístrojovce asi třikrát rozblikal červený text BRZDI se zvukovým upozorněním, naštěstí bez jakéhokoliv automatického zásahu do řízení. Do teď nevím, co to bylo za asistenta a čím jsem jej vyburcoval....(ta paní už tam ležela). Spíš mám obavy, že by partnerka mohla tento pokyn důrazně poslechnout bez ohledu na okolní provoz, než že by ji chyběl nějaký mnou deaktivovaný asistent.
Pravdou je, že start/stop systém je nastaven takřka neznatelně, o čemž jsem se přesvědčil, když jsem jej opomenul deaktivovat. To ale nic nemění na tom, že pro motor a další komponenty to není stále nic prospěšného.
S tempomatem se mi tohle nikdy nestalo. Pokud predjizdim auto nikdy mi to za 20k km neudelalo. Stalo se, ze se odpojil kvuli nefunkcnimu radaru (bruntálni lijak a spinave senzory) ale to je celeHlidani mrtveho uhlu je skvela vec. Prakticky nikdy nechybuje (jen nekdy kdyz jedu tunelem to chytne nakej odraz od zdi). Zato adaptivni tempomat me uz par krat poradne vydesil. Nekdy chytne odraz od predjizdeneho auta, a pak bez varovani rovnou plne brzdy! Kdyby v tu chvili jel nekdo za mnou, tak se mi podiva do kufru...
Tak mildhybrid zase po nějaké době - dost často jsem koukal na monitor s tokem energie a vytvořil jsem si takovouto teorii (jezdím s manuálem). :Jak jsem psal výše, začal jsem to sledovat při jízdě Praha - Vrchlabí a zpět. Klidná jízda - Prahou v koloně, pak dálnice D11, pak hlavní tah. Při cestě tam 0 kWh, při cestě zpět 0,1 kWh . Stromeček jeden, velice košatý - po cca 5000km, s i-stopem jedu, pokud ho zapomenu vypnout, tedy prakticky nikdy. Celé jsem to resetoval, načež stromeček velmi prořídl . Energie v kWh by tedy měla přibývat zejména na okreskách, kde má ta jízda alespoň nějakou dynamiku. Budu to dále sledovat, spíše ze zájmu, než že by mne to nějak při řízení ovlivňovalo. Až se dostanu na nějakou jízdu čistě po okreskách, napíšu výsledek.
Jak jsi na tom se "Stromečkama"?Tak mildhybrid zase po nějaké době - dost často jsem koukal na monitor s tokem energie a vytvořil jsem si takovouto teorii (jezdím s manuálem). :
- baterie mildhybridu: dobíjení rekuperací, napájí spotřebiče v autě. Teď v zimě, když se vytápějí sedadla a případně si pomůžete k odmlžení klimatizací, je ta spotřeba větší. Pokud se jede po dálnici, kde se moc nerekuperuje, baterii začne po dosažení nějakého minima napájet generátor. Ovšem energie z této baterie se do monitorované úspory podle mne nezapočítává
- motorgenerátor: snaží se pomáhat motoru, pokud přidáte plyn v nízkých otáčkách. Jenomže já jsem zvyklý spíše podřazovat a jezdit na minimum cca 2000ot., takže tuto podporu na monitoru vidím jen málokdy. Potom se nedivím, že se mi ukáže úspora 0,1kWh nebo 0,0kWh i při delší jízdě na okreskách. Zvýšený dosah mám 105km po ujetí cca 8000 km.
Pro úplnost - spotřeba za celou dobu 6,7 l/100km
Stromeček jeden, pár lístečků - spíše bonsaiJak jsi na tom se "Stromečkama"?
Já teda jezdím po městě tak 60 na 3ku, což je okolo 2000 otáček a zatím mám 2 a "půl" stromku Najeto 19000. Prodloužený dojezd asi o 1250km dle infotainmentu. Častokrát si ale všímám, že jede třeba na dva válce při 90km/h nebo i při 130km/h a pomáhá elektromotorek. Třeba díky tomu, že má 3ka v sedanu menší odpor, tak to utáhne na dva válce a využívá to víc elektřiny pro "elektromotor"? Těžko říct.Stromeček jeden, pár lístečků - spíše bonsai
Po Praze mám najeto zatím tak 500km, 60 na trojku podobně. Jízdu na dva válce vidím docela často při stabilní jízdě po rovině (mimochodem, přechod je neznatelný a zvuk nepatrně jiný) ale ještě jsem si nevšiml, že by současně pomáhal elektromotor ... uvidíme. Zkusím být pozornějšíJá teda jezdím po městě tak 60 na 3ku, což je okolo 2000 otáček a zatím mám 2 a "půl" stromku Najeto 19000. Prodloužený dojezd asi o 1250km dle infotainmentu. Častokrát si ale všímám, že jede třeba na dva válce při 90km/h nebo i při 130km/h a pomáhá elektromotorek. Třeba díky tomu, že má 3ka v sedanu menší odpor, tak to utáhne na dva válce a využívá to víc elektřiny pro "elektromotor"? Těžko říct.