• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda CX-30 - obecně

Poslední úprava:
Může mi někdo vysvětlit aspoň základní informace z následujících monitorů CX30? Nebo kde prosím najdu přesný popis jednotlivých obrazovek? V manuálu k tomu nic není.
Děkuji
Zobrazit přílohu 31475 Zobrazit přílohu 31476
Zvláštní nešvar ohledně kW. Zkus jet dálku po okrskách a pak na to koukni. Já takhle když jedu cca 400km po okrskách, tak mám třeba 1,5kW u položky "M Hybrid".
 
Může mi někdo vysvětlit aspoň základní informace z následujících monitorů CX30? Nebo kde prosím najdu přesný popis jednotlivých obrazovek? V manuálu k tomu nic není.
Děkuji
Zobrazit přílohu 31475 Zobrazit přílohu 31476
k těm spotřebám: časový rozsah 5 4 3 2 1 jsou vždy minulé hodnohy, když jsi vynuloval na této obrazovce prumernou spotrebu. takže aktualni prumer je od posledniho nulovani prumerne spotreby. az vynulujes , tak se z prumerne spotreby stane sloupec 1 a sloupec 5 zmizi ...
 
Jen foto pro info, že i na plnou baterii se dá dostat jízdou po rovinách. Je to sice 3ka, ale systém je stejnej.

18B4EB4A-D440-416D-8A02-CF9E4ECC94B5.jpeg
 
@Michall a jak z toho obrázku poznáš, že máš plnou baterii? Vždyť to přece klidně může být 92%, aneb tak jak to bývá.
 
Zvláštní nešvar ohledně kW. Zkus jet dálku po okrskách a pak na to koukni. Já takhle když jedu cca 400km po okrskách, tak mám třeba 1,5kW u položky "M Hybrid".
Moc jsem si té položky nevšímal, asi začnu. Protože když si to zkusím vyložit po svém, tak by to měla být energie, kterou pomůže Mild Hybrid celkové bilanci auta.
- rekuperací dostanu tu energii do baterie
- energii z baterie využiji zčásti pro napájení různých spotřebičů, zčásti pro občasnou podporu motoru
Jenže to by za běžné jízdy nikdy nemohla být nula, pokud se jedná o bilanci za nějakou dobu.

Podle manuálu Connect tato hodnota "zobrazuje množství generované energie v systému". Není to tedy online hodnota ? Potom by se za jízdy měla měnit ...

Zítra mne čeká asi 300km Praha-Vrchlabí a zpět. Tedy už vím, na co budu koukat :)
 
Moc jsem si té položky nevšímal, asi začnu. Protože když si to zkusím vyložit po svém, tak by to měla být energie, kterou pomůže Mild Hybrid celkové bilanci auta.
- rekuperací dostanu tu energii do baterie
- energii z baterie využiji zčásti pro napájení různých spotřebičů, zčásti pro občasnou podporu motoru
Jenže to by za běžné jízdy nikdy nemohla být nula, pokud se jedná o bilanci za nějakou dobu.

Podle manuálu Connect tato hodnota "zobrazuje množství generované energie v systému". Není to tedy online hodnota ? Potom by se za jízdy měla měnit ...

Zítra mne čeká asi 300km Praha-Vrchlabí a zpět. Tedy už vím, na co budu koukat :)
Je to vždycky za tu aktuální jízdu.
 
Nazdar draci. Mám otázku ohledně dojezdu. Displej ukáže málo paliva na dojezd 60km. Litry se odečitají. Mám to chápat tak, že tohle je poslední rezerva a je v nádrž prázdná? Nebo je po ujetí těch plus mínus 60km ještě nějaká rezerva benzínu? Děkuji
 
Nazdar draci. Mám otázku ohledně dojezdu. Displej ukáže málo paliva na dojezd 60km. Litry se odečitají. Mám to chápat tak, že tohle je poslední rezerva a je v nádrž prázdná? Nebo je po ujetí těch plus mínus 60km ještě nějaká rezerva benzínu? Děkuji
Řešilo se to na jiných fórech, zadej si nahoře do hledání "dojezd". Myslím, že CX-30 na tom nebude jinak.
 
Nazdar draci. Mám otázku ohledně dojezdu. Displej ukáže málo paliva na dojezd 60km. Litry se odečitají. Mám to chápat tak, že tohle je poslední rezerva a je v nádrž prázdná? Nebo je po ujetí těch plus mínus 60km ještě nějaká rezerva benzínu? Děkuji

Ber to pouze jako info bez záruky.Vždy tam ještě něco málo je.Ovšem vyjíždět nádrž do sucha není to pravý ořechový.
 
Ber to pouze jako info bez záruky.Vždy tam ještě něco málo je.Ovšem vyjíždět nádrž do sucha není to pravý ořechový.
Vyjíždět nádrž do sucha jsem ani v plánu neměl. Jen mě že zvědavosti zajímalo zda se nenajde ještě nějaká rezervička a jestli nádrž není bezedná kdo by si to nepřál, že?
 
Ono sa to dá teoreticky pomerne jednoducho spočítať, nie? Ak to ukazuje dojazd 50km a do nádrže sa zmestí o 10L menej ako je jej objem a palubný počítač mi ukazuje spotrebu 7L/100km od posledného tankovania - bola tam rezerva cca 90km (ak som dobre počítal)
 
Pro zájemce - cca 20min. video z výroby CX-30 v Mexiku s titulky ve španělštině.
 
Moc jsem si té položky nevšímal, asi začnu. Protože když si to zkusím vyložit po svém, tak by to měla být energie, kterou pomůže Mild Hybrid celkové bilanci auta.
- rekuperací dostanu tu energii do baterie
- energii z baterie využiji zčásti pro napájení různých spotřebičů, zčásti pro občasnou podporu motoru
Jenže to by za běžné jízdy nikdy nemohla být nula, pokud se jedná o bilanci za nějakou dobu.

Podle manuálu Connect tato hodnota "zobrazuje množství generované energie v systému". Není to tedy online hodnota ? Potom by se za jízdy měla měnit ...

Zítra mne čeká asi 300km Praha-Vrchlabí a zpět. Tedy už vím, na co budu koukat :)

Jsou již nějaké další poznatky? Já tu obrazovku sleduji průběžně a nic se tam prakticky nemění a nevím jak k daným údajům mám přistupovat a jak je můžu měnit nebo se podle nich rozhodovat. Tedy kromě údaje Zvýšený dosah v km. Logiku v tom ale také nevidím. Měl bych se radovat při zvyšujícím se dosahu? V porovnání k čemu? Rovněž mi neroste počet lístečků na zeleném stromku tak, jak se uvádí v manuálu.
31464-d9bd1fb0c944d61fb9616360dc315456.jpg
 
Jsou již nějaké další poznatky? Já tu obrazovku sleduji průběžně a nic se tam prakticky nemění a nevím jak k daným údajům mám přistupovat a jak je můžu měnit nebo se podle nich rozhodovat. Tedy kromě údaje Zvýšený dosah v km. Logiku v tom ale také nevidím. Měl bych se radovat při zvyšujícím se dosahu? V porovnání k čemu? Rovněž mi neroste počet lístečků na zeleném stromku tak, jak se uvádí v manuálu.
31464-d9bd1fb0c944d61fb9616360dc315456.jpg
Já teda, co se týká "stromečků", mám už 2 :D A to jezdím klasicky a s vypnutým I-Stopem. Zvýšený dosah by měl ukazovat km, které jsi díky "hybridu" získal jakoby navíc dojezdově. Já mám třeba cca 1 300km u "zvýšeného dosahu" při celkovém nájezdu 16 500km. Zkoušel jsi jet delší jízdu po těch okreskách a v průběhu jizdy kouknout na ty kW?

Edit: Přikládám cca 1/2 roku staré foto z mé cesty (ČB - Jeseník) po okreskách.

DF10413E-15A1-4C67-B9D0-1678CBF4ADC1.jpeg
 
Já teda, co se týká "stromečků", mám už 2 :D A to jezdím klasicky a s vypnutým I-Stopem. Zvýšený dosah by měl ukazovat km, které jsi díky "hybridu" získal jakoby navíc dojezdově. Já mám třeba cca 1 300km u "zvýšeného dosahu" při celkovém nájezdu 16 500km. Zkoušel jsi jet delší jízdu po těch okreskách a v průběhu jizdy kouknout na ty kW?

Edit: Přikládám cca 1/2 roku staré foto z mé cesty (ČB - Jeseník) po okreskách.

Zobrazit přílohu 31700
Jak jsem psal výše, začal jsem to sledovat při jízdě Praha - Vrchlabí a zpět. Klidná jízda - Prahou v koloně, pak dálnice D11, pak hlavní tah. Při cestě tam 0 kWh, při cestě zpět 0,1 kWh :). Stromeček jeden, velice košatý - po cca 5000km, s i-stopem jedu, pokud ho zapomenu vypnout, tedy prakticky nikdy. Celé jsem to resetoval, načež stromeček velmi prořídl :p. Energie v kWh by tedy měla přibývat zejména na okreskách, kde má ta jízda alespoň nějakou dynamiku. Budu to dále sledovat, spíše ze zájmu, než že by mne to nějak při řízení ovlivňovalo. Až se dostanu na nějakou jízdu čistě po okreskách, napíšu výsledek.
 
Tušíte někdo, jestli jde snížit hlasitost pípnutí při otevření kufru?
V menu jsem našel jen hlasitost pro bezklíčové funkce, ale ta na kufr neměla vliv.
 
Zdravím, chcel by som sa tu informovať ohľadom jednej veci. Zbadal som na svojom aute, že za sklom chýba VIN číslo. Volal som aj do servisu a bolo mi povedané, že to je normálne. Pozeral som pod sedadlo, kde síce je ale nemalo by byť aj za sklom? Zaujímalo by ma, ako ste na tom vy, či ho tam máte alebo nie?
IMG_20201231_113626.jpg
 
Back
Top