• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda CX-30 - obecně

Mně přišla cx30 dokonalá. Tedy krom ceny. A nehledě na SkyX - jel skvěle a byl tichý, spotřeba nízká, spolupráce s automatem exemplární. Takže sto lidí, sto chutí... Ať mi někdo ukáže lepší interiér, lepší sedačky, lepší jízdní vlastnosti crossoveru...
 
Tak to jste mne teprve pobavil, výběr CX-30 a RAV 4 :joy: tak když už tak CX-5 a RAV 4. Pokud RAV 4, tak samozřejmě hybrid a tam nemá Mazda co nabídnout proti.
U CX-30 jsem teda moc "pro" nenašel, klasické motorizace nejsou nijak zajímavé a Skyactiv-X už vůbec ne. Navíc ty slavné pakety stojí pěkně za prd. Já minulý týden zkoušel CX-30 a C-HR a jasně vyhrála C-HR, Mazda nemá co nabídnout
To samozřejmě vysvětlím :p - ale až budu mít tak hodinu času ...
 
Na přelomu roku jsem vybíral auto s těmito základními požadavky:
- auto převážně pro dva
- pohodlné i pro postavu řidiče 189cm / 115 kg
- snazší nastupování = vyšší posez. To vede jasně na SUV. A když něco vypadá, že může do terénu, tak ať to má pohon všech kol
- benzín (lépe atmosféra), manuál
- střízlivý infotainment (ne sedět v počítači, jako v nové Octavii )
- rozumná cena
- prioritně Japonsko, případně možná Korea

Takže jsem vyloučil se slzou v oku Subaru (už jen automaty) a bez slz Mitsubishi (Eclipse Cross, Outlander - nebylo to ono). Dále jsem škrtnul Nissan – ta značka vůbec není to, co bývala.
První jízda byla se Suzuki S-cross. Věřím technice Suzuki, ale zejména interiér měl své roky za sebou, to se nedalo omluvit ani nízkou cenou. Jízda normál, trochu tvrdá – celkově pro nenáročné.
Pak jsem zkoušel Ssangyong Korando. Za tu cenu zajímavé auto, možná by zasloužilo více důvěry zákazníků.
Pak jsem se nechal unést jízdou s Hondou HR-V Sport, až jsem málem ustoupil od požadavku na čtyřkolku. Ale její infotainment nebyl střízlivý, on jako by tam nebyl vůbec. Ty prehistorické zbytky … a v CR-V jsem se cítil nějak divně, trochu jako za volantem autobusu – podobně v Outlanderu). S CR-V jsem ovšem nejel.
Zkoušel jsem i Hyundai Tucson, alespoň N-line, pak už trochu vypadal k světu. Jezdil jsem s ním asi 2 hodiny, s 1,6turbo se spotřebou přes 10 litrů / 100 km …. takže nic.
Pak Mazda. CX-3 malá, CX-5 nerozumně drahá a taková nicneříkající. CX-30 něco mezi, relativně málo místa vzadu, trochu kontroverzní plasty … na dvě hodiny jsem si ji půjčil. Motor G122 by chtěl trošku posílit, ale manuál je špičkový a řidičský zážitek ? Nic tak skvělého jsem ještě nezažil.
Nakonec „moje“ Toyota. CH-R s malým kufrem a místy vzadu asi za trest (nic pro klaustrofobiky). A RAVka s manuálem, tedy bez hybridu. S tou jsem se svezl. Při řízení jsem se překvapivě necítil jako ve velkém autě. Vyšší cenu jsem mohl eliminovat velmi vysokou slevou.

Svezl jsem se pak ještě s RAV-4 s automatem a hybridem a s Mazdou CX-30 s automatem. Výsledkem bylo, že od manuálu neustoupím. A také se mi vytříbila otázka, jak je to s tím nastupováním – jsou auta, do kterých prostě spadnete dolů, jako byste už nikdy neměli vylézt. Jsou auta, do kterých normálně nastoupíte. A jsou auta, na která nasednete. Do výšky….

A tak jsem dospěl k tomu, že vlastně nechci a nepotřebuji tak velké auto. Ale určitě chci, aby mne řízení bavilo. A tak vyhrála CX-30. G150 je o poznání silnější, spotřeba rozumná, nastupuje se do ní normálně, kufr jakžtakž, místa vzadu obdobně, úžasný interiér. A když už jí v Mazdě nadělili ty mohutné plasty, tak jsem je zvýraznil barvou auta – bílou perletí.

Nakonec celý výběr je o tom, že vám to auto musí padnout, musíte se v něm cítit dobře. A „vo tom to je“ :p
 
CX-5 nerozumně drahá
noo nevím na kolik vyšla CX-30 G150 , ale CX-5 2.0 AWD manuál + zimní sada pneu za 725 000 kč https://algon.mazdadealer.cz/k57skzza/vozy-k-odberu/predvadeci-mazda.xhtml popř. 735 000 kč https://autotip.mazdadealer.cz/kdlqnemh/vozy-k-odberu/predvadeci-mazda.xhtml. Pokud bych chtěl v CX-30 to samé co nabízí CX-5, tak je to paket Sound, Safety, Style a to je teda ta CX-30 pak drahá až hanba :scream:. Jezdil jsem s CX-5 přes půl roku a spotřeba jako u všech Mazd co jsem měl - cca 8 litrů .
Ale jak píšeš celý výběr je o tom, že ti to auto musí padnout, musíš se v něm cítit dobře. A „vo tom to je“ :p. Tak mnoho spokojených kilometrů
 
Hmmm, nechtěl jsem předváděcí auto ... jsem ze staré školy a nechtěl bych si představovat, co se s ním v těch prvních kilometrech, určených pro záběh, děje ... jinak nová G150 AWD včetně příplatku za barvu po dealerské slevě 720tis., dlouhodobá průměrná spotřeba v prvních 4000km 6,8 litrů.
 
včetně příplatku za barvu po dealerské slevě 720tis.
a pakety ? Po zkušenostech z CX-5 a M6 bych bral Style a Safety

PAKET STYLE
Adaptivní LED světlomety (20 segmentů) LED diody pro denní svícení LED zadní kombinovaná světla Zadní boční zatmavená skla Lesklý B/C-sloupek Bezrámečkové vnitřní zpětné zrcátko Další designové prvky v interiéru Řazení pádly pod volantem (pouze AT)
PAKET SAFETY
360° Top View Monitor Kamera sledující pozornost řidiče (DAA+) Systém výstrahy pohybu před vozidlem (FCTA) Systém výstrahy pohybu za vozidlem včetně asistentu brzd, zadní SCBS Asistenční systém pro jízdu v silném provozu

bohužel CX-30 G150 má pouze možnost Paket Sound+Style 42 000 Kč a Paket Sound+Style+Safety+Luxury 105 000 Kč . Proto u mě třeba CX-30 z výběru vypadla, cena s pakety už je přehnaná .
 
Bez paketů. Bral bych jen Style, ale samostatně, Sound nepotřebuji a navíc by mi komplikoval umístění dojezdového kola. Safety je také zajímavé, ale ne zase tolik a v uvedené kombinaci už vůbec. Nevím proč, ale G122 má např. Style samostatně ... třeba nové ceníky, o kterých se zde psalo, přinesou budoucím majitelům zlepšení.
 
chci tím říct, že za ty prachy by to už mohlo mít alespoň
Adaptivní LED světlomety (20 segmentů)
360° Top View
Systém výstrahy pohybu před vozidlem (FCTA)
Systém výstrahy pohybu za vozidlem včetně asistentu brzd, zadní SCBS
Japonci prostě mají ty pakety pro nás nesmyslně poskládané, škoda ...
 
Jj, pravda. Se základními světlomety jsem ovšem spokojen, včetně automatického vypínání dálkových světel. Výstrahu pohybu za vozidlem (RCTA) to má, na parkovištích supermarketů jedinečné. Kamera 360° by se také hodila ... kouzelné a pro mne nepochopitelné je ovšem denní svícení žárovkou - na vše ostatní jsou LEDky. Kouzelné proto, že jsem si přečetl v návodu, jak ji vyměnit ;)
 
Panove, tisic lidi, tisic chuti. Ja bych teda style a safety urcite nepotreboval, protoze adaptivni svetla nejsou zadny zazrak a v mych Mazdach funguji blbe, a top view mi prijde uplne zbytecny. Ty dalsi prvky jsou za me design nebo uplny zbytecnosti. A hlavne bych vubec nesrovnaval cx30 a cx5. Kdybych s cx5 jel takovou pilu, jako jsem si dal s cx30, tak v prvni zatacce letim po tecne ven... cx30 se chova jako maly hatchback, neni houpava, ma malickaty previsy... Interier je v cx30 o tridu vyse, tam se mi cx5 nikdy nelibila (opet subjektivni), neobklopuje. A pak myslim ze dava smysl srovnavat cenu novych, nikoliv demo kousku, ktere se pujcuji kazdemu. Prvnich 5 tis - 10 tis km je u Mazdy klicovych, jak kazdy sam vi, o kolik se pak zmeni projev motoru a spotreba. Predvadecka nemusi byt zajeta do pomala, kazdej druhej tomu slape na krk, ale pak zas ty vule a opotrebeni.
 
Poslední úprava:
Obojí mi funguje perfektně a kamery při parkování u obrubniku rozhodně smysl mají ;)

Pri mych rychlostech a v mych lokalitach nefunguji :), a na parkovani mam zrcatka a znalost auta. Pravy se u cx30 samo sklapi dolu, a diky svemu neomezenemu rozliseni je o dost presnejsi, nez top view kamera, napriklad je v nem lip videt vyboceny kus obrubniku nebo kamen. Parkovat tesne podel obrubniku (na par cm, protoze pri beznym parkovani na deset cm neni treba ani to sklopeny zrcatko) dle top view by me nikdo nedonutil ani s puskou u hlavy.
 
Ahoj, pátrám po rozměru dojezdového kola na CX30 AWD. Někde jsem narazil na 125/70 R19 a někde na 135/80 R17 máte to někdo vyzkoušené? Co pasuje? Jak se vejdou do kufru? Nebude s tím mít elektronika AWD problém?
 
Ahoj, pátrám po rozměru dojezdového kola na CX30 AWD. Někde jsem narazil na 125/70 R19 a někde na 135/80 R17 máte to někdo vyzkoušené? Co pasuje? Jak se vejdou do kufru? Nebude s tím mít elektronika AWD problém?
Já jsem své řešení včetně řešení kufru popsal na tomto fóru 3.8.2020. Použil jsem R19, pár metrů jsem s ní cvičně popojel. R17 jsem nezkoušel, i když se snad dá použít také. Elektronika AWD ? Myslím, že se nedostane ke slovu, nejde o trvalý pohon všech kol - pokud si ovšem neproříznete gumu kdesi v terénu. Dojezdové kolo je dobré tak na to se někam "odplížit", kde bude prostor pro řádné řešení. Ostatní elektronika se bude také divit, protože to kolo má menší průměr ...
Praktická zkušenost s dojezdem s dojezdovým kolem se mi naštěstí zatím u CX-30 vyhnula.
 
To je aktualizace CMU, ne jednotky tuneru...

Odesláno z mého MI 9 pomocí Tapatalk
 
Já jsem své řešení včetně řešení kufru popsal na tomto fóru 3.8.2020. Použil jsem R19, pár metrů jsem s ní cvičně popojel. R17 jsem nezkoušel, i když se snad dá použít také. Elektronika AWD ? Myslím, že se nedostane ke slovu, nejde o trvalý pohon všech kol - pokud si ovšem neproříznete gumu kdesi v terénu. Dojezdové kolo je dobré tak na to se někam "odplížit", kde bude prostor pro řádné řešení. Ostatní elektronika se bude také divit, protože to kolo má menší průměr ...
Praktická zkušenost s dojezdem s dojezdovým kolem se mi naštěstí zatím u CX-30 vyhnula.

Tak jsem včera u své nové CX30 (2 měsíce od zakoupení, Skyctive X, AT, AWD) píchnul zadní kolo při cestě z chalupy. Situace: 5 hodin odpoledne, prší, rychlostní silnice u Loun, domů ještě 65 km. Samozřejmě auto bez dojezdové rezervy. Volal jsem na asistenci Mazdy a následně na asistenci mé Alianz pojišťovny. Nabízená řešení mají podobná. Odtah na parkoviště odtahové služby a v pondělí převoz auta do servisu. To je bezplatné. Jenom Mazda dopraví do nejbližší autorizované opravny (Kladno) a Alianz do maximální vzdálenosti 150 km. Takže vítězí pojišťovna.
Když jsem vše domlouval tak u mě zastavila Octavie a vystoupila dívka ve věku cca 25 let s dotazem, zda nechci nějak pomoc. Ukázal jsem jí o co jde. Našla díru v pneumatice a prohlásila, že je hodně velká na použití soupravy co je v autě. Sama díru, bez sundání kola zacpala tak, jak to dělají v pneuservisu a nahustila ji svým kompresorem. Pak se rozloučila a odjela. Nic samozřejmě nechtěla a tak jsem jí vnutil aspoň symbolickou finanční odměnu. Že prý to mám brát jako hezkou náhodnou pomoc. Ani jsem se jí nestačil zeptat jak se jmenuje. Hned jsem odvolal odtahovku a uklidnil manželku, že pro mě nemusí jet do Kladna. V pohodě jsem pak dojel domů a otevřel si lahev.
A teď mám dotaz, kde se dá nejlépe koupit kompletní dojezdovka na Mazdu CX30 (musím mít R19)? Ten prolis co mám v kufru však asi neumožní přímé umístění dojezdovky. Je potřeba ho vyndat a nahradit jiným? Dopředu díky za radu.
 
Tak jsem včera u své nové CX30 (2 měsíce od zakoupení, Skyctive X, AT, AWD) píchnul zadní kolo při cestě z chalupy. Situace: 5 hodin odpoledne, prší, rychlostní silnice u Loun, domů ještě 65 km. Samozřejmě auto bez dojezdové rezervy. Volal jsem na asistenci Mazdy a následně na asistenci mé Alianz pojišťovny. Nabízená řešení mají podobná. Odtah na parkoviště odtahové služby a v pondělí převoz auta do servisu. To je bezplatné. Jenom Mazda dopraví do nejbližší autorizované opravny (Kladno) a Alianz do maximální vzdálenosti 150 km. Takže vítězí pojišťovna.
Když jsem vše domlouval tak u mě zastavila Octavie a vystoupila dívka ve věku cca 25 let s dotazem, zda nechci nějak pomoc. Ukázal jsem jí o co jde. Našla díru v pneumatice a prohlásila, že je hodně velká na použití soupravy co je v autě. Sama díru, bez sundání kola zacpala tak, jak to dělají v pneuservisu a nahustila ji svým kompresorem. Pak se rozloučila a odjela. Nic samozřejmě nechtěla a tak jsem jí vnutil aspoň symbolickou finanční odměnu. Že prý to mám brát jako hezkou náhodnou pomoc. Ani jsem se jí nestačil zeptat jak se jmenuje. Hned jsem odvolal odtahovku a uklidnil manželku, že pro mě nemusí jet do Kladna. V pohodě jsem pak dojel domů a otevřel si lahev.
A teď mám dotaz, kde se dá nejlépe koupit kompletní dojezdovka na Mazdu CX30 (musím mít R19)? Ten prolis co mám v kufru však asi neumožní přímé umístění dojezdovky. Je potřeba ho vyndat a nahradit jiným? Dopředu díky za radu.

www.dojezdova-kola.cz
Pouze 16" kolo je to jen dojezdovka.
 
Poslední úprava:
řešili jste někdo na CX-30 kouli ? origoš od Mazdy nebo ...levnější varianty ? máte foto, jak je, resp. není vyřízlej nárazník ? díky za info. pokud se nepletu, tak origoš odnímatelné tažné s montáží je od Mazdy kolem dvacky...
 
Back
Top