• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda CX-30 - obecně

Nevíš náhodou, jestli má samosklápění zrcátka při couvání i 3 BP? Doteď jsem to neobjevil...
 
Ano má úplně stejně jako CX-30 viz.: Nová Mazda3 BP 2019 - obecně
Stačí zamáčknout ovládání zpětných zrcátek na levou či pravou stranu, aby svítila indikace. Zvolené zrcátko se potom při zařazení zpátečky automaticky sklopí (netuším jestli je tomu tak u všech výbav) ;)
 
@Ondrej K myslím si, že budeš spokojený až s cx-50. Jinak děkuji za zprostředkování vjemů.
 
Díky i za tuto ne příliš pozitivní zprávu. Teď ještě vyřešit disky. Plecháče nebo lité? Nechce se mi jezdit 2x ročně na přehazování pneu do servisu.
Za mě určitě lité. Hyzdit tak hezký auto plecháčema téměř 1/2 roku za sezonu, to bych nedělal.

Odesláno z mého ANE-LX1 pomocí Tapatalk
 
Díky i za tuto ne příliš pozitivní zprávu. Teď ještě vyřešit disky. Plecháče nebo lité? Nechce se mi jezdit 2x ročně na přehazování pneu do servisu.
Určitě lité. Já jsem je řešil přesně podle specifikace v TP, nikoli však originál Mazda. Ale použil jsem originál sensory TPMS.
 
@Ondrej K Díky za tvou skvělou recenzi. Jako obvykle jsem jen pokyvoval souhlasně hlavou (ohledně motoru a interiéru). Jenom poznámka k té stabilizaci (ESP). I v M6 je dobře nastavená a neodpojí plyn, spíš se snaží srovnat rozdíl rychlostí kol. Bohužel mimo zpevněnou komunikaci v mokru, případně na sněhu, nefunguje moc dobře, takže ji raději vypínám, ať mě nepošle do příkopu, případně ať se nezaseknu na blátě.
A tu pevnou nápravu vzadu u nové trojky jsem registroval jen při ostřejší jízdě a hlavně ostrém brždění. Myslím si, že většina řidičů nemůže poznat rozdíl.
O novém "naladění" brzdového pedálu jsem už psal jinde, je naprosto bez citu a nikdy nevíš, jak moc zmáčknout, protože průběh není lineární. Nevím k čemu, má tahle "vychytávka" sloužit.
 
@Ondrej K Jenom poznámka k té stabilizaci (ESP). I v M6 je dobře nastavená a neodpojí plyn, spíš se snaží srovnat rozdíl rychlostí kol. Bohužel mimo zpevněnou komunikaci v mokru, případně na sněhu, nefunguje moc dobře, takže ji raději vypínám, ať mě nepošle do příkopu, případně ať se nezaseknu na blátě.

Právě u 6 se mi při nedotáčivosti smyk na palubce občas rozbliká, zvlášť tady na jednom místě asi sto metrů od domu, ale nezpozoroval jsem nikdy žádnou korekci. Ale nejde ani o žádné extrémní situace. Měl jsem za to, že je asi tak jemná, že to prostě není znát. Na CX-3, která se trhala často, jsem taky neměl pocit žádného zásahu, ale zas jen postřeh z běžných silnic. A pak jsem už třikrát letěl s šestkou nechtěně bokem, tzn. utrhl se zadek, a to jsem do kapličky nekoukal (před očima probíhal celý život), ale mám za to, že tam mi stabilizace taky nijak nezasáhnula, nebo to nebylo znát. :) To na té CX-30 to bylo sakra znát, ať už na výjezdu z kruháče, párkrát při stoupání ze Sebuzína, tak pak i na prázdném parkovišti, tam asi úplně nejvíc - fakt chování podobné tomu, když CX5 AWD (aspoň si to myslím) pomáhá zadek.

Na bahně nebo sněhu jsem si s 6 nijak víc nehrál, já i za mokra většinou jezdím jako připo* beránek. A už nám tady taky pár zim neleželo někde na rovné ploše bez kamer víc sněhu "na hraní", to jsem si naposled pojezdil s CX3 a 3. Opatrnost na vodě si nesu kdysi z polygonu, kdy jsem zjistil, jak s blbě utrženou předokolkou nejde nic dělat, a jak na mokru (natož nějakém bahně) auto v podstatě nebrzdí, teda proti suchu... Ale zrovna včera jsme s ženou jeli kolem polygonu ve Vysokém Mýtě a řešili, že by bylo super si zas někdy zajet, abychom poznali ten rozdíl 2019 6/CX5 a 2001 626 :)

Jinak souhlasím, že mám taky obavu, jak si ten systém poradí s nějakou složitější situací, a jestli pak není spíše ke škodě.
 
Poslední úprava:
Určitě lité. Já jsem je řešil přesně podle specifikace v TP, nikoli však originál Mazda. Ale použil jsem originál sensory TPMS.
Do těch litých určitě půjdu. Ty senzory jste použil z letních gum nebo koupil nové?
 
Do těch litých určitě půjdu. Ty senzory jste použil z letních gum nebo koupil nové?
Senzory jsem koupil nové. Montují se zevnitř (jsou to v podstatě ventilky rozšířené o snímače), takže buď mám jedny disky se senzory a přehazuji jen gumy (což jsem nechtěl), nebo mám komplet zimní kola. Samozřejmě, mít TPMS není povinnost, dá se vypnout, ale já to považuji za užitečnou věc.
 
Go56, jak to myslíš, že TPMS není povinnost ? Jak jde vypnout ?
Máte někdo zkušenost s neoriginálními TPMS ventilky ?
Mně se prostě nechce vrážet těch skoro 5tis. do origo ventilků zvlášť, když je to třeba jen na 4-5 let (baterie).
 
Go56, jak to myslíš, že TPMS není povinnost ? Jak jde vypnout ?
Máte někdo zkušenost s neoriginálními TPMS ventilky ?
Mně se prostě nechce vrážet těch skoro 5tis. do origo ventilků zvlášť, když je to třeba jen na 4-5 let (baterie).
Lze jezdit na normální ventilky bez TPMS a vypnout funkci v systému. Obecně nejsem přítelem čínských výrobků (nikoli z politických důvodů :p ), takže Čína není pro mne. Pokud jsem se díval na neoriginální, tak jsou skoro srovnatelně drahé, např.
https://www.pneuhm.cz/pneuhm-cz/TPMS-CUB-Uni-Sensor-Clamp-in-hliniknovy-d6012572.htm
Jinak vladas75 má pravdu, systém vozu se vůbec nemusí s instalovanými TPMS "potkat", a nejde jen o frekvenci. Vsadil jsem tedy na jistotu.
 
Mně se prostě nechce vrážet těch skoro 5tis. do origo ventilků zvlášť, když je to třeba jen na 4-5 let (baterie)
V r. 2011 jsem experimentoval s TPMS senzory z USA pro GH, protože origo sada stála 12 K! Dost jsem to studoval a stejně jsem vyhodil asi 3 - 4 K za ruzne sady a nerozchodil :( Takže 5 K za jistotu originálu považuji za dobrou cenu. Nějaké čínské laciné kousky snad jedině při perfektní referenci kolegy, kterému fungují. Ale stejně můžou do 2 let odejít, zatímco origo mi fungovaly min. 7 let.
 
Mně se prostě nechce vrážet těch skoro 5tis. do origo ventilků zvlášť, když je to třeba jen na 4-5 let (baterie).
Moc nerozumím tomu, že si někdo koupí auto za x set tisíc, ale chce ušetřit cca 3000 - 4000 kč na senzorech, což není zas taková investice i kdyby vydržely jen 5 let ;). To se tedy řeší cca ani ne 1000 Kč za rok???
 
Tak já se vždy snažím hledat alternativy a nejít vždy do první možnosti,která se namane, proto jsem taky asi skončil u Mazdy (teda začal s Mazdou :). Ale máš recht,tady asi nemá cenu experimentovat,pokud není vyzkoušeno.Takže asi origo.Diky za názory.
 
Back
Top