• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda CX-30 - obecně

Na 4x4 slušný ;). A jaké dojmy z motoru G150 ? G122 je poměrně lenoch.
 
Je nějaký rozdíl v zpřevodování mezi G122 AWD a G150 AWD ? Jestli je lepší koupit G122 AWD, připlatit si pakety a nechat odemknout motor na G150, nebo koupit rovnou G150 AWD ale s menší výbavou?
 
Je nějaký rozdíl v zpřevodování mezi G122 AWD a G150 AWD ? Jestli je lepší koupit G122 AWD, připlatit si pakety a nechat odemknout motor na G150, nebo koupit rovnou G150 AWD ale s menší výbavou?
G122 AWD se už letos nedá koupit, to bylo loni, kdy zase nebyl dostupný motor G150. S G122 jsem jezdil pár hodin při zkušebních jízdách, pokud porovnávám, G150 je o poznání živější.
 
Je nějaký rozdíl v zpřevodování mezi G122 AWD a G150 AWD ? Jestli je lepší koupit G122 AWD, připlatit si pakety a nechat odemknout motor na G150, nebo koupit rovnou G150 AWD ale s menší výbavou?
A zpřevodování je podle mne stejné.
 
Zdravím draci. Příští pátek si jedu pro tu svou novou krásku CX30 a rozšířím vaše řady =) Pro začátek bych rád vaši radu co a kde tankovat. Jsem brňák a čerpacích stanic je tu spousta ale kde bude nejlépe chutnat mé krásce?.-)Přepokládám, že už jste zkušení.-) a vyznáte se. Děkuji za radu a těším se moc až vyrazím mezi vás .-)
 
G122 jen v Německu... Mají tam víc možností. Třeba předohrab automat G122. Převodovky jsou stejné, úprava na G150 bez problémů.

Odesláno z mého MI 9 pomocí Tapatalk
 
Od minulé středy 12.8. je před domem nová Mazda CX30 Skyactive X AWD AT. Ujeto 204 km. Poslední trochu delší jízda s kombinovanou silnicí se spotřebou 6,9 litrů. Tak snad pod těch 7 litrů se udržím.
 
Mám dotaz ohledně možnosti vybavení Mazdy CX30 zimními pneumatikami. Vůz je vybaven 215/55R18. Tato varianta je uvedena i ve velkém TP jako jediná. Můžu si na auto koupit disky a zimní pneumatiky 215/65R16 M+S? Tato možnost je uvedena v příručce k autu. Bylo by to lepší pro komfort jízdy a zimní podmínky?
 
Zdravím draci. Příští pátek si jedu pro tu svou novou krásku CX30 a rozšířím vaše řady =) Pro začátek bych rád vaši radu co a kde tankovat. Jsem brňák a čerpacích stanic je tu spousta ale kde bude nejlépe chutnat mé krásce?.-)Přepokládám, že už jste zkušení.-) a vyznáte se. Děkuji za radu a těším se moc až vyrazím mezi vás .-)
Já jsem si Mazdu CX30 vyzvedl minulou středu. Za dlouhé čekání mi dají 1. servisní prohlídku zadarmo. Asi chtějí, abych chodil jenom k nim. Ale potěší.
 
Mám dotaz ohledně možnosti vybavení Mazdy CX30 zimními pneumatikami. Vůz je vybaven 215/55R18. Tato varianta je uvedena i ve velkém TP jako jediná. Můžu si na auto koupit disky a zimní pneumatiky 215/65R16 M+S? Tato možnost je uvedena v příručce k autu. Bylo by to lepší pro komfort jízdy a zimní podmínky?
Pokud je to čtyřkolka, tak R16 nelze použít.
 
kde bude nejlépe chutnat mé krásce?
Já tankuju na Prim (nebo co to je) na Jihlavské, páč to mám nejblíž. A bez problémů.
Na to, abych kvůli tankování jezdil do Střelic su už línej. A do Globusu, nebo Makra se dostanu 1x za půl roku a většinou zrovna s né prázdnou nádrží. Jinak bych samozřejmě vždy tankoval tam.
 
Mám půjčenou CX-30 AWD Automat SkyX, top výbava, a teda nechápu ty hejty na SkyX a jednodušší nápravu vzadu :). Podle mě vzhledem k tomu, že je to trošičku vyšší crossover, a tahá tu vysokou výbavu s interiérem, který je subjektivně luxusnější, než v loňské Mazdě 6 Revolution Top, jede naprosto famózně.

Vytáhl jsem ji zatím na dvě své oblíbené okresky, má už něco najeto, takže jsem se nerozpakoval řadit si ve sport módu až kolem 5500 ot, a i když jsem netočil do omezovače, zvládá fakt vysoké tempo, automat ve sportu s pádly řadí subjektivně rychleji, než v Šestce, zpřevodování 2-3 bezvadné, silnice se drží jak přibitá... radost kazí snad jen ten podivný hybridní brzdový pedál, ve kterém není cítit vůbec nic, a postrádá jakoukoliv progresi, a dost utlumený zvuk motoru, kterému v otáčkách chybí "šťáva". Podvozek je tvrdší, ale v rychlém tempu pracuje dobře, stihá přenosy váhy, neodskakuje, na pokyny volantu reaguje obstojně rychle, řízení je pevné, bez vůli, těžší, odezva na plyn okamžitá... prostě super.

Při jízdě podle předpisů jede auto prakticky úplně potichu, skvěle tlumený podvozek, konečně i slušně utlumený hluk od pneu, a z hlediska otřesů a vibrací sice je nervoznější než v tempu, ale s tím asi při té délce a rozvoru nejde nic moc udělat... člověk si pak víc užije ten interiér, který je podle mě fakt bezkonkurenční - viditelnost na displej, Android Auto zobrazení na šířku (super), dobře pozicované výdechy klimy (nefouká zbytečně na ruce), široký středový panel s posuvnou opěrkou, užší sportovnější sedačky, dost velkých odkládacích prostor. Spotřeba s přehledem pod sedm, což je super vzhledem k výkonu, automatu a AWD.

Za mě potlesk pro Mazdu, připadá mi to nakonec povedenější, než nová 3, ale tu jsem zkoušel jen v Sedanu a G122. Možná bych si měl konečně někdy půjčit hatch se SkyX nebo G150.

mazdacx30-web.jpg
 
Poslední úprava:
a teda nechápu ty hejty na SkyX a jednodušší nápravu vzadu
myslím že min.90% řidičů a řidiček ani neví , že je nějaká náprava víceprvková a s torzní příčkou, natož aby poznaly na jízdě, jakou zrovna mají na autě ;)
 
Nebudu lhát. Kdybych to nevěděl, nepoznal bych to. Na 3 Sedan G122 zadek trochu víc poskakoval a "bouchal" (to zní děsně, prostě byl na nerovnostech víc slyšet), psal jsem si o tom i s jedním jiným příznivcem Mazdy, co pozoroval to samé, ale na CX-30 mi zadek přišel normálně tichý a neskákající... fakt jsem se dnes ráno svezl skvěle, rozhodně rychleji/lépe, než jak by šlo s mojí 6 G194 AT — a subjektivně (tři roky už jí nemám) i líp než s 3 BM 165k manuálem, čemuž možná pomáhá i čtyřkolka na výjezdu ze zatáčky, zdá se mi, že když je člověk adhezně na hraně, připojuje se (ale zas by to ideál chtělo srovnání 1:1).
 
Večer jsem ještě zdolal dalších asi 20 km, vyzkoušel přilnavost na prázdném parkovišti, a zjistil, že půjčená CX-30 má pohon předních... Takže moment, kdy už slyším v ostrém oblouku zapískat pneu a najednou mě "něco nakopne", není moment pomoci zadní nápravy, nýbrž skvěle nastavené (a nevypínatelné) stabilizace - která teda na rozdíl od mnoha jiných značek zcela neutne plyn, jak jsem si pak potvrdil i s Mazdou :). Do kastlíku jsem nekoukal, takže blikat kontrolku jsem neviděl. To mě teda intuice pěkně zradila, při přebírání jsem měl za to, že mám AWD. Z nastavení stabilizace mám ve výsledku pocit, že pokud člověk nepotřebuje AWD do zasněžených hor nebo na jízdu po rozblácené louce (haha, se světlou výškou 16cm bych si mimo silnici netroufal), je vzhledem ke schopnostem podvozku a naladění stabilizace zcela zbytečné. To se třeba o CX3 s pohonem předních říct nedalo, ta byla hodně hodně nedotáčivá a žádná blikající kontrolka smyku nic neřešila.

Krom záhadně dobré dynamiky, která je u FWD lepší o 0.4s na 100 km/h, předokolka taky vysvětluje skvělou spotřebu, dnes delší cesta po okreskách podle předpisů za 5.9... Rozhodně mi SkyX nepřijde špatný.

No a na rozbité silnici s táhlými oblouky (Rohatce - Roudnice nad Labem), při vyšší rychlosti kolem 120 km/h, už mi zadek na pár místech odskočil... 6 na té samé silnici je klidnější. Ale v zatáčkách do/z kopce na sice zvlněném, ale nezáplatovaném povrchu jsem to včera vůbec nezaregistroval (Sebuzín - Litoměřice-Pokratice).

--

Manželka i starší dítě si pochvalovali hezký interiér, dětské sedačky se "docela vešly", tzn. klasická posměrná velká v pohodě, vajíčko v pohodě, protisměrná velká (Concord) už s větší obětí prostoru spolujezdce; kočárek do kufru v pohodě, i by se něco vešlo okolo, škoda že patrová podlaha má schody. Potěšil mě návrat ke kolébkám na volantu, klima velmi blízko volantu, konečně samosklápění zrcátka spolujezdce dolů při couvání, použitelný lavor na mobil, i když včera dvakrát odcestoval na podlahu, a taky super přístup k prostoru v područce... Vzadu pak jen škoda tvrdých výplní dveří, na pohled to není vidět, ale materiály jsou z nepochopitelného důvodu horší, než vepředu. Za skvělé jsme oba s manželkou (hubení 173-4 a 168-9cm) prohlásili sedačky, zejména boční vedení podsedáku.

Kdybych neplánoval tři děti, asi bych si s radostí objednal CX-30... S SUV to nemá asi nic společného, jde o hatchback s víceméně standardní výškou, naprosto běžnou světlou výškou, a nějakými plasty dokola navíc (polomáčená sušenka), takže za mě jde o dokonalou alternativu k Mazdě 3, která mi vzhledově v karoserii hatchback nesedí (což je subjektivní; já si na ten tlustý sloupek prostě nezvykl). Navíc má CX-30 (subjektivně) hezčí interiér a (objektivně) větší kufr.

Ještě jednou díky Mazdě v Ústí, jmenovitě paní Podrábské, za zapůjčení.

--

A večerní cvak z mobilu na rozloučenou.
mazda-cx-30-pole.jpg
 
Poslední úprava:
Back
Top