• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda CX-30 - obecně

Jasně měním pokaždé v rozmezí cca 4000-4500 km, není o čem uvažovat ;)
 
U CX-30 mi začaly zlobit senzory obsazených zadních sedadel. I když překročím 20 km/h a zadní sedadla jsou obsazená neozve se žádné upozornění a ani kontrolka nad zrcátkem není zelená. Prostě jako kdyby vzadu nikdo neseděl. Když si ale po chvíli pasažér zapne pás a zase rozepne, pak se ozve signalizace.

Nejsem si jisty, jak se to chova u tebe, u me na Mazde 6 (2019) sviti cervene pokud je prazdne/neobsazene. Pokud zapnu pas, rozsviti se zelene, i kdyz neni obsazene. Pokud je obsazene a nezapnu pas, zobrazi se vetsi cervena hlaska, ze se ma pripoutat. Obsazena a zapnu = zezelena. Rychlost na to potreba neni, proste jak se zacvakne pas, zezelena to. Odepnu pas, zcervena.
 
Nejsem si jisty, jak se to chova u tebe, u me na Mazde 6 (2019) sviti cervene pokud je prazdne/neobsazene. Pokud zapnu pas, rozsviti se zelene, i kdyz neni obsazene. Pokud je obsazene a nezapnu pas, zobrazi se vetsi cervena hlaska, ze se ma pripoutat. Obsazena a zapnu = zezelena. Rychlost na to potreba neni, proste jak se zacvakne pas, zezelena to. Odepnu pas, zcervena.
No u mě je problém že pokud vzadu někdo sedí a nepřipoutá se tak mi to auto nedá nijak vědět. Vím že předtím mi to signalizovalo i zvukově. S těma kontrolkama to mám stejně pokud vše funguje jak má, akorát teď ani nezelená pokud si vzadu někdo sedne, až když spojím a rozpojím pás tak se i ozve zvukově, do té doby se chová jako by vzadu nikdo neseděl.
 
až když spojím a rozpojím pás tak se i ozve zvukově, do té doby se chová jako by vzadu nikdo neseděl.
takto jsem to měl i u GH a nebyla to chyba, tzn. ty víš, že si někdo sednul dozadu a můžeš zkontrolovat zda se připoutal (zelená/červená kontrolka), ale aby to pípalo jako u spolujezdce (váhové čidlo), tak to ne. nevím jak to je u cx-30 ale hádám, že to bude stejný systém
 
takto jsem to měl i u GH a nebyla to chyba, tzn. ty víš, že si někdo sednul dozadu a můžeš zkontrolovat zda se připoutal (zelená/červená kontrolka), ale aby to pípalo jako u spolujezdce (váhové čidlo), tak to ne. nevím jak to je u cx-30 ale hádám, že to bude stejný systém
Všechno co vím jsem popsal v dotazu
 
Bohužel to funguje tak, jak popsal @Doofer , tj že tam není váhový spínač a kontrolky se rozsvítí pouze po určitý časový interval. Popisuje to i manuál na straně 7-47
 
Ok už jsem to našel a rozluštil. Na straně 7-55 v manuálu se píše že zvuková signalizace se vzadu ozve jen při zapnutí a opětovném vypnutí bezpečnostního pásu. Moje domněnka že vzadu je váhové čidlo byla založena na skutečnosti že když dcera nastoupila a my se rozjeli tak začalo auto zvukově signalizovat ale bylo to jen proto že si zřejmě spletla svou zástrčku s prostřední a hned to přepla. Auto tak detekovalo rozepnutí pásu ale ne váhové čidlo i když to tak mohlo zdánlivě vypadat. No holt je to problém když na tom zadním sedadle sám nesedím. Děkuji všem za váš čas.
 
Ahoj všem.. obracím se na vás s trochu zvláštním dotazem, která se týká cx 30. Mě se to auto hrozně moc líbí a jsem pevně rozhodnutej, že si ho koupím. Shlédnul jsem a přečetl snad všechny možný recnze a testy co na netu jsou. Jde o to, že jsem vozíčkář. Příspěvek na koupi auta budu mít až příští rok v květnu, tzn. že někdy v březnu 21 bych si ji rád objednal. Bude se mi předělávat na ruční řízení pouze brzdový pedál. Jsem sice vozíčkář, ale ujdu pár metrů a ty nohy nemám zas tak úplně v hajzlu, tzn. že plyn ovládám standardně. A teď směřuji k tomu problému, který mě trápí. Na koupi toho auta budu mít celkem asi cca 950000 Kč. Podmínka je že to musí být automat (to kvůli těm mejm hnátám) a protože jsem městskej a jezdím v 95% jenom prahu a středočeskej kraj, tak nevím pro jakou motorizaci se rozhodnout. Podotýkám, že mám roční nájezd cca 13 tisíc km. Než jsem se zaregistroval do mazda klanu, tak jsem byl rozhodnutý pro skyactive x, ale potom, co jsem v diskuzi viz výše viděl u sky x rozpis nákladů na servis, tak fakt nevím. Ta podmínka tý výměny těch svíček každý tři roky, nebo 60.tisícza skoro šest tisíc... Já budu mít 60 tisíc najeto až nejdříve po čtyřech letech, myslíte si že mě v servisu nechají posunout každou výměnu svíček o rok? Při druhé výměně svíček po šesti letceh bych měl cca nájezd cca 80 tisíc km.
Škoda, že už mazda nenabízí v automatu Skyactive G122, jinak bych bral asi tu. Teď mám volbu mezi sky x a sky g150, která je navíc AWD a spotřeba ve městě asi bude o dost větší než u sky x. Co vy na to? Nemáte někdo info, že by se mohla v budoucnu nabízet cx 30 s sky G122 v automatu, nebo mám přestat řešit kraviny a jít do skyactive x :-D?
Díky moc předem za vaše názory...
 
Poslední úprava:
Ahoj všem.. obracím se na vás s trochu zvláštním dotazem, která se týká cx 30. Mě se to auto hrozně moc líbí a jsem pevně rozhodnutej, že si ho koupím. Shlédnul jsem a přečetl snad všechny možný recnze a testy co na netu jsou. Jde o to, že jsem vozíčkář. Příspěvek na koupi auta budu mít až příští rok v květnu, tzn. že někdy v březnu 21 bych si ji rád objednal. Bude se mi předělávat na ruční řízení pouze brzdový pedál. Jsem sice vozíčkář, ale ujdu pár metrů a ty nohy nemám zas tak úplně v hajzlu, tzn. že plyn ovládám standardně. A teď směřuji k tomu problému, který mě trápí. Na koupi toho auta budu mít celkem asi cca 950000 Kč. Podmínka je že to musí být automat (to kvůli těm mejm hnátám) a protože jsem městskej a jezdím v 95% jenom prahu a středočeskej kraj, tak nevím pro jakou motorizaci se rozhodnout. Podotýkám, že mám roční nájezd cca 13 tisíc km. Než jsem se zaregistroval do mazda klanu, tak jsem byl rozhodnutý pro skyactive x, ale potom, co jsem v diskuzi viz výše viděl u sky x rozpis nákladů na servis, tak fakt nevím. Ta podmínka tý výměny těch svíček každý tři roky, nebo 60.tisícza skoro šest tisíc... Já budu mít 60 tisíc najeto až nejdříve po čtyřech letech, myslíte si že mě v servisu nechají posunout každou výměnu svíček o rok? Při druhé výměně svíček po šesti letceh bych měl cca nájezd cca 80 tisíc km.
Škoda, že už mazda nenabízí v automatu Skyactive G122, jinak bych bral asi tu. Teď mám volbu mezi sky x a sky g150, která je navíc AWD a spotřeba ve městě asi bude o dost větší než u sky x. Co vy na to? Nemáte někdo info, že by se mohla v budoucnu nabízet cx 30 s sky G122 v automatu, nebo mám přestat řešit kraviny a jít do skyactive x :-D?
Díky moc předem za vaše názory...
SKYACTIV-X 2.0 (označení HF) se prodává rok a už jsou 3 servisní informace jen ohledně řízení motoru. Odhaduji, že doladění PCM bude podobně dlouhé, jako u SKYACTIV-D 2.2 (SH) - tam mnohdy ani nestačila celá abeceda na pokrytí změn v kalibračních souborech (na rozdíl od SKYACTIV-G 1.5-2.5 (P5, PE, PY) kde stačily třeba 3-4 verze). U nejstarších motorů HF jsme za rok už u písmene N.

Volil bych G150 a ušetřené peníze projezdil v benzínu. Zase tak velký rozdíl se konat nebude (díky dvouválcovému režimu).
 
Volil bych stejne, G150... rozdil ve spotrebe nebude predpokladam az tak velky, se spotrebou Sky-X spis vidim v testech novinaru zklamani... Kdyby rozdil AWD G150 vs. FWD Sky-X byl 1 litr, coz si myslim ze tak ve meste muze byt, jde o rozdil do 5 tis Kc na palivu rocne pri najezdu 13 tis km — a jeste min, pokud nam zustanou soucasne ceny benzinu :). Taky uz se v testech ukazalo, ze Sky-X ani neni tak vykonny, jak deklaruje Mazda, takze proti G150 to take nebude tak velky rozdil.
 
Volil bych stejne, G150... rozdil ve spotrebe nebude predpokladam az tak velky, se spotrebou Sky-X spis vidim v testech novinaru zklamani... Kdyby rozdil AWD G150 vs. FWD Sky-X byl 1 litr, coz si myslim ze tak ve meste muze byt, jde o rozdil do 5 tis Kc na palivu rocne pri najezdu 13 tis km — a jeste min, pokud nam zustanou soucasne ceny benzinu :). Taky uz se v testech ukazalo, ze Sky-X ani neni tak vykonny, jak deklaruje Mazda, takze proti G150 to take nebude tak velky rozdil.
tak paráda... moc děkuji. Do března je ještě dost času, ale musím si to v hlavě srovnat ¨. Ještě jednou díky
 
Ja vzal nakonec Xko a nemůžu si stezovat. Asi je to dle chuti každého soudruha, spotřebu možná nemá jak udávají,ale i tak jsem skoro o litr mene nez s puvodni m3..
Najeto 3957km. A podotykam,ze nejezdim na spotřebu,pri trose snažení bych sel 100% níže. Na motorce jsem mel garancku za 7 000 s výměnou svíček atd. S m3 byly garancky úplně cenově na stejno jako to vychází u cx30. Daleko víc nez servisni naklady me osobne se*e cena pojištění.. podle mě jediná otázka je,jestli se ti chce do neceho nového,neprozkoumaneho. Ja do toho šel a ukáže čas. V servisu mam dobré vztahy,da se na ledascem domluvit. Cim vic se budes pitvat ve foru,tim vic budes v haji
 
Zacatkem mesice jsem si vyzvedl novou CX-30, Sky-X, 2WD, AT. Najezdil jsem od te doby 2000km. Od prodejce jsem dostal na prvnich tisic kilometru radu drzet se do 3000 otacek, cca do 130km/h a menit rychlost jizdy (napr. na dalnici), vypinat i-stop a nejezdit na rezim sport. Tankovat mam normalni natural 95 a po 5000km vymenit olej a pak jit na klasickou garancku pri 20 000km.
Vzdycky jsem mel atmosfericke motory a Sky-X povazuji za vrcholny produkt teto vetve a proto jsem si jej chtel koupit. Tento motor je silny dostatecne a vetsinou jen lechtam plynovy pedal a krasne kontinualne zrychluji, ani nevnimam razeni automaticke prevodovky, zadne trhani...proste jen plynule a tise zrychluji a to rychle tak, ze za chvili jsem na rychlostnim limitu, bohuzel, a prepinam na tempomat. Adaptivni tempomat funguje dobre, dodrzuje ale, i pri minimalni nastavene vzdalenosti, dost velky odstup, coz je nekdy neprakticke - je to ale bezpecnejsi. Pokud chci zrychlit razantneji prepnu radeji do manualniho rezimu a podradim si sam, protoze automat je schopen z 6 jit na 4 nebo i 3 a tocit 6000, casto zbytecne. Plyn je dost citlivy. Kazdopadne na dalnici nema smysl divocit a na okresce je zase podvozek tak dobry, ze zatacky projizdim bez brzdeni rychleji nez ostatni, tak pak nepotrebuji honit motor na rovince a zrychlovat 6s na 100km/h, jak si nekteri predstavuji silne sportovni auto. Prijde mi, ze pri dnesnim provozu se predjizdi na okreskach malo (protoze to moc nejde a stejne to nikam moc nevede) a vetsinu casu travim na dalnici nebo v kolonach a ve meste. Zatim mam spotrebu 6,7. Bude zalezet jak a kde budu jezdit. Podle meho odhadu 6-7 si Mazda vezme, na sport rezim treba 8, coz jeste teprve budu zjistovat az jej budu moci po zajeti pouzit. Vsechny moderni asistencni systemy jsou v pohode, predevsim adaptivni automaticka svetla a HUD display. Jen asistent drzeni v pruhu me prekvapil, ze neni aktivni, ale jen informativni. Na cteni znacek se uplne spolehat nelze - hlavne kdyz je stavba na dalnici, nebo neco nestandartniho - proste ridic sam musi porad davat pozor.
 
Poslední úprava:
Ahoj,
jsem majitelem CX 30, G122, AWD. Zatím najeto jen 2000km. Při jízdě vyšší nad 60km mám pocit, že jde hluk jakoby od otevřených předních oken, máte někdo podobné zkušenosti? U tohohle motoru asi nejde zvýšit výkon co? Je to lenoch.
 
Samozřejmě, že jde. Buď úprava podle 150k série, nebo i portace nějaké z obvyklých úprav (OrangeVirus) atp.
 
Ahoj,
jsem čerstvým majitelem CX-30, G150 AWD manuál, zatím cca 600km.

Jako první jsem řešil dojezdové kolo, už se to zde zmiňovalo, ale nějak bez konce, tak nabídnu ten svůj. Měl jsem jasný plán - koupím kolo a hever a vyříznu plastovou vložku. Jenže skutečnost byla ne o moc, ale jiná:

- nejprve jsem si potvrdil, že 16" pro AWD nelze, min. 17"
- pak mne překvapilo, že auto dorazilo se zabudovaným Smart Cargo Systémem, viz
- nejen proto mi bylo jasné, že potřebuji co nejužší gumu
- proto jsem si pořídil 125/70 R19 místo doporučované 135/80 R17. Má dokonce o cca 1cm větší průměr a o 1 cm menší šířku
- do prolisu v autě kolo zapadlo bez vůle, bez původní vložky, protože v ní nebylo co vyřezávat, zbylo by z ní naprosto nepoužitelné minimum
- vedle kola se vejde hever a spousta užitečných věcí, to nakonec znáte. Když se to srovná do výše kola a překryje podlahou, výsledek je dokonalý
- "harmonika" ze Smart Cargo je pak rozložena nad tím, mezera mezi podlahami se zmenší, ale ne podstatně.
 
Zdravim,tak jsem si na stará kolena koupil mazdu:grinning:..CX-30 Skyactiv-X 180 GT Plus.Co se týče interieru,tak nemam co vyčíst,prostě pěkný.Motor..nejede špatně,ale je cítit,že si to musí ještě sednout,ale myslim,že po najetí nějakych 10000 km to bude lepší..a spotřebu zatím neřeším.Bylo mi řečeno,že po 5000km by nebylo špatný vyměnit olej.Uvažoval někdo o tom?

Urcite si tu prvni vymenu udelejte do tech max 5tis km, pak uz standard 10tkm nebo rok.
 
Back
Top