• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda CX-30 - obecně

Jsou náhodou vidět parádně a rozhodně díky náběhu lépe než v trojkách BM/BN a CX-3. Dnes jsem pozoroval v provozu :)
A o neskutečný kus lépe než tlející oranžová žárovka vedle svítícího xenonu či LED :cool:
 
Co deaktivace válců? Psalo se o problémech u M6, M3. I když podle stylu jízdy ten režim nemusí nastat často, je u CX-30 G122 znatelný?
 
Tak už mám taky jednu CX-30 Sky-X GT Plus manuál 2WD doma.Chystám se tu na fóru mazdičku představit a napsat recenzi, až nasbírám nějaké ty zkušenosti s ní. Zatím nájezd 400km a první dojmy:
1) uvnitř oproti mé Mazdě 3 2018 (mimochodem je stále k mání ;)) neskutečné ticho a pohoda. Bez Head-Upu se fakt nedá odhadnout kolik člověk jede.Při 50 jsem měl pocit, že raději vylezu a půjdu pěšky, že to bude rychlejší.Tak to zkresluje.
2)spotřebu samozřejmě zatím neřeším, ale rozhodně není tak dramatická, jak se všude na internetu dočtete.O ní budu průbežně referovat, ale až tak po 1000km.Zatím tam má první nádrž. Natankoval jsem vervu 100, tak jak jsem byl a jsem zvyklý do všech ostatních mazd. Nevím, zda to je ale tady to pravé ořechové.Nemám jak posoudit, ale vervu beru hlavně kvůli absenci lihu. Máte někdo jiný zkušenosti 95 vs 100 oktan ve Sky X?
3) trošku cítím nějaké cukání v nižších otáčkách (do 2500) zatím nevím z čeho to pochází zda elektromotor mild hybridu nebo prostě motor není úplně na sebe sama ještě zvyklý. Nevím, budu sledovat a dám vědět.
4) mám verzi bez kůže a sedadla i na dělší vzdálenosti docela v pohodě. Chybějící bederní operka ale zamrzí, ale kůži jsem prostě do tohoto auta nechtěl.
5) U dálniční rychlosti je ale trošku slyšet lehké dunění od motoru. Zase, nevím, zda to je novotou, nebo je to vlastnost. Budu sledovat.
 
Tak už mám taky jednu CX-30 Sky-X GT Plus manuál 2WD doma.Chystám se tu na fóru mazdičku představit a napsat recenzi, až nasbírám nějaké ty zkušenosti s ní. Zatím nájezd 400km a první dojmy:
1) uvnitř oproti mé Mazdě 3 2018 (mimochodem je stále k mání ;)) neskutečné ticho a pohoda. Bez Head-Upu se fakt nedá odhadnout kolik člověk jede.Při 50 jsem měl pocit, že raději vylezu a půjdu pěšky, že to bude rychlejší.Tak to zkresluje.
2)spotřebu samozřejmě zatím neřeším, ale rozhodně není tak dramatická, jak se všude na internetu dočtete.O ní budu průbežně referovat, ale až tak po 1000km.Zatím tam má první nádrž. Natankoval jsem vervu 100, tak jak jsem byl a jsem zvyklý do všech ostatních mazd. Nevím, zda to je ale tady to pravé ořechové.Nemám jak posoudit, ale vervu beru hlavně kvůli absenci lihu. Máte někdo jiný zkušenosti 95 vs 100 oktan ve Sky X?
3) trošku cítím nějaké cukání v nižších otáčkách (do 2500) zatím nevím z čeho to pochází zda elektromotor mild hybridu nebo prostě motor není úplně na sebe sama ještě zvyklý. Nevím, budu sledovat a dám vědět.
4) mám verzi bez kůže a sedadla i na dělší vzdálenosti docela v pohodě. Chybějící bederní operka ale zamrzí, ale kůži jsem prostě do tohoto auta nechtěl.
5) U dálniční rychlosti je ale trošku slyšet lehké dunění od motoru. Zase, nevím, zda to je novotou, nebo je to vlastnost. Budu sledovat.
Přeju hodně šťastných kilometrů. Nemůže to cukání být třeba vypínání válců?
 
Grevilo, diky za prani...
Ano...presne tak..Sky X nema vypinani valcu..tedy alespon ne v teto generaci...jak jsem psal...spise to tipuji na pripojovani elektromotoru k motoru...ale na finalni verdikt je jeste brzy...
 
Jde použít jiný střešní nosič než original na Mazda CX-30 na střešní lišty.Original nosič se mi zdá dost drahý.
Číslo dílu lišty: DFY5-50-9L0
 
Momentálně řeším takovou otázku (hned na začátek dodávám, že nesem motorář ani petrolejář)...vím, že na víčku je u Sky-X napsáno min95 a E5 a E10 kompatibilní. ALE...jak jsem psal, jsem zvyklý do mazd tankovat vervu100 a nebo maxxmotion100..jenže, podle mě je právě těch 100 oktanů na škodu, protože jde proti principu, jak má motor pracovat co nejefektivněji...Navíc na německých forech koluje rozhovor s člověkem od mazdy (myslím, že je motorář), kde říká, že motor je vyladěn na palivo E10.(takže mu asi ty biosrágory a jejich výhody oproti benzínu někak budou pomát v procesu spalování)...Jde mi tedy o to, zda 100 oktan není vlastně naprosto zbytečný a možná i na škodu v tomto motoru a nesnižuje výkonové parametry (kr. moment) motoru oproti standardní Nat 95 E5 nebo E10..(viz. rozdíl kroutícího momentu při používání 91 oktan vs 95 na obrázku). Co si o tom myslíte?
mazda-skyactiv-x-small.jpg
 
No resil jsem tuhle otazku pri objednavce moji mazdy. A vyšlo mi z toho to,ze primarne tam budu davat 95ku.. jednou za cas, kdyz tam dám 100ku tak se nic nestane. Ale dlouhodobě ne.e
 
Back
Top