• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda CX-30 - obecně

V únoru jsem si objednal Mazdu CX30 Skyactive X, AT, AWD. Auto pořád nemám z důvodu coronavirové pandemie. Od doby objednání se objevilo spousta testů a kritiky takovéto konfigurace. Jsem z toho trochu nervózní. Má někdo takto konfigurované auto v garáži? A jaké má zkušenosti? Obávám se, že spotřebou budu někde mezi 7-8 litry. A automat mě bude pořád držet zbytečně ve vysokých otáčkách.
 
To je pořád +- normální dodací doba, tedy alespoň bývala. Moje 6 byla loni objednaná v lednu, došla původně v červenci, pak jsme tedy ještě řešili nějakou komplikaci s obj., ale prostě na 6 měsíců to Mazda sama uváděla... CX5 jsme měli štěstí, ta byla za 4 měsíce (taky loni).

Co se týká spotřeby, není 7-8 u poměrně výkonného crossoveru s automatem a AWD fantastický výsledek? Umí nějaká konkurence něco lepšího? (Ne na papíře)

Neřeknu kdyby to mělo 90 kW, manuál a pohon předních, s tím bych mi přišlo 7-8 taky moc a čekal bych kolem 6.
 
Ja teda spis nerozumim tomu, proc by prave automat mel nekoho porad drzet ve zbytecne vysokych otackach, kdyz automaty v dnesni dobe delaji spise presny opak.

Teda pokud to nebylo mysleno tak, ze si clovek zrovna svou akcni jizdou vycvici ridici jednotku na akcni jizdu a pak se divi, ze mu to drzi otacky, kdyz se zrovna rozhodl, ze uz pojede ... normalne :grinning:.
 
To je pořád +- normální dodací doba, tedy alespoň bývala. Moje 6 byla loni objednaná v lednu, došla původně v červenci, pak jsme tedy ještě řešili nějakou komplikaci s obj., ale prostě na 6 měsíců to Mazda sama uváděla... CX5 jsme měli štěstí, ta byla za 4 měsíce (taky loni).

Co se týká spotřeby, není 7-8 u poměrně výkonného crossoveru s automatem a AWD fantastický výsledek? Umí nějaká konkurence něco lepšího? (Ne na papíře)

Neřeknu kdyby to mělo 90 kW, manuál a pohon předních, s tím bych mi přišlo 7-8 taky moc a čekal bych kolem 6.

Presne tak spotreba do 8 litru je naprosto vyjimecna,
napr. trochu zivejsi, malicko vetsi a drazsi, presto srovnatelny VW - Tiguan 2.0 TSI BMT 4MOTION DSG (7-gear) real World MPG/consumption is 12,1 lt/100
 
@Adamesss a to mi řekni kvůli čemu jinýmu by sis chtěl Skyactive-X koupit, když né primárně kvůli spotřebě. Leda že bys měl pionýrské cítění, jsi duší testerem a lákají tě nové technologie.
 
Leda že bys měl pionýrské cítění, jsi duší testerem a lákají tě nové technologie.

noo taky mě nenapadá důvod proč koupit Sky-X. Spotřeba spíš podprůměrná, výkon neodpovídá 180 k ( konkurence je na tom podstatně lépe ), cena není nejnižší, předražený servis - osobně jsem nenašel žádné pozitivum proč tento pokus koupit. K CX-30 mi pořád dává největší smysl G150 ;)
 
Já jsem teda houby odborník, ale napadají mě dva důvody:

1) Sky-X má lepší průběh kroutícího momentu, kdy 200 Nm je už lehce nad 2000 ot, kdežto G150 až u 2500, a při 3000 ot je rozdíl cca 10 % ve prospěch Sky-X (20 Nm)... však píší to sami novináři, že v nižších otáčkách se to chová skoro jako turbodiesel, prostě se zvedá a táhne už kolem 2 tis., přičemž o většině atmosfér Mazdy, které jsem řídil, se to úplně říct nedá, to většinou jede až nad 3 tis. S tím je spojená i akustická pohoda na palubě. Automaty od Mazdy v posledních letech spíše podtáčejí, takže u Sky-X, pokud je to dobře sladěné (bůh ví) by nemusel automat tak často při požadavku na zrychlení podřazovat třeba o 2 r.s. níže, jako u 150k. Pokud jsou jinak automaty shodně dlouhé u 150 a 180k, pak ještě zůstává výhoda "svižnosti" na dálnici, kdy 180k bude schopná jet více/vše na 6. O trošku. Spotřeba by také měla být pořád u Sky-X nepatrně menší.

2) Vazba výbav a motorů.
 
Poslední úprava:
Zajimala by me realna spotreba G150, protoze ta muze byt o dost vice nez X180.
Sky-X kazdopadne tahne solidne uz od 1000 otacek a toci 3000 pri 150km/h a ma porad dost sily na zrychleni. Jesli ma pocitove 180k nebo mene me uplne netrapi, proste jede velmi dobre a 90% stejne nemuzu jet tak rychle jak bych rad kvuli provozu nebo rychlostnim limitum, protoze nechci prijit o ridicak nebo nekoho zabit.
Kazdopadne pokud nekdo kupuje auto primarne kvuli spotrebe, tak nemuze premyslet o dvoulitrovem benzinu, ale o nafte nebo hybridu. Tabulkove hodnoty spotreby jsou dobre pro vyrobce, aby se nemusel platit tolik za prekrocene emise a aby se ten dvoulitr mohl prodavat za konkurencni cenu (a ja to nepovazuju za podvod na me). Cena auta je za tu kvalitu, schopnosti a vzhled primerena. Navic je to ted novinka, tak si drzi cenu.

Vladas75 - prosim, v cem konkretne je Sky-X drahy na servis oproti Sky-G?
 
Vladas75 - prosim, v cem konkretne je Sky-X drahy na servis oproti Sky-G

tak si to porovnej

Sky-G https://servis.carstarpraha.cz/soubory/PDF/MAZDA_CX-30_2.0G.pdf

Sky-X https://servis.carstarpraha.cz/soubory/PDF/MAZDA_CX-30_SKYACTIVE-X.pdf

u Sky-X každá třetí prohlídka cca 14 000 kč , to se ti nezdá drahé ???

Když to vezmu , tak za 9 let dáš u Sky-G cca 50 000 kč a u Sky-X 69 000 kč, samozřejmě záleží na cenách daného servisu.

Když to zprůměruješ roční prohlídka Sky-G - 5 600 kč vs roční prohlídka Sky-X - 7 700 kč.
 
Což je méně, než rozdíl na palivu při nájezdu 20 tkm ročně, pokud by SkyX byl o 0.5/100 úspornější :).
 
tak si to porovnej

Sky-G https://servis.carstarpraha.cz/soubory/PDF/MAZDA_CX-30_2.0G.pdf

Sky-X https://servis.carstarpraha.cz/soubory/PDF/MAZDA_CX-30_SKYACTIVE-X.pdf

u Sky-X každá třetí prohlídka cca 14 000 kč , to se ti nezdá drahé ??

Když to vezmu , tak za 9 let dáš u Sky-G cca 50 000 kč a u Sky-X 69 000 kč, samozřejmě záleží na cenách daného servisu.

Když to zprůměruješ roční prohlídka Sky-G - 5 600 kč vs roční prohlídka Sky-X - 7 700 kč.

Diky za prehledy servisnich prohlidek. Ceny dobry az na ty 3. prohlidky. Ty jsou opravdu drazsi. Nedavno jsem ale byl s Hyundai i30 na 3. prohlidce za 9000,-. To mi prislo taky dost. Takze jsem cekal, ze Mazda bude drazsi nez Hyundai. Nerikam, ze jsem z toho nadseny.
 
No nevím co dělají na 3.prohlidce u i30, ale 3.prohlidka na Mazdu 6 vyjde cca na 4 500 Kč ;)
 
No nevím co dělají na 3.prohlidce u i30, ale 3.prohlidka na Mazdu 6 vyjde cca na 4 500 Kč ;)
Já jsem tento měsíc absolvoval 3. prohlídku s Fiatem TIPO za 8500,- Kč. Nebylo tam zahrnuto nic mimořádného. Přes 10tis. Kč je to již opravdu hodně. Doufám, že tomu aspoň bude odpovídat kvalita provedeného servisu.
 
Duvod drazsi kazde treti servisky u SKY-X je ten, ze kazdou treti prohlidku se meni svicky, ktere taky nejsou nejlevnejsi. To dela ten hlavni rozdil v cene udrzby...
 
Já jsem měl teda možnost se projet s motorem Sky G i Sky X a pokud si dobře pamatuju, tak Sky G slušně táhne až nad 3000 ot. Sky X už od 2500 ot. A spotřeba byla nižší o 1 litr na 100 km určitě, možná i více. Ale měl jsem manuál. To že Sky X táhne už od 1000 otáček je samozřejmě nesmysl. Od 1000 ot. netáhne ani Sky D. Co se týče výkonu, tak mi nepřišlo, že by to bylo o moc méně než těch deklarovaných 180 koní. Pocitově to bude určitě kolem 160 - 170 koníků. Nejspiš to škrtí eko euro norma.
 
Konečně má Mazda dorazila a příští týden si jí vyzvednu. CX-30, Sky X180 AT AWD. Všechny negativní názory beru v potaz a pomalu se s nimi smiřuji. Teď budu řešit dodatečně tažné zařízení a dojezdové kolo. Tažné se prý nevyplatí si nechat instalovat přímo u prodejce. To samé platí prý pro dojezdové kolo. Četl jsem příspěvek, že dojezdové kolo je výhodné zakoupit v Polsku a nechat si ho za 500,- Kč poslat. Máte někdo doporučení na dobrý servis, který by instaloval tažné zařízení. Nejlépe Praha a okolí.
 
Pořád se tu řeší spotřeba. Vytáhl jsem moji mazdu na trip po rakousku,nemecku a italii. Zatim mam za sebou asi 1700km vcetne grossglockneru, passo della stelvia a spousty kopcu a dálnic v nemecku kde jsem 120 km/h nejel. Dlouhodoby průměr mam od startu tripu 6,1 takže za me super. Tim spíš kdyz si predstavim, ze gross a stelvio jsem jel na 1,2 a max 3 rychl. stupeň. Jediný problém byl na grossu,kdy se mi rozsvitila kontrolka motoru a nasledne vseho. Po telefonu se servisem stacilo 4x nastartovat. A vse zmizelo, údajně to mohlo byt čidlo tlaku vzduchu v te vysoke nadmorske výšce. Nedokážu si představit jak to je vse složité a provazane. Ale rozhodne na skyX nemuzu rict ani pul slova.
 
Malý příspěvek ke spotřebě z vlastní zkušenosti - G150 manuál, zatím najeto cca 1700km. Tedy nový motor, v záběhu. Snažím se hlavně nepodtáčet (dal jsem si limit min. 2000 ot.), samozřejmě nepřetáčet, jízdy od 35 do 150 km, kombinace město/okresky/dálnice, hlavně pestrá jízda, ve dvou lidech. Spotřeba od 6,5 do 7,2. Jednou jsem testoval jízdu hodně na úsporu (tedy kolem 1500 - 2000, bylo to nudných 30km, ale za 5,9). Myslím, že na syrový motor velmi dobré.
 
Back
Top