• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda CX-30 - obecně

Tak tím si nejsem tak jistý, nehledě na následky STK, pojišťovna apod
....to bylo ode mne míněno trochu expresivně, ne úplně vážně:
- mohu dát např. do zimních kol ventilky bez TPMS
- bude mi otravně svítit kontrolka
- mohu ji nechat vypnout v diagnostice
- samozřejmě, na STK neprojdu, ale tam mohu nakonec jezdit jen v létě, s letními koly ...
To jsme myslím přešli do jiného fóra - téma TPMS je ve "společných tématech" od r. 2016 a má 166 příspěvků.
 
Jen takový koment bokem - krom nepoužívání žádných TPMS senzorů asi nejde nějakou "čínou" moc ušetřit, protože prodejce vám tu origo sadu od Mazdy prodá cca za 4 tis Kč vč. DPH, normálně legálně. Oficiální ceníková cena je myslím 4400 Kč, ta je včetně marže, které se jistě váš věrný prodejce Mazdy pro svého věrného klienta rád vzdá :). Různé neorigo, co jsem viděl, stejně byly kolem 800 Kč za senzor = 3200 za sadu = úspora 800 Kč proti bezproblémovému originálu od Mazdy. Pravda, nekoukal jsem na čínské servery, ale řečnická otázka: Fakt chci v disku ventilek z aliexpresu? To bych si tam rovnou mohl koupit brzdové destičky :D

Co se týká mého obecného názoru na TPMS, je to jen další povinná kravina z Bruselu, a samozřejmě je pochopitelný, že to člověk řeší u desetiletého auta, u kterého je to docela významná částka, ale u nového auta si prostě myslím, že se s tím člověk musí smířit, stejně jako jsme se smířili s tupými brzdovými pedály hybridů, zhasínajícími motory, vykastrovaným objemem, čtyřválci i tříválci, povinnými e-call tlačítky, povinnou stabilizací, a hromadou dalších nesmyslů, které jen zvyšují cenu nebo snižují spolehlivost auta a uživateli moc nepřinesou. Prostě skrytá daň za vlastnictví auta, trest za touhu po individuální přepravě. Naštěstí zrovna ta částka za TPMS je proti ceně nového auta směšná...
 
Teď z úplně jiného, takového citového soudku (snad se to mezi ty víceméně technické diskuse hodí) - občas zavítám na www.cx30talk.com a dnes mne tam zaujala jedna otázka člena z Izraele:
I am the owner of a CX 30 for the past eight months and as time goes by, I have been enjoying the car more and more.
I would like to hear if others also enjoy the car more (or less) than you did when you first got it ?
A tak mne napadlo - co vy, kteří jezdíte s CX-30kou delší dobu ? Užíváte si to více a více, nebo máte pocit, že jste udělali koupí tohoto auta chybu ?
:)
 
Teď z úplně jiného, takového citového soudku (snad se to mezi ty víceméně technické diskuse hodí) - občas zavítám na www.cx30talk.com a dnes mne tam zaujala jedna otázka člena z Izraele:
I am the owner of a CX 30 for the past eight months and as time goes by, I have been enjoying the car more and more.
I would like to hear if others also enjoy the car more (or less) than you did when you first got it ?
A tak mne napadlo - co vy, kteří jezdíte s CX-30kou delší dobu ? Užíváte si to více a více, nebo máte pocit, že jste udělali koupí tohoto auta chybu ?
:)
Co je to delší doba? Já mám najeto 550 km a auto 2. týden. CX30, AWD, AT, Skyctive X. Zatím si užívám víc a víc. Poslední delší ujetá trasa na jeden zátah 170km (50% dálnice s tempomatem nastaveným na 135km/hod a 50% okresky bez zdržování ostatních) byla s průměrnou spotřebou 6,5 litru. Po městě mám průměr 7,5 l. Trochu jsem se obával, že to bude více s ohledem na některé přečtené recenze a testy. Jestli se to časem ještě sníží, tak užívání bude pokračovat. Trochu váhám nad automatem. Docela bych si někdy rád sám řadil. Ale pohodlí a můj pokročilejší věk mi našeptává, že jsem udělal i tady dobře. Po 40cetiletém ježdění s auty z koncernu VW jde o velice příjemnou změnu.
 
Co je to delší doba? Já mám najeto 550 km a auto 2. týden. CX30, AWD, AT, Skyctive X. Zatím si užívám víc a víc. Poslední delší ujetá trasa na jeden zátah 170km (50% dálnice s tempomatem nastaveným na 135km/hod a 50% okresky bez zdržování ostatních) byla s průměrnou spotřebou 6,5 litru. Po městě mám průměr 7,5 l. Trochu jsem se obával, že to bude více s ohledem na některé přečtené recenze a testy. Jestli se to časem ještě sníží, tak užívání bude pokračovat. Trochu váhám nad automatem. Docela bych si někdy rád sám řadil. Ale pohodlí a můj pokročilejší věk mi našeptává, že jsem udělal i tady dobře. Po 40cetiletém ježdění s auty z koncernu VW jde o velice příjemnou změnu.
G150 AWD manuál, 2 měsíce. Naprostá spokojenost, občas mne překvapí nějaký z asistenčních systémů, takže mi mluví do řízení nejen manželka, ale i auto :p.
O spotřebě jsem tady něco psal 18. srpna, aktuálně po cca 2500km (stále záběh) průměr 6,7 km. Chtěl bych se zmínit o jedné věci - o rádci, jaký rychlostní stupeň zařadit. U předchozího auta (Toyota Auris 2011, 1,6 Valvematic) byl naprosto nepoužitelný, nutil k nesmyslnému podtáčení. Tady je to jinak - i když se díky záběhu jeho radami tolik neřídím, zdá se mi, že jezdit podle něj půjde, pokud bude cílem klidná a maximálně úsporná jízda. Docela by mne zajímal názor a zkušenosti někoho s manuálem.
 
G150 AWD manuál, 2 měsíce. Naprostá spokojenost, občas mne překvapí nějaký z asistenčních systémů, takže mi mluví do řízení nejen manželka, ale i auto :p.
O spotřebě jsem tady něco psal 18. srpna, aktuálně po cca 2500km (stále záběh) průměr 6,7 km. Chtěl bych se zmínit o jedné věci - o rádci, jaký rychlostní stupeň zařadit. U předchozího auta (Toyota Auris 2011, 1,6 Valvematic) byl naprosto nepoužitelný, nutil k nesmyslnému podtáčení. Tady je to jinak - i když se díky záběhu jeho radami tolik neřídím, zdá se mi, že jezdit podle něj půjde, pokud bude cílem klidná a maximálně úsporná jízda. Docela by mne zajímal názor a zkušenosti někoho s manuálem.

U mé bejvalé CX3 minimálně o 500 otáček víc než říká rádce řazení.Nikdy jsem natočil míň jak 2000ot/ min.
 
U mé bejvalé CX3 minimálně o 500 otáček víc než říká rádce řazení.Nikdy jsem natočil míň jak 2000ot/ min.
To by odpovídalo. Já držím také min. 2000 1/min hlavně kvůli záběhu, rádce povede k otáčkám 1500 1/min. U zmíněné Toyoty to bylo níže, to už začal protestovat motor.
 
Dneska jsem dělal první předohrab CX-30 90kW MT s Mitsubishi jednotkou, pán chtěl původně jen 110 kW. Ale nedalo mi to a udělal jsem i časování sací a výfukové vačky podle Engine Analyzeru a musím říct, že to jede velice slušně. Resp. jede to tak, jak bych si představoval, že pojede dvoulitr. S předstihem jsem nehýbal.
 
Ahoj. Přesně o týhle kombinaci uvažuju (G122 slabej, X180 s otazníkama se spotřebou a množstvím čidel, které se třeba budou sypat) - tj. nákup CX-30 90kW MT 2WD - měla by být už co nevidět k objednání, a pak odemknout u tebe na 110 kW. Možná pár "hloupých" dotazů, prosím: - co spotřeba, nezvedne se úpravou o moc ? - převodovky jsou u CX-30 90kW x 110 kW továrně stejné ? - motory jsou konstrukčně jinak stejné 90kW x 110kW ? - když z dnešních cen CX-30 G150 Plus AWD odečtu obvyklý příplatek 60 000,- za AWD, tak mi furt vychází šílený připlatek za silnější motor oproti G122 nebo ne ? napadá někoho nějakej postřeh k mým úvahám, prosím. díky předem.
 
zrovna u CX-30 mi dává největší smysl právě ta kombinace G150 AWD ( vyšší auto by prostě mělo tu čtyřkolku mít ;) ) , Jinak motory a převodovky by měly být stejné, jen je ta G 122 soft. uškrcená a u spotřeby by neměla být žádná zdrcující změna po odemknutí výkonu
 
Teď z úplně jiného, takového citového soudku (snad se to mezi ty víceméně technické diskuse hodí) - občas zavítám na www.cx30talk.com a dnes mne tam zaujala jedna otázka člena z Izraele:
I am the owner of a CX 30 for the past eight months and as time goes by, I have been enjoying the car more and more.
I would like to hear if others also enjoy the car more (or less) than you did when you first got it ?
A tak mne napadlo - co vy, kteří jezdíte s CX-30kou delší dobu ? Užíváte si to více a více, nebo máte pocit, že jste udělali koupí tohoto auta chybu ?
:)


No uz ji nějakou dobu mám a nelituju =) najeto mam cca 13 500km,
-prumer spotreby 6,7 (drbky po meste,delsi trasy)
-Na kecani do řízení od hlídání pruhů jsem si zvykl (uz me to i jednou zachranilo)
-motorove spokojenej
-porad bojuju s automat. zamykáním ( zapominam asi se nastvu a uz to vypnu)
- takze ve vysledku jo,porad si to uzivam

A co se tyka toho rádce řazení, to moc neposloucham. Obvzlast ve městě kdy pri rychlosti do 55km/h mam radit 6ku? To uz mi prijde moc malo. Jinak to ale neni takova hrůza=)
 
Neví někdo, kdy bude k objednání CX-30 G150 2WD ? Si říkám, jestli nebude třeba novej dražší ceník... k novýmu roku. Máte někdo CX-30 G150 AWD ? spotřeba ? dynamika oproti X181 ? díky
 
kup G122 v lepší výbavě a @shr3k ti ji odemkne na G150 ;). Jestli je G150 2Wd v plánu vůbec netuším
Neřekl bych, že se bude G150 FWD prodávat. Už jen proto, že pro výrobce to znamená další schvalovací řízení a to jsou nemalé náklady a objemy prodejů nejsou nijak velké ....
 
Neřekl bych, že se bude G150 FWD prodávat. Už jen proto, že pro výrobce to znamená další schvalovací řízení a to jsou nemalé náklady a objemy prodejů nejsou nijak velké ....
už teď ji prodejci objednávají, tu specifikaci, jen neví, za kolik bude, až dopluje. jinak G150 FWD v jiných státech Evropy dostupné je. co nevidět bude nový ceník = cca 11 000,- zdražení každé specifikace, a taky se vrátí 90 kW AWD a AT.
 
už teď ji prodejci objednávají, tu specifikaci, jen neví, za kolik bude, až dopluje. jinak G150 FWD v jiných státech Evropy dostupné je. co nevidět bude nový ceník = cca 11 000,- zdražení každé specifikace, a taky se vrátí 90 kW AWD a AT.
OK, dík za info - dobrá zpráva.
 
už teď ji prodejci objednávají, tu specifikaci, jen neví, za kolik bude, až dopluje. jinak G150 FWD v jiných státech Evropy dostupné je

přesto pokud bych o CX-30 uvažoval bych raději volil G122 + slušnou výbavu a odemknutí na G150. To co se zaplatí navíc za G150 je lepší vrazit do výbavy. Mazda mě svým zdražováním a motorizacemi nasměrovala úplně jinam, takže vím, že současná M6 je poslední Mazda a příště to už bude Tyoyta ( RAV4 popř. C-HR samozřejmě hybrid )
 
přesto pokud bych o CX-30 uvažoval bych raději volil G122 + slušnou výbavu a odemknutí na G150. To co se zaplatí navíc za G150 je lepší vrazit do výbavy. Mazda mě svým zdražováním a motorizacemi nasměrovala úplně jinam, takže vím, že současná M6 je poslední Mazda a příště to už bude Tyoyta ( RAV4 popř. C-HR samozřejmě hybrid )
... to jste mne pobavil :) - když jsem počátkem roku vybíral auto, ve finále byla CX-30 právě s RAVkou. Proč Mazda u mne vyhrála, nemělo samozřejmě jeden důvod, našlo se dost "pro" i "proti" ...
 
... to jste mne pobavil :) - když jsem počátkem roku vybíral auto, ve finále byla CX-30 právě s RAVkou. Proč Mazda u mne vyhrála, nemělo samozřejmě jeden důvod, našlo se dost "pro" i "proti" ...
Můžeš prosím "pro" i "proti" rozepsat ? na jakém výběru aut jsi začínal ? ale dopadlo to tedy "dobře", když jsi skončil u CX-30.. slevu jsi usmlouval nějakou zajímavou ? :-) díky
 
... to jste mne pobavil :) - když jsem počátkem roku vybíral auto, ve finále byla CX-30 právě s RAVkou. Proč Mazda u mne vyhrála, nemělo samozřejmě jeden důvod, našlo se dost "pro" i "proti" ...
Tak to jste mne teprve pobavil, výběr CX-30 a RAV 4 :joy: tak když už tak CX-5 a RAV 4. Pokud RAV 4, tak samozřejmě hybrid a tam nemá Mazda co nabídnout proti.
U CX-30 jsem teda moc "pro" nenašel, klasické motorizace nejsou nijak zajímavé a Skyactiv-X už vůbec ne. Navíc ty slavné pakety stojí pěkně za prd. Já minulý týden zkoušel CX-30 a C-HR a jasně vyhrála C-HR, Mazda nemá co nabídnout
 
Back
Top