Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Poznámka: This feature may not be available in some browsers.
Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.
Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu
Neboj nemám ho ani na své M6Zdravím, chcel by som sa tu informovať ohľadom jednej veci. Zbadal som na svojom aute, že za sklom chýba VIN číslo. Volal som aj do servisu a bolo mi povedané, že to je normálne. Pozeral som pod sedadlo, kde síce je ale nemalo by byť aj za sklom? Zaujímalo by ma, ako ste na tom vy, či ho tam máte alebo nie?
Zobrazit přílohu 32119
M3 BP, taky "bez vinka".Zdravím, chcel by som sa tu informovať ohľadom jednej veci. Zbadal som na svojom aute, že za sklom chýba VIN číslo. Volal som aj do servisu a bolo mi povedané, že to je normálne. Pozeral som pod sedadlo, kde síce je ale nemalo by byť aj za sklom? Zaujímalo by ma, ako ste na tom vy, či ho tam máte alebo nie?
Zobrazit přílohu 32119
Komedianti.Také samozřejmě VIN za sklem nemám. Ale na STK jim asi přišlo divný, že by od nich auto mělo odejít bez závad, tak to naprášily alespoň do protokolu do Poznámky: "Vozidlo není opatřeno pomocným VIN."
Asi to je moc prace kliknout a podívat se?? achjo..Nejbezpečnější SUV https://www.autozive.cz/nejbezpecnejsi-suv-na-svete-prekvapive-neni-volvo-a-nepatri-mezi-nejdrazsi/
Tvl to je problém kouknout do ceníku, než napíšou takovou kravinu --- Superbezpečné SUV v „průměrné“ konfiguraci stojí okolo jednoho milionu korun---
kartáčům se obloukem vyhni . V tomto počasí je lepší to nechat jak to je, než si zničit lak v kartáčíchČau draci.-) mám jeden technický dotaz a to jak teď, v tomhle počasí řešíte vzhled Mazdy. Dokud nemzlo a nebyl ten marast na silnici jsem jednou za týden jen opláchnul na myčce bez kartáčů. Teď studenou vodou a bez kartáčů to ale už moc efekt nemá. Vím, že to tu asi už někde bylo zmíněno ale co nová Mazda a linka s kartáčema na myčce? Docela jsou ještě obavy s tím zajet někam. Máte nějaký tip na Brno? Díky.-)
já jo, ale musel jsem si za to zaplatitZaujímalo by ma, ako ste na tom vy, či ho tam máte alebo nie?
Nazdar, uvažujem tiež nad kúpou CX-30. Rozhodujem sa nad G122 plus+packet Style alebo G150 plus. Pri G150 mi príde veľa za packet style+sound. Viete mi dať radu či sa ten packet style vôbec oplati? Bez style mi tam vadí, že nie je denné LED svietenie, ale myslim, že by sa to dalo vyriešiť výmenou žiarovky. Vďaka za všetky odpovede.
Také v českém ceníku 2021 je možná G150 jako předokolka (k mému překvapení).Ještě tam je jeden velký rozdíl, G150 je výhradně 4x4.
Jinak ti G122 @shr3k za mírný poplatek odemkne na G150
Jelikož se dá G122 odemknout na hodnoty G150 (viz výše), stojí otázka, jestli si pořídit paket Style nebo ne. Je to o tom, čemu kdo přikládá jaký význam, nakolik ti vadí žárovkové denní svícení, nakolik potřebuješ adaptivní LED světlomety a zda ti to za tu cenu stojí. Mně to za to nestálo, ani kdyby pro G150 byl nabízen paket Style samostatně, a ne v kombinaci se Sound (mimochodem, pakety oproti roku 2020 v CZ podražily, v tomto případě o 8.000 CZK).Nazdar, uvažujem tiež nad kúpou CX-30. Rozhodujem sa nad G122 plus+packet Style alebo G150 plus. Pri G150 mi príde veľa za packet style+sound. Viete mi dať radu či sa ten packet style vôbec oplati? Bez style mi tam vadí, že nie je denné LED svietenie, ale myslim, že by sa to dalo vyriešiť výmenou žiarovky. Vďaka za všetky odpovede.
Hezky podrobný popis zkušeností a dojmů. Dovolím si pár poznámek:Přispěju svou troškou do mlýna se zkušenostmi s CX-30. Nechali jsme si koncem prosince z Německa dovézt verzi s motorem G150 ve variantě FWD s manuální převodovkou a v tamější specifikaci Selection. Kombinace silnějšího benzinového motoru s pohonem pouze předních kol u nás v loňském roce ještě nebyla oficiálně k sehnání, což by se v letošním roce mělo změnit.
Primárně s ní bude jezdit partnerka, já jsem se vcelku dobrovolně ujal prvotního zajíždění. Ačkoliv byla dovezena na 18“ kolech s letními pneu, nechal jsem tam dát na zimu 16“. K dnešnímu dni má najeto zhruba 2 500 km, převážně v rozmezí 2 000 – 4 000 ot/min. Celková spotřeba dle palubního počítače je 6,2 l /100km. Prozatím jsem tankoval 3x do plna (vždy benzin Verva 100) a zatím můžu říci, že spotřeba má stále klesající tendenci (6,42 – 6,21 – 6,03). Trasy jsou ze 75% mimo město a zbytek ve městě, vždy s deaktivovaným start/stop systémem.
Jelikož jsem nejel ve verzi G122, nemůžu tak obě verze porovnat. Nemyslím si však, že by jejich projev v rozpětí otáček, které prozatím používám, byl nějak výrazně odlišný. Předjíždění není nijak stresující záležitostí. Ano, pokud se budu držet „nápovědy“ pro použití rychlostního stupně, může se stát, pokud si nepodřadím, že budu motor trápit zrychlovat z 1 500 ot/min, a to pak skutečně není žádná sláva. Chyba ale v tomto případě vážně není v motoru či ve voze…
Zpřevodování je řešeno s ohledem na co nejnižší emise/spotřebu. Převody jsou tak dlouhé, že by si CX-30 v rámci legálních rychlostí v ČR v nadsázce vystačila pouze s prvními třemi rychlostními stupni. Ve městě při rychlosti 50 km/h (tachometrových cca 53 – 54 km/h) točí na trojku právě 2 000 ot/min. Pokud jedu osamoceně, je to v pohodě. Pokud jsem nucen jet v koloně, kde rychlost kolísá mezi 40 – 50 km/h, musím dle profilu místy dávat i dvojku. Né, že by si to trojka nevzala, ale nepřijde mi to optimální. Při 90 km/h točí na pětku cca 2 100 ot/min, šestka je na okresce použitelná tak v klesání a nenáročném profilu.
Musím potvrdit výtku ostatních diskutujících k podivnému chování brzdového pedálu. Při běžném používání a lehkém dobržďování je docela nečitelný. Nikdy nevím jakou sílu vyvinout, respektive jak silný bude účinek. Pokud jsem však jel trošku tvrději a brzdil tak později a větší silou, vše bylo rázem v pořádku. Ze začátku jsem ale bojoval i s projevem plynového pedálu. Za boha jsem nebyl schopen držet konstantní rychlost, s čímž normálně problémy nemám. Postupem času jsem vypozoroval, že je to nejspíš zapříčiněno přepnutím motoru do dvouválcového režimu, kdy reakce na přidání plynu je línější. Při zábavnější jízdě i tento „problém“ mizí…
Dvouválcový režim je kapitolou sama pro sebe. Z pozice řidiče je změna režimu poznat, né že né – počínaje slabým cuknutím, přes změnu zvuku a konče drobnou vibrací, která je o to zřetelnější, čím nižší jsou otáčky. Nejznatelnější je to v situaci, kdy motor spadne do režimu dvou válců a vy takřka ve stejné chvíli přidáte víc plynu a cyklus se hned vrátí do čtyřválcového běhu. Pokud jste však méně citliví, ničeho si s největší pravděpodobností ani nevšimnete. Docela by mě zajímalo, zda-li nedochází v průběhu času k výrazně rozdílnému opotřebení jednotlivých válců a dalších komponent, a zda-li to nemůže mít negativní vliv na celkovou životnost?
Za užitečnou věc považuji head-up displej se zobrazenou rychlostí. I když mi v žádném autě nedělalo problém sledovat klasický rychloměr, v mazdě jsem si upravil volant tak, aby mi posez co nejvíce vyhovoval a přitom volant trochu zakrývá horní část rychloměru. Ovšem díky head-up displeji mám o rychlosti úplný přehled. Za zbytečný považuji systém rozpoznávání značek, jelikož jeho úspěšnost je tristní. Dokáže sice rozpoznávat i přechodné značení, horší je to ale s koncem omezení pokud není řešeno samostatnou značkou. To, že v případě mimoúrovňového křížení komunikace s jinou rychlostí, ukáže po dobu křížení rychlost té druhé, beru s nadhledem. Trochu se děsím možnosti spárovat tento systém s adaptivním tempomatem a skutečnost, že tak někdo může jezdit.
Nikdy před tím jsem neměl dlouhodobou zkušenost s žádným moderním multimediálním systémem. Od jara do podzimu jezdím MX-5 NB, přes zimu feldou a rodinku vozíme s partnerkou v Cliu Grandtour a ani v jednom autě nic podobného není. Systém v mazdě mi přijde ale úplně v pohodě. Návod jsem vůbec nestudoval a tak můžu s čistým svědomím říci, že ovládání je naprosto intuitivní, displej čitelný a to je asi tak všechno, co jsem od něj očekával. Před první jízdou jsem vypnul asistenty zasahující do řízení a od té doby není nutné nic nastavovat.
Adaptivní světlomety a marketingové proklamace o vykrývání protijedoucích automobilů a zabránění jejich oslnění dálkovými světly sice na papíře vypadají užitečně a použitelně, ale nemůžu se zbavit pochybnosti, že to v reálném provozu skutečně funguje. Proto raději volím manuální ovládání.
Co mě irituje, je elektronická parkovací brzda. A není to jenom u Mazdy, ale vadí mi to u jiných aut, která jsem řidil a byly jí vybaveny. Nemám teď na mysli její funkčnost jako takovou, protože svou roli plní, ale její ovládání, kdy se aktivuje tlačítkem - kolíbkou, která se vyhne nahoru, a deaktivuje se naopak stlačením dolů. Chápu analogii s klasickou ruční brzdou, ale je to prostě tlačítko ON/OFF. Když tak může fungovat AUTO HOLD, proč u parkovací brzdy vymýšlet jiné ovládání? Už se mi několikrát stalo, že jsem při parkování parkovací brzdu zmáčknul a auto se rozjelo…
Trochu jsem se rozepsal, ale pokud někdo přeskočil až sem, tak dosavadní zkušenost shrnu následovně. Mazda CX-30 ve verzi G150 s pohonem předních kol je za jízdy kultivovaným vozem, uvnitř velmi tichým a s dostatečným výkonem pro běžné situace. S ohledem na výkon a objem motoru je i spotřeba výborná. Pohodlí a prostor je na předních sedadlech dostatečný, na zadních sedadlech si dvě dítka také nestěžují – i kdyby jo, stejně si musí zvyknout. Kufr je spíše menší. Jízdní projev je čitelný a předvídatelný a komfort na 16“ kolech výborný.
Zobrazit přílohu 32390
Zobrazit přílohu 32391Zobrazit přílohu 32392
Zobrazit přílohu 32393Zobrazit přílohu 32394
Není pravda. S nezapnutým pásem sešlápni brzdu a stiskni tlačítko ruční brzdy na 1-2 vteřiny. Zabliká a odbrzdí se.Co mne na ní rozčiluje, je to, že aby odbrzdila, musí si člověk zapnout bezpečnostní pás, aby popojel byť metr ...