• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda CX-30 - obecně

Mam Mild Hybrid verzi CX-30.
Tak nejak tak se stale seznamuji s autem a zatim prichazim na veci na ktere jsem se nedocetl v navodu jak auto vlastne presne funguje:
istop:
- kdyz ho necham aktivovany, dojde na krizovatce k zastaveni auta, nasledne istop vypne motor. Pak se chci rozjet a z jake baterie je nahozen motor ? Z te MHybrid systemu ? Tj. nepouziva se hlavni 12V baterie ? Nebo se pouziva i ta hlavni baterie ?
Zatim istop deaktivovany nemam a obcas ho zapomenu vypnout, tak me zajima jestli se mi zdime startovaci baterie, nebo jen ta MildHybrid.

mazda connect:
- v menu informace -> Uspora paliva jsou "vysledky jizdy":
-- Delka i-stop (v sekundach)
-- M Hybrid (v kWh)
Co to vlastne znamena/zobrazuje ? Chapu, ze Delka i-stop, je cas, ktery prostojim na krizovatce s vypnutym motorem
A to druhe ? Mam tam bud vecne 0kWh, nebo dnes jsem tam mel 0.1kWh. Neni to ukazatel jak moc ten elektromotorek pomaha hlavnimu motoru ? Nebo to je neco jineho ? Tech 0.1kWh se mi zobrazilo po 40km jizde, takze pri rozjezdech se asi MHybrid ustroji pouzilo, ale urco tech zobrazenych 0.1kWh tomu neodpovida.
Mohu toto vyuziti nejakym svym nastavenim ci chovanim pri rizeni ovlivnovat ? Pripadne jak ? Nebo to je nejaka SW, ci (snad ne) nejaka hw chyba ?

mazda mapy:
nasel jsem URL: https://mazda.welcome.naviextras.com/how-to-update.php?lang=cs, kde popisuji ze ten ToolBox je zdarma. Chapu spravne, ze si mohu zdarma zupdatovat mapy ? Nebo ten titulek je zavadejici ?

cteni dopravnich znacek:
moje auto asi cte znacky, ale zda se, ze to rozpoznavani funguje opravdu jen dle nalady. Dnes jsem projizdel oblasti, kde byly (jen na dnes) prenosne dopravni znacky a nejdrive tam byla (mimo obec) 50, pak 30. Auto zobrazilo az tu 30. Pritom ta 50 byla fakt dobre videt a byla stejne vysoko/daleko jako ta spravne prectena 30. Na te 50 zobrazovalo auto stale 90.
Nebo kolikrat jedu, pred krizovatkou je tam napr 60, projedu ji, a ta 60 tam sviti treba dalsich 15km a to jsem treba i na dalnici nebo ve meste. Nemam neco spatne nastaveno ? Cekal bych pri najezdu na dalnici, ze si to precte napr ceduli dalnice a nastavi 130km/h. Nebo vyuzije mapy jako podkladu, ze jsem na dalnici a nastavi 130. Nasledne vysledkem je, ze jedu napr ve meste na 50 nespravnou rychlosti. Kdyz to vsak skombinuju s Waze a selskym rozumem, tak z techto tri zdroju si ve finale vyberu asi tu spravnou rychlost.
Priklad z realu: jedu napr. tunelem Blanka a auto to asi spatne precte, ci neprecte vubec, tak mi to ukazuje 50, protoze predchozi usek byl 50 (cesta dolu z Proseku) pritom na te svetelne ceduli pri vjezdu do Blanky je 70. Ne jednou se mi stalo, ze jsem musel resit nejakou situaci, kdy cteni znacek jsem musel vynechat (venovani se pozornosti pri rizeni napr. nutne brzdeni, strzeni rizeni ze mi tam nekdo vlitnul apod). Takze nevim kolik max km/h na ceduli bylo. Na headup vidim nesmyslnou 50, v realu je tam treba 60, nebo castejsi 70. Zde by mi "realne" informace na headup displeji opravdu pomohly, kdyz jsem nemohl kvuli resene situaci venovat pozornost znackam.
Moje minule auto, melo tohle cteni znacek absolutne spolehlive a ani jednou se mi s nim nestalo to, ze by jakoukoliv spravne umistenou ceduli neprecetlo. Kde nebyla cedule, tak auto pouzivalo mapove podklady.
Jak to mate vy s tim ctenim znacek na Mazdach?
 
Poslední úprava:
Mam Mild Hybrid verzi CX-30.
Tak nejak tak se stale seznamuji s autem a zatim prichazim na veci na ktere jsem se nedocetl v navodu jak auto vlastne presne funguje:
istop:
- kdyz ho necham aktivovany, dojde na krizovatce k zastaveni auta, nasledne istop vypne motor. Pak se chci rozjet a z jake baterie je nahozen motor ? Z te MHybrid systemu ? Tj. nepouziva se hlavni 12V baterie ? Nebo se pouziva i ta hlavni baterie ?
Zatim istop deaktivovany nemam a obcas ho zapomenu vypnout, tak me zajima jestli se mi zdime startovaci baterie, nebo jen ta MildHybrid.

mazda connect:
- v menu informace -> Uspora paliva jsou "vysledky jizdy":
-- Delka i-stop (v sekundach)
-- M Hybrid (v kWh)
Co to vlastne znamena/zobrazuje ? Chapu, ze Delka i-stop, je cas, ktery prostojim na krizovatce s vypnutym motorem
A to druhe ? Mam tam bud vecne 0kWh, nebo dnes jsem tam mel 0.1kWh. Neni to ukazatel jak moc ten elektromotorek pomaha hlavnimu motoru ? Nebo to je neco jineho ? Tech 0.1kWh se mi zobrazilo po 40km jizde, takze pri rozjezdech se asi MHybrid ustroji pouzilo, ale urco tech zobrazenych 0.1kWh tomu neodpovida.
Mohu toto vyuziti nejakym svym nastavenim ci chovanim pri rizeni ovlivnovat ? Pripadne jak ? Nebo to je nejaka SW, ci (snad ne) nejaka hw chyba ?

mazda mapy:
nasel jsem URL: https://mazda.welcome.naviextras.com/how-to-update.php?lang=cs, kde popisuji ze ten ToolBox je zdarma. Chapu spravne, ze si mohu zdarma zupdatovat mapy ? Nebo ten titulek je zavadejici ?

cteni dopravnich znacek:
moje auto asi cte znacky, ale zda se, ze to rozpoznavani funguje opravdu jen dle nalady. Dnes jsem projizdel oblasti, kde byly (jen na dnes) prenosne dopravni znacky a nejdrive tam byla (mimo obec) 50, pak 30. Auto zobrazilo az tu 30. Pritom ta 50 byla fakt dobre videt a byla stejne vysoko/daleko jako ta spravne prectena 30. Na te 50 zobrazovalo auto stale 90.
Nebo kolikrat jedu, pred krizovatkou je tam napr 60, projedu ji, a ta 60 tam sviti treba dalsich 15km a to jsem treba i na dalnici nebo ve meste. Nemam neco spatne nastaveno ? Cekal bych pri najezdu na dalnici, ze si to precte napr ceduli dalnice a nastavi 130km/h. Nebo vyuzije mapy jako podkladu, ze jsem na dalnici a nastavi 130. Nasledne vysledkem je, ze jedu napr ve meste na 50 nespravnou rychlosti. Kdyz to vsak skombinuju s Waze a selskym rozumem, tak z techto tri zdroju si ve finale vyberu asi tu spravnou rychlost.
Priklad z realu: jedu napr. tunelem Blanka a auto to asi spatne precte, ci neprecte vubec, tak mi to ukazuje 50, protoze predchozi usek byl 50 (cesta dolu z Proseku) pritom na te svetelne ceduli pri vjezdu do Blanky je 70. Ne jednou se mi stalo, ze jsem musel resit nejakou situaci, kdy cteni znacek jsem musel vynechat (venovani se pozornosti pri rizeni napr. nutne brzdeni, strzeni rizeni ze mi tam nekdo vlitnul apod). Takze nevim kolik max km/h na ceduli bylo. Na headup vidim nesmyslnou 50, v realu je tam treba 60, nebo castejsi 70. Zde by mi "realne" informace na headup displeji opravdu pomohly, kdyz jsem nemohl kvuli resene situaci venovat pozornost znackam.
Moje minule auto, melo tohle cteni znacek absolutne spolehlive a ani jednou se mi s nim nestalo to, ze by jakoukoliv spravne umistenou ceduli neprecetlo. Kde nebyla cedule, tak auto pouzivalo mapove podklady.
Jak to mate vy s tim ctenim znacek na Mazdach?
Startuje se z 12V olověné baterie
Mazda connect nesleduji
Mapy 5 let upgrade zdarma,pak se platí
Značky ber to pouze ,jako upozornění
 
Zdravim vas.
Ked mam navolene uzamknutie auta počas jazdy a niekomu zastavím ,musim vždy vypnut motor aby sa odomkli
dvere, alebo je nejake tlacitko, ktorym sa da auto od domknuť aj pocas chodu motora? Díky moc, neviem to nikde najsť.

Mam CX30-G150
 
U řidiče nahoře ve dveřích je přepínač na odemknuti dveří. Hned vedle páčky pro otevření dveří.

IMG_20231214_225902.png
 
Buď zmáčkneš tlačítko na dveřích (zelený kolečko) a nebo ručně vyklopíš kolíbku zámku nad klikou (červený kolečko)
Interior-Design-2020_CX-30_USLHD_C12_until-Mar-2025_~3.jpg
 
Od 6/24 Mazda 3 a Mazda CX30 konec g122 a g150 nahrazuje ho atmosféra 2,5 L stažená na vykonu oproti dosavadnimu 2,5 l u CX5. Info od dealera Mazdy.
 
To by bylo skvělé!
Snad to je pravda uvidime reakce tady kluku ! Možná někdo vi vice.

Jinak koukám ze CX30 verze Nagisa ma přední lištu na masce černou luxus zkusím napsat Mazdě a nechat vyměnit za ten chrom. Ta černá je luxusni

Dobrý den. Ano 122 a G150 bohužel končí. 2.5 bude, ovšem hodně seškrcená výkonem, tuším 135koni. G150 jich má více. Cenu nevíme, bude ale pravděpodobně dražší, než současný model.
 
Nemate někdo možnost sehnat za lepší peníz černou lištu dávají ji ve výbavě Nagisa. U nás 22.500 s DPH v rajchu 850 eur. To je kotel.

IMG_9679.jpeg
 
Nemate někdo možnost sehnat za lepší peníz černou lištu dávají ji ve výbavě Nagisa. U nás 22.500 s DPH v rajchu 850 eur. To je kotel.

Zobrazit přílohu 49797
Myslíš tohle?
Jen teď nevím jak se to liší rokama
 
Myslíš tohle?
Jen teď nevím jak se to liší rokama
Ano ! Mam 2022 nevim zda-li to bude stejný

Myslíš tohle?
Jen teď nevím jak se to liší rokama
Ostřik světel ?
 
Ahoj, přední lišta přední masky a světel lze sundat ? Dekuji a obtížnost chci dat na černou lesklou folii

IMG_9679.jpeg
 
@Sedly sundat nárazník, sundat mřížku/grill a z ní odšroubovat ty "křidýlka". Obtížnost ve dvou lidech (jeden podrží nárazník) je asi tak na hodinku práce, možná i míň.
 
@Sedly sundat nárazník, sundat mřížku/grill a z ní odšroubovat ty "křidýlka". Obtížnost ve dvou lidech (jeden podrží nárazník) je asi tak na hodinku práce, možná i míň.
Dekuji necham to tam to je pul auta
 
Tak si kup samolepky. Je to sice divný a vizuelně nic moc, ale pokud zvládneš otevřít tu kapotu, tak tohle dáš ;)
 
Back
Top