- 116
Mam Mild Hybrid verzi CX-30.
Tak nejak tak se stale seznamuji s autem a zatim prichazim na veci na ktere jsem se nedocetl v navodu jak auto vlastne presne funguje:
istop:
- kdyz ho necham aktivovany, dojde na krizovatce k zastaveni auta, nasledne istop vypne motor. Pak se chci rozjet a z jake baterie je nahozen motor ? Z te MHybrid systemu ? Tj. nepouziva se hlavni 12V baterie ? Nebo se pouziva i ta hlavni baterie ?
Zatim istop deaktivovany nemam a obcas ho zapomenu vypnout, tak me zajima jestli se mi zdime startovaci baterie, nebo jen ta MildHybrid.
mazda connect:
- v menu informace -> Uspora paliva jsou "vysledky jizdy":
-- Delka i-stop (v sekundach)
-- M Hybrid (v kWh)
Co to vlastne znamena/zobrazuje ? Chapu, ze Delka i-stop, je cas, ktery prostojim na krizovatce s vypnutym motorem
A to druhe ? Mam tam bud vecne 0kWh, nebo dnes jsem tam mel 0.1kWh. Neni to ukazatel jak moc ten elektromotorek pomaha hlavnimu motoru ? Nebo to je neco jineho ? Tech 0.1kWh se mi zobrazilo po 40km jizde, takze pri rozjezdech se asi MHybrid ustroji pouzilo, ale urco tech zobrazenych 0.1kWh tomu neodpovida.
Mohu toto vyuziti nejakym svym nastavenim ci chovanim pri rizeni ovlivnovat ? Pripadne jak ? Nebo to je nejaka SW, ci (snad ne) nejaka hw chyba ?
mazda mapy:
nasel jsem URL: https://mazda.welcome.naviextras.com/how-to-update.php?lang=cs, kde popisuji ze ten ToolBox je zdarma. Chapu spravne, ze si mohu zdarma zupdatovat mapy ? Nebo ten titulek je zavadejici ?
cteni dopravnich znacek:
moje auto asi cte znacky, ale zda se, ze to rozpoznavani funguje opravdu jen dle nalady. Dnes jsem projizdel oblasti, kde byly (jen na dnes) prenosne dopravni znacky a nejdrive tam byla (mimo obec) 50, pak 30. Auto zobrazilo az tu 30. Pritom ta 50 byla fakt dobre videt a byla stejne vysoko/daleko jako ta spravne prectena 30. Na te 50 zobrazovalo auto stale 90.
Nebo kolikrat jedu, pred krizovatkou je tam napr 60, projedu ji, a ta 60 tam sviti treba dalsich 15km a to jsem treba i na dalnici nebo ve meste. Nemam neco spatne nastaveno ? Cekal bych pri najezdu na dalnici, ze si to precte napr ceduli dalnice a nastavi 130km/h. Nebo vyuzije mapy jako podkladu, ze jsem na dalnici a nastavi 130. Nasledne vysledkem je, ze jedu napr ve meste na 50 nespravnou rychlosti. Kdyz to vsak skombinuju s Waze a selskym rozumem, tak z techto tri zdroju si ve finale vyberu asi tu spravnou rychlost.
Priklad z realu: jedu napr. tunelem Blanka a auto to asi spatne precte, ci neprecte vubec, tak mi to ukazuje 50, protoze predchozi usek byl 50 (cesta dolu z Proseku) pritom na te svetelne ceduli pri vjezdu do Blanky je 70. Ne jednou se mi stalo, ze jsem musel resit nejakou situaci, kdy cteni znacek jsem musel vynechat (venovani se pozornosti pri rizeni napr. nutne brzdeni, strzeni rizeni ze mi tam nekdo vlitnul apod). Takze nevim kolik max km/h na ceduli bylo. Na headup vidim nesmyslnou 50, v realu je tam treba 60, nebo castejsi 70. Zde by mi "realne" informace na headup displeji opravdu pomohly, kdyz jsem nemohl kvuli resene situaci venovat pozornost znackam.
Moje minule auto, melo tohle cteni znacek absolutne spolehlive a ani jednou se mi s nim nestalo to, ze by jakoukoliv spravne umistenou ceduli neprecetlo. Kde nebyla cedule, tak auto pouzivalo mapove podklady.
Jak to mate vy s tim ctenim znacek na Mazdach?
Tak nejak tak se stale seznamuji s autem a zatim prichazim na veci na ktere jsem se nedocetl v navodu jak auto vlastne presne funguje:
istop:
- kdyz ho necham aktivovany, dojde na krizovatce k zastaveni auta, nasledne istop vypne motor. Pak se chci rozjet a z jake baterie je nahozen motor ? Z te MHybrid systemu ? Tj. nepouziva se hlavni 12V baterie ? Nebo se pouziva i ta hlavni baterie ?
Zatim istop deaktivovany nemam a obcas ho zapomenu vypnout, tak me zajima jestli se mi zdime startovaci baterie, nebo jen ta MildHybrid.
mazda connect:
- v menu informace -> Uspora paliva jsou "vysledky jizdy":
-- Delka i-stop (v sekundach)
-- M Hybrid (v kWh)
Co to vlastne znamena/zobrazuje ? Chapu, ze Delka i-stop, je cas, ktery prostojim na krizovatce s vypnutym motorem
A to druhe ? Mam tam bud vecne 0kWh, nebo dnes jsem tam mel 0.1kWh. Neni to ukazatel jak moc ten elektromotorek pomaha hlavnimu motoru ? Nebo to je neco jineho ? Tech 0.1kWh se mi zobrazilo po 40km jizde, takze pri rozjezdech se asi MHybrid ustroji pouzilo, ale urco tech zobrazenych 0.1kWh tomu neodpovida.
Mohu toto vyuziti nejakym svym nastavenim ci chovanim pri rizeni ovlivnovat ? Pripadne jak ? Nebo to je nejaka SW, ci (snad ne) nejaka hw chyba ?
mazda mapy:
nasel jsem URL: https://mazda.welcome.naviextras.com/how-to-update.php?lang=cs, kde popisuji ze ten ToolBox je zdarma. Chapu spravne, ze si mohu zdarma zupdatovat mapy ? Nebo ten titulek je zavadejici ?
cteni dopravnich znacek:
moje auto asi cte znacky, ale zda se, ze to rozpoznavani funguje opravdu jen dle nalady. Dnes jsem projizdel oblasti, kde byly (jen na dnes) prenosne dopravni znacky a nejdrive tam byla (mimo obec) 50, pak 30. Auto zobrazilo az tu 30. Pritom ta 50 byla fakt dobre videt a byla stejne vysoko/daleko jako ta spravne prectena 30. Na te 50 zobrazovalo auto stale 90.
Nebo kolikrat jedu, pred krizovatkou je tam napr 60, projedu ji, a ta 60 tam sviti treba dalsich 15km a to jsem treba i na dalnici nebo ve meste. Nemam neco spatne nastaveno ? Cekal bych pri najezdu na dalnici, ze si to precte napr ceduli dalnice a nastavi 130km/h. Nebo vyuzije mapy jako podkladu, ze jsem na dalnici a nastavi 130. Nasledne vysledkem je, ze jedu napr ve meste na 50 nespravnou rychlosti. Kdyz to vsak skombinuju s Waze a selskym rozumem, tak z techto tri zdroju si ve finale vyberu asi tu spravnou rychlost.
Priklad z realu: jedu napr. tunelem Blanka a auto to asi spatne precte, ci neprecte vubec, tak mi to ukazuje 50, protoze predchozi usek byl 50 (cesta dolu z Proseku) pritom na te svetelne ceduli pri vjezdu do Blanky je 70. Ne jednou se mi stalo, ze jsem musel resit nejakou situaci, kdy cteni znacek jsem musel vynechat (venovani se pozornosti pri rizeni napr. nutne brzdeni, strzeni rizeni ze mi tam nekdo vlitnul apod). Takze nevim kolik max km/h na ceduli bylo. Na headup vidim nesmyslnou 50, v realu je tam treba 60, nebo castejsi 70. Zde by mi "realne" informace na headup displeji opravdu pomohly, kdyz jsem nemohl kvuli resene situaci venovat pozornost znackam.
Moje minule auto, melo tohle cteni znacek absolutne spolehlive a ani jednou se mi s nim nestalo to, ze by jakoukoliv spravne umistenou ceduli neprecetlo. Kde nebyla cedule, tak auto pouzivalo mapove podklady.
Jak to mate vy s tim ctenim znacek na Mazdach?
Poslední úprava: