• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda CX-30 - obecně

Tady i na jiných fórech se občas řeší zámek přední kapoty. Mám za sebou příběh se zámkem, třeba někomu ta zkušenost pomůže, včetně fotky sestavy zámku a detailu mikrospínače (před očištěním):

- na jaře mi asi dvakrát sepnul alarm, deaktivoval jsem ho klíčkem a mávnul nad tím rukou
- pak jsem asi po deseti dnech přišel k autu a neodjel - vybitý akumulátor (na cca 5 V)
- po nabití byl asi měsíc klid
- pak alarm zaútočil a začal se ozývat více, třeba i šestkrát za půl hodiny
- takže jsem pak nějakou dobu po zaparkování a uzamčení auta vždy odpojil akumulátor a sháněl "přítele od Mazdy"
- když jsem mu to chtěl předvést, alarm se několik dní neozval, zato povážlivě slábl akumulátor. Bylo ověřeno, že mikrospínač nespíná
- protože se nepodařilo mikrospínač očištěním přesvědčit, aby mikrospínal, auto dostalo nový zámek

Tedy pozor na trvalé odpojení tohoto spínače, auto se zcela neuspí a následek pro akumulátor je zřejmý. Stejně tak pozor na to, když nějaká závada zmizí sama od sebe.

IMG_6840.JPG IMG_6841.JPG
 
Poslední úprava:
Tady i na jiných fórech se občas řeší zámek přední kapoty. Mám za sebou příběh se zámkem, třeba někomu ta zkušenost pomůže, včetně fotky sestavy zámku a detailu mikrospínače (před očištěním):

- na jaře mi asi dvakrát sepnul alarm, deaktivoval jsem ho klíčkem a mávnul nad tím rukou
- pak jsem asi po deseti dnech přišel k autu a neodjel - vybitý akumulátor (na cca 5 V)
- po nabití byl asi měsíc klid
- pak alarm zaútočil a začal se ozývat více, třeba i šestkrát za půl hodiny
- takže jsem pak nějakou dobu po zaparkování a uzamčení auta vždy odpojil akumulátor a sháněl "přítele od Mazdy"
- když jsem mu to chtěl předvést, alarm se několik dní neozval, zato povážlivě slábl akumulátor. Bylo ověřeno, že mikrospínač nespíná
- protože se nepodařilo mikrospínač očištěním přesvědčit, aby mikrospínal, auto dostalo nový zámek

Tedy pozor na trvalé odpojení tohoto spínače, auto se zcela neuspí a následek pro akumulátor je zřejmý. Stejně tak pozor na to, když nějaká závada zmizí sama od sebe.

Zobrazit přílohu 47921 Zobrazit přílohu 47922
Když jsi to měl takhle venku, nešlo by "vydloubat" jen ten samotný mikrospínač ?
respektive má to vůbec finanční smysl se s tím zaobírat ?
 
Když jsi to měl takhle venku, nešlo by "vydloubat" jen ten samotný mikrospínač ?
respektive má to vůbec finanční smysl se s tím zaobírat ?
Potřeboval jsem reagovat rychle a orig. sestava zámku byla k mání cca za 1800,- Osadit starý zámek novým mikrospínačem chci, zdá se, že to půjde, ale ještě jsem se k tomu nedostal, díky za odkaz. Bude mít alespoň jeden zámek navíc, až alarm znovu zahouká, budu připraven o_O
 
Nikdo neodpověděl! Nejde to?
Když jedu v dešti atd., přepnu z automatického svícení na ruční a nastavím i zadní svícení. Vyzkoušejte než vyrazíte, taky jsem obíhala auto jako sputnik. Nemá to ani mlhovky, ale světla jsou tak intenzivní, že nejsou potřeba...
 
Když jedu v dešti atd., přepnu z automatického svícení na ruční a nastavím i zadní svícení. Vyzkoušejte než vyrazíte, taky jsem obíhala auto jako sputnik. Nemá to ani mlhovky, ale světla jsou tak intenzivní, že nejsou potřeba...
Absence mlhovek u CX 30 se probíralo před 2 lety.
Ale co s tím, chci aby auto svítilo při denních vpředu i vzadu! Např. léto v lese nebo zataženo? Zapnou světla z automatiky, také nechci.
Mazda MX 5 to umí, a CX 30 je novější.............
 
Absence mlhovek u CX 30 se probíralo před 2 lety.
Ale co s tím, chci aby auto svítilo při denních vpředu i vzadu! Např. léto v lese nebo zataženo? Zapnou světla z automatiky, také nechci.
Mazda MX 5 to umí, a CX 30 je novější.............
Taky mě to dost štve u takovéhoto auta, ale to je asi tak vše, co s tím můžeme dělat.
Sahat do automatiky světel se mi u auta v záruce nechce.
 
A co to vyřešit svítícíma odrazkama ? Není to moc, ale nějaký světlo to je.

 
A co to vyřešit svítícíma odrazkama ? Není to moc, ale nějaký světlo to je.

Nezlob se , ale to ne (amatérské - sorry)
 
Tak kouknout do elektrického schématu jak má CX-30 řešený spínání zadních světel a pak už by neměl být problém to obejít aby svítily pořád.
 
Absence mlhovek u CX 30 se probíralo před 2 lety.
Ale co s tím, chci aby auto svítilo při denních vpředu i vzadu! Např. léto v lese nebo zataženo? Zapnou světla z automatiky, také nechci.
Mazda MX 5 to umí, a CX 30 je novější.............
A nestačí v menu zvýšit citlivost senzorů automatiky? Deset let stará i druhá M6 po FL přepínají mezi světlem a šerem celkem spolehlivě, jen občas do toho musím hrábnout, když přijde mlha, déšť nebo bílá tma. Zadní pozičky mají malý výkon, na co vám budou za denního světla?
 
Nemám teď u sebe schéma na CX-30, ale koukám jen tak ze zvědavosti na BP (to by mělo být hodně podobný - ale nevím) a ty zadní lampy by měli být ovládaný jen klasicky z jednotky elektrickýho rozvaděče. To ve mě dělá dojem jako by stačilo jen vytáhnout jeden kabel z konektoru a napojit ho natvrdo na cokoliv kde je spínaný +12V a potom vám budou zadní lampy svítit pořád. Já bych to udělal normálně přes přidaný přepínací relátko ovládaný z DRL nebo něčeho takovýho.
 
Poslední úprava:
Nemám teď u sebe schéma na CX-30, ale koukám jen tak ze zvědavosti na BP (to by mělo být hodně podobný - ale nevím) a ty zadní lampy by měli být ovládaný jen klasicky z jednotky elektrickýho rozvaděče. To ve mě dělá dojem jako by stačilo jen vytáhnout jeden kabel z konektoru a napojit ho natvrdo na cokoliv kde je spínaný +12V a potom vám budou zadní lampy svítit pořád. Já bych to udělal normálně přes přidaný přepínací relátko ovládaný z DRL nebo něčeho takovýho.
jo, to už zní lépe 👍
 
Nikdo neodpověděl! Nejde to?
Nějak to nechápu. Buď nechám auto svítit na automatiku nebo když chci, aby světla svítila, tak si světla prostě zapnu na manuál. Dá se nastavit citlivost zapínání automatiky, při prodeji mi doporučili nastavit na nejnižší citlivost.
Mám zato, že svícení předních denních světel se zadními je obecně v rozporu s technickými předpisy (alespoň takto mi to vysvětlili v servise u předchozího auta). Takže auto by nemuselo projít přes STK, kdyby to někdo řešil. Tak proč do toho vrtat, zvlášť u nového auta? 🤔
 
Nějak to nechápu. Buď nechám auto svítit na automatiku nebo když chci, aby světla svítila, tak si světla prostě zapnu na manuál. Dá se nastavit citlivost zapínání automatiky, při prodeji mi doporučili nastavit na nejnižší citlivost.
Mám zato, že svícení předních denních světel se zadními je obecně v rozporu s technickými předpisy (alespoň takto mi to vysvětlili v servise u předchozího auta). Takže auto by nemuselo projít přes STK, kdyby to někdo řešil. Tak proč do toho vrtat, zvlášť u nového auta? 🤔
Kde najdu to nastaveni citlivosti ? Dekuji
 
Nějak to nechápu. Buď nechám auto svítit na automatiku nebo když chci, aby světla svítila, tak si světla prostě zapnu na manuál. Dá se nastavit citlivost zapínání automatiky, při prodeji mi doporučili nastavit na nejnižší citlivost.
Mám zato, že svícení předních denních světel se zadními je obecně v rozporu s technickými předpisy (alespoň takto mi to vysvětlili v servise u předchozího auta). Takže auto by nemuselo projít přes STK, kdyby to někdo řešil. Tak proč do toho vrtat, zvlášť u nového auta? 🤔
Ano, dle legislativy je svícení pouze předních světel pro denní svícení ok, ale já chci bezpečnost ne legislativu. Moje Mazda MX 5 ND svítí při denních i vzadu (nastaveno originál z továrny), u VW koncernu to lze přes diagnostiku nastavit vzadu % svítivosti (např. pro denní jen 50%). Na žádné STK s tím nemají problém, je to bezpečnější než legislativa. Já bych to dokonce dal povinné, ať při denním svícení svítí povinně i zadek. Denně potkávám mnoho lidí, kteří i teď na podzim ráno okolo 7 hod nebo v 17 hod jedou jen na denní (pouze předek) - katastrofa. :D
Jestli to ty Tomin nechceš, tak nemusíš. Vypnou automatiku není řešení, to jsi ji nemusel kupovat/platit?

Pokud by někdo uměl nastavit (diagnostika) svítící zadek pro denní svícení, mám zájem:p , na záruku kašlu......

Citlivost nastavení zkus toto, jinak budu muset do auta a nafotit
obrázek_2023-11-13_100146841.png
 
Nechápu, proč to řešíš takto. Jinak důvody chápu a souhlasím, že lidi to DLR neumí používat. Já jsem s automatikou spokojen, když ne, přepnu na manuální svícení.
 
Denní svícení mělo smysl u motorek, motorkářům nemusím důvody vysvětlovat. Za mě je totéž u aut nesmysl, stačilo používat hlavu a za snížené viditelnosti rozsvítit, jak ukládá vyhláška, případně se spolehnout na tunelovou automatiku. Za denního světla vám stejně budou zadní 5W žárovky (nebo ledky stejného světelného výkonu) na dvě věci... Když je někdo trouba a SMSkuje při řízení, tak přehlídne i stroboskopy.
 
Napsal jsi to hezky. Používat hlavu. Bohužel 90% lidi za volantem jsou pouze uživatelé nikoliv řidiči. A těm bohužel nic nedojde. A proto to na cestách takhle vypadá
 
Back
Top