• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda CX-30 - obecně

Start stop- Už to tady proběhlo, ať to nemusíš hledat: rozpojit konektor pod zámkem kapoty a je to odpojeno, aspoň u ročníku 2021 to funguje.
 
To Sakura:
Díky za info. Vyzkouším. Jen doufám, že ten odpojený spínač nezpůsobí potíže s alarmem. Dám vědět.
 
Start stop- Už to tady proběhlo, ať to nemusíš hledat: rozpojit konektor pod zámkem kapoty a je to odpojeno, aspoň u ročníku 2021 to funguje.
U Nissan to hazelo stále poznámku při diag. Že je otevřena kapota. Díky tomu v servisu věděli, že je odpojen kapota kvůli start-stopu.
V případě záruční opravy el. nebo motoru by to mohlo dělat problémy s uznánim záruky.
Raději to před jízdou vypínám ručně i u Mazdy
 
Já jsem měl u Civica odpojený konektor na mínus pólu baterky, stop start nefungoval a zároveň zmizelo to zlo "rekuperační dobíjení".
Sice mi to psalo Check system, ale hlavně, že to pomohlo a nabíjelo 14,3V trvale. Jakmile jsem jel na servis, tak jsem to připojil aby byl klid.
Mazda žádné rekuperační nabíjení baterie 12V nemá, protože se nabíjí trvale z té hybridní. Ovšem ne na 14,3, ale 13,7V, což je OK.
Snad mám pravdu a neplácám tu blbosti.
 
To je furt dokola tady, odpojení proudového snímače = ne nic takového u Mazdy nefunguje. Vždycky přijde někdo nový a vytasí se s tím, jak to třeba funguje a nefunguje u jiných značek.

Mazda vypnutí i-Stopu (jedna z možností) = odpojení snímače zavřené kapoty (už od dob BL/CW 2.0 DISI).
 
Předpokládám, že než Mazda začala zavádět M-hybrid, tak se baterie také nabíjely rekuperačně. Bylo-li to jinak, rád se to dozvím. Takže to zas tak moc nebylo o jiném autě, spíše o principu nabíjení.
 
Předpokládám, že než Mazda začala zavádět M-hybrid, tak se baterie také nabíjely rekuperačně. Bylo-li to jinak, rád se to dozvím. Takže to zas tak moc nebylo o jiném autě, spíše o principu nabíjení.
Před M-hybrid tady byla technologie
(ne všechna auta to měla).
 
Jj, i-ELOOP mám třeba v M6 (podpis) a je k tomu takový krásný doprovodný obrázek v infotainmentu, kde to cvičí nahoru/dolů dle (vy)nabíjení ;)
Vlastně o tom nevím, a doufám, že to tak i zůstane :innocent:
 
Narazil jsem na toto video, kdyby ta funkce někoho zajímala. Zatím jsem nevyzkoušel v autě, ale předpokládám, že by nebyl problém mít náhradní klíče v autě a to by o nich nevědělo.


A jedna otázka. Nevíte jestli by šlo udělat, že když někdo sedí v autě, tak by se automaticky nezamykalo, když odejdu s klíčem?
 
trošku OT: to trúbenie pri zamykaní je fakt praktická vec. Všetci susedia v okolí musia vedieť, že som prišiel v noci o 3... :joy:
 
Tak tahle funkce vypnutí klíče je popsaná i v manuálu. Akorát pán neumí otvírat dveře. Bere za kliku kde se auto odemyká a prst má i ploše pro zamykání. A to troubení je vopruz. Nevím jestli to tak má CX-30, ale 3 má klasické tižší pípnutí.
A jedna otázka. Nevíte jestli by šlo udělat, že když někdo sedí v autě, tak by se automaticky nezamykalo, když odejdu s klíčem?
Jedině vypnout automatické zamykání a zamykat ovladačem.
 
To je smutné, když na sedačku spolujezdce dám aktovku, tak někdy začne auto řvád kvůli pásům, ale že by nemělo zamknout lidi vevnitř a ještě zapnout alarm, to chytré hlavy nevymyslely :-(

funkce vypnutí klíče je popsaná i v manuálu
Njn, ukázalo se, že jsem špatný čtenář manuálů. Pro mě byla premiéra.

trošku OT: to trúbenie pri zamykaní je fakt praktická vec. Všetci susedia v okolí musia vedieť, že som prišiel v noci o 3... :joy:
Přišlo mi, že to troubí na každé druhé stisknutí. Naštěstí zdejší auta to nedělají, takže ani třetí hodina noční není problém.

Dřív taky bylo cool, že při odemknutí/zamknutí auto pípalo. Naštěstí to šlo vypnout.
 
Ahoj, tak trochu náhodou jsem v pondělí zašel do autosalonu Mazdy a málem odjel s CX-30. :) No, nechal jsem to rozhodnutí po dovolené a teď mě na dovolené trápí pár otázek.

1) Smart cargo system je součástí všech výbav? V ceníku 2024 jsem u Homura našel "Smart cargo board", to je ono, nebo něco jiného? U žádné jiné výbavy v ceníku 2024 ani 2022 jsem o tom nic nenašel. Našel jsem to jen pod příslušenstvím za něco přes 12000 Kč.

2) V čem se liší "model 2022" a "model 2024"? Něco málo o tom, co je nového, jsem našel, ale zajímaly by mě spíše negativa modelu 2024.
Co koukám, změnili výbavy, zmizel vyhřívaný volant z Plus a nyní je jen v paketu komfort za lidových 53000. Celkově lehce zdražili.
A co dál? Někde jsem četl, že od roku 2024 je v EU povinné upozornění na překročení rychlosti a většinou je to hodně otravné. To měla CX-30 i dřív, ne? Je to s "novým" modelem nějaké jiné? Je nějaký jiný otravný asistent, který přibyl? Nebo nějaký jiný důvod, proč jít do starého, nebo naopak nového modelového roku?
 
Dílčí odpověď: upozornění na překročení rychlosti má i 2022, "Smart cargo board" pěkný, ale jelikož máme v kufru gumovou vanu, tak úplná zbytečnost, vyhřívaný volant s automatickou funkcí zapínání dle venkovní teploty je super :p
 
Koupil jsem CX 30 ve výbavě Homura letos a výhřev volantu už taky nemám. Není to model 2024. U toho je navíc ve výbavě Homura bezdrátové Android Auto, větší displej a indukční nabíjení telefonu. Zároveň je asi o 30k dražší. Sleva 50k naštěstí zůstává. Zatím.....
Btw, upozornění na překročenou rychlost se dá vypnout.
 
Ahoj,

nebyl by tu někdo z okolí Trutnova, Vrchlabí, Jilemnice kdo má CX30 r.v. 2020-22 a byl by ochotný se sejít na konzultaci a krátkou zkušební jízdu (5min.)?
Potřebuji si ověřit/vyvrátit některé vlastnosti vozu v praxi.
 
Ahoj,

nebyl by tu někdo z okolí Trutnova, Vrchlabí, Jilemnice kdo má CX30 r.v. 2020-22 a byl by ochotný se sejít na konzultaci a krátkou zkušební jízdu (5min.)?
Potřebuji si ověřit/vyvrátit některé vlastnosti vozu v praxi.
Drzim palce a tady Ti taky poradime :)
 
Drzim palce a tady Ti taky poradime :)
Diky, uz jsem zkusil zalozit vlakno s popisem problemu na predchozi urovni.
Za 14dni jedu na 2.garancku a potreboval bych zkusit chovani rizeni u jine CX30. Uz nad tim premyslim natolik ze se zacinam sam sebe presvedcovat ze je to normalni i presto ze kvalita rizeni se zhorsila o 30%.
 
Ahojte, má niekto skúsenosť s odpajanim konektorov na mazde? Zapadli mi parkovacia karta cez cup holder az dole niekde do stredovej konzoly. Našiel som návod ako to celé rozobrať ale zasekol som sa na odpojení konektora z central knobu. Skúšam s ním mixovať do všetkých strán a vôbec nechce povoliť. Ďakujem za odpoveď

IMG_20230912_155729.jpg
 
Back
Top