• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda CX-60 obecně

Ačkoli je to smutné a CX60 je krásné auto tak podobným zklamáním jsem se vyhnul v roce 2019 kdy jsem kupoval Mazdu 3 a měl celkem slušný rozpočet 550tisic. Už tehdy byla nově na trhu verze BP. Já ale vždy toužil po předchozí BN co se týče zevnějšku. Projel obě auta a nakonec koupil roční BN s minimálním najezdem. Důvodem byla jistota, že ten model je už lety ověřený z předchozí BM a facelift jen zapracoval na zlepšení. A taky za ty 4 roky žádná závada ani nějaký problém. Prostě jen jezdím a auto si užívám a to včetně stále původních zrcátek. Mezitím u BP nabobtnalo fórum o různé chybky a potíže, které první ročníky auta trápily a které tedy mohli otravovat život i mě. Prostě za mě platí, že nové auto nechci dokud není na trhu alespoň 2 roky a importer nevyřeší většinu zásadních potíží, které hlásí první kupující...

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
dobrý den majitelé Mazdy CX60 PHVE, začíná mě to auto unavovat věčnými problémy, začínám opravdu přemýšlet o tom, že se ho zbavím. Mě bylo řečeno prodejcem, že než dá Mazda do oběhu nové auto tak důkladně proklepne a odstraní dětské nemoci. Ale pravda je opakem. Asi je to jiné v Austrálii, kde rok zkouší a pak dají do prodeje. Jako sorry ale auto za 1 616 000 kč a stále něco řešit ? Dnes oznámení na palubce Riziko vybití akumulátoru . Nastartování vozidla dobijte 12V akumulátor. Takže dobito profesíonální nabiječkou a píše stále. Má někdo stejný problém? Možná jsou to hovadiny ale otravné a přestávám se spoléhat na to auto. Díky za každou radu
Měl jsem stejný problém na dieslu. V servisu aktualizovali sw pátych dveří, který způsoboval vybíjení baterie. Tak nějak mi to alespoň řrkli...
 
Mám za sebou víkend s CX-60 3,3 Skyactiv-D Homura, ak nevadí, podelím sa o svoje pocity a porovania oproti CX-5, ktorú mám už 80tis km.
Komu sa nechce čítať môj elaborát - CX-5 sa mi v súčasnosti zdá pre mňa vhodnejšia a napriek pár pozitívam ju za CX-60 zatiaľ nevymením.

1702325449287.png

Na začiatok porovnanie áut sprostredkované Google Bard (snáď pravdivé):
Veľkosť Mazda CX-5 Mazda CX-60 Rozdiel
Dĺžka 4545 mm 4745 mm +200 mm
Šírka 1840 mm 1890 mm +50 mm
Výška 1680 mm 1688 mm +8 mm
Rázvor 2700 mm 2870 mm +170 mm
Objem kufra 506 l 570 l +64 l
Hmotnosť 1530 kg 1650 kg +120 kg


Napriek uvedenému porovnaniu bol prvý pocit z auta, že je obrovské (vpredu aj vzadu je trošku viac miesta, kufor vyzerá cca rovnako). Oproti CX-5 som mal pocit, že sedím vysoko ako v dodávke (rád by som si dal sedadlo ešte tak 5cm dole), auto je na pocit dosť široké a myslel som že sa nevojdem do pruhu. Za toto možno môžu inak zakrivené zrkadlá, ale neviem to určite. V oboch bočných zrkadlách som mal pocit že idem po čiare, v CX-5 tam mám v zrkadlách na oboch stranách kus miesta. Zážitok (nie úplne príjemný) bola aj jazda v podzemnom parkovisku, tu oceňujem konečne kvalitný kamerový systém (ktorý má dobrý obraz aj v tme), inak by som tam odrel všetky disky z oboch strán. Stále pravdepodobne chýba naklopenie zrkadiel smerom dole pri cúvaní.

Druhý pocit bol, že v tom aute stále niečo pípa. Chyba vybitia 12V batérie od prvého odomknutia auta s nájazdom 30km je fakt otravná (hlavne keď som v rovnakom čase riešil skutočné vybitie akumulátoru v druhom aute). Auto s touto hláškou nahlas pípa po vypnutí motora aj po zamknutí, po odomknutí, kedykoľvek nebeží motor. Je to neskutočne otravné a pomerne hlasité. Neviem, nechcel by som prebrať nové auto za 1,5mil v takomto stave. Druhá chybová hláška, tentokrát chyba Adblue sa zobrazila asi po 2km, auto sa vyhrážalo obmedzením maximálnej rýchlosti a že po 1000km už nenaštartujem (pričom na prístrojovej doske naskočil efektný odpočet od 1000). Táto hláška zmizla po vypnutí a zapnutí motora. Ďalšie pípanie sa ozvalo od protikolízneho asistenta skoro na každom kruhovom objazde, kedy predo mnou auto schádzalo z objazdu a ja som sa chcel pohnúť smerom za neho. To asistent panikáril skoro vždy, aj keď fyzicky nebolo možné do nikoho naraziť (toto pípanie sa pravdepodobne dá v menu vypnúť, dalo sa tam nastaviť spôsob varovania veľa asistentov).
1702325404117.png

Už veľmi nie som zvyknutý na to, že je niekde zapnutý start-stop (i-stop), v tomto prípade sa auto tvári "hybridne" a motor vypína už pri nízkej rýchlosti a nie až po zastavení, ako na starších modeloch. Veľmi nepraktické napríklad pred kruhovým objazdom - dobrzďujem nech ho nepreletím rovno, nič nejde, stlačím plyn a auto začne ešte len štartovať miesto toho, aby vyrazilo (aspoň na tú nabitú elektriku z brzdenia) vpred.

Kozmetická drobnosť, ale nepáčia sa mi fake výfuky. Na ľavej strane sú to tuším úplné atrapy, vpravo sú reálne výfuky zakončené smerom dolu pár cm za nárazníkom v ktorom sú "diery" na výfuky. Vyzerá to blbo a je škoda, že tie 4 diery v nárazníku nie sú "pravé".

Pozitívny zážitok mám z motora. Jazdil som pod 7 litrov, čo sa mi s CX-5 s menším benzínom podarilo len výnimočne, údajne sa dá dostať ešte o liter nižšie, čo je pri 58 litrovej nádrži už slušný dojazd. Dynamika bola trošku turbonaftová = nič, nič, raketa (nie som na to zvyknutý a vytočiť motor občas trošku dlho trvalo). Škoda, že zvuk je pravdepodobne umelý rovnako, ako tie výfuky. Motor je pekne celý zakrytovaný, takže sa neušpiníte pri dolievaní ostrekovača, akumulátor je na spolujazdcovej strane, pod krytom, zle prístupný, má krytku na + póle, ale pod krytkou je len menšia matica, na ktorú by sa štartovacie káble asi ani nedali uchytiť.
1702325350547.png
Veľké plus dávam za HUD displej, ktorý vie konečne zobrazovať pokyny z Waze (cez Android auto). AA by v aute malo byť aj bezdrôtové, ale nepodarilo sa mi to nastaviť, stále to chcelo párovať telefón a ten sa následne pripojil len cez BT na telefonovanie. Cez USB fungovalo v poriadku, v aute sú vpredu len USB-C konektory. Vpredu je bezdrôtová nabíjačka, občas fungovala, občas sa telefón každú chvíľu prestal a zas začal nabíjať. Vzadu je aj zástrčka na 220, čo je praktické.

Najväčšie plus a toto by som si najradšej namontoval aj k sebe - ostrekovače v predných stieračoch. Asi je to vec čo už sa roky používa všade, naživo som to videl prvýkrát, je to fakt super vec. Okno sa nezotrie nasucho, najprv ho prejdú mokré stierače vlnou okeny a potom ho dočista zotrú. Efektné a funkčné.

Trošku nelogické pre mňa bolo ovládanie teploty na klimatizácii dvoma tlačítkami, kedy aj pridanie aj ubranie teploty je klik "dole", kolieskom si to viem nastaviť naslepo, tu som s stále musel dívať, čo stláčam. Nelogické bolo aj osvetlenie pedálov počas jazdy a nie iba pri otvorených dverách - v noci som vďaka tomu v bočnom okne a zrkadle videl odraz interiéru, vypnúť sa mi to nepodarilo.
Otváranie kufra kopnutím pod nárazníkom bolo v mojom prípade veľmi náhodné, podarilo sa mi to asi 2 z 5 pokusov kedy som to skúšal (možno to chce viac cviku).

Celkovo sa mi páčil infotainment, veľa vecí sa dalo nastaviť, personalizovať, upraviť. Teda okrem prístrojovej dosky, kde sa dá nastaviť vlastne len väčšie písmo. Systém mal celkom rýchlu odozvu, peknú grafiku, displej je akurát veľký. Dobré bolo aj presunutie tlačítka kamerového systému do stredu (na CX-5 je vľavo pod volantom). Prekvapilo ma, že detské poistky na dverách stále nie sú elektronické. ISOFIX konečne nie je utopený medzi sedákom a operadlom, ale prístupný za plastovou krytkou. Predné bočné okná vyzerajú pokryté nejakou fóliou (sneh vyzeral cez ne trošku žlto), či sú termoizolačné, neviem, čelné vyzerá úplne obyčajne, takže v lete asi bude vpredu skleník ako v CX-5.

Auto má v súčasnosti viac ako dvojnásobnú cenu našej CX-5, nevidím v ňom ale dvojnásobnú hodnotu aj s ohľadom na závady ktoré sa v tomto vlákne vyskytujú a ktoré som osobne zažil. Auto mi pripadalo pri jazde tvrdšie a hlučnejšie, ako by mohlo byť, chýba trošku komfortnejšia možnosť nastavenia podvozku.

Napriek tomu, že to bol veľký zážitok, nie je mi za autom až tak smutno :) .
 
Jo, to auto má naprosto kulervoucí vzhled, ale co tady čtu, tak jsem rád za své vychytané BN, které, doufám, vydrží co nejdéle, kdy za 5 let jsem na něm řešil jen problém s kamerou kvůli el. kabelu. Další auto už Mazda určitě nebude.
 
A proč nebude další Mazda? Co jiného?

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Je to škoda, tešil som sa na ten víkend veľmi dlho, ale už prvé dojmy boli trošku zmiešané a nakoniec som bol rád, keď som auto vrátil a sadol naspäť do svojho.
Ak by som sa aktuálne rozhodol autá vymeniť, za príplatok cca 1mil by som dostal fake zvuk 6 valca (ktorý sa ale pri bežnej jazde aj tak viacmenej nudí a točí asi 1000 otáčok), Waze na HUD a auto, s ktorým sa mi fakt zle parkovalo (na tej prvej fotke je reálna fotka, ako som parkoval pred Hornbachom, aby mi to niekto nepodrel a zároveň som pohodlne vystúpil).

Ja tam proste ten miliónový príplatok nevidím.
 
Mě by zajímalo, jestli dorazí ten třílitr benzín v zadokolce. Stále je to prý reálné. Bohužel Mazda se cítí na vyšší třídu a tudíž i posunula své ceny na úroveň vyšší. Mazda CX5 v plné výbavě lze koupit cca kolem milionu stejně jako výroční edici skvělé Mazdy 6. Tady je to dalších půl milionu navrch a to bych já nedal. Otázka je, zda by to auto za to stálo, pokud by netrpelo na žádné z uváděných potíží.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Tak to ma teda fakt prekvapuje, znelo to, ako keby to ani nešlo z motora a zároveň trošku neprirodzene (elektronicky). Skoro ako Kodiaq RS keď ide 20 po parkovisku.. :grinning:
 
Omlouvám se, pokud to už někde tady je, ale nenašel jsem... Při prohlídce bych u prodejce chtěl vyřešit plechový zvuk dveří a odvolat se na TSB R085/22 (https://www.cx70forum.com/threads/t...60-please-do-not-post-comments.326/#post-5573) . VIN mám v rozsahu, ale nevím, jestli to fakt platí pro celou Evropu. Díky.
Ano ve shodném rozsahu VIN platí i pro Evropu, SI R085/22 – nepříjemný zvuk při otevírání a zavírání dveří a do VIN -123464 i R034/23 – rachocení v oblasti zavazadlového prostoru. Přední a zadní dveře se vylepí 2mm alubutylem (lokální nákup, žádná speciální sada) a spodní deska zavazadelníku podlepí kousky 2mm plsti.

Chyba vybitia 12V batérie od prvého odomknutia auta s nájazdom 30km je fakt otravná (hlavne keď som v rovnakom čase riešil skutočné vybitie akumulátoru v druhom aute).
Je potřeba přeprogramovat BCM_MAIN a BCM_SUB.
 
Ano ve shodném rozsahu VIN platí i pro Evropu, SI R085/22 – nepříjemný zvuk při otevírání a zavírání dveří a do VIN -123464 i R034/23 – rachocení v oblasti zavazadlového prostoru. Přední a zadní dveře se vylepí 2mm alubutylem (lokální nákup, žádná speciální sada) a spodní deska zavazadelníku podlepí kousky 2mm plsti.


Je potřeba přeprogramovat BCM_MAIN a BCM_SUB.
Díky moc.
 
Přední a zadní dveře se vylepí 2mm alubutylem (lokální nákup, žádná speciální sada) a spodní deska zavazadelníku podlepí kousky 2mm plsti.
Tady by me celkem zajimalo, jestli vylepi celou plochu dveri (pochybuji?), anebo tam placnou pruh 15 x 30 cm a cau? Nebude v případě 1 varianty lepsi si tu udelat sam, celoplosne a tudiz kvalitne?
 
Tady by me celkem zajimalo, jestli vylepi celou plochu dveri (pochybuji?), anebo tam placnou pruh 15 x 30 cm a cau? Nebude v případě 1 varianty lepsi si tu udelat sam, celoplosne a tudiz kvalitne?
Mazda má postup prací.... ☺️

 
Back
Top