Mám za sebou víkend s
CX-60 3,3 Skyactiv-D Homura, ak nevadí, podelím sa o svoje pocity a porovania oproti CX-5, ktorú mám už 80tis km.
Komu sa nechce čítať môj elaborát - CX-5 sa mi v súčasnosti zdá pre mňa vhodnejšia a napriek pár pozitívam ju za CX-60 zatiaľ nevymením.
Zobrazit přílohu 49183
Na začiatok porovnanie áut sprostredkované Google Bard (snáď pravdivé):
Veľkosť | Mazda CX-5 | Mazda CX-60 | Rozdiel |
Dĺžka | 4545 mm | 4745 mm | +200 mm |
Šírka | 1840 mm | 1890 mm | +50 mm |
Výška | 1680 mm | 1688 mm | +8 mm |
Rázvor | 2700 mm | 2870 mm | +170 mm |
Objem kufra | 506 l | 570 l | +64 l |
Hmotnosť | 1530 kg | 1650 kg | +120 kg |
Napriek uvedenému porovnaniu bol prvý pocit z auta, že
je obrovské (vpredu aj vzadu je trošku viac miesta, kufor vyzerá cca rovnako). Oproti CX-5 som mal pocit, že sedím vysoko ako v dodávke (rád by som si dal sedadlo ešte tak 5cm dole), auto je na pocit dosť široké a myslel som že sa nevojdem do pruhu. Za toto možno môžu inak zakrivené zrkadlá, ale neviem to určite. V oboch bočných zrkadlách som mal pocit že idem po čiare, v CX-5 tam mám v zrkadlách na oboch stranách kus miesta. Zážitok (nie úplne príjemný) bola aj jazda v podzemnom parkovisku, tu oceňujem konečne
kvalitný kamerový systém (ktorý má dobrý obraz aj v tme), inak by som tam odrel všetky disky z oboch strán. Stále pravdepodobne chýba naklopenie zrkadiel smerom dole pri cúvaní.
Druhý pocit bol, že
v tom aute stále niečo pípa. Chyba vybitia 12V batérie od prvého odomknutia auta s nájazdom 30km je fakt otravná (hlavne keď som v rovnakom čase riešil skutočné vybitie akumulátoru v druhom aute). Auto s touto hláškou nahlas pípa po vypnutí motora aj po zamknutí, po odomknutí, kedykoľvek nebeží motor. Je to neskutočne otravné a pomerne hlasité. Neviem, nechcel by som prebrať nové auto za 1,5mil v takomto stave. Druhá chybová hláška, tentokrát chyba Adblue sa zobrazila asi po 2km, auto sa vyhrážalo obmedzením maximálnej rýchlosti a že po 1000km už nenaštartujem (pričom na prístrojovej doske naskočil efektný odpočet od 1000). Táto hláška zmizla po vypnutí a zapnutí motora. Ďalšie pípanie sa ozvalo od protikolízneho asistenta skoro na každom kruhovom objazde, kedy predo mnou auto schádzalo z objazdu a ja som sa chcel pohnúť smerom za neho. To asistent panikáril skoro vždy, aj keď fyzicky nebolo možné do nikoho naraziť (toto pípanie sa pravdepodobne dá v menu vypnúť, dalo sa tam nastaviť spôsob varovania veľa asistentov).
Zobrazit přílohu 49182
Už veľmi nie som zvyknutý na to, že je niekde
zapnutý start-stop (i-stop), v tomto prípade sa auto tvári "hybridne" a motor vypína už pri nízkej rýchlosti a nie až po zastavení, ako na starších modeloch. Veľmi nepraktické napríklad pred kruhovým objazdom - dobrzďujem nech ho nepreletím rovno, nič nejde, stlačím plyn a auto začne ešte len štartovať miesto toho, aby vyrazilo (aspoň na tú nabitú elektriku z brzdenia) vpred.
Kozmetická drobnosť, ale nepáčia sa mi
fake výfuky. Na ľavej strane sú to tuším úplné atrapy, vpravo sú reálne výfuky zakončené smerom dolu pár cm za nárazníkom v ktorom sú "diery" na výfuky. Vyzerá to blbo a je škoda, že tie 4 diery v nárazníku nie sú "pravé".
Pozitívny zážitok mám z motora. Jazdil som
pod 7 litrov, čo sa mi s CX-5 s menším benzínom podarilo len výnimočne, údajne sa dá dostať ešte o liter nižšie, čo je pri 58 litrovej nádrži už slušný dojazd. Dynamika bola trošku turbonaftová = nič, nič, raketa (nie som na to zvyknutý a vytočiť motor občas trošku dlho trvalo). Škoda, že
zvuk je pravdepodobne umelý rovnako, ako tie výfuky. Motor je pekne celý zakrytovaný, takže sa neušpiníte pri dolievaní ostrekovača, akumulátor je na spolujazdcovej strane, pod krytom, zle prístupný, má krytku na + póle, ale pod krytkou je len menšia matica, na ktorú by sa štartovacie káble asi ani nedali uchytiť.
Zobrazit přílohu 49180
Veľké plus dávam za
HUD displej, ktorý vie konečne zobrazovať pokyny z Waze (cez Android auto). AA by v aute malo byť aj bezdrôtové, ale nepodarilo sa mi to nastaviť, stále to chcelo párovať telefón a ten sa následne pripojil len cez BT na telefonovanie. Cez USB fungovalo v poriadku, v aute sú vpredu len USB-C konektory. Vpredu je bezdrôtová nabíjačka, občas fungovala, občas sa telefón každú chvíľu prestal a zas začal nabíjať. Vzadu je aj zástrčka na 220, čo je praktické.
Najväčšie plus a toto by som si najradšej namontoval aj k sebe -
ostrekovače v predných stieračoch. Asi je to vec čo už sa roky používa všade, naživo som to videl prvýkrát, je to fakt super vec. Okno sa nezotrie nasucho, najprv ho prejdú mokré stierače vlnou okeny a potom ho dočista zotrú. Efektné a funkčné.
Trošku nelogické pre mňa bolo
ovládanie teploty na klimatizácii dvoma tlačítkami, kedy aj pridanie aj ubranie teploty je klik "dole", kolieskom si to viem nastaviť naslepo, tu som s stále musel dívať, čo stláčam. Nelogické bolo aj
osvetlenie pedálov počas jazdy a nie iba pri otvorených dverách - v noci som vďaka tomu v bočnom okne a zrkadle videl odraz interiéru, vypnúť sa mi to nepodarilo.
Otváranie kufra kopnutím pod nárazníkom bolo v mojom prípade veľmi náhodné, podarilo sa mi to asi 2 z 5 pokusov kedy som to skúšal (možno to chce viac cviku).
Celkovo sa mi páčil
infotainment, veľa vecí sa dalo nastaviť, personalizovať, upraviť. Teda okrem prístrojovej dosky, kde sa dá nastaviť vlastne len väčšie písmo. Systém mal celkom rýchlu odozvu, peknú grafiku, displej je akurát veľký. Dobré bolo aj presunutie tlačítka kamerového systému do stredu (na CX-5 je vľavo pod volantom). Prekvapilo ma, že
detské poistky na dverách stále nie sú elektronické.
ISOFIX konečne nie je utopený medzi sedákom a operadlom, ale prístupný za plastovou krytkou.
Predné bočné okná vyzerajú pokryté nejakou fóliou (sneh vyzeral cez ne trošku žlto), či sú termoizolačné, neviem, čelné vyzerá úplne obyčajne, takže v lete asi bude vpredu skleník ako v CX-5.
Auto má v súčasnosti viac ako dvojnásobnú cenu našej CX-5, nevidím v ňom ale dvojnásobnú hodnotu aj s ohľadom na závady ktoré sa v tomto vlákne vyskytujú a ktoré som osobne zažil. Auto mi pripadalo pri jazde tvrdšie a hlučnejšie, ako by mohlo byť, chýba trošku komfortnejšia možnosť nastavenia podvozku.
Napriek tomu, že to bol veľký zážitok, nie je mi za autom až tak smutno
.