• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda3 BP 2019 - obecně

Bydlím v nové bytovce mám jedno vyhrazené oplocené parkoviště venku a druhé ve společné garáži pro 12 aut - vrata mají 240 cm na výšku když se otevřou.
Auto má asi 1435mm, něco příčníky a nosič, a kola 800mm pokud stáhnu sedla dolů a vyndám přední kolo - nejvíc se mi zamlouvá nosič Thule TopRider za pŕední osu.
S tímto bych se teoreticky vejít mohl.
Samo mohu kola naložit venku - i před garáží je krytý tunel kudy se dá vejít do baráku takže ani v dešti není problém.
Ale pokud by to mělo vejít vzal bych ty TopRide, pokud ne zvažoval bych i jiné typy nosičů.
 
Pánové řešíte také někdo, zda má smysl jít na garančku (v mém případě druhou)? Co mi hlavně vadí je, že mi budou měnit brzdovou kapalinu (po 2 letech a 15tkm!). No a také mi přehrají řídící jednotku, takže pozbydu tuning od shr3ka. Neočekávám, že se znovu spokojím s G122, takže pak budu muset znovu na tuning. Když to pak tak posčítám, tak mě vše vyjde na nějakých 10 tisíc, což samozřejmě v provozu nového auta je víceméně zanedbatelná částka. Spíš se mi z toho opravdu vytrácí smysl...
Nebo víte někdo, jak absolvovat garančku smysluplněji? Jinak podotýkám, že pro mě není problém si základní servis jako olej a filtry udělat sám.
 
Pánové řešíte také někdo, zda má smysl jít na garančku (v mém případě druhou)? Co mi hlavně vadí je, že mi budou měnit brzdovou kapalinu (po 2 letech a 15tkm!). No a také mi přehrají řídící jednotku, takže pozbydu tuning od shr3ka. Neočekávám, že se znovu spokojím s G122, takže pak budu muset znovu na tuning. Když to pak tak posčítám, tak mě vše vyjde na nějakých 10 tisíc, což samozřejmě v provozu nového auta je víceméně zanedbatelná částka. Spíš se mi z toho opravdu vytrácí smysl...
Nebo víte někdo, jak absolvovat garančku smysluplněji?
Proč ti budou přehrávat ŘJ? Já jsme hlavně překvapen, že mění pylový filtr po 2 letech dle plánu, což je podle mne strašná pitomost.
 
Neočekávám, že se znovu spokojím s G122, takže pak budu muset znovu na tuning. Když to pak tak posčítám, tak mě vše vyjde na nějakých 10 tisíc, což samozřejmě v provozu nového auta je víceméně zanedbatelná částka.
Za znovu nahrání nic neplatíš, max. můžeš dovézt láhev vína.
 
@Michall Rozveď prosím tě to s tím pylovým filtrem...
No tak rozumný člověk ho mění 1 - 2 krát do roka. Já si ho nechal vyměnit při jarním přezouvání v Táboře a vydezinfikovat klimu ozonem. Najedu cca 18-20 ročně. Klima je stejně zase cítit a myslím si, že kdyby byla předepsána výměna s každou garančkou - 1 ročně, tomuhle by se zamezilo / dost by se to omezilo. Dost mne překvapilo, že neexistuje zatím údajně filtr s aktivním uhlím ale jen obyč papír (Cena cca 800). Z výroby tam "uhelnej" byl. Btw, nějaké doporučení na funkční dezinfekci výparníku kromě ozonu?
 
Pánové řešíte také někdo, zda má smysl jít na garančku (v mém případě druhou)? Co mi hlavně vadí je, že mi budou měnit brzdovou kapalinu (po 2 letech a 15tkm!). No a také mi přehrají řídící jednotku, takže pozbydu tuning od shr3ka. Neočekávám, že se znovu spokojím s G122, takže pak budu muset znovu na tuning. Když to pak tak posčítám, tak mě vše vyjde na nějakých 10 tisíc, což samozřejmě v provozu nového auta je víceméně zanedbatelná částka. Spíš se mi z toho opravdu vytrácí smysl...
Nebo víte někdo, jak absolvovat garančku smysluplněji? Jinak podotýkám, že pro mě není problém si základní servis jako olej a filtry udělat sám.
Myslím si, že nejde o smysluplnost, ale spíš o peníze, které které v rámci celosvětových garanček Mazda nějak za své ND a služby zčásti inkasuje.
Já bych jednoznačně šel kvůli záruce. Vím že celá slavná Mazda garance má spoustu výluk, proto jsme si nepřiplácel za delší záruku. Pak pravidelný roční servis umožňuje (i po záruce) jakousi kvazi výhodu Asistenční Služba Mazda (aktivní max.6 let). Takže si to musí rozmyslet každý sám.
 
to @HHbota . Myslím že jenom vyměnit olej a filtr nestačí. Jezdím a budu jezdit pravidelně už jenom proto abych nepřišel o záruku. Po záruce asi budu jezdit dál, je to jistota, v servise kam jezdím jsou skuteční mechanici kteří vědí co dělají a nemají problém abych jim při práci "zavazel" u auta. Výměna brzdovky po dvou letech určitě ano, nejde o najeté km, ale postupně degraduje, to bych nepodceňoval. Mám špatnou osobní zkušenost na druhém autě, kdy jsem se vybodl na výměnu a při jedné cestě jsem šlápl na brzdu a skoro nic. Byl jsem rád že jsem dojel nějak na šneka domů. Pylový filtr nechávám měnit každý rok při garančce, to si můžeš dělat taky sám. No je to na každém, jistě jsou to nějaké investice, ale při případném prodeji auta to dělá dobrý dojem pečlivého majitele. Jak chceš.
 
@detoxy brzdovku určitě měnit co dva roky.. ráda do sebe totiž váže vlhkost=vodu, která potom při dlouhém brždění začne vařit=bublinky vzduchu=špatný brzdný účinek viz popis od @mastif
co se týká klima filtru, tak mě jej mění každý rok.. v tom filtru se drží nejvíce bakterií a všeho co pak dýcháš v autě, takže při nějakém větším nájezdu měnit klidně i 2x ročně, takže souhlas s @Michall
 
To @mastif Já mám zkušenost spíš z provozování starších aut, kde už člověk nejezdí na garančky. Brzdovka pak v klidu vydrží 5 i víc let a to mluvím o starších systémech, které nejsou tak těsné. I ta zkušenost co popisuješ ukazuje spíš na poruchu těsnosti. Degradace rozhodně není náhlý jev.
To @walker Ano, chápu to podobně, že jde v podstatě o platbu záruky.
 
to @HHbota Jo to já mám taky 18 let starýho fiata už na dojezd, ale právě u něho se mi to stalo, že přestal brzdit, resp brzdil nebrzdil, kvůli tomu že jsem podcenil výměnu brzdovky a nechal ji tam cca 5 let. Netvrdím že po dvou letech je už po ní, ale ty 2 roky jsou bezpečná doba kdy má vlastnosti které má mít na 100%. Potom pomalu degraduje. Ale kdy je tedy ten správný okamžik dle tebe na výměnu ? Až se stane nehoda ? Trochu pozdě. ale jak chceš, to je každého věc. Co se týče těsnosti systému, tak i na tom mým starým fiatu kapalina nemizí, dle rysky, pravidelně kontroluji. Nikdy nezmizela ani kapka.Takže rozhodně není prováděna výměna kvůli netěsnosti, to už je pak na zjištění příčiny a místa úniku a s takovým autem bych moc nejezdil.
 
Myslím,že ten příspěvek nepatří mě,ale i tak s tebou souhlasím.?
 
Problém u moderních brzdových kapalin není až tak jejich ztráta bodu varu. Ten u kvalitní brzdovky bude splňovat normu DOT4 (nová/suchý bod varu/0%H2O min. 230°C, na výměnu/mokrý bod varu/3,7%H2O min.155°C) i po těch 5 letech. Co mám vyzkoušeno tak třeba obyčejný Castrol Brake Fluid DOT4 má suchý bod varu (po otevření lahve) 268-270°C a po 2 letech klesne na nějakých 210-230°C (záleží navenkovních podmínkách kde se auto pochybuje a jak se používají brzdy).

Problém ale je,že ten rozdíl o který ta hodnota klesne znamená,že je brzdová kapalina kontaminovaná vzdušnou vlhostí a ta mimo toho že snižuje bod varu,tak taky způsobuje korozi a poškození brzdových trubek, puchření brzdových hadiček a hlavně ničí čím dál modernější pumpu ABS (DSC atd..) případně elektronický posilovač brzd (elektronický hlavní brzdový válec).

Když použijete kvalitní novou brzdovku,tak i za ty 4 roky s autem zabrzdíte bez problému i v krizovce pokud zrovna nebudete terorizovat brzdy sjezdem z Alp, ale už po otevření nádobky v ní uvidíte velký kmožství kontaminace (vypadá to jako žabinec na rybníku v létě), která ničí brzdový systém, který následně může selhat.

To je dle mého názoru celý problém u moderních aut za použití nové a kvalitní brzdové kapaliny a proto většina výrobců udává 2 roky od výměny nové brzdové kapaliny.

Slovo nové píšu několikrát z důvodu,že datum od kdy se počítají ty 2 roky na výměnu brzdové kapaliny není datum ve kterym vy přijedete do servisu a tam vám brzdovku vymění, ale je to datum kdy se otevřela ta flaška s novou brzdovkou. Já osobně na dílně používám pouze litrové flašky,protože nikdy nevím jestli zrovna mi příští dva měsíce budou jezdit auta na výměnu brzdovky nebo budu měnit jen ramena. Proto když mi ve flašce brzdovka zbyda a do dvou měsíců po otevření jí nezdělám,tak jí automaticky vyleju.
 
Poslední úprava:
to @Max6 . A je třeba nějaký měřič, kterým by se dalo zjistit, kolik vzdušné vlhkosti a bublinek je v kapalině a tudíž je třeba ji vyměnit? Asi je to blbá otázka,moc se v těhle odborných věcech nevyznám. Jak potom určit kdy už je kapalina zralá na výměnu, když nebudu dodržovat intervaly výrobce ?
 
@mastif Samozřejmě. Já na to používám měřák od ATE, který mi přesně po převaření kapaliny ukáže aktuální bod varu.

ale jak jsem psal,tak nikdy nenechávám dotáhnout brzdovku do konce nějaký normy (třeba DOT4), ale prostě jí měním každý dva roky aby se mi nepoškozoval brzdový systém.
 
Poslední úprava:
Proto když mi ve flašce brzdovka zbyda a do dvou měsíců po otevření jí nezdělám,tak jí automaticky vyleju.
Trochu chyba ne? Už jsem zkoušel snad vše co šlo, ale brzdovka je jednoznačně nejlepší na mravence.
 
Back
Top