• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda3 BP 2019 - obecně

Tak podle VIN auto už na přehrání softweru ohledně vybijení akumulátoru bylo. A když už mě měl technik na telefonu tak se do mě pěkně pustil že co jsem si to dovolil a jaké to pro mě bude mít následky.Už Jste prosím vás někdo z vás co máte Mazdu v záruce přejeli datum servisu? Nemyslím KM ale datum . Dnes mě trošku vyděsil technik v Mazdě ohledně záruky.První olej se měl dělat ve 20000km a původní majitel ho už měnil cca v 7000km protože chtěl autu dopřát ,druhá výměna měla tím pádem proběhnout ve 40000 km a opět proběhla dříve a to v 17000km (dobrý přístup prvního majitele) a ted třetí servis měl proběhnou podle mazdy opět po 20000km a to 30.8.2021 ve 37000km ,ale já ho udělal 16.10.2021 ve 30000km (o 7000km méně než byl daný maximální nájezd) a už se bohužel oháněly tím že když se poroucha motor ,že neuznají záruku. Osobně jsem si myslel ,že není až tak důležitý datum jako nepřejed kilometrově servisní interval.
 
Poslední úprava:
Tak podle VIN auto už na přehrání softweru ohledně vybijení akumulátoru bylo. A když už mě měl technik na telefonu tak se do mě pěkně pustil že co jsem si to dovolil a jaké to pro mě bude mít následky.Už Jste prosím vás někdo z vás co máte Mazdu v záruce přejeli datum servisu? Nemyslím KM ale datum . Dnes mě trošku vyděsil technik v Mazdě ohledně záruky.První olej se měl dělat ve 20000km a původní majitel ho už měnil cca v 7000km protože chtěl autu dopřát ,druhá výměna měla tím pádem proběhnout ve 40000 km a opět proběhla dříve a to v 17000km (dobrý přístup prvního majitele) a ted třetí servis měl proběhnou podle mazdy opět po 20000km a to 30.8.2021 ve 37000km ,ale já ho udělal 16.10.2021 ve 30000km (o 7000km méně než byl daný maximální nájezd) a už se bohužel oháněly tím že když se poroucha motor ,že neuznají záruku. Osobně jsem si myslel ,že není až tak důležitý datum jako nepřejed kilometrově servisní interval.
No nějaké lehké prejeti datum prý neřeší, ale 2 měsíce je už asi dost. V manuálu je totiž rok NEBO km. A pustil se do tebe kvůli přejetí servisu? Jaký to byl servis?
 
Auto jsem koupil cca před měsícem, bohužel včasný datum výměny oleje jsem nemohl ovlivnit. Do kilometrové výměny když jsem olej měnil scházelo 7tis.km což je skoro půlka intervalu( podle mého usudku je spíš tenhle fakt směrodatný) Pustil nepustil,přišlo mi spíš,že už ani nebyla důležitá otázka kvůli čemu jsem volal, ,ale technik spíš odbočil a pořád řešil ten olej,ujištoval,že at počítám s tím ,že pokud bude nějaký problém s motorem ,že mám počítat s tím ,že nejspíš Mazda neuzná záruku i když se v autě měnil motorový olej nad rámec jejich daných servisních intervalů. Podle Mazdy 3x výměna motorového oleje za 60tis .Moje auto 3x výměna za 30 tis. Nebrečím jen mě mrzí jejich přístup. A to má auto dokoupenou ještě pětiletou záruku.
 
Záleží aký interval mal nastavený, existujú dva a to flexibilný alebo fixný pre výmenu oleja. Ja mám nastavený fixný 20tis. Km alebo 1 rok. Tolerancia pre garančnú prehliadku po dotaze priamo v autorizáku je +1000 Km pri 20tis. intervale. Dátumovú toleranciu síce nemám overenú, ale s vyše týždňom po termíne 2. garančky problém nemali kvôli záruke. V prípade potreby sa dá dohodnúť a nastaviť v servise aj skrátený fixný interval 10tis. Km alebo 6 mes., napr. pre intenzívnu mestskú prevádzku, časté krátke jazdy v zimnom období, atď. Ten flexibilný interval pre výmenu oleja má ale podmienku, že musí byť používaný výhradne "Mazda Original Oil", ktorý pre EU serv. sieť vyrába a dodáva Total, takže to som hneď zamietol...
 
Poslední úprava:
Tak podle výpisu fixní. Nejde mi o to jestli jezdím ve městě nebo delší trasy. Vždy jsem měnil olej po 10 tis.km a nehodlám to měnit. Podle mě je prostě 20 tis. hodně. Jen mě zarazilo že ty dva měsíce jsou strašný problém i když nájezd se ani z daleka nepřiblížil těm jejich 20 tis.km. Co když budu třeba 2 měsíce mimo kvůli nemoci tak mi automaticky zruší záruku. No pěkný ,super poznatek.
 
No s týmto bude problém v každom autorizáku, lebo niekde v záručných podmienkach majú jasne napísané, že nedodržaním ich pravidelnej garančnej prehliadky 20tis. Km alebo 1 rok (podľa toho čo nastane skorej), nemusí byť uznaná záruka. Treba si to proste ustriehnuť a veľmi to nenaťahovať s termínom ďalšej prehliadky, nemusí sa to v konečnom dôsledku vyplatiť...
 
Tak píšou jeden rok nebo max. 20 tisíc km, ale záleží na servisu. Já třeba chodil se šestkou +/- měsíc a nikdo to neřešil. Vždy jsem volal 5-10 dnů předem a když nebyl termín, tak jsem šel až za měsíc. S trojkou teď volám měsíc dopředu, abych šel tak nějak stejně. V servisu říkali, že hlavně neprekrocit těch 20 tisíc, nějaký ten týden nevadí.
 
Tak to mi řekl i původní majitel ,že tak to chodí např. třeba i v Mazda Tábor kde je auto kupované. Že datum v nějaké normalní míře neřeší ale km samozřejmě ano. Tak hod vím kam s autem nemám jezdit a to je do BEK Ustí nad Labem.
 
Tak podle výpisu fixní. Nejde mi o to jestli jezdím ve městě nebo delší trasy. Vždy jsem měnil olej po 10 tis.km a nehodlám to měnit. Podle mě je prostě 20 tis. hodně. Jen mě zarazilo že ty dva měsíce jsou strašný problém i když nájezd se ani z daleka nepřiblížil těm jejich 20 tis.km. Co když budu třeba 2 měsíce mimo kvůli nemoci tak mi automaticky zruší záruku. No pěkný ,super poznatek.
Mě servisman,řekl že je tolerance 1500 km nebo jeden měsíc.
 
Mě tedy upozorňovali, že těch 20 tisíc se nesmí překročí a že tedy raději dřív než to přetáhnout.
Aktuálně je na budíku něco přes 15 a auto má již dvakrát dělaný olej. Takže jak budu mít tak 18-19 cinknu si zapikat termín aby se to do 20 stihlo.

Jinak mi říkali že neuznat záruku pak mohou i kdyby se těch 20 přetáhlo jen o pár km, takže opravdu raději klidně o 1000 km dřív než o 5 km později.
 
Jinak mi říkali že neuznat záruku pak mohou i kdyby se těch 20 přetáhlo jen o pár km,
já bych řekl, že s tou zárukou mohou jít k šípku ? , je to jen způsob jak tahat z lidí prachy. Předražený olej, drahá hodinovka a ani nevíš jestli ti něco vůbec vyměnili. Musíš mít hooodně velkou smůlu, aby se ti motor vysral během prvních 3 let , ale netvrdím, že to není nemožné
 
Podívej to asi jo. Olej si nechávám lejt vlastní s tím není problém a stejně mi to vychází tak ze ve 20 chci další výměnu takže to je mi fuk a co tam dělají jinak…. Vizuální kontrola karoserie a já nevím filtr v kabině…?
A výměnu oleje si kontroluji vždy.

Jinak souhlas během záruky se většinou nic nevytento a priplacet za další nebudu.
Nicméně servisovat si to v Mazdě nechám vždy pac nechci řešit kdo mi tam co vrazi za díly a olej si nechám taky měnit jelikož ho chci mít v servisce což tyhle záznamy se mi nedávno u totalky ukázali užitečné a po podání protestu na odhad ceny a doložení všech zaznamu pojišťovna zvedla odhad ceny vozu o 30%. No a těch par stovek co nechám za práci v Mazdě za výměnu oleje mi za tohle stojí.
Druhá věc je ze to stejně nemám kde dělat takže bych těch par stovek vždy někomu musel dat ale dotyčný by mi neudělal zápis do servisky a i u prodeje vozu to pak lip vypadá.
 
Jinak souhlas během záruky se většinou nic nevytento a priplacet za další nebudu.
Nicméně servisovat si to v Mazdě nechám vždy pac nechci řešit kdo mi tam co vrazi za díly a olej si nechám taky měnit jelikož ho chci mít v servisce což tyhle záznamy se mi nedávno u totalky ukázali užitečné a po podání protestu na odhad ceny a doložení všech zaznamu pojišťovna zvedla odhad ceny vozu o 30%. No a těch par stovek co nechám za práci v Mazdě za výměnu oleje mi za tohle stojí.
Druhá věc je ze to stejně nemám kde dělat takže bych těch par stovek vždy někomu musel dat ale dotyčný by mi neudělal zápis do servisky a i u prodeje vozu to pak lip vypadá.
Materiál si vybírám sám a do elektronické servisní knihy to umí vyplnit i neautorizovaný servis ,né všechny ale některé ano. Neříkám že každý autorizovaný servis je špatný.Ale člověk musí vědět kam auto chce dát a hlavně tomu servisu důvěřovat.
 
Poslední úprava:
Na tohle já kašlu. Jsem názoru že cena auta při prodeji je dána aktuálním stavem a viditelnou péčí. Já se o auto už v době záruky staral sám nebo můj mechanik který práci dělá víc než kvalitně. Vyjde mě to mnohem levněji a nepotřebuji zápis do elektronické knížky pro nějakého joudu co kupuje podle toho. Mazda zaměstnává jako ostatní obyčejný lidi co dělají jen svou práci a často ani to nedělají takže už mnohokrát jsem zažil že dáte ranec za výměnu filtrů a oleje a druhý den doma vidíte že olej je stále černý a filtry taktéž původní. V lepším případě naliji část oleje a naredi s tím vyjetym. Original servis není záruka ničeho. Nejlepší je si udělat sám nebo pořídit dobrého mechanika za kámoše.

Mazda 3 BN
 
Materiál si vybírám sám a do elektronické servisní knihy to umí vyplnit i neautorizovaný servis ,né všechny ale některé ano. Neříkám že každý autorizovaný servis je špatný.Ale člověk musí vědět kam auto chce dát a hlavně tomu servisu důvěřovat.
Ano jenže takovému servisu zaplatím stejně jako Mazdě.

Na tohle já kašlu. Jsem názoru že cena auta při prodeji je dána aktuálním stavem a viditelnou péčí. Já se o auto už v době záruky staral sám nebo můj mechanik který práci dělá víc než kvalitně. Vyjde mě to mnohem levněji a nepotřebuji zápis do elektronické knížky pro nějakého joudu co kupuje podle toho. Mazda zaměstnává jako ostatní obyčejný lidi co dělají jen svou práci a často ani to nedělají takže už mnohokrát jsem zažil že dáte ranec za výměnu filtrů a oleje a druhý den doma vidíte že olej je stále černý a filtry taktéž původní. V lepším případě naliji část oleje a naredi s tím vyjetym. Original servis není záruka ničeho. Nejlepší je si udělat sám nebo pořídit dobrého mechanika za kámoše.

Mazda 3 BN
Proto sem psal že si výměnu oleje kontroluji.
Jo šidí se všude, ale jak jsem psal, mě teď vybouchaná serviska Toyotou zvedla cenu auta o 30% zřejmně si v pojišťovně ověrovali, že auto bylo servisované jen u nich a to udělalo dost velký rozdíl.
Takže v tom hodlám pokračovat, protože cena mezi originálním servisem a běžným servisem se dnes už tolik neliší. Pokud si děláš sám nebo máš známe je to fajn, ale jsou situace kdy i na to člověk muže doplatit.
 
Ano jenže takovému servisu zaplatím stejně jako Mazdě.
V tu chvíli si musíš říct zda ti jde o kvalitu servisní práce a tudíž kvalitu "péče" o auto nebo ti jde jen o to razítko/zápis a kafe na účet podniku. Případně jestli najdeš ten servis co umí průsečík těhle věcí...

Při prodeji našich aut i bazarům, stačilo dodat faktury a servisní knížka nikoho nezajímala. To samý teď v září bylo i při řešení reklamace zrcátka u naší KF 2019.
 
V tu chvíli si musíš říct zda ti jde o kvalitu servisní práce a tudíž kvalitu "péče" o auto
a proto jezdím k tobě :joy: ;) ?.
já raději vidím co se na autě doopravdy dělá, než abych měl zápis v el. servisce
 
Tak vždy jde o to co se dělá že….
A kafe nepiju.
Takže o kvalitu mi jde, ale o servisku taky ?
 
Na tohle já kašlu. Jsem názoru že cena auta při prodeji je dána aktuálním stavem a viditelnou péčí. Já se o auto už v době záruky staral sám nebo můj mechanik který práci dělá víc než kvalitně. Vyjde mě to mnohem levněji a nepotřebuji zápis do elektronické knížky pro nějakého joudu co kupuje podle toho. Mazda zaměstnává jako ostatní obyčejný lidi co dělají jen svou práci a často ani to nedělají takže už mnohokrát jsem zažil že dáte ranec za výměnu filtrů a oleje a druhý den doma vidíte že olej je stále černý a filtry taktéž původní. V lepším případě naliji část oleje a naredi s tím vyjetym. Original servis není záruka ničeho. Nejlepší je si udělat sám nebo pořídit dobrého mechanika za kámoše.

Mazda 3 BN
Jak píšeš taky jsem si věci ohledně udržby provedl sám a nehodlám auto dávat do cizích rukou .Nikdo to neudělá líp než ty sám. A co si budem povídat např. výměna motorového oleje u BP je snad jednodušší úkon než namazat rohlík máslem a to samé platí o výměně vzduchového a kabinového filtru.
 
Poslední úprava:
Mě by jen zajímalo, to tady má polovina členů vybavenou autodílnu s lakýrnickým boxem, pecí a td….?
Na 105 což bylo moje první auto jsem si taky vše dělal sám, ale jak šel čas a auta byla složitější, chtějí speciální vybavení a člověk chce mít kastli jak novou a né zastříknutou sprejem z plechovky jako kdysi tak nechávám auto v servisu, jejich práce jde dozorovat a hlavně člověk nemá čas se v tom hrabat a je lepší zaplatit tu práci a věnovat se své práci kde mám vyšší taxu než kolik si účtuje servis, který to zvládne za zlomek času, který bych tomu věnoval sám.
Navíc auto je spotřební věc, máš ho na pár let jak se začne sypat pošleš ho dál a koupíš nové, nemám k tomu osobní vztah jako k prvnímu autu, nebo k některým jiným věcem, které se staly osobními - prostě obyčejnej spotřebák.
Tím neříkám, že ho nechci mít v pěkném stavu, jen říkám, že si nehodlám pořizovat autodílnu kvůli tomu abych si jednou za čas opravil auto, které stejně za pár let vyměním za jiné.
 
Back
Top