• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda3 BP 2019 - obecně

Spíš je to tím že jsi na klubu fandů (je jedno jestli Mazdy nebo Yamahy) a ty lidi si to rádi opravý samy nebo rádi dopřejí stroji tu nejlepší péči. Prostě ty svý auta neberou jako spotřební věc z butiku. Zároveň nejsou jen nový auta a u ojetých se ceny v autorizovaném servisu (obzvlášť dílu) opravdu nemusí vyplatit - taky jsem si na našem bejvalym MPS sednul venku na sluníčko a rozlepoval světla abych nalepil nový kryty za 800Kč a vyčistil čočky než abych vyplácnul 32000Kč za jedno světlo v autorizáku.

Pokud to někde nerozdrbeš, tak lakýrnický box nebo klempírnu potřebovat nebudeš ?
 
Poslední úprava:
Tak jako u starých aut to chápu ale abych dělal půl roku starý auto v zaruce venku před barakem na koleni se sroubovakem a kladivem to fakt ne.
Jinak ty díly i na starý auta leckdy jdou.
Jen namátkou když sem tuknul e46 tak tlumiče nárazníku asi 3000, čelo asi 6000 kapota za 12000 originál v BMW u ACR tehdy.
Druhovyroba od Kelly mi nabízeli čelo za 5000 a kapotu v nižší kvalitě za 9000 a vyšší kvalitu (údajně již srovnatelnou s originálem) za 16000 takže jsem tehdy neviděl smysl v tom pořizovat něco z druhovyroby a vzal sem si originální díly a nechal si to udělat v origo servisu a to tehdy bylo už 7 let starý auto.

A když si vemu ze jsem jednou scháněl ovladač na ele zrcátka tak mi na vrakaci řekli 900 za vyndanej z bouracky, tak jsem poděkoval a za 650 mi poslali z autorizaku fungl novej.

Myslim ze leckdy lidi platí za staré/repasovane/nebo druhovyrobu víc nebo stejně co za nové origo díly jen proto ze je u nás plno předsudků na to že origo díly jsou drahé a v autorizáku se nedoplatíte.

Já když si odečtu cenu filtru tak sem v autorizaku dal za výměnu oleje cca 700 což mi nepřijde jako nějaká raketa a myslím ze každej garážník by si řekl minimálně podobný peníze, ale do servisky mi nic nezapíše a kdyby náhodou něco tak pak budu minimálně blbě uplatňovat záruku.

Ale jako jo pokud to má někdo jako koníčka a má vybavenou dílnu tak proč ne kor u starších aut.
 
Mě by jen zajímalo, to tady má polovina členů vybavenou autodílnu s lakýrnickým boxem, pecí a td….?
Na 105 což bylo moje první auto jsem si taky vše dělal sám, ale jak šel čas a auta byla složitější, chtějí speciální vybavení a člověk chce mít kastli jak novou a né zastříknutou sprejem z plechovky jako kdysi tak nechávám auto v servisu, jejich práce jde dozorovat a hlavně člověk nemá čas se v tom hrabat a je lepší zaplatit tu práci a věnovat se své práci kde mám vyšší taxu než kolik si účtuje servis, který to zvládne za zlomek času, který bych tomu věnoval sám.
Navíc auto je spotřební věc, máš ho na pár let jak se začne sypat pošleš ho dál a koupíš nové, nemám k tomu osobní vztah jako k prvnímu autu, nebo k některým jiným věcem, které se staly osobními - prostě obyčejnej spotřebák.
Tím neříkám, že ho nechci mít v pěkném stavu, jen říkám, že si nehodlám pořizovat autodílnu kvůli tomu abych si jednou za čas opravil auto, které stejně za pár let vyměním za

Mě by jen zajímalo, to tady má polovina členů vybavenou autodílnu s lakýrnickým boxem, pecí a td….?
Na 105 což bylo moje první auto jsem si taky vše dělal sám, ale jak šel čas a auta byla složitější, chtějí speciální vybavení a člověk chce mít kastli jak novou a né zastříknutou sprejem z plechovky jako kdysi tak nechávám auto v servisu, jejich práce jde dozorovat a hlavně člověk nemá čas se v tom hrabat a je lepší zaplatit tu práci a věnovat se své práci kde mám vyšší taxu než kolik si účtuje servis, který to zvládne za zlomek času, který bych tomu věnoval sám.
Navíc auto je spotřební věc, máš ho na pár let jak se začne sypat pošleš ho dál a koupíš nové, nemám k tomu osobní vztah jako k prvnímu autu, nebo k některým jiným věcem, které se staly osobními - prostě obyčejnej spotřebák.
Tím neříkám, že ho nechci mít v pěkném stavu, jen říkám, že si nehodlám pořizovat autodílnu kvůli tomu abych si jednou za čas opravil auto, které stejně za pár let vyměním za ji



Přeci tady nikdo nepíše ,že tu bude dělat na autě nějaké zástřiky sprejem. Ale bavíme se tady o uplně základním servisu který určitě nedělám před barákem . Pokud mám možnost si na autě udělat servis sám a nechat to zapsat i do elektronické servisní knihy má volba je jasná.

Mě by jen zajímalo, to tady má polovina členů vybavenou autodílnu s lakýrnickým boxem, pecí a td….?
Na 105 což bylo moje první auto jsem si taky vše dělal sám, ale jak šel čas a auta byla složitější, chtějí speciální vybavení a člověk chce mít kastli jak novou a né zastříknutou sprejem z plechovky jako kdysi tak nechávám auto v servisu, jejich práce jde dozorovat a hlavně člověk nemá čas se v tom hrabat a je lepší zaplatit tu práci a věnovat se své práci kde mám vyšší taxu než kolik si účtuje servis, který to zvládne za zlomek času, který bych tomu věnoval sám.
Navíc auto je spotřební věc, máš ho na pár let jak se začne sypat pošleš ho dál a koupíš nové, nemám k tomu osobní vztah jako k prvnímu autu, nebo k některým jiným věcem, které se staly osobními - prostě obyčejnej spotřebák.
Tím neříkám, že ho nechci mít v pěkném stavu, jen říkám, že si nehodlám pořizovat autodílnu kvůli tomu abych si jednou za čas opravil auto, které stejně za pár let vyměním za jiné.
Přeci tady nikdo nepíše ,že tu bude dělat na autě nějaké zástřiky sprejem. Ale bavíme se tady o uplně základním servisu který určitě nedělám před barákem. Pokud mám možnost si na autě udělat servis sám a nechat to zapsat i do elektronické servisní knihy má volba je jasná. A ještě mi prosím napiš kde ti vyměnily Motorový olej za 700 kč. Příště bych tam také nejspíš zajel
 
ČB Auto. Beru si vždy vlastní olej a od nich filtr a matku, udělají mi výměnu úplně v pohodě - požadavek aby mnou dodaný olej byl origo uzavřen a samo dle rozmezí specifikace výrobce.
Auto jsem kupoval na jaře u nich.
M2 před dvěmi roky u nich a to samé taky se tam leje vlastní olej.

Na obou autech olej delanej po prvním 1000 km a pak vždy po 10 tisících, M2 má teď přes 40 tisíc a M3 15 tisíc.
 
ČB Auto. Beru si vždy vlastní olej a od nich filtr a matku, udělají mi výměnu úplně v pohodě - požadavek aby mnou dodaný olej byl origo uzavřen a samo dle rozmezí specifikace výrobce.
Auto jsem kupoval na jaře u nich.
M2 před dvěmi roky u nich a to samé taky se tam leje vlastní olej.
Ted už to chápu podle některých majitelů Mazd je to nejlepší autorizovaný servis v ČR (ironie). S prominutímtam tam bych dal své auto uplně naposled, vlastně jinak, tam bych ho nedal vůbec. Ale tím nechci říct ,že zrovna ty nejsi spokojený s jejich službami.Jen jsem chtě prostě napsat ,že je více variant servisu a neznamená to ,že když auto nedáš do autorizovaného servisu ,že je to špatná volba. Jednoduše Vím co jsem si na autě udělal a jak jsem to udělal. Každý máme prostě na věc jiný názor. Samozřejmě každý dá auto tam ,kde je ze službami spokojený. Můžeš si např. počíst jedno téma ,není moc dlouhé. https://www.mazdaklan.cz/threads/cb-auto-ceske-budejovice.5220/
 
Podívej muže byt já se nepřu jen říkám ze na výměnu oleje ok a třeba mnohokrát vychvalovaný Tábor mi vůbec nesedl - chcete vidět výměnu oleje? Neexistuje. Chcete vlastní olej? Neexistuje.
Je to vždy o lidech.
 
No přesně, je to vždy o lidech v servisech. Já jezdím do autorizáku do Zlína, a všecko v pohodě. Příjmací technik, který má přehled a poradí a nemá žádný problém s tím, abych mohl být u svého auta po celou dobu úkonů, které se na autě dělají. Zatím pravidelné prohlídky s výměnou oleje atd, dle předpisu. Takže vím že olej je včetně filtru vyměněn atd. Navíc můžu pokecat s mechanikem, který mi dá taky pár praktických rad. To kdysi na můj dotaz v jiném, o něco vzdálenějším servise jestli můžu být u auta, tak striktně ne. Chápu že z hlediska bezpečnosti tam mám asi prd co se motat, ale stačí přeci, aby měli formulář, kterej podepíšu s tím že jakýkoliv úraz jde na triko mně a ne servisu. Jasný, že se nebudu moc motat pod autem na zvedáku. Mám špatné zkušenosti s autorizákem jiné značky, kde jsem jim důvěřoval a postupem času jsem nacházel věci který doprasili, ulámaný plasty, chybějící díly, nedotažený vypouštěcí šroub u převodovky atd. Prostě jedno spravili a nachystali si další práci abych zase přijel. Takže by nebylo od věci pro nedůvěřivé lidi jako jsem já a mnoho dalších členů klanu, kdyby všechny autorizáky umožnily být u svého auta, které každého z nás stálo nemálo peněz, a kteří stejně jako já je opečováváme a nemáme je jenom na 3 roky. Zase je to o lidech ...
 
Tak že mi vyměnili olej a filtr poznám i bez toho abych stál vedle mechanika, ale co bych chtěl vidět na vlastní oči je, jak kontroluje karosérii za což si naúčtuje servis skoro 8 stovek....?
 
Hlavně oni jsou povinni ti umožnit dozor nad prací. Takže někdo to řeší formularem, nebo tím ze maj ,,kukaň” někde mají kameru a TV nebo té nechají koukat vratama či přes okno….
Ale aby mi řekli ze neexistuje abych viděl práci a ze si nesmím vzít olej tak dekuji takovému servisu neverim.
 
Když jsem chtěl vidět jak vypadá podvozek po zimě, tak mi tam technik vzal a kouknul na to se mnou. Ale že nechtěj aby tam někdo stál s hodinkama a měřil jim čas na servisní úkony, které jsou pak na faktuře, to docela chápu.
 
Podívej tohle je mi ale úplně fuk - klidně zaplatím hodinu i když to udělají za půl respektive za 5 minut a jen budou čekat než vytece olej.
Ale jde mi o to to vidět to je cele. A když jsem pánovi říkal ze mám špatnou zkušenost ze když mi v BMW napočítali výměnu oleje a hned před servisem jsem na nej koukl a byl černej jak bota (a tehdy sem je tam pekne serval a ten olej pak měnili) tak mi začal říkat ze to nic neznamená úplně cernej olej a ze když jim předem nedůvěřuji tak ať jdu jinam - tak sem mu říkal ze když mají problém abych třeba minutu nakoukl a viděl ze vytejka olej spodem a mění se filtr nebo tak něco (ze určitě nehodlám stát nad mechanikem a cokoliv mu říkat a td nebo tak) tak ze tedy opravdu půjdu jinam a ze cernej olej jak bota u mne znamená jedine - ze není novej.
 
Koukam ,že se tady rozpoutala debata ohledně servisu i když to začal otázkou jestli se někomu vybijí akumulátor ve velmi krátké době. Řekl bych že každý si auto budem servisovat tam, kde a jak uznáme za vhodné.
 
Jj jinak to vybíjení já měl tedy otevřené dveře dvě hodiny a nic…. Tak nepotvrdim ale jak to tu čtu tak si říkám raději to nečíst ať se v noci vyspím ?
 
Auto už kvůli tomu v servise bylo ,ale očividně přehrání softweru nepomohlo ,je taky možné ,že to dělá podle toho kdo jakou má výbavu. Možná že to auto ze základní výbavou nebude dělat a ten kdo toho má v autě víc už ano. Doporučení je vždy auto zamykat tak mi to bylo řečeno.
 
To mám a musím říct ze mě to občas dost se…. Třeba mám věci na zadním sedadle nebo u spolujezdce a než stihnu obejít auto tak se mi zamkne ? asi budu muset prodloužit interval. Když pak zas budu muset čekat na parkovišti u obchodaku zda se to opravdu zamklo.
 
Kluci, čím se to dá amatérsky spravit? Nebo mi to v servisu dokážou něčím černým zamáznout, ať to tak nesvítí?

IMG_0355.jpeg
 
Jinak prodávám šedá kola v top stavu, kdyby měl někdo zájem ;)


IMG_0346.jpeg IMG_0347.jpeg
 
Back
Top