cmvr
člen KLANu
- 57
Shrnutí mých dosavadních poznatků je následující:
- Trepajici se zrcátko řidiče ve vyšších rychlostech (i po výměně za jiné)
- Profukování zadních dveří (to se dá zkousnout, není to tak hrozný)
- Problémy s převodovkou - vibrace na 3ku (zatím stále nevyřešeno - mělo by se vyřešit snad brzy)
- Termostat
- Těsnění víka ventilů (ještě zkouknu ten pcv ventil)
- Snad nebudu muset řešit tu rez kolem
okna po výměnách...
- Reklamace sklápění zrcátek (SW update)
- Pak ještě těsnění kolem dveří, které minule léto drhlo o sebe. Po použití mých rukou a "pobouchání" je už vše ok.
Ještě si na něco určitě vzpomenu.
Hmm, to je celkom desivý zoznam. Z toho čo si napísal, mám rovnaké prvé dva problémy.
To zrkadlo sa dá nejak podomácky fixnúť? Lebo ako čítam, v Mazde to vymenia, ale zase za také isté shitné. Či mám strhnúť dole zrkadielko a niečím ho podlepiť ?
Podfukovanie zadných dverí, to cítim aj ja, tiež to nie je úplne že strašné, ale viem si to predstaviť aj komfortnejšie. Je to problém nedoliehajúcich dverí že ano? Niektorým pomohlo že im to v Mazde vyslovene hrubou silou "vytvarovali" tak, aby to prestalo. Otázka je, či sa tým nemôže do budúcna ešte viac niečo poškodiť na tých dverách, hlavne ak to v servise urobia neodborne.
Inak, za krátku dobu čo mám svoj sedan, by som ešte doplnil tieto body ktoré som zaznamenal:
nechutné a otravné drnčanie (klepotanie) niekde zo stredu palubovky, pripadá mi to ako pod displejom. Taký zvuk akoby tam bol položený kúsok plechu ktorý tam drncá. Auto to robí len za studena, keď sa zohreje, prestane to.
vypínanie dvoch valcov pri jazde, nie sú to vyslovenie vibrácie, ale cítiť to. Mám však poznatok, že pokiaľ som v manuálnom režime a idem napr. na 4ke 60km/h (presne 2000 ot/min), tak to absolútne necítim. Horšie je, keď to prepnem do D a automat si tam šupne 6ku na 60km/h, to už sa tam motor podľa mňa zbytočne podtáča a keď do toho vypne 2 valce, cítiť jemné chvenie. Funfact: vypínanie 2 valcov funguje aj v športovom režime, čo je pre mňa totálna chobotina a nerozumiem prečo.
automat, prvých pár km jazdy po ubratí plynu prepne akoby to režimu plachtenia, proste zaradím D, idem napr. 50, pustím nohu z plynu a otáčky spadnú na voľnobeh, po pridaní zase normálka. Deje sa to len za studena. Je to vlastnosť alebo nejaký problém? V návode na obsluhu som sa o tom nedočítal nič.
fúkanie teplého vzduchu, mám nastavených 22 stupňov, nejakú dobu to ide konštantne, zrazu ide z fukarov citeľne studenší vzduch, akoby to chvílu nezohrievalo. Najviac je to badateľné na ľavej mriežke vodiča, z pravej ide teplejší vzduch. Mal niekto podobný problém?
potom už len blbosti ako napr vrzgajúce pánty od kufra, alebo veko tankovacej nádrže ktoré mi príde že tam vôbec nesedí a má aj iný odtieň a určite by som ešte niečo našiel.
Ale v globále som spokojný, trochu deficit výkonu po prechode z BMW, ale bol som na to pripravený a rátal som s tým, takže mi to už príde normálne. Okrem vyššie spomenutého všetko fičí ako má, sedan je na pohľad krásny z vonku aj z vnútra, interiér ma doslova chytil za srdce, fakt dizajnovo a kvalitne vypracovaný, mám v ňom veľmi dobrý pocit. Zostáva len veriť, že budem spokojný čo najdlhšie. Toto je môj prvý japonec, tak snáď zostane verný svojej povesti
Inak funfact 2: neviem či je to zvykom, ale od kedy mám Mazdu, samozrejme parkujem tak aby okolo mňa nikto nebol a už 3x po príchode k autu vedľa mňa stála nejaká iná Mazda (napriek tomu že široko ďaleko bolo voľné). ?