• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda3 BP 2019 - obecně

No ale jinak - myslel jsem si, že už budu mít objednáno, ale asi nakonec až teď v únoru objednám Sky-X v sedanu a bohužel manuál (radši bych automat), ale 65 tis. navíc je dost. Jinak výbava klasika GT a paket Plus, barva Machine grey. Chtěl jsem to koupit u Halfara, ale dostal jsem ještě levnější cenu jinde ..., sice jen o 5 tis, ale i to jsou prachy a servisovat to budu stejně u nich, když to mám k nim cca 4 km.

Uz byl nekde nejaky test prostoru u sedanu? U novinarskych videi z predstaveni mi prislo, ze na zadnich sedackach je jeste min mista, nez mela soucasna generace, aspon pokud nemeli vsichni ti zkousejici novinari 200cm... Ja nad nim chvili uvazoval, ale jak zverejnili cenik (kdy ve stejne vybave a podobne vykonnem motoru je trojka jen o sto levnejsi, nez sestka), a videl jsem ty videa, nechal jsem to byt a objednal zas sestku. U trojky se mi vic libi tvary a pristrojovka, mirne mensi zavazadlovy prostor by me tolik netrapil, ale od delsiho rozvoru jsem si sliboval vyrazny narust mista uvnitr vzadu, aby byla srovnatelna s Nemeckou konkurenci (tzn i vic prostoru, nez ma treba 6 Wagon).
 
No když jsem si v něm nastavil sedadlo řidiče na sebe (184 cm), tak jsem měl vzadu o trochu méně místa než v 6ce 2018 wagon. Ale pořád by se tam dalo sedět a cestu bych tam v pohodě přežil. Rozhodně lepší než hatchback - ten je v tomhle ohledu tragédie a s třídními soupeři prohrává na celé čáře.
 
No když jsem si v něm nastavil sedadlo řidiče na sebe (184 cm), tak jsem měl vzadu o trochu méně místa než v 6ce 2018 wagon
Taky si myslím, že už se to dost přibližuje - ono i v předchozí generaci byla trojka stavebně spíš taková šestka hatchback. Snad další šestku natáhnou na rozvoru jako V60.
 
Taky si myslím, že už se to dost přibližuje - ono i v předchozí generaci byla trojka stavebně spíš taková šestka hatchback. Snad další šestku natáhnou na rozvoru jako V60.
No nova BP sedan je presne stejne dlouha jako M6 GG liftback..takze misto tam jiste bude. Z tech videi neni dobre poznat to vykrojeni na zadech prednich sedaku, takze ten prumerny clovek si vzadu v pohode sedne. Uvidime za par dni/tydnu az se posadime.
 
No vykrojení tam právě moc není, já tedy seděl ve verzi s koženým bílým interiérem a sedadlo vzadu mělo tvar jako třeba mám v 6ce s Takumi. Takže lehce vykrojený střed, ale jinak po obvodu okraj ("šev") sedadla vystupuje a pokud si člověk sedne pohodlně a nemá nohy u sebe, tak se koleny lze dotýkat sedadla.
Ale jinak se obecně nižší střední hodně zvětšila a díky tomu vznikají různé zmatky u některých testerů s řazením aut do jednotlivých tříd.
 
No nova BP sedan je presne stejne dlouha jako M6 GG liftback..takze misto tam jiste bude. Z tech videi neni dobre poznat to vykrojeni na zadech prednich sedaku, takze ten prumerny clovek si vzadu v pohode sedne. Uvidime za par dni/tydnu az se posadime.

To neni moc prima umera, zalezi preci na proporcich kabiny, delce kapoty, hloubce pristrojovky (3 a Cx3 maji velmi hluboke, 6 melci), tloustce a tvaru operadel, delce sedaku, sirce dvernich vyplni, podbehu apod. Stary auta byly vzhledem k delce i rozvoru ohomne prostorny, treba 626 Wagon z 2001, kterou jsem mel.

Jeste tu nekdo psal, ze HB trojka mela min mista nez Sedan trojka, v te odchazejici generaci. To me prekvapilo, mel jsem za to, ze to bylo vzadu shodny, ale uz je to skoro pet let, co jsem se mezi nima rozhodoval.
 
@Ondrej K Ono možná záleží podle čeho se to vzadu posuzuje. Rozvor je stejný a totožné je to i u nové 3ky. Sedan i hatch mají stejný rozvor, ale když jsem si sedl dovnitř za sebe, tak v hatchi bylo místa méně - možná umístění sedadel.
Každopádně u nového hatchbacku se k tomu ještě přidává malá plocha zadních oken a k tomu v mém případě byl i černý interiér + strop bez střešního okna a rázem to nebylo místo, kde by se mi chtělo úplně sedět.
 
@Ondrej K Ono možná záleží podle čeho se to vzadu posuzuje. Rozvor je stejný a totožné je to i u nové 3ky. Sedan i hatch mají stejný rozvor, ale když jsem si sedl dovnitř za sebe, tak v hatchi bylo místa méně - možná umístění sedadel.
Každopádně u nového hatchbacku se k tomu ještě přidává malá plocha zadních oken a k tomu v mém případě byl i černý interiér + strop bez střešního okna a rázem to nebylo místo, kde by se mi chtělo úplně sedět.

V katalogu jsou uvedene rozmery mista uvnitr. U sestky to sedi, to mam zmereny, ten rozdil je opravdu cca 3cm, ac rozvor je 8. Sedadla jsou jinak zasazena do podbehu a nevedecky mi prislo, ze Wagon je ma strmejsi (ale uhlomer jsem nemel). A podle katalogu odchazejici trojky, i podle moji pameti, kdyz jsem ji 2015 kupoval, to bylo na nohy i sirku uplne shodny, ale centrimetr bych pri sve vysce nepoznal... to zas nebudu kecat.
 
To neni moc prima umera, zalezi preci na proporcich kabiny, delce kapoty, hloubce pristrojovky (3 a Cx3 maji velmi hluboke, 6 melci), tloustce a tvaru operadel, delce sedaku, sirce dvernich vyplni, podbehu apod. Stary auta byly vzhledem k delce i rozvoru ohomne prostorny, treba 626 Wagon z 2001, kterou jsem mel.

Jeste tu nekdo psal, ze HB trojka mela min mista nez Sedan trojka, v te odchazejici generaci. To me prekvapilo, mel jsem za to, ze to bylo vzadu shodny, ale uz je to skoro pet let, co jsem se mezi nima rozhodoval.
Pisi pouze informativne.. Ze to auto dvou mezi generacne.. narostlo o celou tridu vys

Sent from my STF-L09 using Tapatalk
 
V katalogu jsou uvedene rozmery mista uvnitr. U sestky to sedi, to mam zmereny, ten rozdil je opravdu cca 3cm, ac rozvor je 8. Sedadla jsou jinak zasazena do podbehu a nevedecky mi prislo, ze Wagon je ma strmejsi (ale uhlomer jsem nemel). A podle katalogu odchazejici trojky, i podle moji pameti, kdyz jsem ji 2015 kupoval, to bylo na nohy i sirku uplne shodny, ale centrimetr bych pri sve vysce nepoznal... to zas nebudu kecat.

Aha, tak to jsem tam přehlédl. No každopádně ve staré 3ce jsem nikdy neseděl, takže v tomhle ohledu ani nevím. Každopádně v té nové mi přišel rozdíl poměrně velký.
 
Specifikace revolučního dieselu na benzin Mazdy pro Evropu jsou zklamáním

http://www.autoforum.cz/predstaveni...*********************************************
 
No, tak to bych se ani nedivil, že Sky-X bude mít na US a dalších trzích vyšší výkon, protože tam je 2,5 Sky-G záladní motorizace, která nabízí 186k, 252Nm. Takže moc důvodů proč pořídit nový, dražší, nevyzkoušený motor a ke všemu slabší.

Osobně si myslím, že výkonově Sky-X dokážou posunout někam k hranici 200k, ale nejsem si jistý s točivým momentem. V tom bude 2.5l Sky-G bude pořád lepší.
 
no ja nevim, ale k cemu potrebuje trojka 180 koni? ve starsich generacich si vystacila se 120 a kolikrat i mene
pres 200 lezly snad jen MPSa
 
Objem kufru u nové generace menší u HB, větší u Sedanu:

HB BM/BN: 364l
HB BP: 334l (bez BOSE audiosystémuú /330l (s BOSE)

Sedan BM/BN: 419l
Sedan BP: 450l

Zároveň je tedá nová generace značně těžší, o 150kg HB a o 180kg sedan.
 
Pro mě je nová trojka stále větším zklamáním. Za prvé je to rezignace na nezávislé zavěšení. To jsem od Mazdy nečekal, když se léta propagují spojením auta a řidiče. Torzku mohou naladit jak chtějí, ale pořád to bude konstrukčně krok zpět, spíše dva. Za druhé mě z dosavadních ukázek zklamal infotainment. Mazdě strašně ujíždí vlak. Dokonce i Toyota (nová Supra) začíná ukazovat, jak se to dělá. Tady hodnotím předčasně, ještě nikdo novou generaci infotainmentu Mazdy pořádně neprezentoval, ale i těch pár záběrů příliš nadšení nevzbuzuje. Za třetí mě nenadchly ani motory. 180 koní je na auto nižší střední třídy slušný výkon, jenže znovu se dozvídám, že v Asii a Americe budou silnější verze. Mazda tedy nechce, nebo nedokáže nabídnout silnější motory v EU. Ten slavný Skyactiv-X je na tom jen o něco lépe než stávající a léty prověřená atmosféra G165. A to ani nerozpitvávám, že nová Mazda 3 bude podstatně těžší...

No a konečně největším šokem je pro mě cena, která v konfigurátoru překročí 800 tisíc. Za Mazdu 6 v nejvyšší výbavě jsem zaplatil o necelých 40 tisíc víc. Samozřejmě po slevě, ale to je vedlejší. Beze slevy by byl rozdíl něco přes 100 tisíc Kč. Mazda na nový model rozhodně velké slevy dávat nebude, max. bude zdarma příplatkový lak. Ke všemu nevím, jaká bude na auto tovární záruka? Pochybuji, že dají 5 let, tedy to by byl další nutný příplatek a další šroubování ceny nahoru.

Japonci zdražili naprosto extrémně. Nejenže šetří na konstrukci, ale od konce března začne platit smlouva o volném obchodu - padne 10% clo na dovoz japonských automobilů. Takže namísto toho, aby využili prostor k udržení cen nebo zlevnění, přicházejí v této třídě s velmi drahým autem, které více než dřív nakukuje do vod prémie. Cena pro mě byla silným argumentem pro koupi Mazdy. V nejvyšší výbavě měli auta cenově bezkonkurenční. Jenže pokud takový cenový skok v nové generaci udělá i Mazda 6, pak to pro mě bude konečné popostrčení směrem k prémii.
 
Poslední úprava:
No třeba spotřeba bude super. Kdyby raději nasadili 2,2 SkyD 135kW 445Nm tak o výkon i spotřebu je postaráno.
 
Kde se píše, že bude nová M3 těžší o 180 kg? Já nedávno četl, že se jim podařilo váhu zase snížit proti stávající M3. Ta má něco kolem 1300 kg a při velkým větru to s ní na dálnici pěkně cloumá.
 
Back
Top