• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda3 BP 2019 - obecně

Za třetí mě nenadchli ani motory. 180 koní je na auto nižší střední třídy slušný výkon, jenže znovu se dozvídám, že v Asii a Americe budou silnější verze. Mazda tedy nechce, nebo nedokáže nabídnout silnější motory v EU. Ten slavný Skyactiv-X je na tom jen o něco lépe než stávající a léty prověřená atmosféra G165. A to ani nerozpitvávám, že nová Mazda 3 bude podstatně těžší...

No a konečně největším šokem je pro mě cena, která v konfigurátoru překročí 800 tisíc.

K tem motorum - myslim ze Mazda je moc mala automobilka na to, aby platila kompenzace za nesplneni prumerneho mnozstvi CO2 u flotily aut prodavanych v Evrope. Nevim, jestli uz to plati, a jsem liny Googlit, ale melo platit, ze pokud automobilka ma prumerne CO2 u vozu prodavanych v Evrope nad nejakou hranici (dejme tomu 120g), za kazdy gram navic zaplati EU nejakou sankci. Muze si to dovolit Porsche, protoze ty auta maj obri vyrobni marze, nebo i bezne velke automobilky, protoze maji malych modelu, na kterych se dost napakuji (a to i diky vyrobe v Rumunsku, Turecku, Cechach... vsude, kde je levna pracovni sila), ale pochybuju ze si neco takoveho muze dovolit jeden z nejmensich a nezavislych vyrobcu na svete, Mazda. Zvlast kdyz nema zadne tahaky v male tride aut, ktere by ji zaprve pomahaly snizovat prumerne emise, za druhe davaly vydelat.

Co se tyka ceny, imho je adekvatni za kvalitu a image Mazdy - proste se ta znacka zmenila a uz nemusi bojovat o pozici na trhu cenou. Honda prodava Civic taky _neskutecne_ draho a treba u nas v garazich jich nekolik stoji. Toyoty taky byvaly o dost drazsi, nevim jak ted. Ted bude teda Mazda se slusnou vybavou na horni hranici nepremiove stredni tridy, coz je porad podle me v pohode. Kdyby pristi sestka zdrazila o dalsich 200 tisic (soucasna uz je o sto vyse), bude "teprve" stejne draha jako VW, ac teda citelne mensi (coz se ale taky muze s novou generaci zmenit)... Spis se divim, ze vic nezapracuji na prostornosti, protoze popravde mi prijde, ze ta neprostornost je jen z lenosti se na to zamerit (lepe tvarovana predni sedadla, mozna jiny pomer delky a vysky zadnich operadel, apod.).

PS: Torzka muze byt i kvuli prostornosti a hmotnosti. Ruku na srdce... kolik soucasnych kupujicich Mazdy si ji kupuje kvuli jizdnim vlastnostem? Tady na foru se muze zdat, ze hodne, ale realita kolem me je uplne jina. Neznam osobne v poslednich 5 letech kupce nove Mazdy, pro ktereho byly jizdni vlastnosti hlavnim duvodem... vsichni kolem me si ji koupili, protoze se jim libila, nebo/a chteli velkou vybavu za slusnou cenu. CX3, CX5, Sestky, Trojky... Vsichni stejne. U ojetych je to mozna jiny, a je jasny, ze muzu mit zkresleny sociodem vzorek (Praha a Ustecky kraj, IT, zurnalistika, ekonomie), ale kolem me to tak opravdu je.
 
No já se hlásím, že jsem si Mazdu koupil jen díky jízdním vlastnostem. Jezdila prostě nejlépe z aut v ceně do půl milionu. A to tak, že i s dvěma dětmi jsme zkously menší kufr. Nová generace má v zadu Torzku a ještě menší kufr...teda wow.
Za 599 je proceed GT, za o něco mín Ceed GT - oba 150KW a 265Nm - to by mě asi hodně lákalo.
 
udávanou spotřebu má téměř stejnou, takže bych si tipl, že hodně bude dělat ta váha a možná trochu jiné zpřevodování...
 
No já se hlásím, že jsem si Mazdu koupil jen díky jízdním vlastnostem. Jezdila prostě nejlépe z aut v ceně do půl milionu. A to tak, že i s dvěma dětmi jsme zkously menší kufr. Nová generace má v zadu Torzku a ještě menší kufr...teda wow.
Za 599 je proceed GT , za o něco mín Ceed GT - oba 150KW a 265Nm - to by mě asi hodně lákalo.
No za těch 599 je Proceed GT Line a v tom je 1.4 T-GDI 103 Kw ;) 150 KW má až Proceed GT za necelých 700 tis. Otázkou je spolehlivost a kvalita motoru 1.6 T-GDI
 
Poslední úprava:
udávanou spotřebu má téměř stejnou, takže bych si tipl, že hodně bude dělat ta váha a možná trochu jiné zpřevodování...

Predtim ty spotreby ale nebyly podle EU6dTemp, ne? Jinak predpokladam, ze cast bude hmotnosti a cast delsima prevodama, protoze proti leckeremu autu tehle velikosti je mely Mazdy 3 docela kratky a v Evrope, kde se na dalnicich takrka bez vyjimky jezdi realne 140 (na rozdil od USA nebo asijskych trhu...), to byvala znacna nevyhoda Mazd proti jinym znackam. Tak bych doufal, ze s tim u novy generace neco udelaji.

Jeste co se tyka te ceny, kdyby nahodou mela konkurovat treba Octavii nebo Focusu, coz ta soucasna prostornosti moc nekonkurovala, ale to nechme stranou, tak i tak by ta nova cena nebyla zadny extrem. Nez jsem objednal sestku, kamarad me presvedcoval na Octavii s nejakym ze silnejsich motoru a porad mi posilal ruzny zdanlive vyhodny skladovky kolem 700. Jenze nic nemelo vybavu Mazdy. Jakmile jsem v konfiguratoru prihodil automat, adaptivni tempomat a par veci, na ktery jsem zvykly uz ze soucasny sestky a nerad bych se jich vzdaval (asistent drzeni v pruhu, Android Auto a integrovana navi s rozpoznavanim znacek, premium audio, bezklicovy vstup, hlidani slepeho uhlu...), hned jsem byl kolem 800 - 850 tisic. U Focusu, kdyz jsem cenik jen tak prolitaval, to je se slusnou vybavou taky 700+. Auta ve stredni i vyssi stredni holt zdrazuji, zvlast kdyz clovek nechce trivalec. Krom zdrazovani se ale taky zvetsuji, aspon ty Fordy a Skodovky (viz treba sirka). Mimochodem, na tuhle notu me prekvapilo, ze nova trojka je pomerne uzoucka.

Na druhou stranu, pokud nekdo ty penize nema a potrebuje velky auto za penize, ve kterych se driv prodavaly prijatelne vybaveny Focusy a Mazdy (kolem 400 vc DPH), je plno novych a imho az na motory docela slusnych moznosti typu Fiata Tipo, Skody Scala, Renault Fluence, ap. Muzeme vsichni brecet nad tim, ze Mazda se do tohohle sub-segmentu nehrne, ale na druhou stranu to vzhledem k dlouhodobemu pozicovani brandu Mazdy neni prekvapive.
 
Predtim ty spotreby ale nebyly podle EU6dTemp, ne? Jinak predpokladam, ze cast bude hmotnosti a cast delsima prevodama, protoze proti leckeremu autu tehle velikosti je mely Mazdy 3 docela kratky a v Evrope, kde se na dalnicich takrka bez vyjimky jezdi realne 140 (na rozdil od USA nebo asijskych trhu...), to byvala znacna nevyhoda Mazd proti jinym znackam. Tak bych doufal, ze s tim u novy generace neco udelaji.

Jeste co se tyka te ceny, kdyby nahodou mela konkurovat treba Octavii nebo Focusu, coz ta soucasna prostornosti moc nekonkurovala, ale to nechme stranou, tak i tak by ta nova cena nebyla zadny extrem. Nez jsem objednal sestku, kamarad me presvedcoval na Octavii s nejakym ze silnejsich motoru a porad mi posilal ruzny zdanlive vyhodny skladovky kolem 700. Jenze nic nemelo vybavu Mazdy. Jakmile jsem v konfiguratoru prihodil automat, adaptivni tempomat a par veci, na ktery jsem zvykly uz ze soucasny sestky a nerad bych se jich vzdaval (asistent drzeni v pruhu, Android Auto a integrovana navi s rozpoznavanim znacek, premium audio, bezklicovy vstup, hlidani slepeho uhlu...), hned jsem byl kolem 800 - 850 tisic. U Focusu, kdyz jsem cenik jen tak prolitaval, to je se slusnou vybavou taky 700+. Auta ve stredni i vyssi stredni holt zdrazuji, zvlast kdyz clovek nechce trivalec. Krom zdrazovani se ale taky zvetsuji, aspon ty Fordy a Skodovky (viz treba sirka). Mimochodem, na tuhle notu me prekvapilo, ze nova trojka je pomerne uzoucka.

Na druhou stranu, pokud nekdo ty penize nema a potrebuje velky auto za penize, ve kterych se driv prodavaly prijatelne vybaveny Focusy a Mazdy (kolem 400 vc DPH), je plno novych a imho az na motory docela slusnych moznosti typu Fiata Tipo, Skody Scala, Renault Fluence, ap. Muzeme vsichni brecet nad tim, ze Mazda se do tohohle sub-segmentu nehrne, ale na druhou stranu to vzhledem k dlouhodobemu pozicovani brandu Mazdy neni prekvapive.

Scala za 400 neni ani s tou nejnizsi holobyt vybavou a trivalcem..a kdyz uz jsme u toho hodil jse, do konfiguratoru svou BN3 v plne vybave s AT a Scala se s 1.5tkou a DSG vysla na 920tis Kc. Dalw to nema ano cenu komentovat..proste plna v Mazda za 750tis bude velmi dobra nabidka..akorat bude nutne nechat otevrit puvodni Sky Activ na teh 170koni, coz bude tak akorat..ale zadna raketa.

Na druhou stranu za tech cca 750tis. Kc se da sehnat Superb se 110kW ..benal i diesel, takze zalezi pro kdo preferuje..
 
Scala je v základu ve střední výbavě Ambition za 396400,-. Mator je tam to silnější 1.0 TSI 85 KW a 200 Nm. Akorát pak se připlácí za každý prd
 
Myslim ze jsem psal o lidech, co potrebuji novy velky auto cca “stredni tridy” kolem 400 tisic. A myslim ze Scala to naplnuje naprosto bezproblemove. Mazda temhle lidem nema co nabidnout, a je uplne fuk, jak vychazi s vybavou nebo bez vybavy, protoze se za ty penize koupit nova neda, a je vyrazne mene prostorna... Chapu, ze napsat na foru o Mazdach, ze do racionalni volby napr. rodiny s detma, velkym najezdem (novy auto) a omezenym rozpoctem se Mazda tezko dostane, je kacirstvi, ale je to jen konstatovani faktu. Z pohledu cloveka, co prachy ma, se to muze zdat divny, ale pro nekoho i priplatek treba 30 tisic neni malo a leccos ve vybave ozeli, nehlede na obvykle mnohem lepsi financovani u koncernu, kde to potom cenou ujede jeste dal (pokud zrovna Mazda nema akci). Nevim jak vy ostatni, ale ja jsem prijmy zavisly na vykonu ekonomiky a k tomu jeste dost na zahranici a IT, a kdyby soucasna bublina splasknula a “bylo hur”, nebudu zadnej hrdina a klidne bych si Tipo nebo Scalu, a klidne i socialni, koupil... Mazda v tehle casti segmentu proste neumi a nechce konkurovat.
 
Dobre napsany. Presne tohle se mi od odhaleni nove trojky honi hlavou. Ze tohle uz neni auto pro mne, uz to neni ta mala, levna kara co perfektne jezdi. Ze budu muset zvazit neco jinyho. Mozna dvojku, mozna konkurenci. Chtel bych japonce, takze v hledacku je cimdal vic lancer, civic a swift. Nejhur auris.
 
@Radfire jdeš na to dobře. S dvojkou chybu neuděláš. Na nové trojce (HB) mě nejvíc zklamal ten design, ta cena, a krom palubky v podstatě celý auto. A když teď koukám na ty první jízdy zahraničních novinářů na YT...., očividně nejsem sám, kdo je zklamán. Já se jen děsím toho, že nová Corolla bude stát přes 640 tisíc. Ale zase se tak trochu chlácholím, že 3 roky ježděná by se mohla poštěstit do 400. Uvidíme, jak to dopadne. Pak ještě možná Baleno by mohlo být fajné, ten Swift se mi zdá takový, malý.
 
No já se hlásím, že jsem si Mazdu koupil jen díky jízdním vlastnostem. Jezdila prostě nejlépe z aut v ceně do půl milionu. A to tak, že i s dvěma dětmi jsme zkously menší kufr. Nová generace má v zadu Torzku a ještě menší kufr...teda wow.
Za 599 je proceed GT, za o něco mín Ceed GT - oba 150KW a 265Nm - to by mě asi hodně lákalo.
Ja jsem taky koupil Mazdu kvuli jizdnim vlastnostem ve sve tride a to jsem sedlal i premii.
Myslim tim povedeny podvozek a prevodovku se slusnou atmosferou nativniho charakteru. Posezeni a ergonometrii ridice jsem zkousnul, ale sla by udelat lip.
 
Nova Mazda rozhodne nenabidne lepsi jizdni vlastnosti, zato splni pokrocile emise, otestuje redesign a zlepsi vnitrni vybaveni.
Jenom se chci zeptat na vybavu. Hodne lidi tady zduraznuje adaptivni tempomat a hlidani jizdy v pruzich.
Ja jsem ztratil prvotni nadseni z adtemp po 2 tydnech, protoze auto jede nepredvidave podle ridice pred vami (v CR casto s kreci na plynovem pedalu) tj vetsinou taky trhane a asistent jizdnich pruhu vas pri slucovani pruhu klidne posle pod nakladak.
Navic v Cechach nejezdim podle čar, ale podle vymolu v asfaltu, zvlášť v zimě, pac trpim spolu s podvozkem.
 
Ja jsem ztratil prvotni nadseni z adtemp po 2 tydnech, protoze auto jede nepredvidave podle ridice pred vami (v CR casto s kreci na plynovem pedalu) tj vetsinou taky trhane a asistent jizdnich pruhu vas pri slucovani pruhu klidne posle pod nakladak.

To prvni mam u Mazdy vyzkouseny pouze ze zkusebnich jizd s sestkou (tri vikendy), ale na dalnici s nizsim provozem naprosto bezproblemove funkcni, za me to fungovalo dobre - to samy prazsky okruh, tunely. Na dobrzdovani k nahle zastavenemu provozu bych tomu neveril, imho to neni nahrada me jako ridice, ale asistent. Na pojizdeni v jiz stojici kolone s vetsimi rozestupy aut (opet okruh) to taky fungovalo super. Klasicky tempomat pouzivam denne, a tohle je proste jen dalsi zlepsovak tehoz.

Hlidani jizdnich pruhu mam v Sestce a je dobry proti kratkodoby nepozornosti, to myslim hlavne vibrace... Nejednou mi pripomnel, ze bych se mel lip venovat rizeni. Bezne mam vypnuty zasah, ten si zapinam jen pri dlouhych cestach nebo vyssi unave. Pri dlouhych dalnicnich presunech mi prijde rizeni s nim lehce min unavny, protoze to je skoro jako v kolejich, nebojim se tak drzet volant lehceji a treba si i podeprit ruku, coz jinak povazuju za docela nebepecny (ac vubec nevim, jak umi reagovat, kdyby treba doslo k roztrzeni pneu). Pri unave je role jasna, dalsi bezpecnostni pojistka proti tomu, abych pozde zareagoval... Nepatrim k tem, co davaji patnactihodinovy jizdy a pijou u toho patej redbull, ale ani ja po 12 hodinach v praci nebo 8 hodinach rizeni s prestavkama nemam reakce jako hodinu po probuzeni.

Na okreskach asi oboji k nicemu, unava/neunava, ale na tech treba ja moc casu nestravim.
 
Ruku na srdce... kolik soucasnych kupujicich Mazdy si ji kupuje kvuli jizdnim vlastnostem? Tady na foru se muze zdat, ze hodne, ale realita kolem me je uplne jina. Neznam osobne v poslednich 5 letech kupce nove Mazdy, pro ktereho byly jizdni vlastnosti hlavnim duvodem... vsichni kolem me si ji koupili, protoze se jim libila, nebo/a chteli velkou vybavu za slusnou cenu. CX3, CX5, Sestky, Trojky... Vsichni stejne.
Ja se priznavam, ze ja koupil take protoze "se libila" a byla super vybava za slusnou cenu. Vlastne jsem se zacal "zajimat o auta" az po koupi GJ. Konec koncu i na tu Mazdu pri vybirani jsem tenkrat narazil spis omylem. Ale jestli na me zapusobil jako rozhodujici faktor vzhled, to jak jezdi nebo snad uz jen to, ze jsem Mazdy jako jedine mel pujcene na vikend na vyzkouseni? Ja myslim, ze asi od kazdeho trosku.

A je to se mnou dneska lepsi? Mozna ani ne. Jen diky cteni ruznych autowebu uz vim, jaka auta se prodavaji. Takze bych uz na Mazdu nanarazil tak omylem, jak minule ... :cool:.

Ale nedelam si iluze o prumernych zakaznicich, co ta auta kupuji. A skoro bych rekl, ze vetsina z nich ani pred koupi jizdni vlastnosti vubec nevyzkousi. Kdyz se svezou, tak objedou leda salon dokola, nebo postoji chvilku nekde v zacpe ve meste :D. Coz ostatne odpovida tomu, na co vetsina to auto potrebuje/kupuje.
 
Back
Top