No je pravda, že Mazda je pořád v Evropě spíš volba znalce, možná stylu, chtít se odlišit. A automobilka se tady tak vlastně i profiluje. Ten segment kompaktních hatchbacků v Evropě tak silný, že by se jim podle mě nevyplatilo vyvíjet něco přímo sem. Takhle mají dle mne skvělé řešení, pro ty, kteří chtějí sice kompakt, ale sami pro sebe, chtějí mít něco stylového, na pohled luxusnějšího ale nemají na MB A, BMW 1 nebo Audi A3.
Věřím, že tady si možná někdo 3ku kupoval pro jízdní vlastnosti, ale jinak 90% lidí nepozná že je vzadu torzka - nedostanou auto nikdy na tu hranu, kde by to v těch jízdních vlastnostech poznat šlo.
Každopádně se musíme smířit s tím, že pokud někdo hledá auto pro rodinu, tak půjde raději ke korejcům, koncernu nebo třeba do Fordu. A nejspíše se to ani nezmění.
Jen pro zajímavost jsem teď našel prodeje Mazdy na celém světě za fiskální rok 2017-18 a: Severní Amerika - 435 000 aut, Čína - 322 000, Evropa - 242 000 a Japonsko 210 000 (celkově pak 1,63 milionu). Na tom každý může vidět, které trhy jsou pro Mazdu důležité. je pak jasné, že nebudou utrácet peníze za úpravy motorů kvůli emisím v Evropě, když tady prodají necelých 15%
Jinak ještě k tomu tématu adaptivní tempomat a asistent v jízdních pruzích. V poslední 6ce používám obojí. Asistent pro jízdu v pruzích vypínám jen na točitých okreskách, resp. když se chci projet a adaptivní tempomat, ten mám zaplý 90% času, tím, že už umí i popojíždět v kolonách, tak se dá jet i ve městě a delší cestu už bych si bez něj nedokázal představit.