• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda3 BP 2019 - obecně

Tak mi přišel reklamní plátek od Mazdy. Vybírám : " ...došlo k prodloužení rozvoru náprav a většímu podílu vysokopevnostní oceli v karosérii. Tím došlo ke zvýšení tuhosti celé karoserie, což s sebou přináší větší odolnost a ochranu, ...ale také pevnější základ pro podvozek a lepší jízdní vlastnosti...dochází také k omezení přenosu vibrací, a tím k nižší hlučnosti a většímu komfortu. To umožnilo inženýrům přepracovat podvozek"
Takto se marketingově prodává zjednodušení zadní nápravy, zvýšení hmotnosti a ceny. Mezi řádky čtu, že prodlužováním rozvoru a zpevňováním karoserie se trojka bude blížit k dnešní šestce a to asi bude trend. Výkon motoru není vnímán jako nejdůležitější parametr. Pokud nová MX-5 má (pouhých) 180 koní, věříte někdo, že SkyActive X budou ladit někdy přes 200? Já nikoliv.
 
U MX-5 stačí i ta 1,5 - t oauto má úplně jinou filozofii než absolutní rychlost a zrychlení. Mě spíš zaráží že nová trojka má snad míň místa v kufru než BN - někde jsem to snad četl - to pak ta vlečná náprava přinesla opravdu hodně užitku.
 
Ano, má míň místa. A pokud ta vlečná náprava ušetří řekněme 200 dolarů na auto; a krát milion až 2 předpokládaný prodej, tak si z toho můžeš vypočítat, kolik užitku to výrobci přinese. Nebo sis snad myslel, že to má mít užitek pro majitele těch aut? :D Mazda vyrábí, ty kupuješ.
 
U MX-5 stačí i ta 1,5 - t oauto má úplně jinou filozofii než absolutní rychlost a zrychlení. Mě spíš zaráží že nová trojka má snad míň místa v kufru než BN - někde jsem to snad četl - to pak ta vlečná náprava přinesla opravdu hodně užitku.
MX5 je krasny pocin a nejprodavanejsi sportovni auto sveta. Aby si udrzelo visacku "sportovni", nemuze mit jina mala Mazda vetsi vykon. To jsem chtel sdelit natesencum, kteri ocekavaji od X motoru prekvapive vysoky vykon misto prekvapive ekologie.
 
Ano, má míň místa. A pokud ta vlečná náprava ušetří řekněme 200 dolarů na auto; a krát milion až 2 předpokládaný prodej, tak si z toho můžeš vypočítat, kolik užitku to výrobci přinese. Nebo sis snad myslel, že to má mít užitek pro majitele těch aut? :D Mazda vyrábí, ty kupuješ.
S touto filosofii by umeli vyrobit MX 5 za tretinu aktualni ceny. Ale pak by se asi nestala nejprodavanejsim autem ve sve kategorii na svete.☺
 
@Buddha Např. trojky MPS, ať už BK či BL měly 260 koní a MX-5 to punc sportovního auta nijak nesráželo. Právě z důvodů co výše zmiňuje @exBURN .
 
V MX-5 je dvoulitr až až - kouzlo toho auta je, že se v tom pobavíš a nemusíš letět na okresce úplný nesmysl. Už M3 G165 je tak rychlá, že na pár úsecích dotočím trojku a víc už nejdu páč letět víc jak 130 po okresce třetí třídy je fakt blbost.

Ta vlečka je přesně jak píšeš - nejsem tak naivní, jen jsem chtěl popíchnout a poukázat na tu absurdní situaci. Na druhou strnu jsem rád - klidně si nechám G165 dalších 5-8 let a přidám k tomu raději MX5
 
vcera jsem ji videl osobne a nejsem zklaman. Ten zadek nazivo a te tmave metle proste vypada moc fajn. Kazdopadne za me sedan je o dost vyvzenejsi a elegatnejsi. Misto vevnitr se take prakticky nezmenilo. Kufr to same. Jen ta cena miri vzhuru...
 
vcera jsem ji videl osobne a nejsem zklaman. Ten zadek nazivo a te tmave metle proste vypada moc fajn. Kazdopadne za me sedan je o dost vyvzenejsi a elegatnejsi. Misto vevnitr se take prakticky nezmenilo. Kufr to same. Jen ta cena miri vzhuru...
Tak jsem konecne videl nazivo novy HB. V realu kupodivu nevypada tak moc nesourode C sloupek a zbytek auta, ale stojim si za svym, ze je tu prostor pro zlepseni.
Zitra ho pojedu projet, tak podam zpravu. Jsem zvedav na tuhost karoserie, torzku v zadu, jinak ladeny podvozek s hlavne brzdy. No mozna zbyde cas i okouknout infotaiment. Nove motory jeste dlouho nebudou, pac je teprve ladi, technicky i politicky.
 
Tak jsem konecne videl nazivo novy HB. V realu kupodivu nevypada tak moc nesourode C sloupek a zbytek auta, ale stojim si za svym, ze je tu prostor pro zlepseni.
Zitra ho pojedu projet, tak podam zpravu. Jsem zvedav na tuhost karoserie, torzku v zadu, jinak ladeny podvozek s hlavne brzdy. No mozna zbyde cas i okouknout infotaiment. Nove motory jeste dlouho nebudou, pac je teprve ladi, technicky i politicky.

Jsem moc zvědavý, jak pojede základní benzín, brousím si na něj zuby, určitě napište první dojmy (byť ze "syrového" kusu). :-)
 
Jj konkurence v té ceně může být Kia ProCeed GT 1.6 T-GDI shooting brake popř krátký Ceed GT, ale nemá 4x4. Na druhou stranu pokud bych vybíral pohon 4x4 raději bych za tu cenu koukal po CX-5
 
Zrovna včera jsem novou trojku v hatchbacku okukoval v aspekta v Plzni a na živo se mi líbí ještě víc než na obrázcích. Bohužel mi jí nepůjčili, protože jim jí prý teprve přivezli a ještě jí nepřipravili a vlastně v ní zatím ještě nikdo nejel… Škoda, to jaká bude na silnici by mě dost zajímalo.
 
Tak přátelé. Dneska jsem skoro 2 hodiny trápil novu Mazdu. Dostal jsem se tím do časových těžkosti, takže poctivý report napíšu až večer, ale první dojmy napíšu hned.
Není to evoluce, ale revoluce. Zcela jiný podvozek, zcela jiné řazení, zcela jiná ergonometrie vnitřního prostoru a pracoviště řidiče, zcela jiný infotaiment, jiná tuhost karoserie možná posunuté těžiště, jinak naladěný motor (nebo nový??).
Prodejci nemají navíc žádné informace oproti zkušenějším z vás a žádný český novinář v tomto autě ještě nejel, proto zatím všichni popisuji statický vzhled a vypnutý infotaiment.
Celkový dojem lepší než jsem čekal, ale je to opravdu revoluce a budete si chvilku zvykat na všechny změny.
Z pohledu řidiče příjemný a přirozený zážitek, testování limitováno "novostí" vozidla (200km), počasím -2 stp C zrána, maximální výbavou vnitřku.
Až zvládnu denní povinnosti, napíšu mnohem víc.
 
Tak přátelé. Dneska jsem skoro 2 hodiny trápil novu Mazdu. Dostal jsem se tím do časových těžkosti, takže poctivý report napíšu až večer, ale první dojmy napíšu hned.
Není to evoluce, ale revoluce. Zcela jiný podvozek, zcela jiné řazení, zcela jiná ergonometrie vnitřního prostoru a pracoviště řidiče, zcela jiný infotaiment, jiná tuhost karoserie možná posunuté těžiště, jinak naladěný motor (nebo nový??).
Prodejci nemají navíc žádné informace oproti zkušenějším z vás a žádný český novinář v tomto autě ještě nejel, proto zatím všichni popisuji statický vzhled a vypnutý infotaiment.
Celkový dojem lepší než jsem čekal, ale je to opravdu revoluce a budete si chvilku zvykat na všechny změny.
Z pohledu řidiče příjemný a přirozený zážitek, testování limitováno "novostí" vozidla (200km), počasím -2 stp C zrána, maximální výbavou vnitřku.
Až zvládnu denní povinnosti, napíšu mnohem víc.
A fotils?
 
Tak přátelé. Dneska jsem skoro 2 hodiny trápil novu Mazdu. Dostal jsem se tím do časových těžkosti, takže poctivý report napíšu až večer, ale první dojmy napíšu hned.
Není to evoluce, ale revoluce. Zcela jiný podvozek, zcela jiné řazení, zcela jiná ergonometrie vnitřního prostoru a pracoviště řidiče, zcela jiný infotaiment, jiná tuhost karoserie možná posunuté těžiště, jinak naladěný motor (nebo nový??).
Prodejci nemají navíc žádné informace oproti zkušenějším z vás a žádný český novinář v tomto autě ještě nejel, proto zatím všichni popisuji statický vzhled a vypnutý infotaiment.
Celkový dojem lepší než jsem čekal, ale je to opravdu revoluce a budete si chvilku zvykat na všechny změny.
Z pohledu řidiče příjemný a přirozený zážitek, testování limitováno "novostí" vozidla (200km), počasím -2 stp C zrána, maximální výbavou vnitřku.
Až zvládnu denní povinnosti, napíšu mnohem víc.

Wow, už se těším na podrobnosti! Jsem zvědav na motor, co jsem někde četl, tak minulá generace měla sice papírově "jen" 88 kW, ale v reálu tam bylo přes 100 kW.
 
Back
Top