• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda3 BP 2019 - obecně

Wow, už se těším na podrobnosti! Jsem zvědav na motor, co jsem někde četl, tak minulá generace měla sice papírově "jen" 88 kW, ale v reálu tam bylo přes 100 kW.
Motor je papírově 121 jako dříve, ale není stejně naladěn.
 
No mě by hlavně zajímalo jestli alespoň u tohoto motoru se podařilo Mazdě odladit to vypínání válců.;)
 
Ja jsem teda zvedavy na ten podvozek. Protoze @Buddha tu byl jednim z kritiku dle papirovych info, tak by me zajimalo, jak vypada realita, kdyz ten uvodni souhrn nevyznel nijak negativne ;).
 
Ja jsem teda zvedavy na ten podvozek. Protoze @Buddha tu byl jednim z kritiku dle papirovych info, tak by me zajimalo, jak vypada realita, kdyz ten uvodni souhrn nevyznel nijak negativne ;).
Podle lidi co ji jiz ridili.. Dva co vim podvozek a ani torzka rozhodne nezmenili chovani auta..takze se zda, ze to lacinejsi reseni dokazali v Mazde naladit velmi dobre. Kdybych vcera nemel spech uz jsem se take mohl svezt.. Ale kdo si pocka ten se docka..:)

Sent from my STF-L09 using Tapatalk
 
IMG_20190220_090811.jpg IMG_20190220_090726.jpg IMG_20190220_090558.jpg IMG_20190220_083358.jpg IMG_20190220_090543.jpg
IMG_20190220_090611.jpg IMG_20190220_092112.jpg IMG_20190220_092047.jpg Stručně (více v souboru).
1. Převody: obdobné jako klasická G120
2. Řazení: přepracované, skvostné
3. Sedačky., lepší vedení i posez
4. Zadní místo: velmi problematické
5. Displeje: působivé a mnohafunkční včetně zobrazení přední a zadní kamery
6. Podvozek: zdařilá kombinace tužší karosérie a naladění zadní pevné nápravy
7. Motor: citelnější a dávkovatelnější zátah od 1500 ot/min oproti předchozí verzi
P.S. Nemusíme s tím souhlasit, nemusí se nám to líbit, ale to je asi tak všechno, co se s tím dá dělat :)
 

Přílohy

  • Test New Mazda.docx
    18,3 KB · Zobrazení: 65
Ja jsem teda zvedavy na ten podvozek. Protoze @Buddha tu byl jednim z kritiku dle papirovych info, tak by me zajimalo, jak vypada realita, kdyz ten uvodni souhrn nevyznel nijak negativne ;).
Podvozek se velmi povedl, ale je jiný. Někomu bude vyhovovat, někomu ne.
 
@Buddha Sice trochu OT, ale jezdím sem tam s obstarožní 323f BA, která má do dnešních dnů velmi dobré jízdní vlastnosti. Takže jsem věřil, že nová trojka určitě žádný propadák nebude. ;)
 
Ty jo nevím - napíšeš že auto je míň komunikativní, těžší atd... a tím se přibližuje mx-5? Jel si v ní někdy? To je trochu blbost ne? Spíš mě přišlo jako bys psal o Golfu. Jinak díky za recenzi.
Jak na tom uzkém displayi vypadá navigace?
 
@Buddha Sice trochu OT, ale jezdím sem tam s obstarožní 323f BA, která má do dnešních dnů velmi dobré jízdní vlastnosti. Takže jsem věřil, že nová trojka určitě žádný propadák nebude. ;)
Klanoví náčelníci, musíte mě brát s rezervou, jsem Mazda zelenáč. Sedlám trojku teprve 5-2 měsíce, před 10 lety jsem měl půjčenou na víkend starší MX-5 a novou MPS, o které jsem nic nevěděl a tak mě pozitivně šokovala. Na každého bude auto působit jinak, já podepíšu, že nová Mazda3 vytváří harmonicky propojený celek, který je lepší, než kusé informace o detailu. Myslím jízdní vlastnosti i pocit, který auto chováním navozuje uvnitř i venku. A je hodně jiná ve srovnání s dožívající generací (to zní fuj, sám ji mám a převažuje spokojenost).
 
Chápu a chápu i Mazdu že se snaží auto přiblížit větší sortě zákazníků a opravdu když se nad tím zamyslím, tak je fakt že Mazda teď míří do segmentu kde ještě rok zpět nebylo nic - stylovka s dotekem prémie. Jestli to bude platit na českého zákazníka nevím - tu se buď řeší prachy a pak se jde pro daciu, kiu nebo jsou nějaké love navíc tak se zas koupí kombík či SUV a nebo jsou love neomezeny tak se zaš řeší prémie. Možná pro lidi co nechou TSI Golfa
Strašná škoda že se nedalo motor potočit - obávám se že tam bude problém - Mazda udává zrychlení kolem 10s což je o dost horší než u BN/BM 120g.
 
Ty jo nevím - napíšeš že auto je míň komunikativní, těžší atd... a tím se přibližuje mx-5? Jel si v ní někdy? To je trochu blbost ne? Spíš mě přišlo jako bys psal o Golfu. Jinak díky za recenzi.
Jak na tom uzkém displayi vypadá navigace?
Pokusím se vysvětlit mé dojmy, které si zdánlivě protiřečí, je těžké se shodnout na terminologii, když jsou to "pocity". Golfa neznám, ale jezdil jsem s 2-3 generací Passátu i CC a Mondea. VW dokázal projet zatáčkou překvapivě rychle, ale měl jsem sterilní pocit a dlouho jsem se osměloval. Oproti tomu Mondeo vrostlo do ruky po 5 minutách (dnešní generace Mondea nestojí za nic, pls nesrovnávat) a můžete se dočíst, že mělo vynikající podvozek. Kdo to zažil, bude se mnou souhlasit. Ale zastánci koncernu VW mě tady budou grilovat, protože to nikdy neuznají. Je mi to jedno :)
Obával jsem se zbytečně odklonu od multilinku, ale s japonskou precizností přizpůsobili tomu zbytek. Karosérie je znatelně tužší, pérování tvrdší, takže torzka slušně přenáší impulsy přes auto. Auto je lépe odhlučněno a posílá méně signálů od jednotlivých kol (viz výše), trochu méně hladově strká předek do zatáčky, ale pocitově vyváženěji a lineárněji následuje zadek plynulý oblouk i na limitu. Na prozkoumání těžiště bych potřeboval okruh, ne veřejnou okresku v ranní špičce.
Srovnávám "dožívající" a nastupující model Mazdy 3 z hlediska zamýšleného cílového zákazníka a jsou hodně jiné. Nové řazení je o level lepší a ergonometrie pracoviště řidiče taky. Brzdy mají trochu opožděný nástup, na rozdíl od citlivého dávkování současného modelu, ale neumím říct jestli jsou menší přední kotouče, nebo je jiná distribuce váhy. Prostor pro zadní pasažéry stísněný světlem i prostorem, moc si nedokážu představit tam někoho dospělého vozit. Ale může to být subjektivní, M3 je moje nejmenší auto za posledních 20 let. Spolujezdec si moc informaci z auta neužije, většinu vidí jen řidič, ale napojení na informace je příjemně přirozené. Přepracovali tony a barvy, varující signály jsou zobrazovány barevnými modročervenými "šmouhami", které doplňují klasická čisla a rafiky, neruší, ale vzbuzují barevné emoce. Bomba. Napravili nedostatky v ergonometrii tlačítek tepelného komfortu, takže neodvádějí pozornost řidiče. Rozhodně nezvětšují prostor auta směrem k M6, jak jsem mylně spekuloval. Ale...
MX-5 chápu jako hravé auto, které krásně (!) neprakticky osadilo místo pro 2 jezdce, výkonem motoru a tloušťkou pneu neohromí statistiky, ale umožní prožít pocity plnohodnotného čitelného sportovního řízení i v nízkých a vlastně bezpečných rychlostech a za bezkonkurenční cenu pořízení i údržby. Je nepraktické, ale zážitkově návykové. Nová trojka oslabuje pozice vzadu a posiluje jednostranně řidiček, agilnější sportovní jízdu v ní svedou i méně zkušení řidiči. Manželka schválí auto pro 4 (MX-5 ani náhodou, malé děti atd) za rozumnou cenu, ON si může koupit auto, které vypadá sportovněji než předchůdce a posílilo pocity "sportovního" řidiče. Není to dobrá volba?
Ale jsem Mazda zelenáč :)
 
Chápu a chápu i Mazdu že se snaží auto přiblížit větší sortě zákazníků a opravdu když se nad tím zamyslím, tak je fakt že Mazda teď míří do segmentu kde ještě rok zpět nebylo nic - stylovka s dotekem prémie. Jestli to bude platit na českého zákazníka nevím - tu se buď řeší prachy a pak se jde pro daciu, kiu nebo jsou nějaké love navíc tak se zas koupí kombík či SUV a nebo jsou love neomezeny tak se zaš řeší prémie. Možná pro lidi co nechou TSI Golfa
Strašná škoda že se nedalo motor potočit - obávám se že tam bude problém - Mazda udává zrychlení kolem 10s což je o dost horší než u BN/BM 120g.
Půjčené auto, které má 200 km nevytočím na 6000 ot. Brečel bych u toho. Ale stylovka s dotekem a novou emocí fakt může být dobrá volba. Prémie pro lid (rozuměj BMW 3 v textilu s 4válcovým motorem a nejslabším podvozkem polepené M doplňky apod.) má problém se zhoršující se kvalitou a jízdní omšelostí, ale s cenou dolů nechtějí jít. Úžasná příležitost vyplnit meziprostor. Pocitově je nová Mazda příjemná (z pohledu řidiče :).
Spíše mě děsí tajemno okolo SkyX. Prodejci neznají konečné parametry ještě včera !
 
ak na tom uzkém displayi vypadá navigace?
Navigace neoslní :(. Hendikepuje ji formát a malá výška. Je graficky lepší než původní, ale ne dost. Možná jsem ovlivněn 2x větším displejem v jiném autě, které provozuji. Ale potěší logika a přehlednost ovládání kopírující prémii. Starý infotainment mě ničí, když zapomene předvolený graf spotřeby a musím ťukat milionkrát ho tam vrátit (přepnutí na aplikace - spotřeba - fakt spotřeba, ne modravé potůčky - fakt spotřeba, ne ekokecy - zhasnout dolní lištu...vopruz)
 
Jo jo - souhlas. Asi máš pravdu - jen mě mrzí že začíná jít o pocity - ty mě z auta vždy rychle vyprchaly a pak nastoupila tvrdá realita (0-100 za 10s atd). Ale máme dobu wanna be - auto musí vypadat sportovně, idálně mít slovo sport v nalzvu (zdravím golf sportvan) ikdyž sportovní není nebo musí být vysoké a mít všude allgrip a 4x4 a pak se zahrabe na mokré trávě atd... Ono ten feeling nového modelu navodí vždy růžové brejle a je dost těžké se podívat na věc střízlivě. Musím se zajet taky projet - mám už okolo Jihlavy krásnou trasu kde jsem protáhl svou trojku, pak MX-5 a teď bych srovnal i s novou trojkou.
 
Jo jo - souhlas. Asi máš pravdu - jen mě mrzí že začíná jít o pocity - ty mě z auta vždy rychle vyprchaly a pak nastoupila tvrdá realita (0-100 za 10s atd). Ale máme dobu wanna be - auto musí vypadat sportovně, idálně mít slovo sport v nalzvu (zdravím golf sportvan) ikdyž sportovní není nebo musí být vysoké a mít všude allgrip a 4x4 a pak se zahrabe na mokré trávě atd... Ono ten feeling nového modelu navodí vždy růžové brejle a je dost těžké se podívat na věc střízlivě. Musím se zajet taky projet - mám už okolo Jihlavy krásnou trasu kde jsem protáhl svou trojku, pak MX-5 a teď bych srovnal i s novou trojkou.
Je to kolotoc vzajemneho klamani. Mam neMazdu s cca 3x vetsim kroutakem v prakticky nejsilnejsi motorizaci, stalo to docela balik. Dokoupil jsem nejlepsi podvozek. Je nas jen par v republice, ale za stejnou cenu si desitky predstiracu misto toho koupilila plastove
nalepky a barevne doplnky. Drtive nejprodavanejsi je motorizace s presne polovicnim vykonem a doplnkem:eek:dstraneni oznaceni typu motoru. Vcelku naivni podvudek, protoze podle poctu a umisteni vyfuku se to stejne pozna.
Pozn.tahle znacka jeste odvozovala vyfukovy prostor od vykonu motoru, Mazda tusim od vybavy vozu
 
Ja jsem tez vzdy volil vozidlo bez oznaceni motorizace a v pripade ojeteho vozidla to bylo prvni, co jsem sundaval. Jednak z "bezpecnostnich" duvodu (ne, nikdy jsem si zadnou malorazku nekoupil) a druhak se na to moje esteticke citeni diva dosti kriticky. No a kdo se nekdy zabyval detailingem, tak vi take svoje. Ne jinak tomu bylo u moji M3. Druhy den po koupi letel stitek SkyActiv technology do popelnice. Letel by i Mazda3, ale to by mi, bohuzel, zustala dira v 5. dverich. No, snad jsem se nedopoustel naivniho podvudku...
 
Back
Top