• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda3 BP 2019 - obecně

Taky by mne to nijak neuráželo. Ta konfigurace, kterou postoval shr3k mi přijde slušná. Navíc když reálná cena bude za konkrétní kus lehce na půl milionem a později možná i pod ním.
Nicméně s 3kou bych to auto úplně nesrovnával. Každé je zaměřeno podle mne na trochu jiný typ zákazníků. Škoda více na rodinné zákazníky a zároveň nejvíce jich asi nakonec uvidíme služebních. Mazda bude pro Ty, kteří se budou chtít odlišit, možná se i trochu projet, mít styl?
 
Znamena to to, ze je to maximalne nafoukla platforma MQBA0 (Audi A1, Ibiza, Polo). Jo rozmery ma na tuto platformu krasne, i kdyz napr. rozchod kol je logicky mensi, nez u Golfu. Ve srovnani s Mazdou 3 je ale o 10cm kratsi, se 7.5cm kratsim rozvorem. Scala je proste stale neco mezi Fabii a Octavii, a za to bych mel dat skoro 600tis? Opravdu ne, byl jsem nedavno nakoupit u Korejcu (Kia) a tam bych teda za tuto sumu dostal o hodně vice muziky ;) Jo, Mazda 3 ma velmi sebevedomou cenovku a cas ukaze, zda opravnenou. Ale vyzdvihovat jako adekvatni konkurenci Scalu, to mi nejde pres pusu. Jen muj nazor, nic vic. Se Skodovkami mam najeto opravdu moc.
 
@exBURN Může to být samozřejmě tak jak píšeš, ale nikdo z nás ji ještě nejspíše neřídil a pořád se může 3ka řadit k jízdně nejlepším ve třídě. Zvlášť když většina konkurentů je naladěna hlavně na komfortní notu.
 
Ne ze bych byl aktualni cilovka a musel bych to resi,t ale Ceed nebo i30 se mi hnusi vyrazne vic, nez koncern. A na centimetry rozvoru bych treba tolik nekoukal, ostatne nedavno jsme tu udelali mensi flame s tim, jaky vliv ma 8cm rozdilu u Sestky Wagon vs Sedan, a zdalo se mi, ze tam krom me nikdo moc nekricel, ze 8cm ma velky vliv :). S temi cesko-korejci u me jinak jeste dozniva ta zkusenost prvnich majitelu z dob pred deseti lety... a nejak se mi nezda, ze by to dneska mohlo byt jinak, zatimco cenovka vzrostla velmi, velmi sebevedome. No, nejvetsi skoda je, ze novy Focus mi taky pripada designove jako neco korejskeho, protoze jinak by to porad mohla byt rozumna volba pro ty, kteri nechteji dat 650k za velmi male auto. Cenikove ceny jsou u Focusu vysoke, ale u Fordu se vzdy dalo dost smlouvat a maji i rozumne postaveny balicky.
 
A byl ses nekdy ted posadit do novych korejskych aut nebo se s nimi projet? Ja jsem predsudky odhodil v prosinci, obesel nekolik automobilek, vcetne Kia. Po usednuti do Ceeda, svezeni se a vyjednani ceny bylo jasno. Novy Ceed je z meho pohledu velmi povedene auto po vsech strankach. Ale samozrejme kazdemu sedne nexo jineho, coz je jedine dobre ;)
 
Za mne dvojice i30/Ceed nejsou nijak špatné auta. Prostě takový korejský Golf. Auta bez výraznějších chyb, nyní už i kvalitně (na první dojem) postavená, které ničím nenadchnou ale ani nezklamou. Prostě auta pro masy. Co vím, tak nízká cena se pak sice kompenzuje na ceně servisních prací, ale jinak je to prostě volba rozumu a poměru cena/užitek, tak jako třeba z mého pohledu Opel Astra. Problém třeba pro mne je, že osoba Vošického a celkově marketing Hyundaie v ČR je důvod, proč bych si to už z toho důvodu nekoupil - i když mi příjde jinak i30 jako pohledné auto a u Ceedu se mi tedy nelíbí design nové generace, ta předchozí podle mne ale neměla žádnou větší chybu.

Opět ale z mého pohledu zájemce, který si chce koupit Mazdu 3 v hatchi vůbec o těchto autech nebude ani přemýšlet. Pro mne by to pak byla volba přemýšlení nad Hodnou Civic pokud něco neobvyklého nebo pak třeba hledání skladového BMW 1, Audi A3 nebo MB A. Zvlášť německá trojka je právě z mého pohledu užitnou hodnotou/stylem a dojmem (z kvality interiéru) větší a aktuálnější konkurent.
 
A byl ses nekdy ted posadit do novych korejskych aut nebo se s nimi projet? Ja jsem predsudky odhodil v prosinci, obesel nekolik automobilek, vcetne Kia. Po usednuti do Ceeda, svezeni se a vyjednani ceny bylo jasno. Novy Ceed je z meho pohledu velmi povedene auto po vsech strankach. Ale samozrejme kazdemu sedne nexo jineho, coz je jedine dobre ;)

Mel jsem pujcenou na jedno cele odpoledne i30 kombi pred 3 roky, nejakej model za lehce pres 500 tisic, tenkrat jsem jeste mel novou trojku (za 570, takze cenove jen o fous).

Moje tehdejsi pocity, co si dnes vybavim:
1) Mnohem vetsi a tissi (moje 3 byla 165k s kratkou prevodovkou), jako rozdil tridy... ale to samy proti trojce muzu rict o Golfu Variant nebo Octavii Kombi, s kteryma mam taky primou zkusenost
2) Prisel mi hroznej interier, jak ergonomii, chodem tlacitek, tak mi treba dost vadilo modry podsviceni pristroju; pracovne se tim zabyvam, ac u dvojrozmernych uzivatelskych rozhrani, takze tohle je pro me docela citlive tema
3) Horsi jizdni vlasnosti - na me oblibene okresce z toho ve vyssi rychlosti sel rozhodne vetsi strach, nez z trojky. Ale do velky miry za to samozrejme muze to, ze trojka mela 18" s Michelinama a kratoucky zadni previs, kdezto Hyundai byl kombi a tusim s 16".

Stejne jako se Scalou, ktera se prave treba me libi (z fotek) designem uvnitr i venku vic, nez nove Hyundai, Kie, nebo Focus, naprosto chapu, ze si i30 nekdo koupi. Je to prakticky velky auto za porad jeste docela ok cenu. Me osobne se proste nelibi design, image, brand + mam neprimou "zkusenost", ze ac i puvodni prvni generace vypadaly na prvni pohled pekne udelane, byl to sunt, a tohohle bych se bal i u novyho. Ne ze by koncern byl nejaky zazrak, ale prijde mi docela predvidatelny, az na novy generace motoru. To, zda neco bude drzet nebo ne, se podle me nikdy u uplne novyho auta nepozna, viz posledni generace Mondeo nebo koneckoncu i problemy s Mazdimi Skyactiv diesely... prvni recenze byly nadsene a az cas ukazal. Proto ten "predsudek" ohledne kvality.
 
Tak k Halfarovi dorazila dnes cervena trojka tak jsem to hned jel zkouknout. Ten c sloupek je fakt divny i na zivo. Libi se mi ten cerny predni gril masky. Uvnitr je to fakt hezke az na to ze ty sloupky i strop je cerny, takze je to tam takove ponure. Neznam cisla ale pripadalo mi ze bych si za sebe nesednul, jako ze bych mel kolena oprene o sedadlo prede mnou. Takze celkove zklamani :( Mozna po faceliftu, když udelaji něco s tim dizajnem a daji tomu nejaky silnejsi motor...
 
Rozvor u mazd padá částečně za oběť (stačí se mrknout na délku spodní části předního blatníku) výfukovým svodům 4-2-1, které se musí vejít natažené pod auto.
 
Nemá mít nová trojka navigaci už v základu? Nebo se musí dokupovat mapové podklady?
 
Nemá mít nová trojka navigaci už v základu? Nebo se musí dokupovat mapové podklady?
U nové M6 byla navigace taky v základu, ale stále mi tam museli dát kartu, kterou tam dali až při předání auta. Asi je ta karta lepší na aktualizace.
 
Nemá mít nová trojka navigaci už v základu? Nebo se musí dokupovat mapové podklady?

Tu kartu AFAIK do predvadecek nedavaji, protoze kdyz ji tam daji a poprvy ji aktivujes, od ty chvile se ti zacnou pocitat roky, po ktery mas zdarma aktualizaci mapovych podkladu. Pocitam, ze u novy trojky to bude porad stejny. Navigace je ted sice zadarmo, ale porad jen s tremi roky aktualizaci.
 
Ten display je silenej ergonomickej přešlap - android auto i carplay na tom budou ořezané a navigace na šířku taky nic moc....
 
Ten display je silenej ergonomickej přešlap - android auto i carplay na tom budou ořezané a navigace na šířku taky nic moc....
Nedavno jsem to videl i u jiné automobilky. Velky display ale když se zaplo android auto nebo carplay tak se to stejne orezalo. Takze to nebude problém jen Mazdy.
 
Back
Top