A byl ses nekdy ted posadit do novych korejskych aut nebo se s nimi projet? Ja jsem predsudky odhodil v prosinci, obesel nekolik automobilek, vcetne Kia. Po usednuti do Ceeda, svezeni se a vyjednani ceny bylo jasno. Novy Ceed je z meho pohledu velmi povedene auto po vsech strankach. Ale samozrejme kazdemu sedne nexo jineho, coz je jedine dobre
Mel jsem pujcenou na jedno cele odpoledne i30 kombi pred 3 roky, nejakej model za lehce pres 500 tisic, tenkrat jsem jeste mel novou trojku (za 570, takze cenove jen o fous).
Moje tehdejsi pocity, co si dnes vybavim:
1) Mnohem vetsi a tissi (moje 3 byla 165k s kratkou prevodovkou), jako rozdil tridy... ale to samy proti trojce muzu rict o Golfu Variant nebo Octavii Kombi, s kteryma mam taky primou zkusenost
2) Prisel mi hroznej interier, jak ergonomii, chodem tlacitek, tak mi treba dost vadilo modry podsviceni pristroju; pracovne se tim zabyvam, ac u dvojrozmernych uzivatelskych rozhrani, takze tohle je pro me docela citlive tema
3) Horsi jizdni vlasnosti - na me oblibene okresce z toho ve vyssi rychlosti sel rozhodne vetsi strach, nez z trojky. Ale do velky miry za to samozrejme muze to, ze trojka mela 18" s Michelinama a kratoucky zadni previs, kdezto Hyundai byl kombi a tusim s 16".
Stejne jako se Scalou, ktera se prave treba me libi (z fotek) designem uvnitr i venku vic, nez nove Hyundai, Kie, nebo Focus, naprosto chapu, ze si i30 nekdo koupi. Je to prakticky velky auto za porad jeste docela ok cenu. Me osobne se proste nelibi design, image, brand + mam neprimou "zkusenost", ze ac i puvodni prvni generace vypadaly na prvni pohled pekne udelane, byl to sunt, a tohohle bych se bal i u novyho. Ne ze by koncern byl nejaky zazrak, ale prijde mi docela predvidatelny, az na novy generace motoru. To, zda neco bude drzet nebo ne, se podle me nikdy u uplne novyho auta nepozna, viz posledni generace Mondeo nebo koneckoncu i problemy s Mazdimi Skyactiv diesely... prvni recenze byly nadsene a az cas ukazal. Proto ten "predsudek" ohledne kvality.