• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda3 BP 2019 - obecně

Ahoj včera jsem si při vysávání a následné čumendy všimnul že mám málo chladící kapaliny. Dočetl jsem se ze tam má být FL22
Můžu koupit KLIK nebo na doporučení mám klupit jinou ? Lepší..?
20230219_230950.jpg
 
Mild-hybrid baterka... kroužíme kolem M3 BP.
Dostalo se mi kromě jiného, vysvětlení, že tam prostě je, žije si svým životem (asi jako i-ELOOP), ale prý pomáhá se startem vozu anebo taky s bržděním. Brzdy v tomto modelu (prý i CX-30) jsou pod elektrickou dopomocí, proto můžou mít pocitově jiný charakter při brždění proti třeba M3 BN/BM atp.
Jako majitelé máte k tomuto nějaké další/lepší komentáře, prosím?
 
@Romek Ahoj. To je jen vyrovnávací nádržka, takže cokoliv mezi LOW a FULL je OK. Jelikož je teď zima, tak bych to dolil někam lehounce nad polovinu, protože až bude v létě zase těch +30°C tak aby to nebylo nad FULL. Můžeš koupit Ravenol FL22, ale kvůli tomuhle množství bych se spíš pokusil udělat smutný oči někde v servisu aby tam za nějakou drobnou tu FL22 dolili (podle mě to vyjde levněji).
 
Mild-hybrid baterka... kroužíme kolem M3 BP.
Dostalo se mi kromě jiného, vysvětlení, že tam prostě je, žije si svým životem (asi jako i-ELOOP), ale prý pomáhá se startem vozu anebo taky s bržděním. Brzdy v tomto modelu (prý i CX-30) jsou pod elektrickou dopomocí, proto můžou mít pocitově jiný charakter při brždění proti třeba M3 BN/BM atp.
Jako majitelé máte k tomuto nějaké další/lepší komentáře, prosím?
Tak tady brzdný pedál není přímo spojený s posilovačem, tudíž nemůžeš ani například napumpovat brzdy, když je vypnutý motor. Měl by to být systém brake-by-wire - proto jiná odezva, než je člověk zvyklej.
 
@Michall děkuji za popostrčení, pojem BBW už vidím a čtu atd. Možná je to spíš na @Max6, ale klasický zásah do brzd, tedy výměna destiček, promazání aj. by stále měla být možná? Třeba s nějakou procedurou na "odblokování" ne nepodobná elektrické ruční brzdě, ale hydraulika zůstává i třeba jen pro případ selhání elektriky (?)
 
@Romek Ahoj. To je jen vyrovnávací nádržka, takže cokoliv mezi LOW a FULL je OK. Jelikož je teď zima, tak bych to dolil někam lehounce nad polovinu, protože až bude v létě zase těch +30°C tak aby to nebylo nad FULL. Můžeš koupit Ravenol FL22, ale kvůli tomuhle množství bych se spíš pokusil udělat smutný oči někde v servisu aby tam za nějakou drobnou tu FL22 dolili (podle mě to vyjde levněji).
Pěkně vysvětleno.?Zrovna o víkendu jsem taky hleděl do motoru a napadla mě podobná myšlenka jako @Romek..Jenom jsem to nechtěl řešit.?Říkam si zatím mezi ryskama,tak dobrý.?Díky
 
@mabu . Ta mild-hybridní baterka pomáhá napájet eelktrické přístroje v autě, lehce pomáhá s lepším rozjezdem a je plynulejší startování se zapnutým i-stopem, který mám trvale vypnutý, takže tohle nevyužiji.Asi ano, žije si svým životem. Brždění,resp. brzdový pedál je takový jakoby tupý, protože je to mild-hybrid a rekuperuje při brždění - dobíjí tu baterku, také se dobíjí při brždění motorem. A průběžně tedy pomáhá napájet přístroje, tím pádem šetří normální baterii a její zatížení při dobíjení, takže něco málo šetří palivo, ale nic co by stálo za zmínku. Když jsem poprvé přesedl z CX-3 do M3 BP a zabrzdil na první křižovatce, byl jsem trochu v šoku, protože je třeba sešlápnout trochu víc a má to bych řekl trochu pozdější nástup brzdného účinku, ale během velmi krátké doby jsem si zvykl a teď už to nevnímám, brzdím stejně jako s jakýmkoliv jiným autem.

On ten M-H sytém,má možná ještě jednu výhodu s tím pozvolnějším bržděním, že se tak rychle neopotřebovávají desky. Když jsem byl před cca 2 měsíci na prohlídce, tak mám prý desky cca v půlce, tzn. že aktuálně mám najet lehce přes 60000 km tak bych měnil až cca 120000, což by nebylo vůbec špatné ;)
 
Když jsem poprvé přesedl z CX-3 do M3 BP a zabrzdil na první křižovatce, byl jsem trochu v šoku, protože je třeba sešlápnout trochu víc a má to bych řekl trochu pozdější nástup brzdného účinku, ale během velmi krátké doby jsem si zvykl a teď už to nevnímám, brzdím stejně jako s jakýmkoliv jiným autem.
Přesně, u M3 BP to byl šok malý, u CX-30 o poznání větší a taky Ti díky za reakci.
 
Já nemám s brzdami na BP problém.Dokonce bych řekl, že mě i vyhovují.Možná je to tím, že před BP jsem jezdil s auty s horšíma brzdám,tak to tak nevnimám.A jak psal @mastif ,taky mám pocit, že se ty brzdy moc nesjíždí.
 
K těm brzdám - asi mě serou detaily, ale vadí mi, že s tím autem prostě nejde zastavit na křižovatce tak, aby lidem v autě necukly hlavy. Povolím ten pedál těsně před zastavením, ale stejně to auto zastaví prudce až na nulu. Na druhém autě mám DS1.11, takže nohou to snad nebude. :)))
 
Já nemám s brzdami na BP problém.Dokonce bych řekl, že mě i vyhovují.Možná je to tím, že před BP jsem jezdil s auty s horšíma brzdám,tak to tak nevnimám.A jak psal @mastif ,taky mám pocit, že se ty brzdy moc nesjíždí.
V pohodě, díky, neženu to k problému, jen jsem si toho všiml u obou typů vozů při předváděcích jízdách... je to jistě a hlavně o zvyku.
Současná M3 před výměnou kotoučů a desek brzdila nějak a dnes i po zajetí vyměněných komponent to taky brzdí jinak.
 
K těm brzdám - asi mě serou detaily, ale vadí mi, že s tím autem prostě nejde zastavit na křižovatce tak, aby lidem v autě necukly hlavy. Povolím ten pedál těsně před zastavením, ale stejně to auto zastaví prudce až na nulu. Na druhém autě mám DS1.11, takže nohou to snad nebude. :)))
Automat? Já s manuálem nemám problém plynule zastavit.
 
Taky si troufám říct, že dokážu zastavit aniž by si toho někdo všiml.
 
Jojo, automat. Buď je to tou rekuperací nebo divným posilovačem.

Celý to zastavování je takový nahovno, a ten iStop tomu dává korunu. Dojíždíš ke křižovatce v klidu s nějak nastavenou brzdou, najednou vypne třeba v 15 km/h iStop motor a to auto začne s tou rekuperací zastavovat mnohem rychlejc. No, tak abys dojel vůbec k čáře, tak povolíš brzdu a ono to furt brzdí jako prase. Tak jí povolíš víc a najednou se iStop rozhodne, že teda chceš jet a zase ti ten motor nastartuje. :D
 
Pěkně vysvětleno.?Zrovna o víkendu jsem taky hleděl do motoru a napadla mě podobná myšlenka jako @Romek..Jenom jsem to nechtěl řešit.?Říkam si zatím mezi ryskama,tak dobrý.?Díky
Asi před 14 dny jsem si toho taky všiml, ale nechal jsem to taky být, je to mezi ryskama tak to neřeším
 
Při včerejší jízdě jsem jenom tak mrknul na teploměr chladícíkapaliny, a ejhle ani po cca 30 km a při 4 stupních nad nulou se ručička nedostala na 90 !!!!! Takže výměna termostatu za upgradovaný po cca 14 měsících nepomohla. Teplota zas lítá nahoru dolů, stejně jak můj krevní tlak, ten se po včerejšku drží nahoře. Tak by mně zajímalo, co mi tam teda dají, když jsou jenom dvě verze termostatu. Pro mně je to zase ztráta času, protože 30 km mám do servisu a musím tam dvakrát že jo. Myslel jsem že to bude v poho. To jako každej rok tam budu jezdit na výměnu termostatu ? Co bude následovat ... Doposud jsem byl klidný, ale už mně to začíná docela štvát, japonská kvalita.
 
Při včerejší jízdě jsem jenom tak mrknul na teploměr chladícíkapaliny, a ejhle ani po cca 30 km a při 4 stupních nad nulou se ručička nedostala na 90 !!!!! Takže výměna termostatu za upgradovaný po cca 14 měsících nepomohla. Teplota zas lítá nahoru dolů, stejně jak můj krevní tlak, ten se po včerejšku drží nahoře. Tak by mně zajímalo, co mi tam teda dají, když jsou jenom dvě verze termostatu. Pro mně je to zase ztráta času, protože 30 km mám do servisu a musím tam dvakrát že jo. Myslel jsem že to bude v poho. To jako každej rok tam budu jezdit na výměnu termostatu ? Co bude následovat ... Doposud jsem byl klidný, ale už mně to začíná docela štvát, japonská kvalita.
Vítej :D Výměna jedině pomůže po oficiální cestě. Pak jedině “modifikace” jako jsem provedl já na termostatu, který mi vymontovali z auta, ale to je nouzový řešení. A to buďme rádi, že nám například nepraskají hlavy jako na 2.5 NA s vypinanim válců.
 
Při včerejší jízdě jsem jenom tak mrknul na teploměr chladícíkapaliny, a ejhle ani po cca 30 km a při 4 stupních nad nulou se ručička nedostala na 90 !!!!! Takže výměna termostatu za upgradovaný po cca 14 měsících nepomohla. Teplota zas lítá nahoru dolů, stejně jak můj krevní tlak, ten se po včerejšku drží nahoře. Tak by mně zajímalo, co mi tam teda dají, když jsou jenom dvě verze termostatu. Pro mně je to zase ztráta času, protože 30 km mám do servisu a musím tam dvakrát že jo. Myslel jsem že to bude v poho. To jako každej rok tam budu jezdit na výměnu termostatu ? Co bude následovat ... Doposud jsem byl klidný, ale už mně to začíná docela štvát, japonská kvalita.
Ahoj, nie som odbornik ale je to problem ze nemas 90C? Ja mam sice verziu mazda 3 bn a teplotu meram cez obd II a ani v lete som 90C nemal. V lete mam tak 85-88C. A 95C mam ked zastavim a vypnem motor. Ja by som si z toho az taku hlavu nerobil.
 
Ahoj, nie som odbornik ale je to problem ze nemas 90C? Ja mam sice verziu mazda 3 bn a teplotu meram cez obd II a ani v lete som 90C nemal. V lete mam tak 85-88C. A 95C mam ked zastavim a vypnem motor. Ja by som si z toho az taku hlavu nerobil.
To není o 85 stupních, ale třeba o 70.
 
Správná teplota má být mezi 82° až cca 94°C (ta horní se může lišit podle stylu jízdy, venkovní teploty atd.. takže když tam bude 86 nebo 99°C tak se nic neděje). Pro pozorování známé vady elektronického termostatu je důležitá ta spodní teplota cca 82°C (nebo dejme tomu 80°C). Pod ní by plně ohřátý motor jít neměl, protože tu si právě ohlídá termostat.
Ty čísla ale berte z diagnostiky (sledujte pid ECT), protože ručičky nebo ukazatele na budíkách jsou opravdu jen pro zběžnou informaci a třeba u starších Mazd, když byla ručička v půlce ciferníku tak to znamenalo že tam máte něco mezi 79-98°C. Proto se to hlídá přes diagnostiku.
 
Back
Top