• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda3 BP 2019 - obecně

Já u Gj sleduju teplotu přes obd kromě jiných věcí pravidelně a i když jedu třeba 200 km tak se drží mezi 82 až 85 takže 90 jsem neměl při sledování nikdy. Podle toho co píše Max je to v pořádku. Vám to opravdu nepřeleze těch 82?
 
Já u Gj sleduju teplotu přes obd kromě jiných věcí pravidelně a i když jedu třeba 200 km tak se drží mezi 82 až 85 takže 90 jsem neměl při sledování nikdy. Podle toho co píše Max je to v pořádku. Vám to opravdu nepřeleze těch 82?
Nafta je trochu studenější motor, tam to 90°C opravdu nemusí přelézt pokud tomu nebudeš dávat plnej kotel dlouhou dobu. Ale opět je důležitá ta spodní hodnota cca 82°C i když máš ještě mechanický termostat.
 
OBD nemá, takže nemůžu sledovat přesnou teplotu, ale zastaví se ,pokud tam ovšem dorazí tak na 80, ale jenom chvilku,spíš se drží kolem 70.Když uberu plyn nebo stajím na semaforu zvolna padá dál.Zkoušel jsem držet přes 3000 otáček nejajou dobu a nic. Prostě stejný problém který jsem řešil výměnou jiné verze termostatu cca před rokem. Tak právě už nevím, co mi tam budou chtít dát když nic nefunguje.
 
Správná teplota má být mezi 82° až cca 94°C (ta horní se může lišit podle stylu jízdy, venkovní teploty atd.. takže když tam bude 86 nebo 99°C tak se nic neděje). Pro pozorování známé vady elektronického termostatu je důležitá ta spodní teplota cca 82°C (nebo dejme tomu 80°C). Pod ní by plně ohřátý motor jít neměl, protože tu si právě ohlídá termostat.
Ty čísla ale berte z diagnostiky (sledujte pid ECT), protože ručičky nebo ukazatele na budíkách jsou opravdu jen pro zběžnou informaci a třeba u starších Mazd, když byla ručička v půlce ciferníku tak to znamenalo že tam máte něco mezi 79-98°C. Proto se to hlídá přes diagnostiku.
Tady diag přesně odpovídá teplotě na budíku. Aspoň tedy do 90 stupňů. Měřeno několikrát i s pomoci dealera. Odchází holt ta klasická bimetalová část fail-safe termostatu viz moje příspěvky o tomto tématu. Přístup k této části je i bez vymontováni celého housingu. Elektronická část funguje vždy bez chyb.

0235F471-7F6A-4CD5-BC71-27B650B1775A.jpeg E6B75683-9A5A-4B4E-B51D-C4E31E1D2D91.jpeg
 
@mastif já bych tam chtěl znovu nový termostat verze B (byť bude zase hrozit že se může po...) nebo nezbyde než čekat na verzi C.
Případně ještě verze "autopunk" a to přibrousit nouzový/fail-safe termostat, aby blbnul až ve vyšší teplotě (to od autorizáku nečekej)

@Michall to já vím, taky jsem ti původně psal že to dělá ten fail-safe termostat
A pokud Mazda nezmění celou konstrukci toho termostatu tak si tu za 10 let budete psát o verzi F,G,H,.... jako u problému se zrcátky.

Jak je vidět tak to tu čtou i lidi se staršími modely kde ty ručičky jsou takhle nepřesný (nebo nemají ukazatel vůbec mimo modrý a červený kontrolky). Proto raději píšu ať se na to lidi koukají přes diagnostiku
 
Poslední úprava:
@mastif já bych tam chtěl znovu nový termostat verze B (byť bude zase hrozit že se může po...) nebo nezbyde než čekat na verzi C.
Případně ještě verze "autopunk" a to přibrousit nouzový/fail-safe termostat, aby blbnul až ve vyšší teplotě (to od autorizáku nečekej)
Nech si to vyměnit a nenech se odbít. Požádej je, ať ti daji starý díl. To už je ale na vedoucím servisu. V CB Auto se mi tohle ale povedlo. Ten starý termostat jsem rozebral, mechanickou část trochu poupravil pro případ budoucí výměny. Nyní stačí jen vymontovat část viz moje fotky nahoře a toto vyměnit.

A to byl jeden z prvních “Bčkových” termostatů, kterej teď odešel.
 
@Michall , s výměnou problém nebude,to nemá strach, asi si pořídím nějaký OBD, jestli máte někdo tipy co koupit, budu rád. Pak to můžu ještě před návštěvou servisu sledovat, a dám sem konkrétní teploty. Co mně štve, že ikdyž ho vymění, tak může za nějakou dobu zase odejít, a pořád budu jezdit sem a tam do servisu tak dlouho než zas Mazda vymyslí verzi C a bude ji na nás testovat.
 
@Michall , s výměnou problém nebude,to nemá strach, asi si pořídím nějaký OBD, jestli máte někdo tipy co koupit, budu rád. Pak to můžu ještě před návštěvou servisu sledovat, a dám sem konkrétní teploty. Co mně štve, že ikdyž ho vymění, tak může za nějakou dobu zase odejít, a pořád budu jezdit sem a tam do servisu tak dlouho než zas Mazda vymyslí verzi C a bude ji na nás testovat.
Nebo se s nimi domluvíš, ať ti daji ten starý díl a ten upravíš no.
 
Co jsem měřil přes OBD,tak ta teplota chodí cca od 86-91°C,což je podle mě normální stav.Stejně je divné, že taková ptákovina jako je termostat se pořád do kola sere.?
 
@Michall , s výměnou problém nebude,to nemá strach, asi si pořídím nějaký OBD, jestli máte někdo tipy co koupit, budu rád. Pak to můžu ještě před návštěvou servisu sledovat, a dám sem konkrétní teploty. Co mně štve, že ikdyž ho vymění, tak může za nějakou dobu zase odejít, a pořád budu jezdit sem a tam do servisu tak dlouho než zas Mazda vymyslí verzi C a bude ji na nás testovat.
https://www.mazdaklan.cz/threads/mazda3-bp-2019-obecne.2925/page-176#post-133342 je v tomto vlákně
 
Jenom pro info, co se řeší na NA 2.5 motorech v JuEsEj:

Koukal jsem jen tak pro zajímavost na hlavu našich 2.0 a vypadá to, že tu část, která praská, máme zesílenou. Navíc na jejich motorech je prý v tom bodu prasknutí hliník tlustý místy jen 2mm.

To jenom tak, že termostat je ještě takový pohlazení…
 
K těm teplotám chladící kapaliny, četl jsem tento článek:
Z něj cituju část o kapalinách na etylenglykolové bázi pro novější motory, jako mám např. ve své BN pod označením FL22: “A právě bod tuhnutí by se měl pohybovat v rozmezí od mínus 25 stupňů do maximálně mínus 35 stupňů. Nižší teplota bodu tuhnutí (třeba mínus 39 stupňů) znamená zásah do teplotní bilance motoru. Chladicí kapalina, která má takto nízký bod tuhnutí, způsobuje opačný jev. A sice, že se motor mnohdy vůbec neohřeje. Taková kapalina totiž ztrácí svoji výše zmíněnou teplonosnou funkci.”

A proč to píšu? ? Protože jsem si kapalinu po poslední návštěvě v servise měřil a naměřil -40.

Tak jen takový tip, co ještě by mohlo kromě termostatu ovlivnit rychlost (nebo nemožnost) ohřevu na provozní teplotu.
 
@Honzar . To je zajímavý článek a dobrý tip, už jsem si objednal refraktometr, takže až mi dojde hned změřím a dám vědět kolik jsem naměřil. Díky za tip ;)
 
Někdo nějaké názory? Začne to za studena při odjezdu z práce, nikdy ne ráno. Chycený hydroštel?



Po důkladném prohřátí to zmizí. Na originál oleji najeto 6000km a 4 měsíce circa.
 
Zrovna jsem podobný zvuk zaznamenal taky, akorát je nepravidelný - jakoby to na volnoběh cvakalo morseovkou. Při vyšších otáčkách to zaniká v hluku. V kabině vůbec nic zvláštního slyšet není. Ale už jsem to slyšel i se zahřátým motorem. Mám najeto cca 55 kkm.
 
Já to teda za studena slyším i do kabiny. Akorát čím teplejší motor, tím tišší to je. Ale toto se mi stalo podruhé. Pak třeba týden nic. Dělá to hodně náhodně, jakoby visel hydroštel.
 
No... možná opravdu hydroštel. Oleje je dost (asi blbá otázka, ale...) ? Osobně bych vyzkoušel vyměnit olej za úplně jiný - jiná značka, jiná viskozita. Pokud přestane, tak si buď hydroštel neseděl s olejem (což se může stát, ale spíš u nějakých starých hydroštelů) nebo začíná nějakej hydroštel umírat. Nebo jestli to není zase ten regulátor oleje, ale ten posílá zvuk i dolů do kliky - jako když je chycená klika.
 
Back
Top