- 3 468
Ahoj, podle mě se ptáš moc brzo. 4. generace M3 (BP) je tu s námi teprve 4 roky a to by musela být naprostá katastrofa aby takhle starý auto shnilo.Ahoj, chci se zeptat na názor, zaslechl jsem něco o kvalitě plechů a laku? Je pravda, že i tahle 4. generace je tak náchylná na rez?
Uvažuju o koupi lehce jetého auta do 25000km, ale plánuji si ho nechat 5-8let, proto mám trochu obavu.
Ano, byly modely (třeba M6GG 2002-2005) o který říkám že byly shnilí už když jsis je koupil jako nový a třeba lemy se vyřezávaly už po 2 letech, ale to byl tehdy hodně velký extrém a od tý doby je to o dost lepší.
Ono záleží co si představuješ pod pojmem rez. Jestli myslíš takovou tu "lišku", která nic nezpůsobuje a objevuje se jen na těch nejvíc exponovaných místech/dílech, tak ta se ti nejspíš objeví (po kolika letech nebo kilometrech, to nevím). Ale to není vůbec nic čeho bych se bál nebo se tím i nějak zabýval. Jednak to budou z drtivý části měnitelný díly (čepy, táhla, ramena,...) a z druhýho pohledu, tak než by došlo k nějakýmu jejich oslabení z důvodu "prorezavění" nebo nějaký hodně hluboký rzi, tak ten díl už bude dávno vyměněnej, protože umře na samotný stáří.
Důležitá je kastle a tam to můžeš zatím odhadovat jen podle předchozí generace. Pokud kastle bude odolná alespoň jako předchozí generace, tak i za 10 let by k žádnýmu fatalnímu prorezavění, aby jsi musel vyřezávat/vyvařovat/navařovat nový karosářský díly, by dojít nemělo.
Jasně, pokud to budeš parkovat někde v moři nebo bydlíš v Salzburgu a nebo jezdíš tam kde kastle dostává extrémní dávky ran od kamínků, tak to asi nebude úplně růžový, ale pořád by to mělo něco vydržet.
Takže jak bude konkrétně 4. generace M3 vypadat za 8 let, když je na trhu teprve 4 roky se nedá moc říct. Dá se to jen odhadnout podle předchozí generace.
Pokud máš strach, tak zajeď do nějaký firmy co ti auto odstrojí a udělá nástřik podvozku a vystříká i dutiny.
Lak auta je potom samostatnou kapitolou a to už ti můžou místní majitelé určitě říct jak to s ním vypadá u konkrétní barvy.