• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda3 BP 2019 - obecně

Ahoj, chci se zeptat na názor, zaslechl jsem něco o kvalitě plechů a laku? Je pravda, že i tahle 4. generace je tak náchylná na rez?
Uvažuju o koupi lehce jetého auta do 25000km, ale plánuji si ho nechat 5-8let, proto mám trochu obavu.
Ahoj, podle mě se ptáš moc brzo. 4. generace M3 (BP) je tu s námi teprve 4 roky a to by musela být naprostá katastrofa aby takhle starý auto shnilo.
Ano, byly modely (třeba M6GG 2002-2005) o který říkám že byly shnilí už když jsis je koupil jako nový a třeba lemy se vyřezávaly už po 2 letech, ale to byl tehdy hodně velký extrém a od tý doby je to o dost lepší.
Ono záleží co si představuješ pod pojmem rez. Jestli myslíš takovou tu "lišku", která nic nezpůsobuje a objevuje se jen na těch nejvíc exponovaných místech/dílech, tak ta se ti nejspíš objeví (po kolika letech nebo kilometrech, to nevím). Ale to není vůbec nic čeho bych se bál nebo se tím i nějak zabýval. Jednak to budou z drtivý části měnitelný díly (čepy, táhla, ramena,...) a z druhýho pohledu, tak než by došlo k nějakýmu jejich oslabení z důvodu "prorezavění" nebo nějaký hodně hluboký rzi, tak ten díl už bude dávno vyměněnej, protože umře na samotný stáří.
Důležitá je kastle a tam to můžeš zatím odhadovat jen podle předchozí generace. Pokud kastle bude odolná alespoň jako předchozí generace, tak i za 10 let by k žádnýmu fatalnímu prorezavění, aby jsi musel vyřezávat/vyvařovat/navařovat nový karosářský díly, by dojít nemělo.
Jasně, pokud to budeš parkovat někde v moři nebo bydlíš v Salzburgu a nebo jezdíš tam kde kastle dostává extrémní dávky ran od kamínků, tak to asi nebude úplně růžový, ale pořád by to mělo něco vydržet.
Takže jak bude konkrétně 4. generace M3 vypadat za 8 let, když je na trhu teprve 4 roky se nedá moc říct. Dá se to jen odhadnout podle předchozí generace.
Pokud máš strach, tak zajeď do nějaký firmy co ti auto odstrojí a udělá nástřik podvozku a vystříká i dutiny.

Lak auta je potom samostatnou kapitolou a to už ti můžou místní majitelé určitě říct jak to s ním vypadá u konkrétní barvy.
 
Jasně měl jsem na mysli hlavně kastli, ale asi máš pravdu, že je to teďka ještě hodně brzo soudit, ačkoliv i za ty 4 roky se mohlo něco málo někomu projevit, proto jsem se hlavně ptal.

Co se týče laku chci kupovat v bílé barvě, není tak typická, líbí se mi v kombinaci s černými doplňky na autě čistě designová volba. Proto jestli je tu někdo s bílou barvou ocenil bych jeho prozatimní zkušenosti.

Díky.
 
Za sebe můžu říct, že i po čtyřech letech provozu nemám pocit, že by byl s korozí problém.Konkrétně u mého auta na podvozku není po korozí ani stopa.Krom pár flíčků na výfuku a lehce orezlých šroubů.

IMG20211116142314.jpg IMG20211116143027.jpg IMG20211116142319.jpg
 
Na 3 BM 2014 jsem našel jedno rezavé místečko - tečka od kamínku - budu to vybrušovat tyčinkou dam odrezovač a zakapnu barvou a lakem - jinak po 9 letech bez koroze spodek bez koroze (krom té povrchové lišky jak psal Max)

Na 3 BK 2008 kastle bez koroze, spodek chycenej ale hold to bylo asi už chycené a pak to prestrikali ,,gumoasfaltem” a tam si to hnilo dal.

Na 2 DJ 2019 kastle bez koroze a spodek bez koroze

Na 3 BP 2021 kastle i spodek bez koroze.
 
Jasně měl jsem na mysli hlavně kastli, ale asi máš pravdu, že je to teďka ještě hodně brzo soudit, ačkoliv i za ty 4 roky se mohlo něco málo někomu projevit, proto jsem se hlavně ptal.

Co se týče laku chci kupovat v bílé barvě, není tak typická, líbí se mi v kombinaci s černými doplňky na autě čistě designová volba. Proto jestli je tu někdo s bílou barvou ocenil bych jeho prozatimní zkušenosti.

Díky.
Pokud myslíš tuhle kombinaci tak já nevidím v ničem problém. Byly na kapotě dvě zakapnuti ale s tím jsem to už koupil, osobně jezdím tak abych se moc nelepil na auta před sebou, ikdyz vždycky to taky nejde. A třeba na tom černém spoileru v narazniku už je par dulku, ale je to plast. A dole takže nevadí. Jinak je lak úplně v pohodě.

IMG_3412.jpeg
 
😄 to byla samozřejmě sranda.
Ale máme s polečně s Lubo156 každý jednu stranu republiky s masina bilyma autama
 
Poslední úprava:
Přesně jak píší kolegové,spodek, kovové části,které nejsou zakryté plasty,a u tohodle auta je zakrytováno tak cca 70-80 %, což je paráda, jsou ošetřené voskem, který tam stříkají v přístavu v Antverpách a mám ho tam doposud a nejspíš tam ještě nějaký rok vydrží. Po korozi podozkových dílů ani stopa, krom drobností na výfuku, ale to prý k Mazdám patří. Takže myslím, že když necháš jednou za nějakej rok vystříkat dutiny, tak ti to auto vydrží bez prorezivění aspoň 10 let. Jo na kapotě je sem tam oprýsknutý lak od kamínků, to samé přední nárazník, ten už je řádně pokropenej, ale to jsem pouze na kapotě jednou zak rok vyřešil zakápnutím.
 
Taky mám rezavej límec, nechápu proč jsou tam menší desky. Za necelej měsíc pojedu na přezutí do autorizáku, tak se zkusím zeptat.
 
zdravím tak dnes start pak chcíplo pak několik startu a nakonec 4 hlášky o poruše. zítra vezu na diagnostiku. někdo tip ? schválně kdo bude nejblíž. 384556677_902148878234512_6784178356884830964_n.jpg 386879704_7009990399035089_8112950633006723316_n.jpg
 
Poslední úprava moderátorem:
Ty voe…. Jak mas to auto staré? To baterie odejde tak rychle? 😳
 
Možná jako amatér si tipnu startérgenerátor (ISG). Ať je tipovačka trochu pestřejší ;)
 
No tvl. slušná diskotéka!😳Tipují problém s elektikou.Jak psal shr3k buď baterie kaput a nebo jak zmiňoval mastif klidně ten startér generátor.Když se mě rozloučil startergenerátor svítila kontrolka dobíjení a chyba motoru.Hlašku si už nepamatuji.V každém případě přeju hodně štěstí, ať je to nějaká banalita a nic vážného.👍
 
Back
Top